Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Zou het niet erg vinden als Motley naar Graspop zou komen, zou alleen jammer zijn rondom de bombarie van hun afscheidstour. Tijdens die tour zou ik zeggen dat er wel echt werd gezongen, als je naar de stem van Vince Neil luisterde
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Hallo,

weet er iemand hoe lang de pendelbus er over doet om van Devil’s Lake naar Graspop te komen?

Vorig jaar zaten we op Metal Park (dat duurde al 45 minuten enkele reis over 15 km). Dus daarom benieuwd hoe lang deze reis duurt
1f642.svg


Gr,
Coenos
Volgens mij was dat ook zo'n driekwartier als ik me goed herinner, niet veel langer in ieder geval.
Nou ja, behalve dan die ene keer dat de buschauffeur de weg kwijt was, en die andere keer dat de bus halverwege de terugweg pech kreeg, en we moesten wachten op een volgende bus, die vervolgens overvol verder reed... :lol:
 

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
Om even mn GMM progmetal droom te vervolmaken (buiten Tool om dan): Dream Theater tourt tot februari langs de zalen met Distance Over Time, maar slaat België over. Prima excuus om in de zomer terug te komen voor wat festivals toch? Marquee headliner op vrijdag pretty please? Ik vind dat nieuwe album echt zó goed haha

Dream Theater heeft dit album reeds gepresenteerd in Gent dit jaar, 2 dagen na Graspop.
Ze hebben geen festival in België gedaan, aangezien ze een zaaloptreden verkozen...
 

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
Waarom geen Rammstein als headliner? Wanneer je de tourdata bekijkt, stel je vast dat alle optredens t/m het optreden in Oostende op 10 juni uitverkocht zijn. Daarna hebben ze 3 optredens in UK (14, 17 en 20/6) en op 24 juni spelen ze in Nijmegen. Het kan dus op vrijdag 19/6 of zondag 21/6, op voorwaarde dat ze hun toren en groot deel van hun podiummateriaal achterlaten, met uitzondering van het vuurwerk en Pussy-kanon. Tenzij ze echt geen festivals willen doen, maar louter stadions...
https://www.rammstein.de/en/tickets/?fbclid=IwAR0ZatOzQTBgLXCX_YvWWkxhXVDXG3GiHQcge0o2Pa1KKkwvuX_u4po7cD4
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Waarom geen Rammstein als headliner?

Omdat ze te duur zijn
Omdat ze een eigen podium hebben speciaal voor deze tour
Omdat ze geen enkel festival doen deze tour

Ze hebben een grote show die helemaal tot in de puntjes is uitgedacht. Daar is hun podium onderdeel van. Die planning gaan ze heus niet omgooien en veranderen om op een ander podium te spelen voor enkel 1 of 2 festivals. Rammstein gewoon vergeten
 

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
Volgens een insider op het efestivals-forum (Ken19): GMM wilde blijkbaar Prophets of Rage als subheadliner, maar die bestaan niet meer en Rage Against The Machine komt volgende zomer niet naar Europa. Over SOAD komt er blijkbaar pas deze week duidelijkheid. Er zou nog een headliner komen van niveau AC/DC en blijkbaar is er meer kans op vrijdag dan zondag…
https://www.efestivals.co.uk/forums/topic/232425-graspop-2020/page/6/#comment-5815594

Misschien brengt Download vanavond meer duidelijkheid, want indien een AC/DC, of Aerosmith komen, zal dit festival (of Wacken) ze wel hebben…
Hellfest en GMM gaan m.i. samen voor SOAD, dus op dinsdag 26/11 weten we meer. Hellfest op 20/06 en GMM op 21/06 kan perfect!
 

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
Ik verwacht niks meer van GMM vooraleer Hellfest zijn affiche heeft bekendgemaakt.
Deze week schiet Alcatraz in actie.
Werchter zit vermoedelijk te wachten op de bekendmaking van de tourplannen van een grote naam...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Waarom geen Rammstein als headliner? Wanneer je de tourdata bekijkt, stel je vast dat alle optredens t/m het optreden in Oostende op 10 juni uitverkocht zijn. Daarna hebben ze 3 optredens in UK (14, 17 en 20/6) en op 24 juni spelen ze in Nijmegen. Het kan dus op vrijdag 19/6 of zondag 21/6, op voorwaarde dat ze hun toren en groot deel van hun podiummateriaal achterlaten, met uitzondering van het vuurwerk en Pussy-kanon. Tenzij ze echt geen festivals willen doen, maar louter stadions…
https://www.rammstein.de/en/tickets/?fbclid=IwAR0ZatOzQTBgLXCX_YvWWkxhXVDXG3GiHQcge0o2Pa1KKkwvuX_u4po7cD4

Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al.
- Qua logistiek wringt het. Zeker de 19e kun je vergeten. Rammstein hopt niet even op en neer vanuit Engeland. De 21ste is niet onmogelijk, maar ook niet echt logisch. Betekent dat als Graspop het wil, ze nog dieper in de buidel moeten tasten. Een Rammstein is al niet goedkoop.
- De meeste bands willen niet hun productie/show aanpassen tijdens een tour en zeker Rammstein niet. Met al dat vuurwerk en vuur zijn hun shows strak geregisseerd. Dat pas je niet zo maar ff aan voor 1 show.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Ik verwacht om 16 uur toch wel weer een headliner

Klein hartinfarct door deze post gecombineerd met studio brussel die als eerste plaat na 16u de Foo Fighters draait.
Mijn eerste ingeving "ownee, ik heb niet geluisterd of ze iets zeiden, het zal toch niet zijn"

Al verwacht ik zelf ook eventjes geen nieuws van Graspop meer.
Die andere headliners volgen wel, bij de organisatie maken ze zich op dit moment echt geen zorgen over het al dan niet goed verkopen van dagtickets.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Metal Park ook zo goed als uitverkocht. Dus gaat goed..

Mötley Crue lijkt me best geinig na Deep Purple. Kan ik die ook weer van mijn lijstje afstrepen.
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
Sources confirm Morley/Leppard//Poison tour

https://www.rollingstone.com/music/music-news/motley-crue-def-leppard-poison-set-2020-stadium-tour-913823/
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dr. Hannibal wrote:
Om even mn GMM progmetal droom te vervolmaken (buiten Tool om dan): Dream Theater tourt tot februari langs de zalen met Distance Over Time, maar slaat België over. Prima excuus om in de zomer terug te komen voor wat festivals toch? Marquee headliner op vrijdag pretty please? Ik vind dat nieuwe album echt zó goed haha

Dream Theater heeft dit album reeds gepresenteerd in Gent dit jaar, 2 dagen na Graspop.
Ze hebben geen festival in België gedaan, aangezien ze een zaaloptreden verkozen…

Sure. Dus is het nu tijd voor festivals :wink:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Nog meer mensen naar Eluveitie (+ Lacuna Coil, Infected Rain) vanavond?
Nee, maar ik heb vandaag wel tickets gekocht voor Durbuy Rock Festival (17-18 april), een klein festival in de buurt van Durbuy (mooi mini-stadje in de Ardennen), dat ik recent ontdekte.
Bovenstaande 3 namen staan daar allemaal, plus ook nog o.a. Delain, Jinjer, Cellar Darling, Turilli / Lione Rhapsody, Saltatio Mortis, Skiltron, Primordial.
Tip dus voor de liefhebbers van female-fronted, symphonic en folk metal, en het kost bijna geen drol (behalve dan het huisje dat we dankzij mijn campingschuwe vrouw hebben moeten huren.. :wink: )!

Ik kijk met name ernaar uit om Infected Rain eens te zien, die ik nog niet zo lang geleden ontdekt heb, maar die inmiddels hoog op mijn wishlist staan (nog boven vergelijkbare bands als Arch Enemy en Jinjer).

 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Volgens een insider op het efestivals-forum (Ken19): GMM wilde blijkbaar Prophets of Rage als subheadliner, maar die bestaan niet meer en Rage Against The Machine komt volgende zomer niet naar Europa. Over SOAD komt er blijkbaar pas deze week duidelijkheid. Er zou nog een headliner komen van niveau AC/DC en blijkbaar is er meer kans op vrijdag dan zondag…
https://www.efestivals.co.uk/forums/topic/232425-graspop-2020/page/6/#comment-5815594

Misschien brengt Download vanavond meer duidelijkheid, want indien een AC/DC, of Aerosmith komen, zal dit festival (of Wacken) ze wel hebben…
Hellfest en GMM gaan m.i. samen voor SOAD, dus op dinsdag 26/11 weten we meer. Hellfest op 20/06 en GMM op 21/06 kan perfect!

De post die je denk ik bedoelt, zegt Ken alleen dat er ruimtr is op de vrijdag voor een grote naam. Niet dat deze er ook daadwerkelijk zal staan. In dezelfde post haat hij nog uit van veel subs onder andere Disturbed, maar deze staat inmiddels al op de zaterdag. Denk niet dat je te veel waarde hieraan moet hechten. Het is meer een verwachting van hem, niet zo zeer iets wat ook echt zo gaat zijn en dat het een “inside-info” moment is.

Download heeft verder al haar drie headliners staan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
?? WELKOM OP PAGINA 100 ??
Een historisch moment voor het Graspop topic!

(Okay terug naar mijn geklaag)

Volgens een insider op het efestivals-forum (Ken19): GMM wilde blijkbaar Prophets of Rage als subheadliner

Excuse me wtf? Een slechte ripoff van RATM zonder enige chemie? Ben blij dat ze niet meer bestaan... zou een erg slechte boeking geweest zijn als sub imo.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Smaken verschillen blijkt maar. Ik had ze heel graag live gezien. Eigenlijk zelfs nog liever dan RATM zelf
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
En zo zijn we alweer op pagina 100 beland.. :-o
Gaat lekker zo! :lol:

Tussenstand:
1. Pinkpop - 201
2. GMM - 100
3. Rock Werchter - 63
:cool:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Smaken verschillen blijkt maar. Ik had ze heel graag live gezien. Eigenlijk zelfs nog liever dan RATM zelf

Heb ze gezien op Hellfest 2017. Had er best wat van verwacht, maar viel echt zwaar tegen. Eigen nummers waren niet interessant, RATM nummers kwamen ook niet heel goed uit de verf. Tom Morello kan natuurlijk prima spelen, maar ik vond die Public Enemy/Cypress Hill lui op het podium bloedirritant. Pastte totaal niet bij de spirit van RATM vond ik. Helaas.

Edit: zie nu dat ze daar wel ook sub waren. Dus dan had ik niet zo verbaasd hoeven zijn dat GMM ze ook voor die positie wilde. In mijn herinnering stonden ze toen veel eerder op de middag, en icm hoe slecht ik dat vond omtstond mijn verbazing hier haha. Nouja, ze komen dus niet, dikke prima, ik heb mn zegje gedaan ?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Prophets of Rage heb ik gezien op Pinkpop.
Ben zelf groot dan van verschillende soorten rap van de jaren 90. Waaronder dus de rap van Cypress Hill/Public Enemy en RATM. Ik vond het optreden niet slecht maar had meer verwacht.
Ik vind het alleen geen GMM act, vooral gezien het feit dat ze tussendoor altijd wel een Hiphop break hebben. Zie niet veel metalheads die hierop staan te wachten.
Op Pinkpop hadden we geluk dat SOAD erna speelde, waardoor Serj een surprise appearance had en ze Like A Stone gingen doen, een Audioslave nummer ter eerbetoon aan Chris Cornell. Dat was dan wel weer gepast geweest aangezien Soundgarden in 2014 op GMM stond (wat baal ik ervan dat ik die editie had moeten afzeggen).
Maar verder hoop ik dat ze enigzins geluk hebben met het boeken van RATM, wat ik eigenlijk niet verwacht. Maar hey, een mens mag hopen, toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken