Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
I don’t think, there are any negotiations with SOAD for GMM, it’s just too late. Especially with Saturday headliner released and full lineup of HF on the Tuesday. As their tour announced a month ago for majority of fests and already released 2 GMM headliners, I see only possibility of HF with the whole line up, as it was last year with TOOL. GMM they definitely wait for 2 big acts tour announcements, or 1 big act + Volbeat after. Don’t believe in AC/DC due to their own stage, but looks logical for Metallica to play EU between US festival dates.

I'd rather have SOAD than Metallica to be honest. I've seen Metallica 3 times already, yet I've never seen SOAD before. Plus, I think Metallica would draw in a lot of fans that wouldn't come to Graspop if Metallica weren't playing there. Not really Graspop/festival people if you know what I'm saying.

But this is all very subjective. I'd get it if the Graspop organisation would like to have a band like Metallica on their line up, especially for the 25th anniversary of the festival.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Ik houd trouwens ook nog wel serieus rekening met de mogelijkheid dat er tegelijk met het Hellfest affiche een volledige tour van een headline act bekend gemaakt gaat worden. Dus het lijkt met niet vreemd als we op hetzelfde moment een bevestiging krijgen van een derde Graspop headliner. Eentje die tot nu toe nog geen data in Europa heeft staan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
metalrockx wrote:

wenteldave wrote:

metalrockx wrote:
Indien Graspop wilt, kan SOAD zaterdag headlinen, samen met Judas Priest en zondag op Hellfest.
Er zijn immers elke dag 2 headliners… makkelijk toch?


Subheadliner, ja. Ding is dat Judas Priest al aangekondigd is als headliner. Die moet die dag dus dragen. SOAD is geen subheadliner, dus dat gaat niet gebeuren.


Ze kunnen Judas Priest ook nog headliner van de vrijdag of zondag maken, zolang het maar het spiegelbeeld is van Hellfest…

Wat een kuststreek zou dat zijn voor de mensen met zaterdagtickets voor JP. Ik snap dat ze soms undercard een beetje veranderen, maar de headliner…

Dat zullen ze dus in principe ook niet doen. Dat schuiven met namen op het programma lijkt heel makkelijk, maar is dus juist erg gecompliceerd.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Nee, er is maar één echte headliner per dag, die de MS1 afsluit, de rest is subheadliner.
Je zou hoogstens van co-headliners kunnen spreken, wanneer 2 bands ongeveer even ‘groot’ zijn, maar dan nog is slechts één daarvan op papier de headliner, die bovenaan de poster prijkt.
Als SOAD komt, zijn ze 100% headliner, niet minder.

Precies, maar toch is er altijd één band die de boel afsluit. Daarmee dat ik me afvraag wie ze nog op donderdag gaan plaatsen. Iron Maiden sluit nooit af. Er speelt altijd nog een band na hun. In 2016 was dat bv Twisted Sister. Ik herinner me niet meer goed hoe dat in 2018 zat.. speelde Avenged Sevenfold toen niet na Maiden?

Vraag is ook.. waarom die 4e dag? Puur voor het jubileum? Of is dat omdat ze die donderdag nog een band willen zetten die ze anders niet konden booken? Voor Iron Maiden moesten ze het niet doen want die spelen enkel de 20e nog op Copenhell. Ze hadden daar evengoed de 21e kunnen staan en dan de 19e op Graspop
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Set Abominae wrote:
Nee, er is maar één echte headliner per dag, die de MS1 afsluit, de rest is subheadliner.
Je zou hoogstens van co-headliners kunnen spreken, wanneer 2 bands ongeveer even ‘groot’ zijn, maar dan nog is slechts één daarvan op papier de headliner, die bovenaan de poster prijkt.
Als SOAD komt, zijn ze 100% headliner, niet minder.

Precies, maar toch is er altijd één band die de boel afsluit. Daarmee dat ik me afvraag wie ze nog op donderdag gaan plaatsen. Iron Maiden sluit nooit af. Er speelt altijd nog een band na hun. In 2016 was dat bv Twisted Sister. Ik herinner me niet meer goed hoe dat in 2018 zat.. speelde Avenged Sevenfold toen niet na Maiden?

Vraag is ook.. waarom die 4e dag? Puur voor het jubileum? Of is dat omdat ze die donderdag nog een band willen zetten die ze anders niet konden booken? Voor Iron Maiden moesten ze het niet doen want die spelen enkel de 20e nog op Copenhell. Ze hadden daar evengoed de 21e kunnen staan en dan de 19e op Graspop

Ik denk dat de 4 dagen inderdaad gewoon puur voor het jubileum zijn, en dat Mercyful Fate na Iron Maiden de dag gaat aflsuiten. Zoals al eerder gezegd, King Diamond had solo al eens diezelfde positie, dus dat zal hij met zn band ook wel doen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Set Abominae wrote:
Nee, er is maar één echte headliner per dag, die de MS1 afsluit, de rest is subheadliner.

Precies, maar toch is er altijd één band die de boel afsluit.

Ik bespeur hier trouwens wat lichte verwarring. MS1 afsluiten is normaal gesproken niet gelijk aan de dag afsluiten op Graspop. Standaard formule is om eerst einde van de avond de grote headliner, wiens naam boven aan de poster staat, MS1 te laten afsluiten. Daarna speelt een andere grote act, meestal op de tweede regel van de poster, als nachtelijke afsluiter op MS2.

Als dit allemaal al duidelijk was voor iedereen dan heb ik niks gezegd, maar het lijkt er soms op dat mensen denken dat MS1 afsluiten en de dag afsluiten 1 en dezelfde positie is. Dat is meestal niet het geval.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Als dit allemaal al duidelijk was voor iedereen dan heb ik niks gezegd, maar het lijkt er soms op dat mensen denken dat MS1 afsluiten en de dag afsluiten 1 en dezelfde positie is. Dat is meestal niet het geval.

Nee nee, je verstaat me verkeerd. Allemaal juist wat je zegt en ik beweerde zeker niet dat ze met een andere 'headliner' zouden komen. Maiden is de headliner en sluit Main1. Punt.
Maar er gaat sowieso nog een band na hun spelen en ik vroeg me af wie ze daar zouden plaatsen, maar Mercyful Fate lijkt me idd een kandidaat.
 

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
And now for something completely different (ff afleiden van de headliner-discussie) : waarom heeft Triggerfinger nooit op GMM gestaan (op het podium dan he, dus Mario in het publiek niet meegeteld :wink: )
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Dr. Hannibal wrote:
Als dit allemaal al duidelijk was voor iedereen dan heb ik niks gezegd, maar het lijkt er soms op dat mensen denken dat MS1 afsluiten en de dag afsluiten 1 en dezelfde positie is. Dat is meestal niet het geval.

Nee nee, je verstaat me verkeerd. Allemaal juist wat je zegt en ik beweerde zeker niet dat ze met een andere ‘headliner’ zouden komen. Maiden is de headliner en sluit Main1. Punt.
Maar er gaat sowieso nog een band na hun spelen en ik vroeg me af wie ze daar zouden plaatsen, maar Mercyful Fate lijkt me idd een kandidaat.

Ok mooi! Ging me ook niet per se om Maiden hoor, meer in het algemeen. En het instemmen met "MS1 afsluiten" met de woorden "de boel afsluiten". Vond ik verwarrend.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
And now for something completely different (ff afleiden van de headliner-discussie) : waarom heeft Triggerfinger nooit op GMM gestaan (op het podium dan he, dus Mario in het publiek niet meegeteld
1f609.svg
)

Omdat de organisatie begrijpt dat ze daar niet horen te staan ;)
Er zijn echt zoveel andere, betere en veel passendere, Belgische namen te vinden die ik daar alleszins veel liever zou willen zien!

En Moonkings - bedoel je Vandenbergh's? Die hebben er in 2018 nog gestaan dus in principe ja.
 

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
Ik houd trouwens ook nog wel serieus rekening met de mogelijkheid dat er tegelijk met het Hellfest affiche een volledige tour van een headline act bekend gemaakt gaat worden. Dus het lijkt met niet vreemd als we op hetzelfde moment een bevestiging krijgen van een derde Graspop headliner. Eentje die tot nu toe nog geen data in Europa heeft staan.

Toch geen Tool zekers? :p
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dr. Hannibal wrote:
Ik houd trouwens ook nog wel serieus rekening met de mogelijkheid dat er tegelijk met het Hellfest affiche een volledige tour van een headline act bekend gemaakt gaat worden. Dus het lijkt met niet vreemd als we op hetzelfde moment een bevestiging krijgen van een derde Graspop headliner. Eentje die tot nu toe nog geen data in Europa heeft staan.

Toch geen Tool zekers?
1f61b.svg
Dat zou zowat de enige naam zijn die ik zowaar nog liever dan SOAD zou willen zien als headliner. We zullen er maar niet teveel op hopen zeker?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Dr. Hannibal wrote:
Ik houd trouwens ook nog wel serieus rekening met de mogelijkheid dat er tegelijk met het Hellfest affiche een volledige tour van een headline act bekend gemaakt gaat worden. Dus het lijkt met niet vreemd als we op hetzelfde moment een bevestiging krijgen van een derde Graspop headliner. Eentje die tot nu toe nog geen data in Europa heeft staan.

Toch geen Tool zekers?
1f61b.svg

Haha dat was niet eens waar ik aan dacht, maar hopen mag altijd. Verwacht hen alleen niet direct op Hellfest, gezien ze er dit jaar al stonden. Maar nu het nieuwe album inmiddels uit is weet je het maar nooit. De Fransen willen vast ook 7empest live horen ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
metalrockx wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Ik houd trouwens ook nog wel serieus rekening met de mogelijkheid dat er tegelijk met het Hellfest affiche een volledige tour van een headline act bekend gemaakt gaat worden. Dus het lijkt met niet vreemd als we op hetzelfde moment een bevestiging krijgen van een derde Graspop headliner. Eentje die tot nu toe nog geen data in Europa heeft staan.


Toch geen Tool zekers?
1f61b.svg


Dat zou zowat de enige naam zijn die ik zowaar nog liever dan SOAD zou willen zien als headliner. We zullen er maar niet teveel op hopen zeker?
Ik vrees dat we dat wel aan het doen zijn :p.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
En anders mogen ze ook best alleen op Graspop komen, geen probleem. Festival afsluiter na Deep Purple?

Ohh jeetje, weer zo'n positie als A Perfect Circle.
Die heb ik wel meegemaakt, maar het was moeilijk om nog iets opgeslagen te krijgen.
Vermoeidheid was toen een zware mokerslag, al mijn spullen lagen al in de auto en het werd 's avonds koud.
Heb toen meermaals overwogen om tijdens Ozzy naar huis te rijden, maar blij dat ik dat niet gedaan heb, ook al zijn de herinneringen vrij blurry.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken