Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
metalrockx wrote:
Indien Graspop wilt, kan SOAD zaterdag headlinen, samen met Judas Priest en zondag op Hellfest.
Er zijn immers elke dag 2 headliners… makkelijk toch?

Subheadliner, ja. Ding is dat Judas Priest al aangekondigd is als headliner. Die moet die dag dus dragen. SOAD is geen subheadliner, dus dat gaat niet gebeuren.

Ze kunnen Judas Priest ook nog headliner van de vrijdag of zondag maken, zolang het maar het spiegelbeeld is van Hellfest...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.794
7.648
Sweden Rock heeft ook een lijstje namen:
Volbeat, Nightwish, Amaranthe, Sonata Arctica, Mercyful Fate, Blue Oyster Cult, Alestorm. En nog een groepje, 31 in totaal, maar deze namen kon ik onthouden
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.667
Wat betreft Deep Purple. Ik weet niet zeker bij welke bands (Soulfly, Volbeat?), maar het is in het verleden al wel eens voorgekomen dat Graspop een band doorschoof naar de positie van dagheadliner, die in eerste instantie niet zo was aangekondigd.

Andersom ook met Evanescense paar jaar geleden. Aangekondigd als headliner maar kwam nog grotere naam bij, geheugen laat me ff in de steek wie dat was.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Wat betreft Deep Purple. Ik weet niet zeker bij welke bands (Soulfly, Volbeat?), maar het is in het verleden al wel eens voorgekomen dat Graspop een band doorschoof naar de positie van dagheadliner, die in eerste instantie niet zo was aangekondigd.
Dat kan (noodgedwongen) altijd natuurlijk, maar de intentie van GMM is zeer duidelijk: IM en JP zijn headliner, de rest niet.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.111
Conclusie: we hebben geen idee wat er aan de hand is en er lijkt nog vanalles mogelijk... Ik wacht eerst Hellfest maar even af voor ik me in deze discussie meng.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Indien Graspop wilt, kan SOAD zaterdag headlinen, samen met Judas Priest en zondag op Hellfest.
Er zijn immers elke dag 2 headliners… makkelijk toch?
Nee, er is maar één echte headliner per dag, die de MS1 afsluit, de rest is subheadliner.
Je zou hoogstens van co-headliners kunnen spreken, wanneer 2 bands ongeveer even 'groot' zijn, maar dan nog is slechts één daarvan op papier de headliner, die bovenaan de poster prijkt.
Als SOAD komt, zijn ze 100% headliner, niet minder.
 

rickniel

Playlistbediener
22 nov 2019
17
0
Volgens iemand op e-festival forum is faith no more bevestigd, verder staat er niet waarom?
Zal dan sub staan gok ik
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
sledgehammer wrote:
Wat betreft Deep Purple. Ik weet niet zeker bij welke bands (Soulfly, Volbeat?), maar het is in het verleden al wel eens voorgekomen dat Graspop een band doorschoof naar de positie van dagheadliner, die in eerste instantie niet zo was aangekondigd.

Andersom ook met Evanescense paar jaar geleden. Aangekondigd als headliner maar kwam nog grotere naam bij, geheugen laat me ff in de steek wie dat was.
Klopt, Scorpions kwam daar later nog boven, maar ik verwacht niet dat dit scenario met Judas Priest gaat gebeuren. Met Priest, Korn en Disturbed staan er op de zaterdag al drie behoorlijk grote namen, met o.a. Opeth, Down en Foreigner daaronder. Terwijl de zaterdag meestal sowieso qua dagkaarten goed verkoopt, omdat dit voor scholieren, studenten en veel werkenden de meest aantrekkelijke dag is om een dagticket aan te schaffen. Dus het lijkt me dat Graspop geen peperdure act als SOAD meer nodig heeft voor die dag.

Evanescence was in 2017 voor de zondag geprogrammeerd als relatief lichte hoofdact (met Sabaton als afsluiter van het tweede podium) en de voorverkoop viel toen voor die dag waarschijnlijk erg tegen, waarna Scorpions pas laat werd toegevoegd.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
dropkick murphys 10-12 juli in Tsjechië oo mighty sounds waar onder andere ook social distortion staan. Zou zowaar eens een mogelijkheid kunnen worden.

Crystal lake zou voor mij ook mogen over komen
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
276
463
Sweden Rock heeft ook een lijstje namen:
Volbeat, Nightwish, Amaranthe, Sonata Arctica, Mercyful Fate, Blue Oyster Cult, Alestorm. En nog een groepje, 31 in totaal, maar deze namen kon ik onthouden

Gojira, Belphegor en Nile mogen van mij overkomen van dit lijstje.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Behemoth naar Alcatraz, mooie opener!

dat kan al eens tellen, gok toch dat dit al wel eens een subheadliner zal kunnen zijn. hopelijk blijven ze terug elke dag 1 naam droppen om 12u
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Conclusie: we hebben geen idee wat er aan de hand is en er lijkt nog vanalles mogelijk… Ik wacht eerst Hellfest maar even af voor ik me in deze discussie meng.
Inderdaad. Ik begrijp niet dat sommige mensen al in paniek allerlei doemscenario's beginnen te verzinnen als ze een paar dagen geen nieuwe naam krijgen voorgeschoteld.
Er zijn nota bene nog maar 2 weken geleden 2 headliners + 74 andere namen gedropt..

Er is toch geen enkele reden om aan te nemen dat GMM die overige 2 headlinerplekken niet krijgt ingevuld?
Het lijkt me zoals al vaak hier gezegd zeer aannemelijk dat ze moeten wachten op een aankondiging van een grote band, net als bv. Hellfest.
Dus laten we gewoon dinsdag maar eens afwachten, voordat we al met allerlei bands gaan beginnen schuiven..
 

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
78
42
Nightwish blijft ook maar festivalshows aankondigen, zij hebben dus niet hun hele festivaltour in één keer aangekondigd. Zou het kunnen dat ze al rond zijn met Graspop maar de aankondiging laten wachten om de ticketverkoop voor hun show in de Lotto Arena (waar overigens nog zowel zit- als staanplaatsen beschikbaar zijn) in november niet in het gedrang te brengen?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Nightwish is inderdaad wel een geval apart, staan op veel festivals en zou wel een mooie grote naam nog zijn. Maar hun show in Antwerpen maakt het moeilijk in te schatten of dat dan hun enige show wordt in België, of als ze effectief nog aangekondigd worden, maar pas later.

Het feit dat Hellfest volgende week dinsdag aankondigt en Werchter volgens de geruchten ook volgende week nog niet wakker wordt, doet me wel geloven dat er volgende week ook voor Graspop een aantal zaken duidelijk worden. Ik wacht alvast nog op enkele grote kleppers om te beslissen wat ik ga doen.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Indien Graspop wilt, kan SOAD zaterdag headlinen, samen met Judas Priest en zondag op Hellfest.
Er zijn immers elke dag 2 headliners… makkelijk toch?

Dan spelen ze de 19e in Zwitserland, de 20e in Dessel en dan de 21e in Frankrijk op Hellfest. Lijkt me niet alleen logistiek geen logische tour, maar ook voor de band moet dit zwaar zijn.. 3 dagen op rij. Nu goed, voorbeelden genoeg van bands die het wel doen natuurlijk
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
wenteldave wrote:

metalrockx wrote:
Indien Graspop wilt, kan SOAD zaterdag headlinen, samen met Judas Priest en zondag op Hellfest.
Er zijn immers elke dag 2 headliners… makkelijk toch?


Subheadliner, ja. Ding is dat Judas Priest al aangekondigd is als headliner. Die moet die dag dus dragen. SOAD is geen subheadliner, dus dat gaat niet gebeuren.

Ze kunnen Judas Priest ook nog headliner van de vrijdag of zondag maken, zolang het maar het spiegelbeeld is van Hellfest…

Wat een kuststreek zou dat zijn voor de mensen met zaterdagtickets voor JP. Ik snap dat ze soms undercard een beetje veranderen, maar de headliner...
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Sweden Rock heeft ook een lijstje namen:
Volbeat, Nightwish, Amaranthe, Sonata Arctica, Mercyful Fate, Blue Oyster Cult, Alestorm. En nog een groepje, 31 in totaal, maar deze namen kon ik onthouden

Oeh yeah, doe mij Blue Oyster Cult en Sonata Arctica maar over! Weetjewat, waarom niet gewoon SA als headliner. Alle problemen en moeilijkheden opgelost, en waarschijnlijk alleen ik blij ;)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Nightwish blijft ook maar festivalshows aankondigen, zij hebben dus niet hun hele festivaltour in één keer aangekondigd. Zou het kunnen dat ze al rond zijn met Graspop maar de aankondiging laten wachten om de ticketverkoop voor hun show in de Lotto Arena (waar overigens nog zowel zit- als staanplaatsen beschikbaar zijn) in november niet in het gedrang te brengen?

Ik denk ook zoiets, dit verkoopt toch wel wat moeizamer dan wat livenation had gedacht denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken