Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik zeg maar iets geks hoor ik zie het niet echt gebeuren maar zou wel grappig zijn als Metallica dit ook op Europese festivals gaat doen en op Graspop langskomt de vrijdag EN de zondag. Maar lijkt me een dure grap.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ice nine kills mag wel over komen wat mij betreft, ook onwezenlijk hoe snel die band gegroeid is al verdienen ze het zeker en vast.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Moest Metallica niet op GMM20 staan dan lijkt een aparte passage op de festivalweide van Graspop in Dessel het weekend na GMM (en voor RW) ook nog wel een mogelijkheid.

Ik heb me immers laten vertellen dat de huidige opstelling van de festivalweide de afgelopen jaren regelmatig in twijfel werd getrokken. Zo is er op dit moment een maximum-capaciteit van een kleine 60.000 bezoekers per dag. Er werd druk gespeculeerd over de verhuis van het festival naar een grotere locatie omdat dit de mogelijkheid zou bieden om nog grotere bands te boeken. Een verhuis is blijkbaar niet aan de orde omdat de Graspop-organisatie eerst zou onderzocht hebben of een grotere capaciteit mogelijk was mits een nieuwe opstelling op de huidige locatie. In 2020 zouden ze het complete plaatje omdraaien heb ik me horen vertellen, dus met het dubbele hoofdpodium aan de andere kant van het festivalterrein. Op deze manier zou de totale capaciteit met 15 à 20.000 bezoekers kunnen uitgebreid worden. Hierdoor zou Metallica plots wel weer in beeld zijn, al lijkt de kans dan groter tijdens een 1-day event zoals ze in Dessel enkele jaren geleden ook AC/DC konden ontvangen.

Fingers Crossed!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Zou de indeling van het veld ingrijpend veranderen dit jaar ja? Ik ben benieuwd. Huidige indeling voelt altijd erg goed aan. Lijkt me sterk dat het beter kan. Maar we zullen zien...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Zou de indeling van het veld ingrijpend veranderen dit jaar ja? Ik ben benieuwd. Huidige indeling voelt altijd erg goed aan. Lijkt me sterk dat het beter kan. Maar we zullen zien…

De camping zou kunnen verhuizen, om meer plaats te maken zoals bij werchter al zou ik dit zeer jammer vinden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.609
8.943
Zou Metallica niet gewoon ook zo'n setting kunnen doen maar dan 1 set op Graspop en 1 set op Rock Werchter. Iedereen blij.

Zou leuk zijn als David Lee Roth eens de oversteek naar EU zou maken, ervan uitgaande dat Van Halen echt over en uit is.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Zou de indeling van het veld ingrijpend veranderen dit jaar ja? Ik ben benieuwd. Huidige indeling voelt altijd erg goed aan. Lijkt me sterk dat het beter kan. Maar we zullen zien…

Het dubbele hoofdpodium zou verhuizen naar de andere kant waardoor alles efficiënter zou kunnen verlopen voor de organisatie. Ook de capaciteit zou hiermee serieus vergroten. Of hierdoor ook de camping zal verhuizen is mij onbekend.

De informatie komt van iemand die best dicht bij de organisatie staat. Of die dingen dan altijd 100% waarheid zijn geloof ik ook niet, maar het feit dat die dingen bekeken worden bewijst dan weer wel dat de organisatie er alles aan wil doen om Metallica naar hun festivalterrein te krijgen. . Mij lijkt dit plan, en dan ook de komst van Metallica, een ideaal cadeautje voor een 25-jarig bestaan!
 

carmen

Playlistbediener
14 okt 2019
30
0
De hoofdpodia zouden idd van plaats veranderen. Dt weet ik via een GMM medewerker. Het zou te maken hebben met de uitbreiding van de opslag van kernafval vlakbij het terrein waardoor de vorm van het terrein veranderd. Meer info ivm de camping en andere podia heb ik ook niet. De kans bestaat dat het hele festival de komende jaren zowiezo naar een andere locatie vlakbij verhuist.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
366
356
Voor zij die willen speculeren over de indeling, deze foto ...

https://gvacdn.akamaized.net/Assets/Images_Upload/2017/06/19/Graspop.jpg
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ik heb me immers laten vertellen dat de huidige opstelling van de festivalweide de afgelopen jaren regelmatig in twijfel werd getrokken. Zo is er op dit moment een maximum-capaciteit van een kleine 60.000 bezoekers per dag. Er werd druk gespeculeerd over de verhuis van het festival naar een grotere locatie omdat dit de mogelijkheid zou bieden om nog grotere bands te boeken. Een verhuis is blijkbaar niet aan de orde omdat de Graspop-organisatie eerst zou onderzocht hebben of een grotere capaciteit mogelijk was mits een nieuwe opstelling op de huidige locatie. In 2020 zouden ze het complete plaatje omdraaien heb ik me horen vertellen, dus met het dubbele hoofdpodium aan de andere kant van het festivalterrein. Op deze manier zou de totale capaciteit met 15 à 20.000 bezoekers kunnen uitgebreid worden. Hierdoor zou Metallica plots wel weer in beeld zijn, al lijkt de kans dan groter tijdens een 1-day event zoals ze in Dessel enkele jaren geleden ook AC/DC konden ontvangen.

Fingers Crossed!

Hier was al sprake van voor GMM 2019 dus ik acht de kans groot dat ze het deze keer doorvoeren
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken