Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Tja, het feit alleen al dat zowel Nova Rock als, en vooral dan Hellfest aan een band als Foo Fighters denken zegt al veel he.

Onpopulaire meningalarm: Ik blijf erbij, als die festivals een beetje toekomstgericht denken zullen ze de deur moeten openhouden voor bands als Foo Fighters, Queens of the Stone Age, Pearl Jam, Wolfmother enz.
Iron Maiden, Ozzy en zelfs de headliners who always got away AC/DC en Metallica blijven niet eeuwig meegaan. De jaren '90 bands zullen binnen 15 jaar de nieuwe Deep Purples worden.

Je kan een festival verder perfect metal houden met andere bands. Gewoon een paar alt rock headliners en je verkoopt nog steeds uit.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Op eFestivals wordt gezegd dat SOAD op zondag op Hellfest staat, wat hen meteen ook zou uitsluiten voor GMM...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Op eFestivals wordt gezegd dat SOAD op zondag op Hellfest staat, wat hen meteen ook zou uitsluiten voor GMM…
Tsja is ook beetje de verwachten.. anders hadden ze die toch wel eerder bekend gemaakt volgens mij. Ik blijf er bij.. er komt nog 1 headliner bij.. Deep Purple is gewoon de zondag "headliner".
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Op eFestivals wordt gezegd dat SOAD op zondag op Hellfest staat, wat hen meteen ook zou uitsluiten voor GMM…

Info komt van Ken.. en hij zegt erbij dat als dit klopt, en SOAD op zondag op Hellfest staat ze dus niet naar GMM komen.

Kan er niet aan doen, maar als GMM deze opnieuw laat lopen zijn ze echt aan het prutsen imo. AC/DC, Tool, Metallica, RATM.. al wat je wil, maar diep van binnen weten we allemaal dat deze namen vooralsnog (om verschillende redenen) deze zomer uitgesloten zijn als headliner, maar SOAD leek de geknipte band voor dit jubileum. :(
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Kereltje wrote:
Op eFestivals wordt gezegd dat SOAD op zondag op Hellfest staat, wat hen meteen ook zou uitsluiten voor GMM…

Info komt van Ken.. en hij zegt erbij dat als dit klopt, en SOAD op zondag op Hellfest staat ze dus niet naar GMM komen.
Er wordt daarbij wel uitgegaan van Foo Fighters op Hellfest, anders klopt dit puzzeltje niet. En laat dat nu juist weer op losse schroeven staan, volgens meneer Zegut... (die het gerucht zelf ooit de wereld in bracht)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Deep Purple is gewoon de zondag “headliner”.

Deep purple is sowieso géén MS1 headliner. Dan hadden ze dat van bij de start wel laten weten.
Als je ziet wat er dit jaar aan namen doorheen de dag op de mainstages verspreid stond, als je zag
hoeveel potentiële subheadliners er om 17 - 18 - 19u stonden.... Deep Purple heeft 3 opties; afsluiter MS2, MS2 voor de MS1 headliner of MS1 voor de de MS1 headliner (die 2 laatste opties afhankelijk van het genre van de headliner lijkt me).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
M.a.w.: dinsdagavond gaat veel duidelijk maken met betrekking tot de overblijvende headlineropties.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
I think it's safe to say that the remaining two headliners are bands that have not announced their tour yet. Otherwise they would have been announced already, right?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
We gaan het zien. Uiteindelijk hebben we toch allemaal al wel ons ticket binnen en maakt t niet veel meer uit :p
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
durmey wrote:

Kereltje wrote:
Op eFestivals wordt gezegd dat SOAD op zondag op Hellfest staat, wat hen meteen ook zou uitsluiten voor GMM…


Info komt van Ken.. en hij zegt erbij dat als dit klopt, en SOAD op zondag op Hellfest staat ze dus niet naar GMM komen.


Er wordt daarbij wel uitgegaan van Foo Fighters op Hellfest, anders klopt dit puzzeltje niet. En laat dat nu juist weer op losse schroeven staan, volgens meneer Zegut… (die het gerucht zelf ooit de wereld in bracht)

Heeft toch niet echt met Foo Fighters te maken? Soad kan sowieso niet vrijdag 19 juni en op zaterdag is de headliner Judas Priest.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:
Deep Purple is gewoon de zondag “headliner”.

Deep purple is sowieso géén MS1 headliner. Dan hadden ze dat van bij de start wel laten weten.
Als je ziet wat er dit jaar aan namen doorheen de dag op de mainstages verspreid stond, als je zag
hoeveel potentiële subheadliners er om 17 – 18 – 19u stonden…. Deep Purple heeft 3 opties; afsluiter MS2, MS2 voor de MS1 headliner of MS1 voor de de MS1 headliner (die 2 laatste opties afhankelijk van het genre van de headliner lijkt me).
Ik durf er niet al mijn geld op te zetten dat ze het niet zijn ;). Overal waar die gasten staan zijn ze gewoon een grote hoofd act. Kan me gewoon lastig voorstellen dat dat hier niet is. Dat er miscshien nog een semi grote MS2 act bijkomt kan best.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Heeft toch niet echt met Foo Fighters te maken? Soad kan sowieso niet vrijdag 19 juni en op zaterdag is de headliner Judas Priest.

Volgens mij is de redenering dat SOAD op zondag op Hellfest staat doorgetrokken op basis van de mogelijkheden van de andere veronderstelde headliners. Waaronder dus ook de data voor Foo Fighters - al blijken zij nu niet meer zo zeker te zijn...
Anders kan SOAD in theorie op zaterdag Hellfest doen en zondag naar GMM komen. Spelen dan wel 3 avonden op rij en met afstanden die op zich haalbaar zijn, maar ze spelen voorlopig nergens in hun tour 3 dagen na elkaar. :/
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Ik durf er niet al mijn geld op te zetten dat ze het niet zijn ;)

AL mijn geld ga ik er ook niet opzetten, maar het is door hun aankondiging alleszins wel duidelijk dat dit absoluut niet het plan is.
- worden samen met een 70-tal andere namen aangekondigd, terwijl headliners altijd een aparte aankondiging krijgen;
- ze worden nergens in de communicatie genoemd als headliner, terwijl ze dat bij de andere 2 overduidelijk wel deden.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Indiaantje89 wrote:
Ik durf er niet al mijn geld op te zetten dat ze het niet zijn ?

AL mijn geld ga ik er ook niet opzetten, maar het is door hun aankondiging alleszins wel duidelijk dat dit absoluut niet het plan is.
– worden samen met een 70-tal andere namen aangekondigd, terwijl headliners altijd een aparte aankondiging krijgen;
– ze worden nergens in de communicatie genoemd als headliner, terwijl ze dat bij de andere 2 overduidelijk wel deden.

Denk dat GMM gewoon nog zwaar aan het onderhandelen (lees: de prijs aan het drukken) is met SOAD en ze die effectief op zondag willen plaatsen. Indien dit niet doorgaat zal Deep Purple inderdaad headlinen. Een soort vangnet dus.

Vind het trouwens ook verontrustend dat die kennis van mij die betrokken is bij de organisatie 3 weken terug nog heel enthousiast was over een (niet-benoemde) band en hij er sinds twee weken met geen woord meer over rept. Doet me denken aan dat jaar dat ze uiteindelijk Guns 'n Roses nog kwijtraakten. Kan nog goedkomen, toen duurde het ook even maar haalden ze wel Rammstein nog binnen :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
visdave34 wrote:

durmey wrote:

Kereltje wrote:
Op eFestivals wordt gezegd dat SOAD op zondag op Hellfest staat, wat hen meteen ook zou uitsluiten voor GMM…


Info komt van Ken.. en hij zegt erbij dat als dit klopt, en SOAD op zondag op Hellfest staat ze dus niet naar GMM komen.


Er wordt daarbij wel uitgegaan van Foo Fighters op Hellfest, anders klopt dit puzzeltje niet. En laat dat nu juist weer op losse schroeven staan, volgens meneer Zegut… (die het gerucht zelf ooit de wereld in bracht)

Heeft toch niet echt met Foo Fighters te maken? Soad kan sowieso niet vrijdag 19 juni en op zaterdag is de headliner Judas Priest.
Ah, excuses... Ik dacht dat de conclusie 'SOAD op de Hellfest-zondag' werd getrokken na bekendmaking van FF op de RIR-zondag (en dat die dus op de Hellfest vrijdag zouden spelen). Ik was er niet van op de hoogte dat SOAD zelf al niet op die vrijdag 19 konden.

Afijn, blijft afwachten dan waar Hellfest mee gaat komen dinsdag. Misschien staat SOAD daar bv. niet.
 

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
Indien Graspop wilt, kan SOAD zaterdag headlinen, samen met Judas Priest en zondag op Hellfest.
Er zijn immers elke dag 2 headliners... makkelijk toch?
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
I don't think, there are any negotiations with SOAD for GMM, it's just too late. Especially with Saturday headliner released and full lineup of HF on the Tuesday. As their tour announced a month ago for majority of fests and already released 2 GMM headliners, I see only possibility of HF with the whole line up, as it was last year with TOOL. GMM they definitely wait for 2 big acts tour announcements, or 1 big act + Volbeat after. Don't believe in AC/DC due to their own stage, but looks logical for Metallica to play EU between US festival dates.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.163
Indien Graspop wilt, kan SOAD zaterdag headlinen, samen met Judas Priest en zondag op Hellfest.
Er zijn immers elke dag 2 headliners… makkelijk toch?
Subheadliner, ja. Ding is dat Judas Priest al aangekondigd is als headliner. Die moet die dag dus dragen. SOAD is geen subheadliner, dus dat gaat niet gebeuren.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Wat betreft Deep Purple. Ik weet niet zeker bij welke bands (Soulfly, Volbeat?), maar het is in het verleden al wel eens voorgekomen dat Graspop een band doorschoof naar de positie van dagheadliner, die in eerste instantie niet zo was aangekondigd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken