Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.290
5.669
nikita wrote:

wenteldave wrote:
Scheisse. Durbuy heeft Saltatio Mortis. Dat moet ik zien!


Ik vond je reactie zo enthousiast dat ik dat eens heb opgezet. Wat . moet . dat . voorstellen?!
Geef me dan nog eerder Tokyo Hotel.

Nu ook gelijk maar opgezet. Wo Sind the Clowns? nu bijna klaar. Ik zit in kamp ‘geel vogeltje’. Vage shizzle dit.

Het antwoord op de vraag: wat als Slipknot een Duitse carnavalsband was geworden? Ik weet niet eens of ze carnaval vieren in Duitsland maar dat doet er niet toe. Best catchy deuntjes wel :lol:

En wat Tokio Hotel betreft, dat was een beetje wat alle emo meisjes luisterden toen ik net naar het voortgezet onderwijs ging. Ik zou er geen nummer van herkennen, maar de naam zeker wel haha
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
wenteldave wrote:

Set Abominae wrote:

xydroh wrote:
zou alcatraz nog namen droppen? Die hebben gisteren afgerond met een poster dus denk dat het weer enkele dagen stil kan worden


Vandaag alweer gedropt, dus ze gaan nog even door blijkbaar (gisteravond zal wel een kleine ‘tussenstand’ zijn geweest
1f609.svg
).
Tot nog toe niet echt onder de indruk van de namen.
Enkel Cradle Of Filth (afgelopen jaar moeten missen op GMM wegens Sabaton), Eluveitie (maar half gezien, maar zie ik wel al in april in Durbuy), en (in mindere mate) Behemoth kunnen me vooralsnog bekoren.
Vio-Lence op herhaling vind ik ook niet al te sterk.
Maar ze zullen vast nog niet hun beste kruit verschoten hebben, dus we wachten geduldig af..
1f642.svg



Scheisse. Durbuy heeft Saltatio Mortis. Dat moet ik zien!
Steker nog, het is eigen best wel een goed programma. Bedankt voor het zeggen, aangezien ik er nu wel over na zit te denken om naar België af te reizen.

Ik zit er ook al een tijdje naar te kijken, prima namen voor een zicht prijsje. Wat me vooral tegenhoudt is om half april in een tentje te gaan liggen in de Ardennen. Ga daar eind april altijd wielrennen en dat is meer dan één keer nog in de sneeuw geweest..
Daarom heb ik dus snel een huisje op 20 minuten lopen geregeld. :p
Overigens een huisje voor 6 personen, terwijl we maar met ons tweeën zijn.. :wink:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
<
Daarom heb ik dus snel een huisje op 20 minuten lopen geregeld.
1f61b.svg

Overigens een huisje voor 6 personen, terwijl we maar met ons tweeën zijn..
1f609.svg
Dus je nodigt Jos en mij uit? Wat leuk, zeg!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Set Abominae wrote:
<
Daarom heb ik dus snel een huisje op 20 minuten lopen geregeld.
1f61b.svg

Overigens een huisje voor 6 personen, terwijl we maar met ons tweeën zijn..
1f609.svg


Dus je nodigt Jos en mij uit? Wat leuk, zeg!

Festileaks Durbuy uitje? Klinkt nu al geslaagd! Misschien wil festileaks wel sponsoren als we beloven wat stukjes te schrijven :-D
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
wenteldave wrote:

Set Abominae wrote:
<
Daarom heb ik dus snel een huisje op 20 minuten lopen geregeld.
1f61b.svg

Overigens een huisje voor 6 personen, terwijl we maar met ons tweeën zijn..
1f609.svg



Dus je nodigt Jos en mij uit? Wat leuk, zeg!

Festileaks Durbuy uitje? Klinkt nu al geslaagd! Misschien wil festileaks wel sponsoren als we beloven wat stukjes te schrijven
1f600.svg
Eerlijk is eerlijk. Ik denk niet dat ze ooit van Durbuy hebben gehoord. Maar, ik sta er zeker voor open.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Joe wrote:

nikita wrote:

wenteldave wrote:
Scheisse. Durbuy heeft Saltatio Mortis. Dat moet ik zien!


Ik vond je reactie zo enthousiast dat ik dat eens heb opgezet. Wat . moet . dat . voorstellen?!
Geef me dan nog eerder Tokyo Hotel.


Das wel heel drastisch.

Moest Tokyo Hotel even opzoeken. Verbaas me er allereerst over dat dat blijkbaar wel een artiest is die jullie kennen. Maar ja, dat vind ik ook heel drastisch.
Er was toch ergens een beroemde uitspraak van mij: “Als het maar gitaren heeft”? Nou, dat heeft Saltatio Mortis wel. Tja, het is folk, en je moet er maar van houden.
Om specifiek te zijn is het een subgenre van folk rock/metal genaamd 'Mittelalter-Rock/Metal' (oftewel medieval rock/metal), dat ook bands omvat als In Extremo (op GMM komend jaar), Schandmaul, Subway to Sally, Corvus Corax, Tanzwut, Feuerschwanz, Cultus Ferox, etc., en mateloos populair is in Duitsland. :wink:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
wenteldave wrote:

Joe wrote:

nikita wrote:

wenteldave wrote:
Scheisse. Durbuy heeft Saltatio Mortis. Dat moet ik zien!


Ik vond je reactie zo enthousiast dat ik dat eens heb opgezet. Wat . moet . dat . voorstellen?!
Geef me dan nog eerder Tokyo Hotel.


Das wel heel drastisch.


Moest Tokyo Hotel even opzoeken. Verbaas me er allereerst over dat dat blijkbaar wel een artiest is die jullie kennen. Maar ja, dat vind ik ook heel drastisch.
Er was toch ergens een beroemde uitspraak van mij: “Als het maar gitaren heeft”? Nou, dat heeft Saltatio Mortis wel. Tja, het is folk, en je moet er maar van houden.

Om specifiek te zijn is het een subgenre van folk rock/metal genaamd ‘Mittelalter-Rock/Metal’ (oftewel medieval rock/metal), dat ook bands omvat als In Extremo (op GMM komend jaar), Schandmaul, Subway to Sally, Corvus Corax, Tanzwut, Feuerschwanz, Cultus Ferox, etc., en mateloos populair is in Duitsland.
1f609.svg
We hebben te maken met een kenner. Maar ja, In Extremo en Corvus Corax trekken mij ook, dus het zal daar wel aan liggen. En nu klaar, we gaan iets te ver weg van ons genre.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Set Abominae wrote:
<
Daarom heb ik dus snel een huisje op 20 minuten lopen geregeld.
1f61b.svg

Overigens een huisje voor 6 personen, terwijl we maar met ons tweeën zijn..
1f609.svg


Dus je nodigt Jos en mij uit? Wat leuk, zeg!
Niet specifiek jullie 2 (first come, first served.. :wink: ), maar jullie zijn van harte welkom om het huisje met ons te delen (hoewel ik wel eerst zou moeten uitzoeken/navragen of het toegestaan is, aangezien ik het voor 2 personen heb gereserveerd).
Laat maar wat weten in een PB. :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Set Abominae wrote:

wenteldave wrote:

Joe wrote:

nikita wrote:

wenteldave wrote:
Scheisse. Durbuy heeft Saltatio Mortis. Dat moet ik zien!


Ik vond je reactie zo enthousiast dat ik dat eens heb opgezet. Wat . moet . dat . voorstellen?!
Geef me dan nog eerder Tokyo Hotel.


Das wel heel drastisch.


Moest Tokyo Hotel even opzoeken. Verbaas me er allereerst over dat dat blijkbaar wel een artiest is die jullie kennen. Maar ja, dat vind ik ook heel drastisch.
Er was toch ergens een beroemde uitspraak van mij: “Als het maar gitaren heeft”? Nou, dat heeft Saltatio Mortis wel. Tja, het is folk, en je moet er maar van houden.


Om specifiek te zijn is het een subgenre van folk rock/metal genaamd ‘Mittelalter-Rock/Metal’ (oftewel medieval rock/metal), dat ook bands omvat als In Extremo (op GMM komend jaar), Schandmaul, Subway to Sally, Corvus Corax, Tanzwut, Feuerschwanz, Cultus Ferox, etc., en mateloos populair is in Duitsland.
1f609.svg


We hebben te maken met een kenner. Maar ja, In Extremo en Corvus Corax trekken mij ook, dus het zal daar wel aan liggen. En nu klaar, we gaan iets te ver weg van ons genre.
Tja, mijn vrouw gaat, naast metal festivals, ook heel graag naar fantasy festivals (zoals Castlefest en Elfia), waar we dan ook al jaren naar toe gaan.
En daar kom je dus ook regelmatig van dit soort bands tegen. :wink:
Overigens zit er ook wel een behoorlijke overlap tussen metal en fantasy. :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Festileaks Durbuy uitje? Klinkt nu al geslaagd! Misschien wil festileaks wel sponsoren als we beloven wat stukjes te schrijven
1f600.svg


Klinkt goed haha xD
Overigens ook zeer aangenaam en vermakelijk, dit soort kleine festivals.
Ik ben zelf dit jaar naar GMM (groot), Alcatraz (middelgroot) en Dong Open Air (klein) geweest, en alle drie zijn op hun eigen manier zeer goed bevallen.
Een van de grootste voordelen van kleine/middelgrote festivals: geen clashes! :wink:
 

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
De reden dat Metal Town en andere faciliteiten snel uitverkopen, is dat het oudere publiek nood heeft aan een rustige nacht. Op de Graspop camping lukt dat amper.

Dat valt nogal mee hoor, maar één onrustig nachtje gehad in mijn tentje vorig jaar, en toen was ik mijn oordoppen vergeten in te doen :p
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
De reden dat Metal Town en andere faciliteiten snel uitverkopen, is dat het oudere publiek nood heeft aan een rustige nacht. Op de Graspop camping lukt dat amper.

Dat valt nogal mee hoor, maar één onrustig nachtje gehad in mijn tentje vorig jaar, en toen was ik mijn oordoppen vergeten in te doen
1f61b.svg
Dan zal het van persoon tot persoon afhangen. Ik heb het jaren gedaan, maar ik had toch een paar dagen nodig na Graspop om uitgerust te raken. En dus trakteer ik mezelf tegenwoordig op wat luxe (hotel, ontbijt, douche). En ik neem ook mijn fiets mee. Want na 3 of 4 dagen slenteren op de weide, zijn die laatste kilometers naar de wagen een héél stuk gemakkelijker.

Ook op Alcatraz doe ik dat, al werk ik daar dan 3 dagen.

 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
De line-up van Hellfest vind ik maar matig.
Deftones en Faith no More als headliners? Volbeat en Deep Purple zouden dan nog logischer headliners zijn.
De zondag van Hellfest is de sterkste dag met SOAD, Priest, Korn, Running Wild, Messhuggah en Michael Schenker
Judas Priest (50 years) en Maiden zijn wat dat betreft sterke headliners voor GMM. Volbeat als headliner is nu bijna een zekerheid voor GMM.
Die zullen dan waarschijnlijk Danko Jones ook meenemen(?)
19e staan ze op Hellfest, 21e op Pinkpop. Vrijdag, zaterdag en Zondag zou dus nog kunnen, samen met Priest op zaterdag zou namelijk ook prima kunnen.
Faith no More en Nightwish zijn ook potentiële afsluiters, als denk ik dat ze die (met name FNM) op Main 2 zetten.
Ik zag ook dat Foofighters gaan touren. Deze zullen niet snel op GMM staan, maar kunnen wel er voor zorgen dat Pinkpop/Werchter hun 'rock' headliner hiermee invullen.
Kiss op herhaling zou een vreemd besluit zijn, maar ze hebben nog een gaatje 18e Denemarken, 20e noorwegen (vrijdag de 19e zou dus kunnen).
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.150
5.449
De line-up van Hellfest vind ik maar matig.
Deftones en Faith no More als headliners? Volbeat en Deep Purple zouden dan nog logischer headliners zijn.
De zondag van Hellfest is de sterkste dag met SOAD, Priest, Korn, Running Wild, Messhuggah en Michael Schenker
Judas Priest (50 years) en Maiden zijn wat dat betreft sterke headliners voor GMM. Volbeat als headliner is nu bijna een zekerheid voor GMM.
19e staan ze op Hellfest, 21e op Pinkpop. Vrijdag, zaterdag en Zondag zou dus nog kunnen, samen met Priest op zaterdag zou namelijk ook prima kunnen.
Faith no More en Nightwish zijn ook potentiële afsluiters, als denk ik dat ze die (met name FNM) op Main 2 zetten.
Ik zag ook dat Foofighters gaan touren. Deze zullen niet snel op GMM staan, maar kunnen wel er voor zorgen dat Pinkpop/Werchter hun ‘rock’ headliner hiermee invullen.
Kiss op herhaling zou een vreemd besluit zijn, maar ze hebben nog een gaatje 18e Denemarken, 20e noorwegen (vrijdag de 19e zou dus kunnen).

Geen Volbeat normaal
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.546
7.181
De line-up van Hellfest vind ik maar matig.
Deftones en Faith no More als headliners? Volbeat en Deep Purple zouden dan nog logischer headliners zijn.
De zondag van Hellfest is de sterkste dag met SOAD, Priest, Korn, Running Wild, Messhuggah en Michael Schenker
Judas Priest (50 years) en Maiden zijn wat dat betreft sterke headliners voor GMM. Volbeat als headliner is nu bijna een zekerheid voor GMM.
19e staan ze op Hellfest, 21e op Pinkpop. Vrijdag, zaterdag en Zondag zou dus nog kunnen, samen met Priest op zaterdag zou namelijk ook prima kunnen.
Faith no More en Nightwish zijn ook potentiële afsluiters, als denk ik dat ze die (met name FNM) op Main 2 zetten.
Ik zag ook dat Foofighters gaan touren. Deze zullen niet snel op GMM staan, maar kunnen wel er voor zorgen dat Pinkpop/Werchter hun ‘rock’ headliner hiermee invullen.
Kiss op herhaling zou een vreemd besluit zijn, maar ze hebben nog een gaatje 18e Denemarken, 20e noorwegen (vrijdag de 19e zou dus kunnen).


Kiss zal niet komen. Aan de hand van Kiss's motto bij deze tour "als ze in een stad zijn geweest, komen ze er niet meer terug" en daarnaast het max 2 dagen achter elkaar spelen.

Volbeat kan juist niet meer als headliner er staan:
donderdag is Iron Maiden er en zaterdag Judas Priest. Vrijdag staan ze op Hellfest en zondag op Pinkpop. Zaterdag gewoon als niet-headliner kan nog.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
wenteldave wrote:

Set Abominae wrote:
<
Daarom heb ik dus snel een huisje op 20 minuten lopen geregeld.
1f61b.svg

Overigens een huisje voor 6 personen, terwijl we maar met ons tweeën zijn..
1f609.svg



Dus je nodigt Jos en mij uit? Wat leuk, zeg!

Niet specifiek jullie 2 (first come, first served..
1f609.svg
), maar jullie zijn van harte welkom om het huisje met ons te delen (hoewel ik wel eerst zou moeten uitzoeken/navragen of het toegestaan is, aangezien ik het voor 2 personen heb gereserveerd).
Laat maar wat weten in een PB.
1f642.svg
Hiep, hiep, hoera. Lijkt me dat het wel mogelijk is in zo'n huisje voor zes, maar je weet het nooit met die stugge Belgen (als ik dat mag zeggen). First come, first served dus. Moge de beste winnen.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Vrijdag staan ze inderdaad op Hellfest, maar niet als afsluiter, dus daar kan ruimte zijn.
"Pinkpop laat weten dat hiermee de headliner van Pinkpop zondag 21 juni nog niet bekend is". Volbeat zal Pinkpop 2020 dus niet afsluiten.
Dit zullen waarschijnlijk Foo-Fighters headliner zijn. Dus...kan Volbeat na hun optreden nog met gemak naar België.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.437
2.902
Ik ben wel echt benieuwd waarom het allemaal zolang duurt met die laatste twee headliners. Faith No More zou in principe deze week bekend kunnen worden gemaakt. Ik verwacht dan ook dat Graspop ze morgen of overmorgen als headliner aankondigt. Ik heb het al eerder aangegeven en het lijkt een niet breed gedragen standpunt, maar ik zou het echt lekker vinden het festival af te sluiten met de combi Deep Purple - Faith No More. Die eerste heb ik nimmer gezien en Faith No More nu één of twee keer. Geweldige liveact al besef ik dat je ervan moet houden.

Maar wie de vrijdag dan moet gaan dragen, samen met Nightwish? Ik verwacht toch echt een grote band die nog niks heeft bekendgemaakt... AC/DC, Tool, Slipknot, Guns N' Roses, Aerosmith, Foo Fighters, iets anders?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
graspop20 wrote:
De line-up van Hellfest vind ik maar matig.
Deftones en Faith no More als headliners? Volbeat en Deep Purple zouden dan nog logischer headliners zijn.
De zondag van Hellfest is de sterkste dag met SOAD, Priest, Korn, Running Wild, Messhuggah en Michael Schenker
Judas Priest (50 years) en Maiden zijn wat dat betreft sterke headliners voor GMM. Volbeat als headliner is nu bijna een zekerheid voor GMM.
19e staan ze op Hellfest, 21e op Pinkpop. Vrijdag, zaterdag en Zondag zou dus nog kunnen, samen met Priest op zaterdag zou namelijk ook prima kunnen.
Faith no More en Nightwish zijn ook potentiële afsluiters, als denk ik dat ze die (met name FNM) op Main 2 zetten.
Ik zag ook dat Foofighters gaan touren. Deze zullen niet snel op GMM staan, maar kunnen wel er voor zorgen dat Pinkpop/Werchter hun ‘rock’ headliner hiermee invullen.
Kiss op herhaling zou een vreemd besluit zijn, maar ze hebben nog een gaatje 18e Denemarken, 20e noorwegen (vrijdag de 19e zou dus kunnen).

Kiss zal niet komen. Aan de hand van Kiss’s motto bij deze tour “als ze in een stad zijn geweest, komen ze er niet meer terug” en daarnaast het max 2 dagen achter elkaar spelen.

Volbeat kan juist niet meer als headliner er staan:
donderdag is Iron Maiden er en zaterdag Judas Priest. Vrijdag staan ze op Hellfest en zondag op Pinkpop. Zaterdag gewoon als niet-headliner kan nog.
Donderdag de 18e zou ook nog kunnen als sub-/co-headliner voor/na Iron Maiden.
Ze zouden dan wel 4 dagen achterelkaar moeten spelen (16-17 Engeland, 18 GMM, 19 Hellfest), maar dat hebben ze in het verleden ook wel enkele keren gedaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken