Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
En wie wordt ‘ the really big band on Friday’
1f609.svg

Wordt ook een band die met A begint verwacht it.

Avenged Sevenfold ;). Zou ik overigens wel heel cool vinden
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Ben nu zelf geen grote Aerosmith fan - ik zal tijdens een deel van hun show waarschijnlijk wel naar de act in de Marquee gaan kijken - maar ik vind het wel een mooie boeking die toch flink wat volk zal trekken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
pjjps wrote:
En wie wordt ‘ the really big band on Friday’
1f609.svg

Wordt ook een band die met A begint verwacht it.

Avenged Sevenfold ;). Zou ik overigens wel heel cool vinden

denk dat ze eerst in amerika stoppen met hun nieuw album. En verwacht ook wel wat betere liveshows om hen wat hoger in de rangen te zien stijgen. laatste keer was toch jammergenoeg maar erbarmelijk .
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Hele mooie boeking, en vrij exclusief. Denk toch dat wel wat festivals in de 'regio' met enige jaloezie ernaar zullen kijken..

Wel verrassend op de zondag inderdaad, ben benieuwd wat er dan nog op de vrijdag bijkomt.
Als het bv. Faith No More en Nightwish wordt, zou ik meer dan dik tevreden zijn.

Toch is ook een grote(re) headliner nog niet helemaal uitgesloten. Een naam als AC/DC of Metallica zou nu natuurlijk helemaal als een bom inslaan! :lol:
Andere namen die voor mij de laatste 3 (sub)headliner-spots mogen invullen: Avenged Sevenfold, Mastodon, Parkway Drive, Saxon, Scorpions.

En dan toch nog even voor alle naysayers: :p :p :p :wink:
En ja, pisser, ik geloof nu ook weer in Sinterklaas! :-D
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.656
3.340
Op die afbeeldingen stond bij Aerosmith de vrijdag in plaats van de zondag, dus is nog steeds fake

Om maar te zwijgen over het gebruik van een totaal ander logo van Aerosmith dan GMM deed - zelfs al wist die persoon inside info, het bannertje zelf is sowieso compleet fake!
 

vanzwam

Playlistbediener
15 nov 2019
5
4
De Hollywood Vampires touren volgende zomer.
Dat ze Alice Cooper ook maar boeken, dan kunnen ze een combi dealke doen.

Alice Cooper begint ook met een A. ?
Maar ACDC mag ook. ?

 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
loek wrote:
Op die afbeeldingen stond bij Aerosmith de vrijdag in plaats van de zondag, dus is nog steeds fake

Om maar te zwijgen over het gebruik van een totaal ander logo van Aerosmith dan GMM deed – zelfs al wist die persoon inside info, het bannertje zelf is sowieso compleet fake!

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje raar dat GMM een oud Aerosmith logo gebruikt.
Ze gebruiken nu toch die waar strakker 'Aerosmith' in geschreven staat? Ofja, in ieder geval op hun site.

Ach fake of niet, Aerosmith is niet fake! :D
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
383
542
In verband met de heisa op sociale media, ik denk inderdaad dat system of a down beter tot zijn recht komt op graspop, maar zelf eerder een betere werchter band is. Voornamelijk omwille van budget. Is ook die reden waarom ik eigenlijk Metallica en Rammstein ook eerder Werchter bands vind. Ze komen veel beter tot hun recht op graspop, maar qua budget en alles is het logisch dat ze misschien liever op werchter staan.

Toch blijf ik het zuur vinden dat graspop voor het jubileum geen system kreeg. Maar dat is inmiddels al zoveel gezegd. Hetgeen wat mij gewoon stoort is het feit dat dit wellicht gewoon dezelfde show is als in 2017. Vind echt dat deze groep wel op graspop mocht komen daarom. Maarja, het is nu zo. Ik ben zeker benieuwd naar de resterende graspop affiche. Ben zelf wel een liefhebber van de metal, maar heb absoluut geen brede muzieksmaak. Ik weet dus ook niet of ik enkel voor system naar werchter ga zoals ik destijds wel deed.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Heerlijk hoor Aerosmith!!

Dat verzacht het verlies van SOAD aan werchter een heel stuk!

En gelukkig geen volbeat.

GMM 2020 heeft zo een mooie afsluiter binnen
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.115
I don’t think FNM will be the 4th headliner, if so, why to wait as they already had an announcement with countdown? I think they can only become the 4th if talks with some other planned but not confirmed band will fail. But I think they just wait for the band tour announcement, same as Aerosmith, all dates at once. Possible bands, that haven’t announced anything yet – AC/DC (great, but very unlikely), GNR (I think most realistic) and Metallica (less likely, but why not? they can just do several special festival dates in EU).

I would very much hope that at least one headliner is a bit younger and a bit more “current”. I mean, GnR and AC/DC are great and all, but a bit too much on the oldtimer front together with the rest of the line up. Feels more like a classic hard rock festival than a metal festival in that case.

Metallica would be a bit different, old as well, but at least with some good newer material and a different sound. But they seem to be really unlikely.

I still kindle some hope for Tool... I feel like they are less unlikely than the options mentioned above, they are a bit younger, sound different. Would be perfect for me as well haha. But I’m counting on FNM and/or Nightwish, everything more is a bonus!
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Nounou, dat vreugdesprongetje laat ik wel achterwege. Tenzij ze op de vrijdag met Metallica komen wordt het gewoon een aantal avondjes vroeg op bed. Betekent wel dat ik de kleinere (energiekere) bands vroeg op de dag mee kan pakken.

Vooral als het FNM is, dan skip ik alle headliners behalve Maiden...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Nounou, dat vreugdesprongetje laat ik wel achterwege. Tenzij ze op de vrijdag met Metallica komen wordt het gewoon een aantal avondjes vroeg op bed. Betekent wel dat ik de kleinere (energiekere) bands vroeg op de dag mee kan pakken.

Vooral als het FNM is, dan skip ik alle headliners behalve Maiden…

Nee geen Metallica...
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Op facebook lijkt iedereen nog pissig over het missen van SOAD by the way. Iedereen lijkt liever Aerosmith baar Werchter te willen sturen. Ergens wel jammer dat dit dan de ondankbare reactie is

Ik wil even iets rechtzetten.. eergisteren postte ik dat SOAD/hun management zelf de voorkeur gaf aan Werchter over Graspop. Dit blijkt niet helemaal te kloppen. Graspop werd wel degelijk overboden en nog geen klein beetje, maar GMM wil SOAD nog niet opgeven en ze proberen deze toch nog binnen te halen. Werchter heeft immers geen exclusiviteitscontract afgesloten. De kans dat het alsnog lukt schatten ze wel niet te hoog in.

Genoeg voor mij om de hoop nog niet helemaal op te geven in ieder geval :)

en Aerosmith vind ik een leuke headliner voor de zondag, zo na Deep Purple. Netjes gedaan. Had deze echt niet verwacht.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Prima Aerosmith op de zondag.
Nu nog AC/DC op de vrijdag en de toevoeging van Saxon, Gojira en Avatar en ik ben meer dan tevreden!!!!

Dude. Dat zou gewoon mijn droomaffiche zijn! Dat toppen ze nooit meer hierna
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Dr. Hannibal wrote:
Op facebook lijkt iedereen nog pissig over het missen van SOAD by the way. Iedereen lijkt liever Aerosmith baar Werchter te willen sturen. Ergens wel jammer dat dit dan de ondankbare reactie is

Ik wil even iets rechtzetten.. eergisteren postte ik dat SOAD/hun management zelf de voorkeur gaf aan Werchter over Graspop. Dit blijkt niet helemaal te kloppen. Graspop werd wel degelijk overboden en nog geen klein beetje, maar GMM wil SOAD nog niet opgeven en ze proberen deze toch nog binnen te halen. Werchter heeft immers geen exclusiviteitscontract afgesloten. De kans dat het alsnog lukt schatten ze wel niet te hoog in.

Genoeg voor mij om de hoop nog niet helemaal op te geven in ieder geval ?

en Aerosmith vind ik een leuke headliner voor de zondag, zo na Deep Purple. Netjes gedaan. Had deze echt niet verwacht.

het is dan ook niet moeilijk om GMM te overbieden, heel vaak gaat graspop stevig onderhandelen en prijs drukken op headliners, meestal lukt dat ook door hun status als 1 van de grootste metal festivals in de wereld.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ik verwacht ook eerder zoiets als wat Xydroh zegt over Ken.

Ik ben ook heel benieuwd waar die 2 ‘gelekte’ GMM afbeeldingen vandaan kwamen.
Aerosmith kwam voor mij random uit de lucht gevallen, maar stonden al wel op die afbeeldingen.

Ja, maar de Aerosmithnaam was anders op de uiteindelijke bandposter, dus ik vermoed dat de eerste, gelekte, eigen photoshop is van iemand. Geloof er weinig van. Toevallig een hit denk ik dan
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
Dr. Hannibal wrote:
Op facebook lijkt iedereen nog pissig over het missen van SOAD by the way. Iedereen lijkt liever Aerosmith baar Werchter te willen sturen. Ergens wel jammer dat dit dan de ondankbare reactie is

Ik wil even iets rechtzetten.. eergisteren postte ik dat SOAD/hun management zelf de voorkeur gaf aan Werchter over Graspop. Dit blijkt niet helemaal te kloppen. Graspop werd wel degelijk overboden en nog geen klein beetje, maar GMM wil SOAD nog niet opgeven en ze proberen deze toch nog binnen te halen. Werchter heeft immers geen exclusiviteitscontract afgesloten. De kans dat het alsnog lukt schatten ze wel niet te hoog in.

Genoeg voor mij om de hoop nog niet helemaal op te geven in ieder geval
1f642.svg


en Aerosmith vind ik een leuke headliner voor de zondag, zo na Deep Purple. Netjes gedaan. Had deze echt niet verwacht.

Hmm... Oké, daar kan ik me dan wel in vinden. Inderdaad niet heel moeilijk om Graspop te overbieden, zoals hierboven aangegeven.
Dit zou dus wel betekenen dat er nog geen headliner voor de vrijdag vastligt, maar dat er onderhandelingen met diverse bands bezig zijn. Dat zie ik goed, toch?
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Dr. Hannibal wrote:
Op facebook lijkt iedereen nog pissig over het missen van SOAD by the way. Iedereen lijkt liever Aerosmith baar Werchter te willen sturen. Ergens wel jammer dat dit dan de ondankbare reactie is

Ik wil even iets rechtzetten.. eergisteren postte ik dat SOAD/hun management zelf de voorkeur gaf aan Werchter over Graspop. Dit blijkt niet helemaal te kloppen. Graspop werd wel degelijk overboden en nog geen klein beetje, maar GMM wil SOAD nog niet opgeven en ze proberen deze toch nog binnen te halen. Werchter heeft immers geen exclusiviteitscontract afgesloten. De kans dat het alsnog lukt schatten ze wel niet te hoog in.

Genoeg voor mij om de hoop nog niet helemaal op te geven in ieder geval ?

en Aerosmith vind ik een leuke headliner voor de zondag, zo na Deep Purple. Netjes gedaan. Had deze echt niet verwacht.

Nooit de hoop helemaal opgeven natuurlijk maar Graspop zoekt enkel nog een headliner voor de vrijdag. Laat SOAD net die vrijdag al in Zurich een concert geven...
Als Soad niet beschikbaar is voor de vrijdag is het denk ik einde verhaal en hoeven we deze niet meer te verwachten.

Maar ik help het je hopen hoor!!
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Hmm… Oké, daar kan ik me dan wel in vinden. Inderdaad niet heel moeilijk om Graspop te overbieden, zoals hierboven aangegeven.
Dit zou dus wel betekenen dat er nog geen headliner voor de vrijdag vastligt, maar dat er onderhandelingen met diverse bands bezig zijn. Dat zie ik goed, toch?

Ik vind het ook heel vreemd want SOAD kan enkel op donderdag (vanuit Hongarije en daarna naar Zwitserland op vrijdag) of zaterdag (vanuit Zwitserland over naar Hellfest op zondag) nog in Dessel terechtkomen en het betekent dat sowieso 3 dagen op rij spelen. En dan een week later terug naar België.. lijkt me missie onmogelijk.

Maar het werd mij wel degelijk zo gezegd en normaal geeft mijn kameraad niet zoveel rechtstreekse, niet-cryptische info. Daarmee dat ik dit heel serieus neem. Fingers crossed dat dit alsnog zou lukken. Zou wat zot zijn! Ze weten in Dessel ook wel wat voor een impact dit zou hebben op sociale media en de trouwe fans.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken