Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

een er gave lijst om uit te speculeren, metallica of ac/dc EN soad lijkt mij iets te veel gevraagd. denk dat metallica en ac/dc toch meer voor hun eigen stadion concerten gaan. maar je weet nooit, ik hoop zelf:
do. iron maiden – nightwish
vr. metallica – parkway drive/ sevenfold
za. judas priest – korn
zo. aerosmith – deep purple (al is dit iets TE veel classic rock)

Ik hoop heel erg met je mee. Ik hoop dat we morgen nog een headliner krijgen (of vandaag ;))

Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben. Verwacht pas eind november (hellfest) of december terug nieuws.
De lijst hierboven doet alleszins wel dromen. Oppassen dat we niet ontgoocheld gaan zijn met al die bommetjes die hier gedropt worden.
Maar toegegeven, SOAD en AC/DC of Metallica zouden wel een briljante line-up geven.

We zitten (als we onze bronnen moeten geloven) te wachten op een grote headliner, dus ik neem aan dat diezelfde headliner ook op Hellfest staat.
En Hellfest maakt komende dinsdag hun affiche bekend, dus het zou mij enorm verbazen als wij dan niet tegelijk eenzelfde headliner te horen krijgen.

nikita wrote:

Set Abominae wrote:
Andere (i.m.o. minder waarschijnlijke) mogelijkheden:

Marilyn Manson

Die mag je er tussenuit halen.
Tourt met Ozzy in USA die periode.

Dank je, ik had niet alles uitvoerig gecheckt.
1f609.svg

Ik vind het allang mooi hoe jij hier altijd zulke uitgebreide lijsten met mogelijkheden weet te droppen. Al enkele fijne bandjes in ontdekt, zonder dat ze dan uiteindelijk op Graspop bleken te staan.
Hier of daar een naam te veel die toch geen optie blijkt, is dus het minste! :)

We zitten (als we onze bronnen moeten geloven) te wachten op een grote headliner, dus ik neem aan dat diezelfde headliner ook op Hellfest staat.
En Hellfest maakt komende dinsdag hun affiche bekend, dus het zou mij enorm verbazen als wij dan niet tegelijk eenzelfde headliner te horen krijgen.
Dat lijkt aannemelijk inderdaad.
Die grote headliner, mits het klopt, zou toch een moeten zijn van het rijtje:
Metallica
AC/DC
Rage Against The Machine
Aerosmith
Guns N’ Roses

Met een van de eerste 4 zou ik zeer content zijn. :)

System Of A Down denk ik niet, aangezien daar de 'verrassing' vanaf is, en ze waarschijnlijk dan al eerder aangekondigd waren, ook op Hellfest).
Slipknot acht ik ook niet heel waarschijnlijk (wel verrassend in de zin van dat er alweer staan :wink: ).

Andere 'grote bands' kan ik me niet echt voorstellen/bedenken.

Edit: of wellicht dan toch Foo Fighters..??

Set Abominae wrote:

nikita wrote:

Set Abominae wrote:

Marilyn Manson

1f609.svg

Ik vind het allang mooi hoe jij hier altijd zulke uitgebreide lijsten met mogelijkheden weet te droppen. Al enkele fijne bandjes in ontdekt, zonder dat ze dan uiteindelijk op Graspop bleken te staan.
Hier of daar een naam te veel die toch geen optie blijkt, is dus het minste! ?
Graag gedaan! Gevolg van een combinatie van enthousiasme, ongeduld, verveling en lichte obsessie.. :wink:

nikita wrote:

Set Abominae wrote:

nikita wrote:

Set Abominae wrote:

Marilyn Manson

1f609.svg

Hier of daar een naam te veel die toch geen optie blijkt, is dus het minste!
1f642.svg

Graag gedaan! Gevolg van een combinatie van enthousiasme, ongeduld, verveling en lichte obsessie..
1f609.svg

Ik denk dat iedereen op het forum hier dezelfde combinatie emoties ervaart! ;)

Met A7X en Mastodon erbij zou er voor mij zowat genoeg staan om kaartjes te kopen, ongeacht de laatste twee headliners eigenlijk. Ben benieuwd!
Als Avenged Sevenfold op Graspop 2020 zou staan, dan zou dat best een van die twee ontbrekende headliners kunnen zijn. De vorige keer stonden ze om logistieke redenen eerder op de avond op Graspop, maar op de affiche stonden ze als zesde genoteerd, direct na Judas Priest (die nu dus wel headliner zijn).

nikita wrote:

Set Abominae wrote:

Marilyn Manson

Gelukkig, het enigste wat nog shocking is aan Marilyn Manson is hoe slecht deze is.
Was in 2018 wat mij betreft echt veruit het slechtste optreding wat ik gezien heb
Precies. CD is wel redelijk, maar live is het niet bepaald om aan te horen.

rhoogma wrote:

nikita wrote:

Set Abominae wrote:

Marilyn Manson

Gelukkig, het enigste wat nog shocking is aan Marilyn Manson is hoe slecht deze is.
Was in 2018 wat mij betreft echt veruit het slechtste optreding wat ik gezien heb

Ik heb me er in 2018 dan weer erg goed vermaakt, maar vind zijn muziek ook goed te pruimen. Was zeker niet zo slecht als recensies van jaren ervoor, ook recensies gelezen van graspop 2018 waar werd aangegeven dat hij het weer wat beter deed. Mag van mij in 2021 wel weer terugkomen.

wenteldave wrote:

rhoogma wrote:

nikita wrote:

Set Abominae wrote:

Marilyn Manson

Ik heb me er in 2018 dan weer erg goed vermaakt, maar vind zijn muziek ook goed te pruimen. Was zeker niet zo slecht als recensies van jaren ervoor, ook recensies gelezen van graspop 2018 waar werd aangegeven dat hij het weer wat beter deed. Mag van mij in 2021 wel weer terugkomen.

Als dat beter was dan andere keren wil ik niet weten hoe dat had geklonken... Hij stond op mijn lijstje van acts die ik graag wilde zien maar ben na 2 nummers naar mijn tent gegaan omdat ik het niet om aan te horen vond. Doe mij maar elke andere naam op de subspot

Dwangneurose is hier in volle glorie aanwezig, eind van het jaar werkt m'n F5 knop niet meer. Ik ga een keertje Graspop...
Ik klamp me overigens mentaal maar vast aan (sorry aan de fans) mijn persoonlijke worst-case: Volbeat en Nightwish.

Kenners: is SOAD een afsluit-waardige headliner?
Volgens het tourschema lijkt de zondag nog een optie, gezien de volle zaterdag. Het lijkt erop dat ze een Belgisch festival aandoen, aangezien ze geen losse zaal hebben staan. Afijn, ze missen een Franse (Hellfest, 20-6?), Noorse (Tons of Rock, 26-6?), Deense (Roskilde, 28-6?) en Russische datum (Park Live is echter pas 12-14 juli, dat is een flinke brug vanaf Werchter 5-7, mochten ze daar staan). Ze zouden ook Kroatië, Griekenland kunnen doen, maar ik zie zelf geen geschikte festivals in die periode. Zaalshows, zou je denken, zouden dan allang aangekondigd zijn, toch? Om nog maar een aanname op te werpen.

Een Graspop show klinkt mij niet zo gek, maar spelen ze dan 3 dagen op rij. Deden ze in 2017 met PP, RaR & RiP wel, alleen is die route een stukje logischer. Werchter 5-7 is alleen niet meer of minder logisch naar mijn idee. Nog even blijven bidden dus...

Dwangneurose is hier in volle glorie aanwezig, eind van het jaar werkt m’n F5 knop niet meer. Ik ga een keertje Graspop…
Ik klamp me overigens mentaal maar vast aan (sorry aan de fans) mijn persoonlijke worst-case: Volbeat en Nightwish.

Kenners: is SOAD een afsluit-waardige headliner?
Volgens het tourschema lijkt de zondag nog een optie, gezien de volle zaterdag. Het lijkt erop dat ze een Belgisch festival aandoen, aangezien ze geen losse zaal hebben staan. Afijn, ze missen een Franse (Hellfest, 20-6?), Noorse (Tons of Rock, 26-6?), Deense (Roskilde, 28-6?) en Russische datum (Park Live is echter pas 12-14 juli, dat is een flinke brug vanaf Werchter 5-7, mochten ze daar staan). Ze zouden ook Kroatië, Griekenland kunnen doen, maar ik zie zelf geen geschikte festivals in die periode. Zaalshows, zou je denken, zouden dan allang aangekondigd zijn, toch? Om nog maar een aanname op te werpen.

Een Graspop show klinkt mij niet zo gek, maar spelen ze dan 3 dagen op rij. Deden ze in 2017 met PP, RaR & RiP wel, alleen is die route een stukje logischer. Werchter 5-7 is alleen niet meer of minder logisch naar mijn idee. Nog even blijven bidden dus…

Ze hebben wel een Nederlandse zaalshow. Ik weet niet hoe het staat met SOAD, maar sommige bands kiezen of voor Belgie, of voor Nederland

Hmm. Goed punt. Het zou kunnen dat ze België overslaan inderdaad, dat deden ze in 2013 ook. Ik weet dat ze in Nederland nog altijd immens zijn. Ziggo Dome binnen no-time uitverkocht, duizenden kaartjes worden gezocht. Laatste keer België (Sportpaleis '15) was ook binnen 7 minuten uitverkocht. Ik zou het daarom best wel bijzonder vinden als ze zowel Graspop als Werchter laten schieten.

Hmm. Goed punt. Het zou kunnen dat ze België overslaan inderdaad, dat deden ze in 2013 ook. Ik weet dat ze in Nederland nog altijd immens zijn. Ziggo Dome binnen no-time uitverkocht, duizenden kaartjes worden gezocht. Laatste keer België (Sportpaleis ’15) was ook binnen 7 minuten uitverkocht. .

Dat was niet in het sportpaleis, maar in (een kolkend) Vorst-Nationaal. Van mij mogen ze direct komen.

een er gave lijst om uit te speculeren, metallica of ac/dc EN soad lijkt mij iets te veel gevraagd. denk dat metallica en ac/dc toch meer voor hun eigen stadion concerten gaan. maar je weet nooit, ik hoop zelf:
do. iron maiden – nightwish
vr. metallica – parkway drive/ sevenfold
za. judas priest – korn
zo. aerosmith – deep purple (al is dit iets TE veel classic rock)

Op zich denk ik wel dat er naast Deep Purple een vergelijkbare classic rock act past. Zie je best vaak dat vergelijkbare bands op dezelfde dag laat op de mainstages staan.
Afgelopen editie op de zaterdag Lamb of God en Slipknot (vergelijkbaar genre??? geen idee) en op zondag Kiss en Def Leppard.
Uit herinnering weet ik nog dat in 2015 Kiss en Slash op dezelfde mainstage stonden aan het eind van de vrijdag en op de zaterdag had je Slipknot/Korn en Judas Priest/Alice Cooper als combinaties. Zondag van 2016 Iron Maiden en Twisted Sister.

Maar aan de andere kant zegt dat verder ook niks. 2019 de vrijdag Slayer en Within Temptation, qua genre nou niet bepaald passend.

Zou Alter Bridge nu niet een late positie innemen op de donderdag?

do: Iron Maiden - Alter Bridge
vr: ... - ...
za: Judas Priest - Korn
zo: ... - Deep Purple

Zo zou ik hem eigenlijk nu al invullen met wat er bekend is.
Groot voordeel voor de meerderheid hier op het forum: voor mij is het nog nooit geweest dat alle headliners aantrekkelijk waren. Dus er zal dit jaar vast ook niet 4x een "oude" band staan. Nightwish, SOAD en nog een (sub)headliner, afhankelijk waar je Nightwish neerzet.

Afgelopen editie op de zaterdag Lamb of God en Slipknot (vergelijkbaar genre??? geen idee)
Maar aan de andere kant zegt dat verder ook niks. 2019 de vrijdag Slayer en Within Temptation, qua genre nou niet bepaald passend.
Lamb of God en Slipknot in hetzelfde genre? Neen! Komt eigenlijk op je vergelijking met Slayer en Within Temptation neer.
Voor de rest heb ik wel het idee dat je een punt(je) maakt.

koekdoos wrote:
Afgelopen editie op de zaterdag Lamb of God en Slipknot (vergelijkbaar genre??? geen idee)

Lamb of God en Slipknot in hetzelfde genre? Neen! Komt eigenlijk op je vergelijking met Slayer en Within Temptation neer.
Voor de rest heb ik wel het idee dat je een punt(je) maakt.

Nu overdrijf je een beetje. Het is niet exact hetzelfde genre, maar klinkt toch redelijk vergelijkbaar. Zeker geen verschil als dat tussen Slayer en WT.

Users who are viewing this thread