Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Hij moet alleen niet teveel shows in korte tijd plannen, dan krijgt hij weleens stemproblemen.

Je zou voor minder. Zot wat die vent allemaal met stem kan doen.. of liever, nog steeds kan doen want bij Ian Gillan bv is het over and out. Die kan al jaaaaaren geen 'Child in Time' meer zingen. Respect voor King Diamond hoor.

Ander punt..

Gezien we nog steeds geen affiche hebben mogen we er echt wel vanuit gaan dat ze nog met een paar stevige namen aan het onderhandelen zijn. Ik ben zeer hoopvol mpet ik zeggen :-) Op naar dinsdag!

Nog een keertje bewerken. Het is “waarderen”. Maar nee, ik heb hetzelfde. Kan daarom King Diamond ook niet echt waarderen.

Goed punt :oops:

Vorig jaar had je de dag na Sinterklaas nog een groepje namen. Nu zijn ze al wat later, dus verwacht nog niet zo zeer iets dan, maar denk toch dat er in december (of misschien komende week) nog wel een headlinertje in zit. Misschien samen met een stuk of 5 namen oid.

Weet iemand hoe laat Hellfest dinsdag de namen bekend maakt? Dan kan ik vast een wekker zetten ?
Pin me er niet op vast, maar ik meen 19.30.

Edit: 19.30 ja. Staat bovenaan een aankondigingsfilmpje.

stanvdv wrote:
Weet iemand hoe laat Hellfest dinsdag de namen bekend maakt? Dan kan ik vast een wekker zetten
1f61b.svg

Pin me er niet op vast, maar ik meen 19.30.

Edit: 19.30 ja. Staat bovenaan een aankondigingsfilmpje.
Zo dan, kan je lekker lang uitslapen.
Ben benieuwd naar de namen. Zullen echt wel interessante boekingen voor Graspop tussen zitten.

Wat me wel opvalt, is dat Hellfest maar weinig dezelfde headliners heeft met Graspop.
Vaak staat er maar 1 op beide festivals de laatste jaren?

Edit: Voor 2019 zie ik dat Within Tempation op dezelfde dag als Kiss staat, dat zijn dan twee headliners van Graspop wel. Maar als headliners hadden ze Kiss, Tool en Manowar natuurlijk dan. En inderdaad wel veel overlap.
Maar in 2018 hadden ze Judas Priest, Avenged Sevenfold en Iron Maiden. Nou stond Judas Priest ook wel op Graspop, maar ook niet als headliner.

Zou zeggen dat ze nu weer Judas Priest en Iron Maiden als headliner zullen hebben en nog een derde (Foo Fighters heb ik vaak voorbij zien komen door Dennis, vooral in t pinkpop forum denk ik). Maar die verwacht ik dan niet ook op Graspop aan de hand van de beperkte gedeelde headliners. Zijn denk ik vooral de subheadliners en late mainstagers die ze delen.

Betreffende Mystic Festival;

Mgła en Katatonia mogen van mij ook wel eens langskomen op Graspop; Gojira, Vader en Accept eveneens op herhaling wat mij betreft.

Betreffende Mystic Festival;

Mgła en Katatonia mogen van mij ook wel eens langskomen op Graspop; Gojira, Vader en Accept eveneens op herhaling wat mij betreft.
Vader en Accept stonden in 2018 op GMM, dus geen sprake van herhaling.

Zelf hoop ik vooral op Heilung, Infected Rain, Katatonia en (uiteraard) Nightwish.

Edit:
Na wat gegoogle blijkt ook Black River een alleraaardigst Pools stonerrock-bandje.
En dan is er nog Hentai Corporation, tja...
Iemand al de moeite genomen om het op te zoeken?
Voor de nieuwsgierigen (waarschuwing: can't unsee.. :lol: ):
[video]https://www.youtube.com/watch?v=aC3aV7bJbr4[/video]

Wat me wel opvalt, is dat Hellfest maar weinig dezelfde headliners heeft met Graspop.
Vaak staat er maar 1 op beide festivals de laatste jaren?

Edit: Voor 2019 zie ik dat Within Tempation op dezelfde dag als Kiss staat, dat zijn dan twee headliners van Graspop wel. Maar als headliners hadden ze Kiss, Tool en Manowar natuurlijk dan. En inderdaad wel veel overlap.
Maar in 2018 hadden ze Judas Priest, Avenged Sevenfold en Iron Maiden. Nou stond Judas Priest ook wel op Graspop, maar ook niet als headliner.

Zou zeggen dat ze nu weer Judas Priest en Iron Maiden als headliner zullen hebben en nog een derde (Foo Fighters heb ik vaak voorbij zien komen door Dennis, vooral in t pinkpop forum denk ik). Maar die verwacht ik dan niet ook op Graspop aan de hand van de beperkte gedeelde headliners. Zijn denk ik vooral de subheadliners en late mainstagers die ze delen.

Avenged Sevenfold stond er toen ook, dus de headliners die Hellfest hebben kunnen weldegelijk allemaal op Graspop staan, maar inderdaad wellicht niet als headliner.. ik verwacht zelf dat Iron Maiden niet op Hellfest komt, Judas Priest wel, en dan nog 2 andere waarvan 1 een gedeelde headliner is met Graspop, maar dat is puur mijn verwachting.

Vader en Accept stonden in 2018 op GMM, dus geen sprake van herhaling.

Inderdaad, bedoelde eerder dat het nog niet zo lang geleden was dat ze er stonden.

Ben tijdens Vader in 2018 nog stevig tegen de grond gegaan :lol:

Set Abominae wrote:
En dan is er nog Hentai Corporation, tja…
Iemand al de moeite genomen om het op te zoeken?
Voor de nieuwsgierigen (waarschuwing: can’t unsee.. ? ):

Dude what the fak? ? ?

Steel Panther to help you forget

[video]https://www.youtube.com/watch?v=HnHDJWg0-cY&t=69s[/video]

Oh my... Het Oostenrijkse equivalent van Graspop, Nova Rock, heeft zojuist zijn gehele line-up vakkundig verkracht. De eerste lichting viel nog compleet in mijn straatje, maar nu zijn de drie andere headliners ook bekend: Volbeat, Foo Fighters en Seiler Und Speer. Seiler Und wattes!?

Ook de opvulnamen kunnen me niet bekoren. Louter Alter Bridge vind ik echt nog een sterke nieuwe naam. Dit wordt voor mij dus 99% zeker Graspop.

Oh my… Het Oostenrijkse equivalent van Graspop, Nova Rock, heeft zojuist zijn gehele line-up vakkundig verkracht. De eerste lichting viel nog compleet in mijn straatje, maar nu zijn de drie andere headliners ook bekend: Volbeat, Foo Fighters en Seiler Und Speer. Seiler Und wattes!?

Ook de opvulnamen kunnen me niet bekoren. Louter Alter Bridge vind ik echt nog een sterke nieuwe naam. Dit wordt voor mij dus 99% zeker Graspop.
Volbeat was daar al bekend toch?

troost je, Foo Fighters staat tijdens Graspop in Frankrijk en Portugal, dus niet tijdens Graspop in Belgie

Van de headliners was alleen SOAD er nog bekend, maar maakt ook niet zo gek veel uit natuurlijk. Het is nog niet helemaal definitief dat de Foo Fighters op Hellfest staan toch?

Al gok ik zo dat ze de vrijdag op Hellfest staan en de zondag (reeds aangekondigd) op Rock in Rio Lissabon ja. Het is nog wat vroeg voor champagne dus dan toast ik maar met koffie.

Rockbeer wrote:

staan toch een aantal leuke namen in?

eluveitie, heilung, alien weaponry, fire from the gods. Ok, nu ik het zo bekijk zijn 4 namen eigenlijk niet zo veel.
Dit is een beetje het probleem ja. Zeker als Graspop ook gewoon SOAD vastlegt voor de zondag, heeft Graspop alles van Nova Rock dat ik wil zien en dan nog heel veel meer.

Is Nova Rock niet altijd iets breder richting rock gegaan in zijn line ups?
In mijn hoofd klinkt FF op nova rock en bv een RAR/RIP minder vreemd dan FF op GMM, Hellfest of Copenhell.

Heilung mag, zoals hier al eerder gemeld, nog wel eens op herhaling komen. In '18 gemist door Gn'R en ook hun concert in de AB moeten missen. Alien Weaponry weer in de buurt rond Graspop, had daar precies nog geen eerdere aankondigingen van gezien (maar dat kan aan mij liggen), dus doorsturen naar Dessel alsjeblieft! Verder inderdaad weinig bijzonders dat op GMM nog niet is aangekondigd (op SOAD na dan...)

Is Nova Rock niet altijd iets breder richting rock gegaan in zijn line ups?
In mijn hoofd klinkt FF op nova rock en bv een RAR/RIP minder vreemd dan FF op GMM, Hellfest of Copenhell.

Heilung mag, zoals hier al eerder gemeld, nog wel eens op herhaling komen. In ’18 gemist door Gn’R en ook hun concert in de AB moeten missen. Alien Weaponry weer in de buurt rond Graspop, had daar precies nog geen eerdere aankondigingen van gezien (maar dat kan aan mij liggen), dus doorsturen naar Dessel alsjeblieft! Verder inderdaad weinig bijzonders dat op GMM nog niet is aangekondigd (op SOAD na dan…)
Ja het is niet per definitie een metal festival. Idd meer zoiets als een Rock Am Ring. Mando Diao en Seasick Steve bijv. zal niet snel op Graspop staan.

Users who are viewing this thread