Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

kevichkovil

Playlistbediener
12 nov 2019
27
0
wenteldave wrote:
Hmm… Oké, daar kan ik me dan wel in vinden. Inderdaad niet heel moeilijk om Graspop te overbieden, zoals hierboven aangegeven.
Dit zou dus wel betekenen dat er nog geen headliner voor de vrijdag vastligt, maar dat er onderhandelingen met diverse bands bezig zijn. Dat zie ik goed, toch?

Ik vind het ook heel vreemd want SOAD kan enkel op donderdag (vanuit Hongarije en daarna naar Zwitserland op vrijdag) of zaterdag (vanuit Zwitserland over naar Hellfest op zondag) nog in Dessel terechtkomen en het betekent dat sowieso 3 dagen op rij spelen. En dan een week later terug naar België.. lijkt me missie onmogelijk.

Maar het werd mij wel degelijk zo gezegd en normaal geeft mijn kameraad niet zoveel rechtstreekse, niet-cryptische info. Daarmee dat ik dit heel serieus neem. Fingers crossed dat dit alsnog zou lukken. Zou wat zot zijn! Ze weten in Dessel ook wel wat voor een impact dit zou hebben op sociale media en de trouwe fans.

Ookal acht ik de kans zeer klein. Dit geeft toch weer een klein sprankje hoop.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.794
3.791
Sorry... Headliner voor vrijdag is net binnen.
Heb gehoord dat die mannen geld betalen om op graspop te mogen spelen, ze hebben SOAD overboden :/
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Het festival iDays in Milaan heeft half juni in drie dagen tijd zowel System Of A Down (met Korn als support), Aerosmith en Foo Fighters. Dat is qua headliners voor mij voorlopig toch de winnaar komend jaar, qua heavy rock en metal. Geen idee of daar nog een heel programma bij komt of dat dat feitelijk losse shows zijn van de genoemde bands. Voor later die week hebben ze daar bijvoorbeeld ook nog een grote popact als Billie Eilish aangekondigd.

Ik vraag me trouwens af of Aerosmith ook op Wacken 2020 zal staan. De nu bekendgemaakte Europese tournee van Aerosmith eindigt een paar dagen voor Wacken Open Air met een show in Mönchengladbach. Misschien gaat eerst die show in de verkoop en maken ze daarna, wellicht aan de vooravond van Kerst, een show van Aerosmith op Wacken bekend? Dat zou dus wel perfect aansluiten bij de huidige tourdata. Al bevatten die tot dusver slechts 1 optreden per land.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Oh nee, voor Engeland hebben ze ook al meerdere shows aangekondigd. Dan lijkt me de kans dat Aerosmith nog een optreden op Wacken Open Air toevoegt nog wat groter te zijn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.627
6.674
wenteldave wrote:
Hmm… Oké, daar kan ik me dan wel in vinden. Inderdaad niet heel moeilijk om Graspop te overbieden, zoals hierboven aangegeven.
Dit zou dus wel betekenen dat er nog geen headliner voor de vrijdag vastligt, maar dat er onderhandelingen met diverse bands bezig zijn. Dat zie ik goed, toch?

Ik vind het ook heel vreemd want SOAD kan enkel op donderdag (vanuit Hongarije en daarna naar Zwitserland op vrijdag) of zaterdag (vanuit Zwitserland over naar Hellfest op zondag) nog in Dessel terechtkomen en het betekent dat sowieso 3 dagen op rij spelen. En dan een week later terug naar België.. lijkt me missie onmogelijk.

Maar het werd mij wel degelijk zo gezegd en normaal geeft mijn kameraad niet zoveel rechtstreekse, niet-cryptische info. Daarmee dat ik dit heel serieus neem. Fingers crossed dat dit alsnog zou lukken. Zou wat zot zijn! Ze weten in Dessel ook wel wat voor een impact dit zou hebben op sociale media en de trouwe fans.

Als de organisatie dat echt nog aan het proberen is, vind ik dat toch wel heel tof van ze hoor. Maakt niet uit of het lukt of niet (waarschijnlijk niet), maar je inzetten om een publieksfavoriet te boeken vanuit een slechte onderhandelingspositie, naast prima headliners die je al hebt staan... ik vind het getuigen van hart voor de zaak!

Natuurlijk, je kunt er cynisch naar kijken, en zeggen “ze weten al dat het niet gaat lukken, maar doen een poging om de fans te laten zien dat zij in ieder geval alles geprobeerd hebben.” Maar dit zou natuurlijk gewoon achter de schermen moeten gebeuren, niks goeie schijn ophouden. Als het mislukt horen we er nooit meer over. Nogmaals, als dit echt waar is, dan is mijn respect voor de mensen die Graspop organiseren zojuist enorm gestegen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.261
8.414
defplay wrote:
I don’t think FNM will be the 4th headliner, if so, why to wait as they already had an announcement with countdown? I think they can only become the 4th if talks with some other planned but not confirmed band will fail. But I think they just wait for the band tour announcement, same as Aerosmith, all dates at once. Possible bands, that haven’t announced anything yet – AC/DC (great, but very unlikely), GNR (I think most realistic) and Metallica (less likely, but why not? they can just do several special festival dates in EU).

I would very much hope that at least one headliner is a bit younger and a bit more “current”. I mean, GnR and AC/DC are great and all, but a bit too much on the oldtimer front together with the rest of the line up. Feels more like a classic hard rock festival than a metal festival in that case.

Metallica would be a bit different, old as well, but at least with some good newer material and a different sound. But they seem to be really unlikely.

I still kindle some hope for Tool… I feel like they are less unlikely than the options mentioned above, they are a bit younger, sound different. Would be perfect for me as well haha. But I’m counting on FNM and/or Nightwish, everything more is a bonus!

Ga daar maar vanuit, dat er een jonge headliner staat.
De afgelopen jaren staat er voor mij altijd 1 headliner die niet op mijn smaak aansluit.
Met Aerosmith, Judas Priest en Iron Maiden heb ik al 3 van de 4 headliners perfect. Dus die laatste kan niet ook perfect zijn: ACDC, GNR, Metallica zullen er allemaal niet staan aan de hand van de trend van de afgelopen jaren. Voor mij verder hopen van wel natuurlijk. of een Nightwish...

Na een lange werkdag eindelijk de tijd om mij te mengen in het gesprek. Mooie afsluiter van de week zo! Kan in ieder geval nu zeker zeggen dat ik elke dag naar Graspop zal afreizen. Eerst was de zondag nog pover, maar nu met Deep Purple en Aerosmith aan het einde van de dag, boeit de rest van de dag me niet meer zo. Zie wel wat er nog bij komt!

Edit: Hopelijk Blue Oyster Cult op de zondag erbij, net als in de UK Deep Purple met voorprogramma BOC. Zou voor mij de dag over de top compleet maken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.261
8.414
Ook even terug naar ergens op de afgelopen pagina's:

SOAD past los van alles beter op Graspop dan op Werchter, eens. Maar als je Aerosmith en SOAD pakt en Graspop en Werchter. Je zal moeten kiezen welke je waar zet.
Dan zou ik ook Aerosmith op Graspop zetten en SOAD op Werchter. Vooral omdat ik verwacht dat SOAD meer volk buiten de rock- en metalwereld aan zal spreken.

SOAD en Aerosmith passen beiden beter op Graspop dan op Werchter, maar Aerosmith past meer beter op Graspop dan op Werchter, dan dat SOAD dat doet. Wat niet wegneemt dat SOAD beter op Graspop past uiteraard.
Volgen jullie het nog? :lol:

Edit: Lokerse Feesten heeft ook een countdown op de website zie ik nu: 2 dagen en 22 uur nog. Maandagmiddag om 16:00 loopt dat dus af.
 

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
Volgens de facebook van Aardschok staat Gojira ook op Werchter!
Dit is echter nog niet bekend gemaakt. Dag is onbekend:
ROCK WERCHTER
2 - 5 juli, Festivalpark - Werchter (B)

GOJIRA, PEARL JAM en SYSTEM OF A DOWN.
www.rockwerchter.be/nl

Ik verwacht toch dat ze bvb Volbeat bij SOAD gaan plaatsen om een halve metaldag te creëren, maar Gojira erbij zou me kunnen overhalen om die dag te gaan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.980
12.678
nikita wrote:
Sorry… Headliner voor vrijdag is net binnen.


Haha met photoshop kan je alles bewijzen! Straight from the source.. Graspop gaat volledig metal dit jaar
Maar dat laatste liedje was dan ook wel dusdanig goed dat ik ze graag terugzie op Graspop.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
Het festival iDays in Milaan heeft half juni in drie dagen tijd zowel System Of A Down (met Korn als support), Aerosmith en Foo Fighters. Dat is qua headliners voor mij voorlopig toch de winnaar komend jaar, qua heavy rock en metal. Geen idee of daar nog een heel programma bij komt of dat dat feitelijk losse shows zijn van de genoemde bands. Voor later die week hebben ze daar bijvoorbeeld ook nog een grote popact als Billie Eilish aangekondigd.
There is also Firenze Rocks, 2 hours on train, the almost same dates with Green Day and RCHP. My plan currently to go there if I'm not convinced by the 4th headliner:
12.06 - SOAD + KORN Milano
13.06 - RCHP Firenze
14.06 - Foo Fighters Milano
+ they have an open date for 16.06
 

kevichkovil

Playlistbediener
12 nov 2019
27
0
Volgens de facebook van Aardschok staat Gojira ook op Werchter!
Dit is echter nog niet bekend gemaakt. Dag is onbekend:
ROCK WERCHTER
2 – 5 juli, Festivalpark – Werchter (B)

GOJIRA, PEARL JAM en SYSTEM OF A DOWN.
http://www.rockwerchter.be/nl

Ik verwacht toch dat ze bvb Volbeat bij SOAD gaan plaatsen om een halve metaldag te creëren, maar Gojira erbij zou me kunnen overhalen om die dag te gaan.

Ik heb de post ook effe opgezocht en die is 3 uur geleden geplaatst maar niet veranderd. Zou het dan zo zijn? Ondanks het verder nog nergens bekend is gemaakt.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
421
628
Dit zou ik wel erg jammer vinden. Gojira heeft daar amper wat te zoeken. Hetzelfde verhaal met Parkway Drive vorig jaar. Laat ze liever doorkomen naar Lokerse feesten of Alcatraz, maar aan zulke bands heeft het "mainstream"-werchter publiek niets, vrees ik. Zou leuk zijn voor de mensen hier die naar Werchter gaan en deze heren wel appreciëren, maar dit snap ik toch echt niet. (Tenzij ze op de System of a Down dag komen, natuurlijk. Dan overweeg ik graag een ticket.)
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
361
335
Dit zou ik wel erg jammer vinden. Gojira heeft daar amper wat te zoeken. Hetzelfde verhaal met Parkway Drive vorig jaar. Laat ze liever doorkomen naar Lokerse feesten of Alcatraz, maar aan zulke bands heeft het “mainstream”-werchter publiek niets, vrees ik. Zou leuk zijn voor de mensen hier die naar Werchter gaan en deze heren wel appreciëren, maar dit snap ik toch echt niet. (Tenzij ze op de System of a Down dag komen, natuurlijk. Dan overweeg ik graag een ticket.)
Niet helemaal akkoord. Ik heb collega's die PWD (op Werchter) totaal niet kenden, maar wel zeer aangenaam verrast waren. En dat is ook gedeeltelijk het doel van een festival. Wij leren op Graspop ook ieder jaar weer bands kennen.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
En ja, pisser, ik geloof nu ook weer in Sinterklaas!
1f600.svg
[/quote]


Haha na deze laatste aankondiging geloof ik een heel klein beetje met je mee
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
97
50
Dr. Hannibal wrote:
Op facebook lijkt iedereen nog pissig over het missen van SOAD by the way. Iedereen lijkt liever Aerosmith baar Werchter te willen sturen. Ergens wel jammer dat dit dan de ondankbare reactie is

Ik wil even iets rechtzetten.. eergisteren postte ik dat SOAD/hun management zelf de voorkeur gaf aan Werchter over Graspop. Dit blijkt niet helemaal te kloppen. Graspop werd wel degelijk overboden en nog geen klein beetje, maar GMM wil SOAD nog niet opgeven en ze proberen deze toch nog binnen te halen. Werchter heeft immers geen exclusiviteitscontract afgesloten. De kans dat het alsnog lukt schatten ze wel niet te hoog in.

Genoeg voor mij om de hoop nog niet helemaal op te geven in ieder geval ?

en Aerosmith vind ik een leuke headliner voor de zondag, zo na Deep Purple. Netjes gedaan. Had deze echt niet verwacht.

Dus Live Nation BE zou zichzelf overbieden?
Dat is gewoon hetzelfde team bookers voor beide festivals (zeker voor de grote bands waarover het hier gaat) die bepalen wie waar staat indien beschikbaar. Uiteraard heb je een GMM clan die liever een bepaalde band in Dessel heeft (cfr Tool in 2019, en nu SOAD). Maar dat afdoen als een oorlogje geld gooien en overbieden, dat is eerder toogpraat.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.890
5.678
jvandeweyer wrote:
Dit zou ik wel erg jammer vinden. Gojira heeft daar amper wat te zoeken. Hetzelfde verhaal met Parkway Drive vorig jaar. Laat ze liever doorkomen naar Lokerse feesten of Alcatraz, maar aan zulke bands heeft het “mainstream”-werchter publiek niets, vrees ik. Zou leuk zijn voor de mensen hier die naar Werchter gaan en deze heren wel appreciëren, maar dit snap ik toch echt niet. (Tenzij ze op de System of a Down dag komen, natuurlijk. Dan overweeg ik graag een ticket.)

Niet helemaal akkoord. Ik heb collega’s die PWD (op Werchter) totaal niet kenden, maar wel zeer aangenaam verrast waren. En dat is ook gedeeltelijk het doel van een festival. Wij leren op Graspop ook ieder jaar weer bands kennen.
Mee eens. Een band als SOAD hoort net zozeer op GMM thuis als op Rock Werchter. Iedere band hoort per definitie thuis op het festival dat ze boekt, aangezien ze niet geboekt zouden worden als ze niet zouden passen binnen de filosofie van het festival. Wat de bezoekers ervan vinden, is een ander verhaal (o.a. af te lezen aan de verkoopcijfers).
Je kunt een festival niet kwalijk nemen om voor een bepaalde band te kiezen, net zo min als je een band niet kwalijk kan nemen om voor een bepaald festival te kiezen, dat is gewoon simpele marktwerking.
Natuurlijk balen voor fans die voor een ander festival kiezen, maar die kunnen altijd ervoor kiezen om hun favoriete band ergens anders te gaan bekijken.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.284
5.793
durmey wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Op facebook lijkt iedereen nog pissig over het missen van SOAD by the way. Iedereen lijkt liever Aerosmith baar Werchter te willen sturen. Ergens wel jammer dat dit dan de ondankbare reactie is


Ik wil even iets rechtzetten.. eergisteren postte ik dat SOAD/hun management zelf de voorkeur gaf aan Werchter over Graspop. Dit blijkt niet helemaal te kloppen. Graspop werd wel degelijk overboden en nog geen klein beetje, maar GMM wil SOAD nog niet opgeven en ze proberen deze toch nog binnen te halen. Werchter heeft immers geen exclusiviteitscontract afgesloten. De kans dat het alsnog lukt schatten ze wel niet te hoog in.

Genoeg voor mij om de hoop nog niet helemaal op te geven in ieder geval
1f642.svg


en Aerosmith vind ik een leuke headliner voor de zondag, zo na Deep Purple. Netjes gedaan. Had deze echt niet verwacht.

Dus Live Nation BE zou zichzelf overbieden?
Dat is gewoon hetzelfde team bookers voor beide festivals (zeker voor de grote bands waarover het hier gaat) die bepalen wie waar staat indien beschikbaar. Uiteraard heb je een GMM clan die liever een bepaalde band in Dessel heeft (cfr Tool in 2019, en nu SOAD). Maar dat afdoen als een oorlogje geld gooien en overbieden, dat is eerder toogpraat.

Nagels met koppen.
Heb het idee dat er velen maar naar verklaringen van soad op RW blijven zoeken.
Soort van ontkenningsfase? You win some you lose some, dat is bij elk festival zo.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
421
628
imac wrote:

jvandeweyer wrote:
Dit zou ik wel erg jammer vinden. Gojira heeft daar amper wat te zoeken. Hetzelfde verhaal met Parkway Drive vorig jaar. Laat ze liever doorkomen naar Lokerse feesten of Alcatraz, maar aan zulke bands heeft het “mainstream”-werchter publiek niets, vrees ik. Zou leuk zijn voor de mensen hier die naar Werchter gaan en deze heren wel appreciëren, maar dit snap ik toch echt niet. (Tenzij ze op de System of a Down dag komen, natuurlijk. Dan overweeg ik graag een ticket.)


Niet helemaal akkoord. Ik heb collega’s die PWD (op Werchter) totaal niet kenden, maar wel zeer aangenaam verrast waren. En dat is ook gedeeltelijk het doel van een festival. Wij leren op Graspop ook ieder jaar weer bands kennen.

Mee eens. Een band als SOAD hoort net zozeer op GMM thuis als op Rock Werchter. Iedere band hoort per definitie thuis op het festival dat ze boekt, aangezien ze niet geboekt zouden worden als ze niet zouden passen binnen de filosofie van het festival. Wat de bezoekers ervan vinden, is een ander verhaal (o.a. af te lezen aan de verkoopcijfers).
Je kunt een festival niet kwalijk nemen om voor een bepaalde band te kiezen, net zo min als je een band niet kwalijk kan nemen om voor een bepaald festival te kiezen, dat is gewoon simpele marktwerking.
Natuurlijk balen voor fans die voor een ander festival kiezen, maar die kunnen altijd ervoor kiezen om hun favoriete band ergens anders te gaan bekijken.

Ik ga volledig akkoord met wat jullie zeggen. Uiteraard spreekt er ook een deel verontwaardiging mee, ik had Parkway Drive liever op een ander festival gezien. Ben zelf tweemaal naar Werchter geweest en het festival lag me echt niet. Met alle respect, maar het publiek lag me ook gewoon minder. Dit ligt allemaal aan mij, uiteraard. Daar ben ik me wel van bewust. Maar net daarom vind ik het zo jammer als een naam die ik graag nogmaals wil zien naar dit festival trekt. Vooral als het een naam zoals Gojira is, waarvan ik eigenlijk denk dat het merendeel van het Werchter publiek niet weet wie het is. Nu, zoals jullie zeggen, het is zeker top als mensen deze bands leren kennen! Absoluut, ben ik ook zeker een voorstander van. Als ze Gojira met SOAD zetten, ben ik ook weer een dagticket aan het kopen hoor. Maar iets in me vindt het wel jammer als ze namen zoals Gojira en PWD op een lage plaats/op een willekeurige dag zetten.
Nogmaals, dit allemaal was zeker niet slecht bedoeld hoor :) Gewoon een beetje eigen mening gemixt met het feit dat ik ze heel erg graag op een andere plaats zie spelen ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken