Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik verwacht dat Alcatraz hun eerste aankondigingsronde afrondt, gezien hun poster is verschenen gisteren. Als Rock Werchter volgende week begint met aankondigen, ga ik toch denken dat er deze week nog een lading gaat vallen voor Graspop. Er zou toch iéts uit het hoge hoedje moeten komen, voor een verjaardagseditie is de line-up anders zo 'déjà-vu'. Ik verwacht eigenlijk geen RATM of AC/DC, die geruchten zijn zo vaag ... System of a down zou ik nog niet volledig afschrijven hoor. Kans is aanzienlijk kleiner geworden, maar door het feit dat er wel een tour is, lijkt het me dan nog altijd waarschijnlijker dan andere vage geruchten.

Faith no more is ook niet zo makkelijk, vergeet niet dat zij Rock Werchter enkele jaren uit de nood hebben geholpen na het uitvallen van Foo Fighters. Ik denk dat je dat als organisatie van Rock Werchter zijnde niet vergeet, dus misschien gaan ze gewoon die kant op.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Joslittel wrote:
Wie voor mij eigenlijk de grote afwezige is op alle posters is Five Finger Death Punch. Ik had me er al bij neergelegd dat die overal als sub zouden opduiken, maar nergens te bekennen. Op plaat kan ik ze wel waarderen maar ze zuigen nogal live. Dus ben er niet rouwig om.

Iets zegt me dat jij nog verbitterd bent over hun passage in Tilburg.

Ha, nee! Zag ze wel paar dagen later op Graspop. Invalzanger (van Bad Wolves) deed het stukken beter dan Moody zelf. Heb ze namelijk half jaar later nog in AFASLive gezien samen met InFlames en Of Mice & Men, de eerste waren duidelijk stukken beter.
 

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
78
42
Wat denken jullie van Blind Guardian? Die hebben nog geen tourdata maar ik zie ze soms wel voorkomen in de geruchtenlijstjes dus ik weet nie hoe valabel dat is...
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
Ik verwacht dat Alcatraz hun eerste aankondigingsronde afrondt, gezien hun poster is verschenen gisteren. Als Rock Werchter volgende week begint met aankondigen, ga ik toch denken dat er deze week nog een lading gaat vallen voor Graspop. Er zou toch iéts uit het hoge hoedje moeten komen, voor een verjaardagseditie is de line-up anders zo ‘déjà-vu’. Ik verwacht eigenlijk geen RATM of AC/DC, die geruchten zijn zo vaag … System of a down zou ik nog niet volledig afschrijven hoor. Kans is aanzienlijk kleiner geworden, maar door het feit dat er wel een tour is, lijkt het me dan nog altijd waarschijnlijker dan andere vage geruchten.

Faith no more is ook niet zo makkelijk, vergeet niet dat zij Rock Werchter enkele jaren uit de nood hebben geholpen na het uitvallen van Foo Fighters. Ik denk dat je dat als organisatie van Rock Werchter zijnde niet vergeet, dus misschien gaan ze gewoon die kant op.

FNM heb ik wel goede hoop op. Heb begrepen dat ze dat weekend sowieso niet in Landgraaf zouden staan. Dus de ruimte hebben ze. Verwacht ze op de zondag samen met Deep Purple.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Dat gefocus op een verjaardagseditie begrijp ik toch niet.
Als festival haal je toch elk jaar het onderste uit de kan? Verjaardag of niet?
Een volwaardige 4de dag is er al als extra. Maar programmagewijs is het toch onlogisch dat ze nu plots extra hard hun best gaan doen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Wat denken jullie van Blind Guardian? Die hebben nog geen tourdata maar ik zie ze soms wel voorkomen in de geruchtenlijstjes dus ik weet nie hoe valabel dat is…

Ik verwacht hen helaas niet meer voor de festivals in 2020.
Dat nieuwe album lijkt me niet evident om mee te touren, maar ik hoopte dat moeilijk ook kon :)
Weet ook niet hoe de plannen zijn met Demons & Wizards - die hebben eergisteren geteased met een aankondiging,
maar dat gaat vermoedelijk gewoon over het nieuwe album.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
wenteldave wrote:

Joslittel wrote:
Wie voor mij eigenlijk de grote afwezige is op alle posters is Five Finger Death Punch. Ik had me er al bij neergelegd dat die overal als sub zouden opduiken, maar nergens te bekennen. Op plaat kan ik ze wel waarderen maar ze zuigen nogal live. Dus ben er niet rouwig om.


Iets zegt me dat jij nog verbitterd bent over hun passage in Tilburg.

Ha, nee! Zag ze wel paar dagen later op Graspop. Invalzanger (van Bad Wolves) deed het stukken beter dan Moody zelf. Heb ze namelijk half jaar later nog in AFASLive gezien samen met InFlames en Of Mice & Men, de eerste waren duidelijk stukken beter.
Ik ga ze dus wel zien in januari. Hoop dat het dan beter is. Was vroeger vooral een fan van ze op plaat, nu eigenlijk niet meer. Ik kom vrijwel puur voor Megadeth.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Joslittel wrote:

wenteldave wrote:

Joslittel wrote:
Wie voor mij eigenlijk de grote afwezige is op alle posters is Five Finger Death Punch. Ik had me er al bij neergelegd dat die overal als sub zouden opduiken, maar nergens te bekennen. Op plaat kan ik ze wel waarderen maar ze zuigen nogal live. Dus ben er niet rouwig om.


Iets zegt me dat jij nog verbitterd bent over hun passage in Tilburg.


Ha, nee! Zag ze wel paar dagen later op Graspop. Invalzanger (van Bad Wolves) deed het stukken beter dan Moody zelf. Heb ze namelijk half jaar later nog in AFASLive gezien samen met InFlames en Of Mice & Men, de eerste waren duidelijk stukken beter.

Ik ga ze dus wel zien in januari. Hoop dat het dan beter is. Was vroeger vooral een fan van ze op plaat, nu eigenlijk niet meer. Ik kom vrijwel puur voor Megadeth.

Ja tof. Mooie combi met Megadeth en Bad Wolves. Vind die kaartjes alleen zo #%@$#^ duur. Mogelijk enkele dagen voor het optreden een Ticketswapje scoren, dit bedrag is het me niet waard.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Ik spring tussendoor ook eventjes op de baaltrein in verband met System of a Down.
Wat een gemiste kans... Had echt gehoopt/gedacht/verwacht ze op Graspop te zien. Is eigenlijk ook één van de redenen waarom m'n vrienden en ik al meteen onze combi's kochten.
Hetgeen wat het een klein beetje zuurder maakt, is het feit dat Judas Priest headlinet op de dag dat SOAD wél zou kunnen komen. Echt jammer.

Langs de andere kant, ga ik wel akkoord met jullie. Deze Hellfest-affiche is echt niets voor mij. Ligt waarschijnlijk aan mijn smaak, maar ik zou voor zondag (indien dit bv 3 Graspop dagen waren) sowieso een ticket kopen, maar de andere dagen lijken wat mager in vergelijking. Er staan ook bands die ik wil zien, maar geen waarvoor ik een hele dag zou gaan.
Achja, dat wordt dan hopen op System of a Down op Alcatraz, natuurlijk.... (hahaha :p )
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Wat denken jullie van de kansen voor Avenged Sevenfold?
Ze hebben nog geen tour bekend gemaakt, laatste nieuws dat ik kan vinden is dat ze in 2020 met een nieuw album komen. Als er een grote band op de vrijdag zou komen, misschien Avenged Sevenfold als sub hiervoor?

Verder verwacht ik Skillet ook nog wel op Graspop, hebben namelijk een nieuw album en staan ook op Download dus ze touren wel in het festivalseizoen
Delain en Epica zullen ook wel weer eens langskomen denk ik (ook al hoeft het van mij niet zo)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
als we even mee gaan in het gerucht dat er vrijdag nog een grote band komt te staan.

Zou dit kunnen linkin park zijn? Meerdere leden hebben al gehint dat ze effectief willen door gaan met de band, wie er dan als zanger komt weet ik niet maar dit lijkt me wel een grote band die het wachten waard is en past naar mijn mening ook wel op graspop als we dan dat laatste album even vergeten.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
als we even mee gaan in het gerucht dat er vrijdag nog een grote band komt te staan.

Zou dit kunnen linkin park zijn? Meerdere leden hebben al gehint dat ze effectief willen door gaan met de band, wie er dan als zanger komt weet ik niet maar dit lijkt me wel een grote band die het wachten waard is en past naar mijn mening ook wel op graspop als we dan dat laatste album even vergeten.
Neen, die hebben al jaren niets meer te zoeken op een festival als Graspop.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Wat denken jullie van de kansen voor Avenged Sevenfold?
Ze hebben nog geen tour bekend gemaakt, laatste nieuws dat ik kan vinden is dat ze in 2020 met een nieuw album komen. Als er een grote band op de vrijdag zou komen, misschien Avenged Sevenfold als sub hiervoor?

Verder verwacht ik Skillet ook nog wel op Graspop, hebben namelijk een nieuw album en staan ook op Download dus ze touren wel in het festivalseizoen
Delain en Epica zullen ook wel weer eens langskomen denk ik (ook al hoeft het van mij niet zo)

Ik denk 0. Als ze komen dan ze headliner of sub op de grote festivals en die plaatsen zijn overal inmiddels redelijk gevuld. Als ze binnenkort weer tot leven komen verwacht ik eerder een rondje zalen in het najaar en 2021 festivaltour.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
onbegrijpelijk dat ze SOAD laten schieten. En dan Judas Priest laten headlinen op de de dag dat SOAD nog beschikbaar is. Gemiste kans hoor

Voor de rest is hellfest voor mij niet echt heel spannend dit jaar. Maar de zondag is daar wel 100x beter dan de zaterdag van GMM. Korn, Judas priest en Soad terwijl GMM het moet doen op zaterdag met alleen Kron en Judas Pries. Maar overall vind ik de lime-up van graspop nu al beter
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
onbegrijpelijk dat ze SOAD laten schieten. En dan Judas Priest laten headlinen op de de dag dat SOAD nog beschikbaar is. Gemiste kans hoor

Voor de rest is hellfest voor mij niet echt heel spannend dit jaar. Maar de zondag is daar wel 100x beter dan de zaterdag van GMM. Korn, Judas priest en Soad terwijl GMM het moet doen op zaterdag met alleen Kron en Judas Pries. Maar overall vind ik de lime-up van graspop nu al beter

judas priest op zaterdag is op business vlak wel slim, zaterdag is de dag die het makkelijkst uitverkoopt, daar spaar je dan heel veel uit door een goedkopere headliner te plaatsen.
Hopelijk kan dit uitgespaarde geld dan dienen voor een andere grotere band, of zoals hellfest en wacken doen, inzetten op de beleving, de aankleding etc
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Toch duidelijk nu dat Faith No More enkel maar wil headlinen. Zal niet lang meer duren voor Graspop zal worden aangekondigd.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
dream state werd net aangekondigd als support voor I prevail in de Zappa volgend jaar 14 Maart.
Aangezien dream state al aangekondigd is hoop ik dat I prevail ook over komt, misschien niet de smaak van iedere graspopganger maar toch ook wel een heel populaire band .
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.787
7.626
Toch duidelijk nu dat Faith No More enkel maar wil headlinen. Zal niet lang meer duren voor Graspop zal worden aangekondigd.

Zet ze dan maar op Alcatraz neer. De zondag mag ook best een iets grotere headliner hebben. Het zal toch niet zo zijn dat de mogelijke grote vrijdagheadliner zo duur is dat je met een Faith No More op de proppen komt.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
ik vond Faith no More toch redelijk saai op GMM de vorige keer... Op basis daarvan mag het van mij een andere headliner worden maar ik zie eigenlijk nog maar 2 potentiële headliners:

Nightwish en Faith no More.

Kan eigenlijk niets anders bedenken of misschien Foo Fighters
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Niets tegen Faith no More, maar de laatste keer, toen ze vervanger waren van Black Sabbath (of Ozzy solo, geen idee meer wat het dat jaar was), sloeg het niet echt aan bij het publiek. Maar ga er ook van uit dat ze wel gewoon headliner zullen zijn.

Heb niet alles gevolgd/gelezen, maar is er nog een kans dat Tool op GMM zou staan? Neem aan klein omdat ze op nog geen enkel ander festival zijn.

SOAD zal wel op RW staan, met eventueel volbeat als subheadliner. Lijkt me ook een perfecte combo voor werchter. Twee bands die samen wel zullen uitverkopen. Of Volbeat + Pearl Jam gaat ook natuurlijk, moest deze laatste komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken