Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.395
7.894
Misschien dat het doel is om de poster gelijk met de stage indeling te maken? (Zie Hellfest poster)
Ik kan me zo voorstellen dat als het per dag en per stage apart ingedeeld wordt dat er minder snel problemen zullen zijn met de bands
 

rickniel

Playlistbediener
22 nov 2019
17
0
Misschien dat het doel is om de poster gelijk met de stage indeling te maken? (Zie Hellfest poster)
Ik kan me zo voorstellen dat als het per dag en per stage apart ingedeeld wordt dat er minder snel problemen zullen zijn met de bands

Per dag zou het in ieder geval makkelijker maken. Echter lijkt me het sterk dat ze uit economisch perspectief al een stage indeling maken. Dit laat meer weten over de timetable, wat niet goed is voor de verkoop. (Stel je wil 5 bands zien en 4 daarvan clashen met elkaar)

Hellfest is een ander verhaal, die zijn voordaf er maar 1 band bekendnis al uitverkocht
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
Last year there was a funny thing, graspop released posted with 1 pack of bands and Def Leppard on top, then their official site released a news that they headline GMM :)
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
547
666
ik verwacht deze week, voor kerst nog wel wat namen EN de poster, omdat het blad de rocktribune in jan/feb. altijd een poster heeft.
hoop nog op blind guardian of demon & wizards, nightwish, ffdp, beast in black (vorig jaar gemist door overlapping hammerfall), hardline en/of axel rudi pell, amaranthe.
bands genoeg nog om te boeken

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
ik verwacht deze week, voor kerst nog wel wat namen EN de poster, omdat het blad de rocktribune in jan/feb. altijd een poster heeft.
hoop nog op blind guardian of demon & wizards, nightwish, ffdp, beast in black (vorig jaar gemist door overlapping hammerfall), hardline en/of axel rudi pell, amaranthe.
bands genoeg nog om te boeken

ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat er inderdaad nog iets komt.
 

karlijn

Playlistbediener
12 nov 2019
11
1
Judas Priest is toch één van de grondleggers van (heavy)metal en aangezien ze aankomend jaar hun 50 jarig jubileum vieren vind ik dat ze best een headline positie verdienen. Ik vind het eerder flauw van een festival als Pinkpop om in hetzelfde weekend van Graspop en Hellfest te gaan zitten, terwijl deze laatste twee al 15 jaar samen dit derde weekend van juni delen. dat ze het niet in het pinksterweekend willen doen i.v.m. het weer kan ik mij voorstellen, maar om drie grotere festivals in één weekend te proppen en dan ook in het genre gaan vissen van die andere twee, terwijl Pinkpop een veel bredere keus heeft is in mijn ogen niet netjes.

Zelf zou ik een Nightwish, Helloween, Demons and Wizards, Blind Guardian, Iced Earth of Stratovarius ook leuk vinden, maar we gaan het afwachten. er zal vast nog meer leuks komen waar ik nu niet aan heb gedacht.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Judas Priest is toch één van de grondleggers van (heavy)metal en aangezien ze aankomend jaar hun 50 jarig jubileum vieren vind ik dat ze best een headline positie verdienen. Ik vind het eerder flauw van een festival als Pinkpop om in hetzelfde weekend van Graspop en Hellfest te gaan zitten, terwijl deze laatste twee al 15 jaar samen dit derde weekend van juni delen. dat ze het niet in het pinksterweekend willen doen i.v.m. het weer kan ik mij voorstellen, maar om drie grotere festivals in één weekend te proppen en dan ook in het genre gaan vissen van die andere twee, terwijl Pinkpop een veel bredere keus heeft is in mijn ogen niet netjes.

Zelf zou ik een Nightwish, Helloween, Demons and Wizards, Blind Guardian, Iced Earth of Stratovarius ook leuk vinden, maar we gaan het afwachten. er zal vast nog meer leuks komen waar ik nu niet aan heb gedacht.

Vroeger was Graspop nog een week later, denk dat het maar de laatste 5 jaar samen valt met hellfest.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
Zij die hoop koesterden dat Ayreon hun kunstje nog eens zouden komen overdoen, is eraan voor de moeite.
Wie hen wil zien zal naar Duitsland moeten. Ze staan exclusief als headliner op Night of the prog festival op 18 juli.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.762
11.942
Zij die hoop koesterden dat Ayreon hun kunstje nog eens zouden komen overdoen, is eraan voor de moeite.
Wie hen wil zien zal naar Duitsland moeten. Ze staan exclusief als headliner op Night of the prog festival op 18 juli.
Vroeg me eerst af wat je bedoelde, aangezien ik exclusief voor Europa wel heel drastisch vond. Blijkt het een exclusief optreden voor heel de wereld te zijn. Ja, jemig. Één voorstelling in heel 2020?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.782
5.401
Zij die hoop koesterden dat Ayreon hun kunstje nog eens zouden komen overdoen, is eraan voor de moeite.
Wie hen wil zien zal naar Duitsland moeten. Ze staan exclusief als headliner op Night of the prog festival op 18 juli.
Arjen heeft wel de smaak te pakken zeg! :wink:
Hij is in ieder geval wel consequent met zijn optredens:
2017 - weekendje zaalshows (013)
2018 - 1 festival (GMM)
2019 - weekendje zaalshows (013)
2018 - 1 festival (NotP)

Ik had helemaal niet op Ayreon gerekend voor GMM (hoewel natuurlijk wel een kleine hoop gekoesterd), maar dit is natuurlijk een hele mooie boeking voor dat Night Of The Prog-festival, waar ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord had.
Leuk om eens in de gaten te houden, hoewel ik niet denk dat ik alleen voor Ayreon ernaartoe zou gaan, aangezien ik de Into the electric castle-show al heb gezien in Tilburg enkele maanden geleden (wat overigens wel geweldig was!), maar wie weet wat er nog bijkomt..? :)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
nikita wrote:
Zij die hoop koesterden dat Ayreon hun kunstje nog eens zouden komen overdoen, is eraan voor de moeite.
Wie hen wil zien zal naar Duitsland moeten. Ze staan exclusief als headliner op Night of the prog festival op 18 juli.

Vroeg me eerst af wat je bedoelde, aangezien ik exclusief voor Europa wel heel drastisch vond. Blijkt het een exclusief optreden voor heel de wereld te zijn. Ja, jemig. Één voorstelling in heel 2020?
Haha, ja, dat had ik misschien iets moeten verduidelijken, maar de Ayreon-fans weten hoe uitzonderlijk optredens zijn. Het is natuurlijk een heel gedoe om iedereen samen te krijgen. NotP festival heeft alleszins de formule overgenomen die Graspop 2 jaar geleden ook heeft weten vast krijgen, 1 uniek optreden! Arjen omschrijft zichzelf altijd als kluizenaar en weigert dus ook te reizen. Ons enige geluk is dus dat de beste man van Tilburg is en wij onszelf, als Ayreonauten, op een bevoorrecht deel van de wereld bevinden.

Ik had helemaal niet op Ayreon gerekend voor GMM (hoewel natuurlijk wel een kleine hoop gekoesterd), maar dit is natuurlijk een hele mooie boeking voor dat Night Of The Prog-festival, waar ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord had.
Leuk om eens in de gaten te houden, hoewel ik niet denk dat ik alleen voor Ayreon ernaartoe zou gaan, aangezien ik de Into the electric castle-show al heb gezien in Tilburg enkele maanden geleden (wat overigens wel geweldig was!), maar wie weet wat er nog bijkomt..?
Voor mij geldt volledig hetzelfde. Onbekend met het festival, show in september gezien, wel interessant om in de gaten te houden.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Bad Religion staat tussen de nieuwe namen van Nova Rock. Al hebben we al een grote punkrock naam met Offspring, ik zou echt gelukkig worden met de toevoeging van die band. Al mogen ze ook naar Werchter komen!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DfibHhuqVPpr3TsLSrTosY-650-80.jpg

whitesnake, foreigner en europe tour in europa 2020, zou dit de vrijdag nog wat kunnen vullen?
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
xydroh wrote:
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DfibHhuqVPpr3TsLSrTosY-650-80.jpg

whitesnake, foreigner en europe tour in europa 2020, zou dit de vrijdag nog wat kunnen vullen?

Foreigner lijkt me sterk, die hebben de zaterdag al een afspraak in Dessel. De overige acts zijn natuurlijk ook van harte welkom
1f609.svg

Zou ook heel goed passen op deze editie met al die andere goude oude
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
Bad Religion staat tussen de nieuwe namen van Nova Rock. Al hebben we al een grote punkrock naam met Offspring, ik zou echt gelukkig worden met de toevoeging van die band. Al mogen ze ook naar Werchter komen!
Bad Religion is toch een tandje lichter dan The Offspring, dus beiden kan zeker. RW zal geen interesse tonen. De band staat ook wel al op Punk Rock Holiday midden augustus, dus Pukkelpop kan ook.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.291
xydroh wrote:
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DfibHhuqVPpr3TsLSrTosY-650-80.jpg

whitesnake, foreigner en europe tour in europa 2020, zou dit de vrijdag nog wat kunnen vullen?

Foreigner lijkt me sterk, die hebben de zaterdag al een afspraak in Dessel. De overige acts zijn natuurlijk ook van harte welkom
1f609.svg

Haha geeft maar gelijk mooi aan hoe hyped ik ben over dit soort namen (niet). Had ook niet gewetendat Foreigner er al stond. Wel grappig dit. Maar deze namen kunnen mij gestolen worden eerlijk gezegd...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.984
8.053
Met ratt heeft Alcatraz toch maar weer een mooie exclusieve booking beet.

Ja potverdorie! Zo moet ik nog echt Alcatraz gaan overwegen ookal staan er pas 5 goede bands voor mij.

Foreigner staat er inderdaad al, blij mee. Whitesnake hoeft niet meer na de deceptie van dit jaar, Europe zou gaaf zijn tho
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.362
10.998
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/DfibHhuqVPpr3TsLSrTosY-650-80.jpg

whitesnake, foreigner en europe tour in europa 2020, zou dit de vrijdag nog wat kunnen vullen?

Alsjeblieft niet zeg. Whitesnake was echt belabberd slecht dit jaar. Europe in 2017 (dacht ik) al gezien. Aardige show maar iedereen staat er eigenlijk maar voor 1 nummer. Foreigner staat er al, die hadden op Bospop dit jaar dan weer een hele leuke show. Pak ik denk ik nog een keer mee dit jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken