Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

volbeat staat zondags op pinkpop, dus kan inderdaad nog alle kanten op, ze zijn op download geen headliner.
verwacht deze week eigelijk nog wel een headliner.

volbeat staat zondags op pinkpop, dus kan inderdaad nog alle kanten op, ze zijn op download geen headliner.

Dat is toch nog niet zeker? We weten niet of ze daar headlinen.

Voor zij die willen speculeren over de indeling, deze foto …

https://gvacdn.akamaized.net/Assets/Images_Upload/2017/06/19/Graspop.jpg

De mogelijkheden zijn er wel, ik vermoed dat die bomen dan wel weg moeten maar mits graspop investeert om ze te verplaatsen ipv te kappen zie ik niet in wie daar problemen mee zou hebben. Vraag blijft natuurlijk als iedereen op de camping kan blijven of als er een 2e "rustige" camping verder van het plein gezocht wordt dan

imac wrote:

De mogelijkheden zijn er wel, ik vermoed dat die bomen dan wel weg moeten maar mits graspop investeert om ze te verplaatsen ipv te kappen zie ik niet in wie daar problemen mee zou hebben. Vraag blijft natuurlijk als iedereen op de camping kan blijven of als er een 2e “rustige” camping verder van het plein gezocht wordt dan
Bedoel je die bomen op de camping? In dat geval moet je daar ook een vijvertje dichtmaken.

Het NIRAS (Belgonucleaire) en Electrabel zijn eigenaars van respectievelijk de festivalgrond en de camping. Dus moeten beiden al akkoord gaan, én moet je ook rekening houden met de natuur. Als je een beetje googled, kan je zien dat men daar zeer nauwlettend alles in de gaten houdt. Zeker door het atoom agentschap (NIRAS) die daar toch behoorlijk gevaarlijke stoffen opslaat.
Trouwens, achter het dubbelpodium hebben ze een bezoekerscentrum (Tabloo) gebouwd. De kranen kon je dit jaar zien staan vanop de weide.

Je kan het dubbelpodium wel verplaatsen, logistiek moet het plaatje ook nog kloppen. En de camping mag nog niet verder van de weide.

Over de muziek dan, Soen is een ontdekking voor mij. Die moet ik zeker zien.

xydroh wrote:

imac wrote:

De mogelijkheden zijn er wel, ik vermoed dat die bomen dan wel weg moeten maar mits graspop investeert om ze te verplaatsen ipv te kappen zie ik niet in wie daar problemen mee zou hebben. Vraag blijft natuurlijk als iedereen op de camping kan blijven of als er een 2e “rustige” camping verder van het plein gezocht wordt dan

Bedoel je die bomen op de camping? In dat geval moet je daar ook een vijvertje dichtmaken.

Het NIRAS (Belgonucleaire) en Electrabel zijn eigenaars van respectievelijk de festivalgrond en de camping. Dus moeten beiden al akkoord gaan, én moet je ook rekening houden met de natuur. Als je een beetje googled, kan je zien dat men daar zeer nauwlettend alles in de gaten houdt. Zeker door het atoom agentschap (NIRAS) die daar toch behoorlijk gevaarlijke stoffen opslaat.
Trouwens, achter het dubbelpodium hebben ze een bezoekerscentrum (Tabloo) gebouwd. De kranen kon je dit jaar zien staan vanop de weide.

Je kan het dubbelpodium wel verplaatsen, logistiek moet het plaatje ook nog kloppen. En de camping mag nog niet verder van de weide.

Over de muziek dan, Soen is een ontdekking voor mij. Die moet ik zeker zien.

Yep had het effectief over die bomen, en inderdaad daarom sprak ik ook van bomen verplanten in plaats van kappen, in dat geval denk ik niet dat iemand bezwaren kan hebben.

Ik denk ook wel dat graspop het lokaal bestuur van dessel zo goed als in zijn broekzak heeft (voorbeeld AC DC in dessel, 1 telefoontje van de organisatie was genoeg) en zo een verandering van de opstelling en eventueel een 2e camping kan doorvoeren als er druk gezet wordt.

Gister naar Volbeat geweest. Ze geven toch met dat nieuwe album een strakke stevige show! Baroness en Danko Jones vond ik ook echt goed! En van Baroness hoop ik eigenlijk dat ze op GMM komen. Wat een heerlijke live band vind ik dat! Laatste keer was vgm 2018.

" AC/DC will indeed tour in 2020. The Black Crowes manager Mark DiDia confirmed on the Howard Stern Wrap Up Show earlier this week. He also said that Motley Crue will reunite to tour with two big name bands. Interestingly enough, DiDia's comments were later edited out of an on demand version of the episode, showing that he may have let news slip that was meant to stay secret until a major announcement"

” AC/DC will indeed tour in 2020. The Black Crowes manager Mark DiDia confirmed on the Howard Stern Wrap Up Show earlier this week. He also said that Motley Crue will reunite to tour with two big name bands. Interestingly enough, DiDia’s comments were later edited out of an on demand version of the episode, showing that he may have let news slip that was meant to stay secret until a major announcement”

AC/DC en Motley Crue op Graspop dus ;). Nee dat denk ik niet maar ik zou het wel vet vinden!

prins wrote:

Dat is toch nog niet zeker? We weten niet of ze daar headlinen.
Nu wel bevestigd op zondag voor Pinkpop (niet als headliner).
Dan zou voor GMM de donderdag (subheadliner) of vrijdag (headliner/subheadliner) overblijven. Zaterdag verwacht ik niet, met Korn als verwachte subheadliner.

Maar logischer zou ik het echter vinden, gezien de bevestiging op Pinkpop, dat ze dit jaar inderdaad iets anders willen, en voor de mainstream festivals kiezen (Werchter dus).
Ik vind beiden ok. Zou het leuk vinden als ze er staan, maar hoeft voor mij niet perse (ik zou ze zelfs skippen als er iets interessanters tegenover zou staan). Ik heb dan 100x liever Nightwish! :)

pjjps wrote:
” AC/DC will indeed tour in 2020. The Black Crowes manager Mark DiDia confirmed on the Howard Stern Wrap Up Show earlier this week. He also said that Motley Crue will reunite to tour with two big name bands. Interestingly enough, DiDia’s comments were later edited out of an on demand version of the episode, showing that he may have let news slip that was meant to stay secret until a major announcement”

AC/DC en Motley Crue op Graspop dus ;). Nee dat denk ik niet maar ik zou het wel vet vinden!

Ik denk het ook niet, ACDC alleen volstaat ;)

Dan wordt dit zeker Def Leppard. In 2020 komt een nieuw album én een tour. Een andere naam die vernoemd wordt om met Motley Crue te toeren, is Poison. Of dit trio ook naar Europa zal komen, is een andere vraag. In de USA zijn ze wel gek van die 3 bands.

Even een samenvatting van de circulerende namen voor de vier overgebleven (sub-)headlinerspots:
System Of A Down
Nightwish
Volbeat
Metallica
AC/DC
Rage Against The Machine
Aerosmith
Guns N' Roses
Slipknot
Mötley Crüe

Andere (i.m.o. minder waarschijnlijke) mogelijkheden:
Scorpions
Evanescence
Faith No More
Avenged Sevenfold
Mastodon
Five Finger Death Punch
Parkway Drive
Alice Cooper
Avantasia
Saxon
Gojira
Lamb Of God
Sabaton
Van Halen

Iemand nog ideeën?

Nog maar eens een nieuwe gok dan:
Do: Iron Maiden – Nightwish
Vr: Metallica óf AC/DC – Avenged Sevenfold
Za: Judas PriestKorn
Zo: System Of A Down – Deep Purple

I know, vrij topheavy (en duur..), maar ik begin hoe langer het duurt toch steeds meer te geloven in die échte klapper..! :)

Even een samenvatting van de circulerende namen voor de vier overgebleven (sub-)headlinerspots:
System Of A Down
Nightwish
Volbeat
Metallica
AC/DC
Rage Against The Machine
Aerosmith
Guns N’ Roses
Slipknot
Mötley Crüe

Andere (i.m.o. minder waarschijnlijke) mogelijkheden:
Scorpions
Evanescence
Faith No More
Avenged Sevenfold
Mastodon
Five Finger Death Punch
Parkway Drive
Marilyn Manson
Alice Cooper
Avantasia
Saxon
Gojira
Lamb Of God
Sabaton
Van Halen

Iemand nog ideeën?

Nog maar eens een nieuwe gok dan:
Do: Iron Maiden – Nightwish
Vr: Metallica óf AC/DC – Avenged Sevenfold
Za: Judas PriestKorn
Zo: System Of A Down – Deep Purple

I know, vrij topheavy (en duur..), maar ik begin hoe langer het duurt toch steeds meer te geloven in die échte klapper..!
1f642.svg

Dit zou ik heel graag hebben :). Vooral A7X lijkt me heel vet als ze in April (waarschijnlijk) een nieuw album hebben

Ik vind het toch wel verdacht stil rond Avenged Sevenfold en Mastodon..

Avenged Sevenfold: laatste album 2016, dit jaar geen enkel optreden, laatste keer GMM 2018.
Mastodon: laatste album 2017, dit jaar geen festivals in Europa (enkel zaalshows in jan./feb.), laatste keer GMM 2017.

Tijd lijkt me dus wel weer 'rijp' voor een rondje Europese festivals..

Met A7X en Mastodon erbij zou er voor mij zowat genoeg staan om kaartjes te kopen, ongeacht de laatste twee headliners eigenlijk. Ben benieuwd!

Ik vind het toch wel verdacht stil rond Avenged Sevenfold en Mastodon..

Avenged Sevenfold: laatste album 2016, dit jaar geen enkel optreden, laatste keer GMM 2018.
Mastodon: laatste album 2017, dit jaar geen festivals in Europa (enkel zaalshows in jan./feb.), laatste keer GMM 2017.

Tijd lijkt me dus wel weer ‘rijp’ voor een rondje Europese festivals..

Ik kan alleen praten over A7X, maar hun laatste tour was gecancelled door M. Shadow's keelproblemen en ze zeiden na de tour te beginnen met het nieuwe album. Iedereen verwachtte dat dit in 2019 uit zou komen maar later kwam er een filmpje van 'Drinks with Johnny' waarbij kwam te staan in het heel klein dat het nieuwe album uit zou komen op een zeer onleesbare datum, maar wat eruit gehaald kon worden is een 4 en een 20, dus vandaar de verwachting april 2020. Ik verwacht zelf helaas eerst een Amerikaanse tour na het uitbrengen, waardoor ze waarschijnlijk pas in 2021 een festival tour doen (misschien eind 2020 al zalen) in europa, maar ik hoop natuurlijk zeker dat ze toch maar Europa meepakken in de zomer

een er gave lijst om uit te speculeren, metallica of ac/dc EN soad lijkt mij iets te veel gevraagd. denk dat metallica en ac/dc toch meer voor hun eigen stadion concerten gaan. maar je weet nooit, ik hoop zelf:
do. iron maiden - nightwish
vr. metallica - parkway drive/ sevenfold
za. judas priest - korn
zo. aerosmith - deep purple (al is dit iets TE veel classic rock)

Users who are viewing this thread