Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.796
7.657
wenteldave wrote:

koekdoos wrote:
Afgelopen editie op de zaterdag Lamb of God en Slipknot (vergelijkbaar genre??? geen idee)
Maar aan de andere kant zegt dat verder ook niks. 2019 de vrijdag Slayer en Within Temptation, qua genre nou niet bepaald passend.


Lamb of God en Slipknot in hetzelfde genre? Neen! Komt eigenlijk op je vergelijking met Slayer en Within Temptation neer.
Voor de rest heb ik wel het idee dat je een punt(je) maakt.

Nu overdrijf je een beetje. Het is niet exact hetzelfde genre, maar klinkt toch redelijk vergelijkbaar. Zeker geen verschil als dat tussen Slayer en WT.

Er zal in ieder geval wel regelmatig wat vergelijk zitten tussen de hoogste namen per dag. Dus lijkt me dat bij Deep Purple ook wel iets relatief passends staat.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Zou Alter Bridge nu niet een late positie innemen op de donderdag?

do: Iron Maiden – Alter Bridge

In 2017 stonden ze net voor de headliners In Flames en Deep Purple, na 5FDP. Is dus op zich mogelijk, maar zijn ze wel groot genoeg? Vind ze persoonlijk wel aardig klinken, maar om ze nu direct headliner te maken. Ik zie eerder Mercyful Fate daar staan. Iemand hier plaatste deze in de Marquee, maar ik ben daar zo zeker niet van. King Diamond zelf was solo hoofdact in 2016, dus waar zou Graspop hem plaatsen nu hij voor het eerst sinds 1999 weer met Mercyful Fate naar Dessel komt?
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Nog maar eens een nieuwe gok dan:
Do: Iron Maiden – Nightwish
Vr: Metallica óf AC/DC – Avenged Sevenfold
Za: Judas PriestKorn
Zo: System Of A Down – Deep Purple

Wij gaan met z'n allen zo ontgoocheld zijn als je deze verlanglijstjes bekijkt :)
Ik zou onmiddellijk tekenen voor deze btw!!!!!

edit: Maar ik zou er Slipknot willen bijzetten. Het viel me trouwens op dat Slipknot ook bij de vorige jubileums in 2005 en 2015 present was. Iron Maiden en SOAD waren er ook bij toen het 10-jarig bestaan werd gevierd. Zegt wrs weinig of zelfs niets, maar goed.. *droomt wat verder*
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Set Abominae wrote:
Nog maar eens een nieuwe gok dan:
Do: Iron Maiden – Nightwish
Vr: Metallica óf AC/DC – Avenged Sevenfold
Za: Judas PriestKorn
Zo: System Of A Down – Deep Purple


Wij gaan met z’n allen zo ontgoocheld zijn als je deze verlanglijstjes bekijkt
1f642.svg

Ik zou onmiddellijk tekenen voor deze btw!!!!!

edit: Maar ik zou er Slipknot willen bijzetten. Het viel me trouwens op dat Slipknot ook bij de vorige jubileums in 2005 en 2015 present was. Iron Maiden en SOAD waren er ook bij toen het 10-jarig bestaan werd gevierd. Zegt wrs weinig of zelfs niets, maar goed.. *droomt wat verder*

Van mij hoeft Slipknot 2 jaar achter elkaar niet hoor, zelfs met nieuw album. Kijk naar al die andere mogelijke headliners: dan heb ik liever toch wat variatie
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
durmey wrote:

Set Abominae wrote:
Nog maar eens een nieuwe gok dan:
Do: Iron Maiden – Nightwish
Vr: Metallica óf AC/DC – Avenged Sevenfold
Za: Judas PriestKorn
Zo: System Of A Down – Deep Purple


Wij gaan met z’n allen zo ontgoocheld zijn als je deze verlanglijstjes bekijkt
1f642.svg

Ik zou onmiddellijk tekenen voor deze btw!!!!!

edit: Maar ik zou er Slipknot willen bijzetten. Het viel me trouwens op dat Slipknot ook bij de vorige jubileums in 2005 en 2015 present was. Iron Maiden en SOAD waren er ook bij toen het 10-jarig bestaan werd gevierd. Zegt wrs weinig of zelfs niets, maar goed.. *droomt wat verder*

Van mij hoeft Slipknot 2 jaar achter elkaar niet hoor, zelfs met nieuw album. Kijk naar al die andere mogelijke headliners: dan heb ik liever toch wat variatie

Voor mij persoonlijk zou het geweldig zijn; het was de enige headliner die ik jammer vond om te missen vorig jaar door niet te gaan. Maar ik ben het toch wel met je eens dat dezelfde headliner 2 jaar op rij niet de beste zet zou zijn. Het staat niet heel fraai. Ik heb echter even in de archieven gekeken, en het is wel eerder voorgekomen. 2003 en 2004, beide Alice Cooper. 2007 en 2008, beide Iron Maiden. 2011 en 2012, beide Ozzy Osbourne. Die eerste twee ook naar aanleiding van een nieuw album, die laatste zelfs zonder nieuw werk (zover ik weet). Dus het is niet bepaald ongebruikelijk. Ik zie het wel als een realistische mogelijkheid.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
In 2005 was Slipknot er trouwens ook bij, op het 10 jarig jubileum. Best mooi affiche ook, en een slag beter dan wat ze tot die tijd programmeerden. Hiervan leer ik twee dingen: ze pakken graag uit voor het jubileum, en Slipknot zou een toepasselijke jubileum band zijn. Maar goed daar spreekt dus ook eigenbelang :lol:

Nouja, anders mogen altijd SOAD en Dream Theater nog doorkomen van deze line-up:
2005.jpg
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:
Parkway Drive, Lamb of God, Hatebreed en Igorrr op Paaspop, dus waarschijnlijk afvallers voor Graspop denk ik.

Gaat dat wel op?
Paaspop is in mei en ook nog eens in Nederland.

Ik denk dat de meeste bands die in Mei langs Nederland komen niet nog in Juni naar België komen maar ik heb niets om het mee te onderbouwen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.796
7.657
wenteldave wrote:

kobloodflames wrote:
Parkway Drive, Lamb of God, Hatebreed en Igorrr op Paaspop, dus waarschijnlijk afvallers voor Graspop denk ik.


Gaat dat wel op?
Paaspop is in mei en ook nog eens in Nederland.

Ik denk dat de meeste bands die in Mei langs Nederland komen niet nog in Juni naar België komen maar ik heb niets om het mee te onderbouwen.

Het is zelfs begin April. Dan heb je een gat van 10-12 april naar 18-21 juni.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
kobloodflames wrote:

wenteldave wrote:

kobloodflames wrote:
Parkway Drive, Lamb of God, Hatebreed en Igorrr op Paaspop, dus waarschijnlijk afvallers voor Graspop denk ik.


Gaat dat wel op?
Paaspop is in mei en ook nog eens in Nederland.


Ik denk dat de meeste bands die in Mei langs Nederland komen niet nog in Juni naar België komen maar ik heb niets om het mee te onderbouwen.

Het is zelfs begin April. Dan heb je een gat van 10-12 april naar 18-21 juni.

Voor Europese bands moet dit geen probleem zijn. Amerikanen zoals Lamb of God zie ik niet twee maanden hier rondhangen of zo snel weer terugkomen. Jammer, na die verpletterende show vorig jaar mogen zij van mij direct op herhaling.
 

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
83
82
koekdoos wrote:

kobloodflames wrote:

wenteldave wrote:

kobloodflames wrote:
Parkway Drive, Lamb of God, Hatebreed en Igorrr op Paaspop, dus waarschijnlijk afvallers voor Graspop denk ik.


Gaat dat wel op?
Paaspop is in mei en ook nog eens in Nederland.


Ik denk dat de meeste bands die in Mei langs Nederland komen niet nog in Juni naar België komen maar ik heb niets om het mee te onderbouwen.


Het is zelfs begin April. Dan heb je een gat van 10-12 april naar 18-21 juni.

Voor Europese bands moet dit geen probleem zijn. Amerikanen zoals Lamb of God zie ik niet twee maanden hier rondhangen of zo snel weer terugkomen. Jammer, na die verpletterende show vorig jaar mogen zij van mij direct op herhaling.

Da's onzin natuurlijk. Die gaan inderdaad geen maanden rondhangen maar ik herinner me een passage van Parkway Drive een 4-tal jaar geleden. Ze vertelden toen dat ze wat moe waren omdat ze de dag ervoor in Canada gespeeld hadden. Dus de afstand lijkt me ook geen hinderpaal.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Een dagje vliegen en je bent weer terug in de VS hoor. Die tour spullen kunnen ze vast wel ergens stallen.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Een dagje vliegen en je bent weer terug in de VS hoor. Die tour spullen kunnen ze vast wel ergens stallen.
De meeste bands brengen hun eigen zaken niet altijd meer mee. Ik dacht dat velen in Duitsland hun materiaal huren. Aangezien veel toerbussen ook in dat land worden gehuurd, gaat alles daar de vrachtwagen/aanhangwagen in. Ik vermoed dat de kostprijs van het luchtvervoer te duur is.

Onderschat echter de jetlag niet. Dat gecombineerd met een toer, zorgt dat alles nog wat vermoeiender is.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.656
3.340
Een dagje vliegen en je bent weer terug in de VS hoor. Die tour spullen kunnen ze vast wel ergens stallen.

Ik ken nu weinig van dat genre, maar als ik me niet vergis komt Parkway Drive uit Australië.
:wink: Of is er een reden om aan te nemen dat ze die periode in de VS zitten?
Voor de rest zijn dat mannen die vaak in Europa zitten, hier graag touren en graag in België spelen.

Ben 2 jaar terug met mijn nicht meegegaan toen ze een verrassingsconcert gaven in de AB club, gewoon omdat ze zin hadden in dat oldschool gevoel waar het publiek mee het podium opkruipt en kan stagediven... Daar werd dan ook met veel plezier gevolg aan gegeven.

Maar ze spelen natuurlijk al in Vorst, hebben zowel Graspop als Werchter gedaan de laatste 2 jaar, dus ik verwacht hen niet echt terug.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Parkway drive heeft eerder al een keer op paaspop gestaan. Dat jaar stonden ze toen niet op graspop. Ik denk dus ook dat de kans op parkway drive hierdoor minder is geworden
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
95
50
Indiaantje89 wrote:
Een dagje vliegen en je bent weer terug in de VS hoor. Die tour spullen kunnen ze vast wel ergens stallen.

De meeste bands brengen hun eigen zaken niet altijd meer mee. Ik dacht dat velen in Duitsland hun materiaal huren. Aangezien veel toerbussen ook in dat land worden gehuurd, gaat alles daar de vrachtwagen/aanhangwagen in. Ik vermoed dat de kostprijs van het luchtvervoer te duur is.

Onderschat echter de jetlag niet. Dat gecombineerd met een toer, zorgt dat alles nog wat vermoeiender is.

Grote producties brengen meestal hun eigen backline/instrumente mee. Vandaar ook de kostprijs en indrukwekkende logistiek.
Diegene die zonder backline touren huren het bij 1 firma voor de hele tour, en dit gaat dan mee de tourbus op of via hun technische crew. Anderen geven hun rider door aan de organisatie dewelke dit materiaal inhuren. In dat geval werken ze in BE vaak met Kick. Werchter gaat niet naar Duitsland bellen als één van de grote Europese backline verhuurders om hun hoek zit. Je moet er maar eens op letten, vaak zie je op festivals bijvoorbeeld op de drums 'kick' staan. Dan is het zeker huurmateriaal.

Kans bestaat dat PWD nog terugkomt, maar niet voor Graspop. Later.
 

kevichkovil

Playlistbediener
12 nov 2019
27
0
Voor mij persoonlijk zou het geweldig zijn; het was de enige headliner die ik jammer vond om te missen vorig jaar door niet te gaan. Maar ik ben het toch wel met je eens dat dezelfde headliner 2 jaar op rij niet de beste zet zou zijn. Het staat niet heel fraai. Ik heb echter even in de archieven gekeken, en het is wel eerder voorgekomen. 2003 en 2004, beide Alice Cooper. 2007 en 2008, beide Iron Maiden. 2011 en 2012, beide Ozzy Osbourne. Die eerste twee ook naar aanleiding van een nieuw album, die laatste zelfs zonder nieuw werk (zover ik weet). Dus het is niet bepaald ongebruikelijk. Ik zie het wel als een realistische mogelijkheid.

Ozzy stond in 2012 er alleen omdat hij in 2011 de ochtend van zijn optreden heeft moeten afzeggen wegens een keelontsteking. Dus 2012 zou je kunnen zien als een goedmakertje.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Dr. Hannibal wrote:
Voor mij persoonlijk zou het geweldig zijn; het was de enige headliner die ik jammer vond om te missen vorig jaar door niet te gaan. Maar ik ben het toch wel met je eens dat dezelfde headliner 2 jaar op rij niet de beste zet zou zijn. Het staat niet heel fraai. Ik heb echter even in de archieven gekeken, en het is wel eerder voorgekomen. 2003 en 2004, beide Alice Cooper. 2007 en 2008, beide Iron Maiden. 2011 en 2012, beide Ozzy Osbourne. Die eerste twee ook naar aanleiding van een nieuw album, die laatste zelfs zonder nieuw werk (zover ik weet). Dus het is niet bepaald ongebruikelijk. Ik zie het wel als een realistische mogelijkheid.

Ozzy stond in 2012 er alleen omdat hij in 2011 de ochtend van zijn optreden heeft moeten afzeggen wegens een keelontsteking. Dus 2012 zou je kunnen zien als een goedmakertje.

Ah dat verklaart het gebrek aan een nieuw album. Die info was niet af te lezen van de posters :wink: thanks!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken