Set Abominae wrote:
imac wrote:
jvandeweyer wrote:
Dit zou ik wel erg jammer vinden. Gojira heeft daar amper wat te zoeken. Hetzelfde verhaal met Parkway Drive vorig jaar. Laat ze liever doorkomen naar Lokerse feesten of Alcatraz, maar aan zulke bands heeft het “mainstream”-werchter publiek niets, vrees ik. Zou leuk zijn voor de mensen hier die naar Werchter gaan en deze heren wel appreciëren, maar dit snap ik toch echt niet. (Tenzij ze op de System of a Down dag komen, natuurlijk. Dan overweeg ik graag een ticket.)
Niet helemaal akkoord. Ik heb collega’s die PWD (op Werchter) totaal niet kenden, maar wel zeer aangenaam verrast waren. En dat is ook gedeeltelijk het doel van een festival. Wij leren op Graspop ook ieder jaar weer bands kennen.
Mee eens. Een band als SOAD hoort net zozeer op GMM thuis als op Rock Werchter. Iedere band hoort per definitie thuis op het festival dat ze boekt, aangezien ze niet geboekt zouden worden als ze niet zouden passen binnen de filosofie van het festival. Wat de bezoekers ervan vinden, is een ander verhaal (o.a. af te lezen aan de verkoopcijfers).
Je kunt een festival niet kwalijk nemen om voor een bepaalde band te kiezen, net zo min als je een band niet kwalijk kan nemen om voor een bepaald festival te kiezen, dat is gewoon simpele marktwerking.
Natuurlijk balen voor fans die voor een ander festival kiezen, maar die kunnen altijd ervoor kiezen om hun favoriete band ergens anders te gaan bekijken.
Ik ga volledig akkoord met wat jullie zeggen. Uiteraard spreekt er ook een deel verontwaardiging mee, ik had Parkway Drive liever op een ander festival gezien. Ben zelf tweemaal naar Werchter geweest en het festival lag me echt niet. Met alle respect, maar het publiek lag me ook gewoon minder. Dit ligt allemaal aan mij, uiteraard. Daar ben ik me wel van bewust. Maar net daarom vind ik het zo jammer als een naam die ik graag nogmaals wil zien naar dit festival trekt. Vooral als het een naam zoals Gojira is, waarvan ik eigenlijk denk dat het merendeel van het Werchter publiek niet weet wie het is. Nu, zoals jullie zeggen, het is zeker top als mensen deze bands leren kennen! Absoluut, ben ik ook zeker een voorstander van. Als ze Gojira met SOAD zetten, ben ik ook weer een dagticket aan het kopen hoor. Maar iets in me vindt het wel jammer als ze namen zoals Gojira en PWD op een lage plaats/op een willekeurige dag zetten.
Nogmaals, dit allemaal was zeker niet slecht bedoeld hoor
Gewoon een beetje eigen mening gemixt met het feit dat ik ze heel erg graag op een andere plaats zie spelen