Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
neracroft wrote:
Er zijn er nog vele die in +/- dezelfde periode vallen en nog geen namen hebben hoor. Hellfest, Mad Cool, All Points East, Primavera, Pinkpop, Down The Rabbit Hole, Main Square, Benicassim, Download Paris,…
Zelfs Groezrock (dat eind april plaats vind, heeft nog niets bekend gemaakt).


Van sommige festivals verbaasd het me sowieso dat ze nog niet zijn gekomen met namen. Hellfest is al een tijdje uitverkocht. Mogen tickethouders nu toch wel laten weten wat ze mogen verwachten daar.
Download Paris word denk ik lang wachten als je op namen wacht van hun, dat gaat niet dit jaar niet door. En Groezrock wilt zich meer focussen op kleinere namen, dus dat zal niet super spannend worden.

Begrijp wat je bedoeld, maar ik vind de kleinere namen bij Groezrock spannender dan de headliners hoor.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.783
7.623
Weet iemand of er enige connectie is tussen Graspop en Alcatraz? Beide van Live Nation of iets dergelijks?

Of gewoon of er een verband is tussen bands die het ene jaar op Alcatraz staan en dan het jaar ervoor of erna op Graspop hebben gestaan?
Misschien dat er dan nog iets uit de namen van vorig jaar Alcatraz te halen valt :p
 

Verwijderd lid 38324

Playlistbediener
22 feb 2019
17
0
Begrijp wat je bedoeld, maar ik vind de kleinere namen bij Groezrock spannender dan de headliners hoor.
Groezrock 2019 was één van de betere jaren, mede door de focus op kleinere bands. De bands die speelden in de Cockpit en de Redbull Stage waren toch stukken sterker dan de rest van het festival.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Weet iemand of er enige connectie is tussen Graspop en Alcatraz? Beide van Live Nation of iets dergelijks?

Of gewoon of er een verband is tussen bands die het ene jaar op Alcatraz staan en dan het jaar ervoor of erna op Graspop hebben gestaan?
Misschien dat er dan nog iets uit de namen van vorig jaar Alcatraz te halen valt ?

Geen enkele connectie, wel een gewone overeenkomst als er bv een grote band op beide festivals staat dan wacht alcatraz tot op graspop om die aan te kondigen. Maar alcatraz is niet van livenation.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
into the grave in leeuwarden heeft ook nieuwe namen:

Devin Towsend, Clutch, Paradise Lost, Gloryhammer, Necrophobic, Darkest Hour, Butcher Babies, Vreid, 1914, Rings Of Saturn, Hatriot, Wind Rose en Baldrs Draumar.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
into the grave in leeuwarden heeft ook nieuwe namen:

Devin Towsend, Clutch, Paradise Lost, Gloryhammer, Necrophobic, Darkest Hour, Butcher Babies, Vreid, 1914, Rings Of Saturn, Hatriot, Wind Rose en Baldrs Draumar.
Heerlijke namen, vooral Devin Townsend, Clutch en 1914. Dat wordt misschien weer afreizen naar het hoge Noorden, als ze zulke namen bekend blijven maken.
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
A new 3 day rock festival in Madrid June 25-27 has a countdown clock ending next Thursday.

https://www.rockthenightfestival.es/

https://m.facebook.com/RockTheNightFestival.es/
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
into the grave in leeuwarden heeft ook nieuwe namen:

Devin Towsend, Clutch, Paradise Lost, Gloryhammer, Necrophobic, Darkest Hour, Butcher Babies, Vreid, 1914, Rings Of Saturn, Hatriot, Wind Rose en Baldrs Draumar.
Kanshebbers dus voor Alcatraz,n aangezien beide festivals samenwerken wat programmering betreft. Dit doen ze met nog 3 andere kleinere festivals. Ik vind dat interview waar dat in stond te lezen jammer genoeg niet direct terug.
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
276
463
At The Gates, God Dethroned en Grave naar Pitfest 2020 (22-23 mei, NL)

Alledrie meer dan welkom op de affiche van graspop!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.783
7.623
Airbourne over tour plannen:
Guitarist/vocalist Joel O'Keeffe of Australian hard rockers AIRBOURNE has revealed to Sonic Perspectives that there are tentative plans for the band to tour the U.S. in early 2020. "Just two days ago, I was on a call with our management and talking about the U.S. and how we plan to get there," he said. "It's looking like it's going to be next year around May.“

Misschien eerder Alcatraz dan Graspop. Howel er de vorige keer na een US tour ook maar 5 dagen tussen zat en ervoor 2 weken
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
pisser wrote:
into the grave in leeuwarden heeft ook nieuwe namen:

Devin Towsend, Clutch, Paradise Lost, Gloryhammer, Necrophobic, Darkest Hour, Butcher Babies, Vreid, 1914, Rings Of Saturn, Hatriot, Wind Rose en Baldrs Draumar.

Kanshebbers dus voor Alcatraz,n aangezien beide festivals samenwerken wat programmering betreft. Dit doen ze met nog 3 andere kleinere festivals. Ik vind dat interview waar dat in stond te lezen jammer genoeg niet direct terug.
Rings of Saturn op Alcatraz? Volmondige JA van mij
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Indiaantje89 wrote:
Een SOAD is een heel toffe naam bijvoorbeeld, maar ik vind wel dat ze een beetje “laat” zijn als ze hem nu aankondigen.

Wat zou eigenlijk de reden zijn dat Graspop (en uitbreidend verschillende festivals in de Lage Landen) zo laat namen bekend maken? Andere Europese festivals zijn meestal eerder.. toch frappant. Kan toch niet altijd zijn om contractuele redenen dat ze ‘nog niet mogen’ bekendmaken of zo?

Hoeft niet altijd in het contract te staan. Er zijn ook genoeg festivals die later of langer met namen rond de tafel gaan zitten. Wanneer een band al de 21e in Duitsland geboekt is en de 23e in Nederland, is het goedkoper om deze band te boeken voor jouw evenement op de 22e in België.
Bij headliners zal dit wel sneller gaan, er is maar een kleine hoeveelheid namen waar een festival uit kan kiezen. Dit zorgt er ook voor dat er steeds meer namen gepromoveerd worden tot headliner. Als je bedenkt dat er veel headliners gestopt zijn de laatste jaren (of zeggen te gaan stoppen), denk aan voormalige headliners zoals Motörhead (2006), Slayer (2005), Manowar (1999). Judas Priest (2001), Twisted Sister (2013), Black Sabbath (2014), Ozzy (2011), Scorpions (2017)
Toch blijven sommige namen nog wel actief tot heden, als is het in een afgeslankte versie (Dee Snider) of door uitstel van hun farewelltour.
1. Als Download Festival, Hellfest, Fortarock of Copenhell headliner bekend maken, kun je deze namen als potentiële headliners plaatsen voor Graspop.
2. Daarna kun je kijken naar het voorgaande jaar van GMM. Als de headliner toen is geweest, komt hij dit jaar waarsch niet.
3. Grote namen die een breed publiek trekken, zullen sneller naar Werchter gaan, als er geen andere Rocknaam tourt. (Als er geen bands als Queens of the stone age, Nine Inch Nails, Pearljam touren, zal Werchter SOAD booken, i.p.v. Graspop.
4. GMM vult vaak de gaten met vaste huisbands..(headliners)..die iedere 2 jaar terug kunnen komen.

Bijv: Download heeft dit jaar Maiden, Kiss en SOAD (met aanvulling Korn, Disturbed, Deftones)
Maiden, Kiss en SOAD - Minus- Vorig jaar GMM headliner KISS (Disturbed) = Maiden en SOAD + (Korn, Deftones)
Maiden en SOAD - Minus- Mogelijke Werchter naam SOAD & Destones = Maiden + (Korn)
Voeg daarbij Judas Priest (Copenhell) en aanvullende (huisband)headliners (Volbeat + Nightwish + Mercuful Fate/King Diamond) toe en je bent al een heel eind.

Nightwish + Iron Maiden + Volbeat
Mercuful Fate + Korn + Judas Priest

 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Misschien zullen weinigen hier dat met mij eens zijn, maar Iron Maiden als headliner op GMM 2020 zou ik echt een enorm zwaktebod vinden, aangezien ze dan toch nog steeds met dezelfde tournee bezig zijn als waarmee ze er in 2018 al stonden? Ik klamp mij daarom vast aan uitspraken van de band zelf dat ze komende zomer op plaatsen zullen staan waar ze op deze tournee nog niet geweest zijn, want dat sluit een komst naar Dessel uit.

Volbeat stond er in 2018 weliswaar ook, maar heeft inmiddels tenminste een nieuwe studioplaat uitgebracht, dus daar valt dan nog wat voor te zeggen als de Denen in 2020 weer (hoog) op de affiche staan. Judas Priest vind ik op zijn best een twijfelgeval, daar zij geen dagheadliner zijn en in 2020 waarschijnlijk een heel andere setlist zullen hebben dan in 2018. Al zou ik het persoonlijk toejuichen als Priest dit keer op Alcatraz staat in plaats van weer op Graspop.

Voor Korn en Nightwish is het beduidend langer geleden dat ze op Graspop stonden, dus dat vind ik wel geschikte namen om terug te keren.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Misschien zullen weinigen hier dat met mij eens zijn, maar Iron Maiden als headliner op GMM 2020 zou ik echt een enorm zwaktebod vinden, aangezien ze dan toch nog steeds met dezelfde tournee bezig zijn als waarmee ze er in 2018 al stonden? Ik klamp mij daarom vast aan uitspraken van de band zelf dat ze komende zomer op plaatsen zullen staan waar ze op deze tournee nog niet geweest zijn, want dat sluit een komst naar Dessel uit.

Volbeat stond er in 2018 weliswaar ook, maar heeft inmiddels tenminste een nieuwe studioplaat uitgebracht, dus daar valt dan nog wat voor te zeggen als de Denen in 2020 weer (hoog) op de affiche staan. Judas Priest vind ik op zijn best een twijfelgeval, daar zij geen dagheadliner zijn en in 2020 waarschijnlijk een heel andere setlist zullen hebben dan in 2018. Al zou ik het persoonlijk toejuichen als Priest dit keer op Alcatraz staat in plaats van weer op Graspop.

Ik vrees om deze reden inderdaad dat Maiden niet op de affiche zal staan blinken.. :( Maar misschien maken ze een uitzondering omwille van het jubileum? Ik zou het geen zwaktebod vinden, maar da's eerder omdat ik n fan ben.

Zelfde verhaal met Priest. Ik hoop zo hard om hun nogmaals te zien. Daar is het omgekeerd en zitten ZIJ met n jubileum.

Over Volbeat ga ik niets meer zeggen. Ik heb al in genoeg posts aangegeven dat ik niets van die band moet weten :p
 

Verwijderd lid 38324

Playlistbediener
22 feb 2019
17
0
Onder het mom van "25 jaar Graspop" hoop ik wel dat Iron Maiden daar staat!

EDIT
Sorry voor de dubbele post, ik kreeg een nginx error waardoor mijn reactie weg was. Blijkbaar dus 2x gepost.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.229
10.662
Ik zou zelf Iron Maiden voor de tweede maal met dezelfde tour wél een zwaktebod vinden. Bij mij heeft Iron Maiden geen uitzonderingspositie waardoor dit opeens wel goed te praten valt. Prima band is het hoor, maar elke twee jaar dezelfde nummers over de wei heen laten schallen hoeft van mij niet zo. Mooie headliner voor Alcatraz komend jaar lijkt me.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken