Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

giacomini1986

Playlistbediener
24 nov 2019
43
32
Parkway drive en hatebreed komen vorst nationaal.
Dus da die kwamen was zowiezo al klein.
Maar ga ze wel kijken in Vorst nationaal ?. Hatebreed leren kennen op groezrock 2007 of 2008. Waren zo goed toen. Kenden ze niet gwn het tentje in en genieten
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.111
Tool sucks?

1f633.svg

Ja dat liep deze (azijn)pisser een aantal pagina’s terug ook al te beweren geloof ik. Moet hij weten natuurlijk. Meer ruimte voor ons om ervan te genieten :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Gisteren naar het MTV Headbangers Ball geweest in Patronaat. Kataklysm weer met een heerlijke set. Verdienen dit jaar opnieuw een spot op Graspop en dit keer niet weggestopt in de Metal Dome tijden Guns 'n Roses. Verder positief verrast over de eerste act Dyscarnate. Erg sterk live, mogen van mij ook doorkomen. Persoonlijk hoogtepuntje van de avond was Whitechapel, maar aangezien die er dit jaar al stonden zullen we dit niet opnieuw terug zien.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Zou ook kunnen dat SOAD op Werchter staan om dan netto zoveel mogelijk festivals te kunnen doen. Het weekend van Graspop zaten ze in principe al vol, dus dan zou een show op Graspop ten koste zijn gegaan van een andere show. Dus dan biedt Werchter wellicht uitkomst om toch een show in België te doen. Ik suggereer maar wat, hoor..

Ik lees trouwens van diverse mensen die laatst bij Devin Townsend in de Trix zijn geweest dat hij daar bevestigd zou hebben dat hij op Graspop staat. Iemand hier die daar meer van weet?

is er al bevestiging voor devin townsend nu?
 

tampie

Playlistbediener
15 nov 2019
15
5
Na een flink gevecht met de website werd ik meermaals terug in de tijd gestuurd naar lijstjes met verwachte artiesten, rondom pagina 20/30. Grappig hoeveel er achteraf blijken te kloppen. Welke artiesten verwachten jullie nog op het moment? Na de aankondiging van Costa Rica lijkt mij Guns 'n Roses een stuk waarschijnlijker. Zeker gezien ze vorige keer Goffertpark niet uit hebben verkocht en Pinkpop nog een headliner mist.

Andere artiesten uit deze lijstjes, of welke te vinden zijn op andere festivals, zijn:
- Meshuggah
- Billy Talent
- Epica
- Accept
- Five Finger Death Punch
- Mastodon (nog geen shows aangekondigd, wel nieuw album in aantocht)
- Jinjer
- Ego Kill Talent
- Leprous
- Thy Art Is Murder
- Danko Jones
- Michael Schenker
- At The Gates
- Suicidal Tendencies
- Rotting Christ
- Black Veil Brides
- Periphery
- Blue Oyster Cult
- Emperor
- Baroness
- Bring Me The Horizon (staan 19 & 21 in Duitsland, maar missen nog een België show)
- Heilung
- Belzebubs
- Pertubator
- Social Distortion (staan echter ook al als headliner op Sjock)
- Skillet
- Bush
- Running Wild
- Kataklysm
- Venom
- Grave Digger
- Doro
- Napalm Death
- Saxon
- Skynd
- Frog Leap
- Northlane

Ik zal het hier maar even bij laten.. Excuses als ik fouten heb gemaakt (of de lijst te lang is).
Welke artiesten zijn hiervan het meest gewenst, waarschijnlijk of verrassend?

Even vergeten, maar Nightwish & Devin Townsend lijken mij inkoppers. Verder verwacht ik zelf Faith No More op Werchter en Guns 'n Roses op Graspop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.472
Gisteren naar het MTV Headbangers Ball geweest in Patronaat. Kataklysm weer met een heerlijke set. Verdienen dit jaar opnieuw een spot op Graspop en dit keer niet weggestopt in de Metal Dome tijden Guns ’n Roses. Verder positief verrast over de eerste act Dyscarnate. Erg sterk live, mogen van mij ook doorkomen. Persoonlijk hoogtepuntje van de avond was Whitechapel, maar aangezien die er dit jaar al stonden zullen we dit niet opnieuw terug zien.
En geen enkel woord over Fleshgod Apocalypse? Was aangenaam door ze verrast. Hoogtepunt voor mij was ook Whitechapel. Ik heb me in ieder geval ontzettend vermaakt met alle bands, die eigenlijk allemaal wel door mogen komen.
 

rdirks

Playlistbediener
8 feb 2019
22
0
micvet wrote:

Paddy wrote:

mart1234 wrote:

saurus wrote:
ik denk dat graspop dezelfde ontbrekende headliner als pinkpop gaat hebben.
kan perfect vrijdag in dessel headliner en zondag in landgraaf
pinkpop is niet voor niets verschoven en zet niet voor niets zoveel hardere bands op de zondag neer (disturbed, volbeat, gojira)
bij metallica in 2014 was ook de hele mainstage metalgetint


Welke bands zouden dat nog kunnen zijn die pinkpop en gmm kunnen headlinnen?


Guns n’ Roses
Metallica
Tool
AC/DC
Foo Fighters
Rammstein
Slipknot

Niet allemaal even waarschijnlijk btw en vast nog wel een paar namen te bedenken.


Dromen mag, maar dit lijstje. Schrap, schrap, schrap, schrap. Alleen al de situatie LN – RS maken die toch gewoon onmogelijk om nog op GMM te staan op dit moment

Guns n’ Roses – zou kunnen
Metallica – kun je schrappen
Tool – sucks
AC/DC – kun je schrappen
Foo Fighters – zou kunnen
Rammstein – kun je schrappen
Slipknot – zou kunnen maar de kans is niet erg groot

En waar is het schrappen op gebaseerd?
 

daveh

Playlistbediener
25 nov 2019
14
0
Fleshgod was weer superieur. Jammer dat ze maar 40/45 minuten speelden. Whitechapel was volgens mij te vroeg klaar, hadden nog 10 minuten door moeten spelen. Al met al een heerlijk avondje al zat ik voor mijn gevoel te vroeg in de auto naar huis.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
383
542
Heb nu niet zo een brede muzieksmaak en zal komende GMM vooral nieuwe bands leren kennen, maar uit de lijst van Tampie hoop ik dat volgende bands doorkomen naar Graspop:
- Five Finger Death Punch (Ik weet het, ik weet het. Hebben volgens mij enkele goede nummers en hebben tot dusver live nog niet teleurgesteld voor mij persoonlijk.)
- Jinjer
- Thy Art Is Murder
- At the Gates
- Heilung
- Napalm Death

Bring me the horizon is door Ken19 op Pukkelpop geplaatst, wat sinds afgelopen albums volgens mij een betere keuze is. Alle respect dat ze een volledig nieuwe stijl van muziek hanteren, maar hebben volgens mij geen plaats meer op Graspop zolang ze het weigeren om eerder werk live te spelen. Je weet maar nooit natuurlijk, het blijft een populaire naam die zeker publiek meetrekt, maar passen volgens mij niet meer op het festival.
Emperor staat op Alcatraz. Geen idee hoeveel dit meespeelt voor GMM, maar ze hebben zelden namen dubbel op de affiche staan. Voorlopig ook enkel The Vintage Caravan die Graspop als Alcatraz doet.

Verder ben ik niet op de hoogte welke bands touren en mogelijk Graspop nog overwegen. Ik hoop nog altijd op Solstafir, maar ik denk niet dat ze meteen na deze tour weer beginnen. Ik zou zelf ook graag Tool of Slipknot zien headlinen op vrijdag, hoewel beiden zeker eerder een wens dan realiteit zijn. Andere bands die ik graag nogmaals wil zien, zijn Gojira, Gloryhammer, Amon Amarth,... maar deze staan wellicht op Werchter/Alcatraz/..?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.111
Fleshgod Apocalypse is zeker een mooie band! Altijd weer vebaasd hoe goed zij die piano live duidelijk door de death metal herrie weten te mixen. Al is dat meer aan de geluidstechnicus te danken denk ik. Anyways, altijd welkom :)
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0

Hij gebruikte dezelfde woorden al een paar pagina's terug. We kunnen natuurlijk niet allemaal dezelfde bands goed vinden - lijkt me logisch - maar als je dezelfde stelling blijft aanhalen in combinatie met niveau-YouTube-troll-leeftijdscategorie-15 vocabulaire als "sucks" dan is het volgens mij grotendeels te wijten aan een aandachtstekort.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Heb nu niet zo een brede muzieksmaak en zal komende GMM vooral nieuwe bands leren kennen, maar uit de lijst van Tampie hoop ik dat volgende bands doorkomen naar Graspop:
– Five Finger Death Punch (Ik weet het, ik weet het. Hebben volgens mij enkele goede nummers en hebben tot dusver live nog niet teleurgesteld voor mij persoonlijk.)
– Jinjer
– Thy Art Is Murder
– At the Gates
– Heilung
– Napalm Death

Bring me the horizon is door Ken19 op Pukkelpop geplaatst, wat sinds afgelopen albums volgens mij een betere keuze is. Alle respect dat ze een volledig nieuwe stijl van muziek hanteren, maar hebben volgens mij geen plaats meer op Graspop zolang ze het weigeren om eerder werk live te spelen. Je weet maar nooit natuurlijk, het blijft een populaire naam die zeker publiek meetrekt, maar passen volgens mij niet meer op het festival.
Emperor staat op Alcatraz. Geen idee hoeveel dit meespeelt voor GMM, maar ze hebben zelden namen dubbel op de affiche staan. Voorlopig ook enkel The Vintage Caravan die Graspop als Alcatraz doet.

Verder ben ik niet op de hoogte welke bands touren en mogelijk Graspop nog overwegen. Ik hoop nog altijd op Solstafir, maar ik denk niet dat ze meteen na deze tour weer beginnen. Ik zou zelf ook graag Tool of Slipknot zien headlinen op vrijdag, hoewel beiden zeker eerder een wens dan realiteit zijn. Andere bands die ik graag nogmaals wil zien, zijn Gojira, Gloryhammer, Amon Amarth,… maar deze staan wellicht op Werchter/Alcatraz/..?

jinjer speelde in november nog in zappa, staan 17 april op durbuy rock festival , staan 5 juli op ieperfest.

ik zou ze ook graag een 4e keer zien in belgie maar vrees dat dit gewoon te veel op te korte tijd is en dat we jinjer dus mogen schrappen van de lijst.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
383
542
Ik vrees hier helaas ook voor, wat ik zonde vind. Ben er afgelopen maand niet geraakt wegens stages en aangezien ik (hopelijk) afstudeer in januari, kan ik op dit moment nog niet echt veel dingen plannen in de nabije toekomst. Vandaar dat ik nog niets van Durbuy Rock Festival of Ieperfest kan zeggen. Toch hoop ik ze alsnog op Alcatraz of Graspop te mogen verwelkomen, vandaar dat ze alsnog in mijn wishlist staan! Tot alle Graspopnamen bekend zijn, zal ik blijven hopen dat deze band in de namenhoop zit.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
welke belgische bands hebben eigenlijk een nieuwe plaat op zak?

Ik hoop dat we king hiss en spoil engine gaan terug zien op graspop met nieuwe plaat . Mag nog wel wat meer bijkomen, amenra is nog niet op graspop geweest met Mass 6
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
King Hiss gezien met hun release show in Kortrijk, was wel een feestje! Mogen wat mij betreft direct doorkomen. Amenra heb ik zelf nog nooit aan het werk gezien, dus graag ook. Spoil Engine heb ik dan weer iets minder mee, maar vorig jaar in Cactus Club gezien en wist me eigenlijk ook wel te boeien. Van mijn kant is ook STAKE zeker welkom, is geleden van Steak Number Eight enkele jaren terug in Gent dat ik ze zag.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.111
Joe wrote:
Tool sucks?

1f633.svg


Hij gebruikte dezelfde woorden al een paar pagina’s terug. We kunnen natuurlijk niet allemaal dezelfde bands goed vinden – lijkt me logisch – maar als je dezelfde stelling blijft aanhalen in combinatie met niveau-YouTube-troll-leeftijdscategorie-15 vocabulaire als “sucks” dan is het volgens mij grotendeels te wijten aan een aandachtstekort.

En we geven het hem ook nog, voorspelbare sukkels dat we zijn :lol:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
King Hiss gezien met hun release show in Kortrijk, was wel een feestje! Mogen wat mij betreft direct doorkomen. Amenra heb ik zelf nog nooit aan het werk gezien, dus graag ook. Spoil Engine heb ik dan weer iets minder mee, maar vorig jaar in Cactus Club gezien en wist me eigenlijk ook wel te boeien. Van mijn kant is ook STAKE zeker welkom, is geleden van Steak Number Eight enkele jaren terug in Gent dat ik ze zag.

juist, STAKE met nieuw album en is toch ook al enige tijd geleden dat ze er stonden. Ik denk jammergenoeg dat we terug gaan mogen blij zijn als er al 1 belgische band op de lineup staat.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Rock Torhout wrote:
King Hiss gezien met hun release show in Kortrijk, was wel een feestje! Mogen wat mij betreft direct doorkomen. Amenra heb ik zelf nog nooit aan het werk gezien, dus graag ook. Spoil Engine heb ik dan weer iets minder mee, maar vorig jaar in Cactus Club gezien en wist me eigenlijk ook wel te boeien. Van mijn kant is ook STAKE zeker welkom, is geleden van Steak Number Eight enkele jaren terug in Gent dat ik ze zag.

juist, STAKE met nieuw album en is toch ook al enige tijd geleden dat ze er stonden. Ik denk jammergenoeg dat we terug gaan mogen blij zijn als er al 1 belgische band op de lineup staat.
Nationaliteit van bands maakt mij echt geen ene jota uit.
Ik heb liever dat ze de beste bands neerzetten, ongeacht nationaliteit, dan dat er geforceerd een of ander quotum behaald zou moeten worden.
Verder wel leuk dat ze jonge bandjes de kans geven onder de noemer van Red Bull Music Stage (niet dat ik snel naar toe zou gaan, maar toch..).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken