Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Nog meer mensen naar Eluveitie (+ Lacuna Coil, Infected Rain) vanavond?
Jazeker. Eerst even borrelen en eten op het terras (in de herfstzon!) en dan genieten van een topavond.

Schijnt dat het goed was, afgelopen week in Trix.
Ben benieuwd naar wat Infected Rain kan brengen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Set Abominae wrote:
Devin Townsend was puur genieten gisteravond.
Niet alleen muzikaal ijzersterk, maar ook nog eens zeer vermakelijk en een topsfeer!

Voor de mensen die vanavond in 013 gaan kijken, you’re in for a treat (en mis ook het voorprogramma Haken niet)!
1f642.svg


Ik reis over twee uurtjes af naar Tilburg, eerst even borrelen en eten op het terras (in de herfstzon!) en dan genieten van een topavond. Kijk echt uit naar Haken, een van de ontdekkingen voor mij van dit jaar. En ook in het hoofdprogramma, wat een meester is Devin. Ik verwacht m helaas niet op Graspop, Alcatraz zal het waarschijnlijk worden. Daarom nog blijer dat ik alsnog tickets heb gehaald.
Veel plezier alvast!
Devin komt, zoals je wist, ook naar Into The Grave. Had je wellicht ook nog heen kunnen gaan.

Edit: Sterker nog, ikzelf ga dat wel doen. Vorig jaar beviel het wel. Tenzij Alcatraz opeens een dusdanig goede line-up krijgt. Het is dat ik Eluveitie ook wil zien, maar anders was er ook bij in Tilburg.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Ik las een aantal posts en moest gewoon reageren.
Metalfestivals in the USA .zijn idd heel anders dan europa. Wij zijn erg verwend in Europa, omdat ieder land een graantje wil meepikken van de festivalwereld.
De bands zijn in eu ook veel diverser, in de USA is 90 % uit de usa en enkele mainstream namen uit Europa.
Verder hoop ik dat motley crue wegblijft. Ze hebben enkele goede nummers, maar het zou een erg goedkope stunt zijn als ze weer gaan touren.
Ik denk dat we in het gunstigste geval SOAD of Rammstein krijgen en dat metallica op werchter staat.
Maar volbeat en nightwish als headliners zou de goedkoopste optie voor het GMM team zijn.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Valt me nu pas op dat in het verhaaltje van Dimmu Borgir staat dat ze Marque headliner zijn. Grote kans dat ik daar Graspop afsluit dit jaar als dit tegelijk met Deep Purple staat.

Opvallend trouwens hoeveel bands nog geen verhaaltje hebben op de site.
Heerlijke show! Vorig jaar gezien op Metaldays! Van te voren nog niet echt bekend ermee. Maar die show had me echt weggeblazen, net als Rotting Christ. Dat werd door velen de beste show van Metaldays tot nu toe genoemd, waardoor ze dit jaar terug komen als headliner.
Die mogen ook wel echt naar GMM komen vind ik!
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Met betrekking tot Dimmu Borgir was ik zelf altijd nogal voor albums zoals Enthrone Darkness Triumphant en Puritanical Euphoric Misanthropia. Sindsdien heeft hun studiowerk me niet meer zo kunnen bekoren en ben ik ze niet meer live gaan kijken. Ik hoor hier en daar dat hun shows toch zelfs nu nog de moeite waard zijn. Wellicht dat ik me komend jaar op Graspop dan toch aan een optreden van hen ga wagen.

Cradle of Filth hun studio repertoire is er ook een van wisselend succes (erg sterk in de jaren '90, minder sterk nadien en de laatste jaren terug op de goede weg naar mijn mening) maar live vond ik ze dit jaar toch sterk spelen.

Rotting Christ mag wat mij betreft ook zeker op de affiche komen.
 

kevichkovil

Playlistbediener
12 nov 2019
27
0
Ik denk dat we in het gunstigste geval SOAD of Rammstein krijgen en dat metallica op werchter staat.
Maar volbeat en nightwish als headliners zou de goedkoopste optie voor het GMM team zijn.

Rammstein valt sowieso al af. Aangezien ze de 17e en de 20e met hun eigen tour in de UK staan. En ze staan op 10 juni al in België. Dus die kans is echt heel minimaal
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
+ Rammstein heeft mot met Live Nation. Die gaan voorlopig heus geen festivals doen. Moet nog maar zien wat er in 2021 terechtkomt van al die festivalgeruchten van ze.

Ik verwacht deze maand ook niet echt meer nieuws vanuit Dessel. Ik denk dat Herman eerst de schijnwerpers op Rock Werchter zet.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Zouden we niet de overige headliners redelijk vlug verwachten? Ik denk dat op dit moment de vrijdag en de zondag relatief heel slecht zullen verkopen hierdoor, en het lijkt me niet slim voor Graspop om nog heel lang te wachten hiermee omdat nu de hype nog vers is voor de 74 nieuwe namen.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
ik verwacht deze week wel een headliner, volgende week de 4de headliner en dan half december weer een pakketje namen.
hellfest komt de 26ste met de complete line-up, kunnen we ook wel wat uit halen lijkt me.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Rammstein heeft mot met Live Nation. Die gaan voorlopig heus geen festivals doen. Moet nog maar zien wat er in 2021 terechtkomt van al die festivalgeruchten van ze.

Rammstein heeft geen festivals nodig....aan de andere kant heeft een festival Rammstein graag op de poster. Ik denk dat Live-Nation nog wel door het stof gaat. Maar inderdaad..daar gaat het van afhangen. Wat gaat Live-Nation doen.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Zijn Graspop en werchter van dezelfde eigenaar?

De festivals van Live Nation zijn Rock Werchter, Werchter Boutique, TW Classic en Les Transardentes. Er wordt ook samengewerkt met Graspop Metal Meeting, en met festivals als Dour en Pukkelpop

https://www.standaard.be/cnt/dmf20150114_01474811

Live Nation bezit dus Rock Werchter en heeft volgens wikipedia zo'n 15% van de aandelen van Graspop (de vroegere aandelen van Schueremans, die nu voor Live Nation werkt). Ze organiseren hierdoor beide festivals

edit: Dit verklaart imo waarom hun hoofdfocus op Werchter lijkt te liggen
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
+ Rammstein heeft mot met Live Nation. Die gaan voorlopig heus geen festivals doen. Moet nog maar zien wat er in 2021 terechtkomt van al die festivalgeruchten van ze.

Maar Live Nation organiseert wel hun optreden in Oostende in juni 2020?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Rockbeer wrote:
+ Rammstein heeft mot met Live Nation. Die gaan voorlopig heus geen festivals doen. Moet nog maar zien wat er in 2021 terechtkomt van al die festivalgeruchten van ze.

Maar Live Nation organiseert wel hun optreden in Oostende in juni 2020?
Negatief, dit gaat via bookingskantoor Greenhouse Talent.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
verwacht en hoop het ook niet !!! mochten ze echt weer gaan touren lijkt het mij eerder dat ze in amerika beginnen.
las al iets over een tour met poison en def leppard.

ga er vanuit dat het iets wordt als : SOAD en nightwish of toch WEER volbeat. een AC/DC of metallica is denk ik niet haalbaar.
hoop zelf nog op blind guardian, accept, megadeth, saxon.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken