Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
uno wrote:
als ik die Set op eFestivals mag geloven.

ik betwijfel sterk of ik die geloof

Haha volgens mij betwijfel je het niet.
Volgens mij geloof je hem gewoon 100% niet. Al heeft hij volgens mij nog niks gezegd wat niet klopt.
Achja, ik wordt blij van zo'n mooie toevoegingen als Aerosmith.
Zelf een 90s kid, maar qua muziek vooral in de 80s te vinden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.551
11.812
Aah dit is vet zeg. Aerosmith erbij op de zondag en niet de vrijdag. Heel erg verrassend moet ik zeggen. Die zondag is wederom een erg sterke dag zo. Belooft wederom een bijzonder lekkere editie te worden. Graspop, bedankt!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.476
737
Ben geen Aerosmith fan, ken misschien 3 nummers ofzo (waarschijnlijk meer, maar weet ik niet dat dat Aerosmith is)
Maar ik weet wel dat dit een sterke naam is, die tot nu toe geen ander groot rock/metalfestival heeft. Maakt het wel een hele mooie boeking!
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
imac wrote:
Ik den k dat FNM wel de laatste headliner zal worden. Tenzij ze kiezen voor Pinkpop. Nu hebben ze bij Pinkpop al behoorlijk wat “hardere” namen op de affiche. Meer dan in het verleden in ieder geval.

Realistisch gezien verwacht ik ook dat FNM de vrijdag headliner zal worden. (Ik hoop alleen iets anders)
Ook vanwege de ‘kennis’ van de poster-lekker. Al kloppen de data niet, misschien verkeerd gehoord of enkel de namen zonder data doorgekregen ?

FNM staat niet op Pinkpop maar ergens anders in NL, als ik die Set op eFestivals mag geloven.

Ik hoop ook op iets anders, maar maakt de keuze wel iets makkelijker, heb nog een bruiloft invite voor de vrijdag opstaan.
Dus ben al heel blij dat Aerosmith de zondag komt.

Met een naam als ACDC wordt de keuze op de vrijdag ook heel makkelijk overigent :)
 

pjjps

Playlistbediener
4 sep 2019
12
0
En wie wordt ' the really big band on Friday' :wink:
Wordt ook een band die met A begint verwacht it.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.697
5.041
xydroh wrote:
ergens snap ik de reacties wel, SOAD op gmm is dan ook gewoon veel logischer

Hoezo is dit logischer? Genoeg fans van SOAD die niet een hele dag metal hoeven te zien, en voor hen is RW perfect.

er zijn ook meer dan genoeg SOAD fans die wel een hele dag metal willen gaan zien. het is toch logischer dat een band in het metal genre op een metal festival staat? of ben ik nu zo fout?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.697
5.041
lijkt erop dat aerosmith de grote headliner is waar ken19 op efestivals het over had. vrijdag lijkt dus op Faith no more uit te draaien
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.350
4.573
En dance alleen op dancefestivals, rap naar rapfestivals, etc. Leuk, als je muzieksmaak binnen de hokjes valt. Saai, als je een wat bredere smaak hebt.

Dan kan RW wel opdoeken, want die boekt van alles.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.697
5.041
En dance alleen op dancefestivals, rap naar rapfestivals, etc. Leuk, als je muzieksmaak binnen de hokjes valt. Saai, als je een wat bredere smaak hebt.

Dan kan RW wel opdoeken, want die boekt van alles.

ik zeg dan ook niet dat SOAD op RW onlogisch is, dit is dan ook totaal mijn argument van de pot rukken. Ik zeg alleen dat SOAD op GMM logischer lijkt dan op werchter en dat ik daarom de boze reacties kan begrijpen
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
359
329
Je kan in ons land nu eenmaal niet om Werchter heen. Ze hebben bij veel bands een ijzersterke reputatie. Graspop heeft die ook hoor, maar om welke reden dan ook verkiezen sommige bands Werchter. Zelf ben ik nog maar één keer naar Werchter gegaan (Iron Maiden). Sinds ze Rock Torhout stopten, was Werchter voor mij "no go". Omdat ik een grote Iron Maiden fan ben, maakte ik één enkele uitzondering. Al ben ik wel verschillende keren naar die weide gegaan om andere concerten te zien (o.a. Pink Floyd, David Bowie, Prince, enz...).

Eigenlijk is het doodzonde dat men ooit Rock Torhout stopte. De ligging was misschien niet optimaal, de weide alleen al was zalig. Eender waar je ook zat, kon je alles goed zien. Je zat precies in een arena. Maar goed, toen waren er ook nog geen 5 podia, en meer dan 100 artiesten. We moesten het rooien met 1 podium en 10 bands. Tussen 2 optredens door moesten we wachten tot band 1 zijn materiaal afvoerde, en band 2 alles kon opzetten. Met andere woorden, er zat gemakkelijk een half uur pauze tussen 2 bands.

 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.743
3.615
lijkt erop dat aerosmith de grote headliner is waar ken19 op efestivals het over had. vrijdag lijkt dus op Faith no more uit te draaien

Had hij eens niet gezegd dat dat ging over 'een grotere band dan normaal' voor graspop?
Aerosmith heeft er in het verleden al 2x gestaan, dus dat is toch geen grotere naam.
Over hogere verwachtingen creëren gesproken...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.521
8.227
Ik baal er persoonlijk ook van dat SOAD niet komt.
Gelukkig heb ik tickets voor hun concert in de Ziggo Dome

Aerosmith ben ik geen grote fan van maar ik moet wel zeggen dat het een mooie boeking is (geen andere festivals in de buurt en een exclusive Benelux show)
Aerosmith en Deep Purple samen zijn een mooie afsluiting van de jubileum editie.

Ben erg benieuwd wie de laatste 3 "grote" bands worden (de ms1/ms2 afsluiters die nog ontbreken op de donderdag en vrijdag)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.697
5.041
xydroh wrote:
lijkt erop dat aerosmith de grote headliner is waar ken19 op efestivals het over had. vrijdag lijkt dus op Faith no more uit te draaien

Had hij eens niet gezegd dat dat ging over ‘een grotere band dan normaal’ voor graspop?
Aerosmith heeft er in het verleden al 2x gestaan, dus dat is toch geen grotere naam.
Over hogere verwachtingen creëren gesproken…

"Great name for the festival. Perfect fit. The word is finally out. There have been some changes i reckon, Faith No More on friday seems logic."

de quote laat allesinds blijken dat dit is wat hij met groter dan normaal bedoelde voor graspop.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.589
5.439
xydroh wrote:
lijkt erop dat aerosmith de grote headliner is waar ken19 op efestivals het over had. vrijdag lijkt dus op Faith no more uit te draaien

Had hij eens niet gezegd dat dat ging over ‘een grotere band dan normaal’ voor graspop?
Aerosmith heeft er in het verleden al 2x gestaan, dus dat is toch geen grotere naam.
Over hogere verwachtingen creëren gesproken…
Aerosmith is wel iets zeldzamer, maar denk niet dat ze groter zijn dan Maiden.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
I don't think FNM will be the 4th headliner, if so, why to wait as they already had an announcement with countdown? I think they can only become the 4th if talks with some other planned but not confirmed band will fail. But I think they just wait for the band tour announcement, same as Aerosmith, all dates at once. Possible bands, that haven't announced anything yet - AC/DC (great, but very unlikely), GNR (I think most realistic) and Metallica (less likely, but why not? they can just do several special festival dates in EU).
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
nikita wrote:

xydroh wrote:
lijkt erop dat aerosmith de grote headliner is waar ken19 op efestivals het over had. vrijdag lijkt dus op Faith no more uit te draaien


Had hij eens niet gezegd dat dat ging over ‘een grotere band dan normaal’ voor graspop?
Aerosmith heeft er in het verleden al 2x gestaan, dus dat is toch geen grotere naam.
Over hogere verwachtingen creëren gesproken…

“Great name for the festival. Perfect fit. The word is finally out. There have been some changes i reckon, Faith No More on friday seems logic.”

de quote laat allesinds blijken dat dit is wat hij met groter dan normaal bedoelde voor graspop.
Dat is gewoon de manier waarop Ken19 achteraf probeert goed te praten dat zijn voorspelling niet klopte. Zo ervaar ik het althans.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.697
5.041
xydroh wrote:

nikita wrote:

xydroh wrote:
lijkt erop dat aerosmith de grote headliner is waar ken19 op efestivals het over had. vrijdag lijkt dus op Faith no more uit te draaien


Had hij eens niet gezegd dat dat ging over ‘een grotere band dan normaal’ voor graspop?
Aerosmith heeft er in het verleden al 2x gestaan, dus dat is toch geen grotere naam.
Over hogere verwachtingen creëren gesproken…


“Great name for the festival. Perfect fit. The word is finally out. There have been some changes i reckon, Faith No More on friday seems logic.”

de quote laat allesinds blijken dat dit is wat hij met groter dan normaal bedoelde voor graspop.

Dat is gewoon de manier waarop Ken19 achteraf probeert goed te praten dat zijn voorspelling niet klopte. Zo ervaar ik het althans.

Denk dat dit gewoon laat zien wat we allemaal alverwachtten, dat Ken een livenation insider is maar geen graspop insider, livenation zorgt voor een band, brengt hen in contact met graspop en dan doet graspop derest, dus vanaf dan weet hij eigenlijk niks meer.
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Ik verwacht ook eerder zoiets als wat Xydroh zegt over Ken.

Ik ben ook heel benieuwd waar die 2 'gelekte' GMM afbeeldingen vandaan kwamen.
Aerosmith kwam voor mij random uit de lucht gevallen, maar stonden al wel op die afbeeldingen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.697
5.041
Ik verwacht ook eerder zoiets als wat Xydroh zegt over Ken.

Ik ben ook heel benieuwd waar die 2 ‘gelekte’ GMM afbeeldingen vandaan kwamen.
Aerosmith kwam voor mij random uit de lucht gevallen, maar stonden al wel op die afbeeldingen.

aerosmith had gisteren al een bericht op social media geplaatst waar ze een world tour in 2020 aankondigden, iemand met wat photoshop skills kan dan snel al iets in elkaar knutselen als je die post ziet.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.521
8.227
Ik verwacht ook eerder zoiets als wat Xydroh zegt over Ken.

Ik ben ook heel benieuwd waar die 2 ‘gelekte’ GMM afbeeldingen vandaan kwamen.
Aerosmith kwam voor mij random uit de lucht gevallen, maar stonden al wel op die afbeeldingen.
Op die afbeeldingen stond bij Aerosmith de vrijdag in plaats van de zondag, dus is nog steeds fake
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken