Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
headliners die 2 jaar na elkaar spelen is wel al meer gebeurd, denk maar aan alice cooper 2003-2004,iron maiden 2007-2008, dan hebben we ook twisted sister 2012-2013 en slipknot 2004-2005 die hadden 2 jaar na elkaar gespeeld waarbij beiden dan op de 2e datum headliner waren. ik zie het dus niet geheel onmogelijk dat slipknot gewoon 2 jaar na elkaar komt.

Slipknot's dag was ook als eerste (?) uitverkocht denk ik. Maar denk toch dat over het algemeen een headliner twee jaar op rij de uitzondering is en niet echt de bedoeling. Maar gezien de populariteit van Slipknot en hoe daar de reacties toch vooral positief zijn, denk ik dat ze het bij Slipknot wel kunnen maken. Zit er persoonlijk helaas niet op te wachten, dus hoop van niet :lol:

Doe voor mij maar gewoon iets van Aerosmith, Scorpions en Nightwish als 3 van de 6 headlining plekken. Een Aerosmith en Scorpions op dezelfde dag net als hoe Kiss en Def Leppard dit jaar waren, lijkt me ook wel een mooie vulling (voor de liefhebber van het genre vooral uiteraard).

Aan de andere kant is een band als Slipknot de perfecte afsluiter van een dag als er toch al wat mooie bandjes voor zijn geweest. Heeft de overgrote meerderheid van het Graspop-publiek toch een goede headliner en kan ik voor de drukte aan de parkeerplek af zijn. :cool:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
xydroh wrote:
headliners die 2 jaar na elkaar spelen is wel al meer gebeurd, denk maar aan alice cooper 2003-2004,iron maiden 2007-2008, dan hebben we ook twisted sister 2012-2013 en slipknot 2004-2005 die hadden 2 jaar na elkaar gespeeld waarbij beiden dan op de 2e datum headliner waren. ik zie het dus niet geheel onmogelijk dat slipknot gewoon 2 jaar na elkaar komt.

Slipknot’s dag was ook als eerste (?) uitverkocht denk ik. Maar denk toch dat over het algemeen een headliner twee jaar op rij de uitzondering is en niet echt de bedoeling. Maar gezien de populariteit van Slipknot en hoe daar de reacties toch vooral positief zijn, denk ik dat ze het bij Slipknot wel kunnen maken. Zit er persoonlijk helaas niet op te wachten, dus hoop van niet
1f606.svg


Doe voor mij maar gewoon iets van Aerosmith, Scorpions en Nightwish als 3 van de 6 headlining plekken. Een Aerosmith en Scorpions op dezelfde dag net als hoe Kiss en Def Leppard dit jaar waren, lijkt me ook wel een mooie vulling (voor de liefhebber van het genre vooral uiteraard).

Aan de andere kant is een band als Slipknot de perfecte afsluiter van een dag als er toch al wat mooie bandjes voor zijn geweest. Heeft de overgrote meerderheid van het Graspop-publiek toch een goede headliner en kan ik voor de drukte aan de parkeerplek af zijn.
1f60e.svg
Aerosmith had vorig jaar of 2 jaar geleden toch hun afscheids tournee gehad? Toen baalde ik al dat ze niet op Graspop kwamen (of een optreden in de Benelux, bucketlist dingetje).
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
koekdoos wrote:

xydroh wrote:
headliners die 2 jaar na elkaar spelen is wel al meer gebeurd, denk maar aan alice cooper 2003-2004,iron maiden 2007-2008, dan hebben we ook twisted sister 2012-2013 en slipknot 2004-2005 die hadden 2 jaar na elkaar gespeeld waarbij beiden dan op de 2e datum headliner waren. ik zie het dus niet geheel onmogelijk dat slipknot gewoon 2 jaar na elkaar komt.


Slipknot’s dag was ook als eerste (?) uitverkocht denk ik. Maar denk toch dat over het algemeen een headliner twee jaar op rij de uitzondering is en niet echt de bedoeling. Maar gezien de populariteit van Slipknot en hoe daar de reacties toch vooral positief zijn, denk ik dat ze het bij Slipknot wel kunnen maken. Zit er persoonlijk helaas niet op te wachten, dus hoop van niet
1f606.svg


Doe voor mij maar gewoon iets van Aerosmith, Scorpions en Nightwish als 3 van de 6 headlining plekken. Een Aerosmith en Scorpions op dezelfde dag net als hoe Kiss en Def Leppard dit jaar waren, lijkt me ook wel een mooie vulling (voor de liefhebber van het genre vooral uiteraard).

Aan de andere kant is een band als Slipknot de perfecte afsluiter van een dag als er toch al wat mooie bandjes voor zijn geweest. Heeft de overgrote meerderheid van het Graspop-publiek toch een goede headliner en kan ik voor de drukte aan de parkeerplek af zijn.
1f60e.svg


Aerosmith had vorig jaar of 2 jaar geleden toch hun afscheids tournee gehad? Toen baalde ik al dat ze niet op Graspop kwamen (of een optreden in de Benelux, bucketlist dingetje).

Ze hebben inderdaad een afscheidstour gehad, maar vorig jaar hebben ze in een interview gezegd toch nog een 50 year anniversary tour aan het plannen te zijn. Of dit ooit gaat gebeuren is natuurlijk de vraag en zo ja, wanneer?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
bericht van op efestivals van Ken19 die wel wat inside info heeft van rock werchter. Dit bericht gaat dan over mogelijks slipknot op werchter en hoe hij dit meteen weerlegt en naar graspop doorschuift. zijn timeline van 2017 klopt wel niet want toen stond ozzy er niet.

Ken19 said:
No... when such band is touring in that period, and you know that Graspop has problems to find decent headliners...

exception was system of a down, but Graspop turned that down (not because they didn’t want to have them, but because they already had their 3 headliners: Ozzy, Kiss, avenged sevenfold). But when soad was booked for Werchter, Kiss and avenged canceled their performances. Herman S pushed Rammstein to do an extra festivaltour, Graspop saved :)...

what a succes Soad on RW... everybody in the organisation was so positive about it.

 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Kan ik iemand plezier doen met een presale code voor de concerten van Slipknot?

4 tickets per venue beschikbaar, wij hebben zelf de 4 tickets voor Luxemburg gebruikt, en 3 tickets voor Amsterdam.
Er is dus nog 1 ticket over voor Amsterdam, en nog opties voor andere locaties.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Kan ik iemand plezier doen met een presale code voor de concerten van Slipknot?

4 tickets per venue beschikbaar, wij hebben zelf de 4 tickets voor Luxemburg gebruikt, en 3 tickets voor Amsterdam.
Er is dus nog 1 ticket over voor Amsterdam, en nog opties voor andere locaties.

Voorlopig ga ik in m'n eentje, maar ik probeer wel iemand over te halen om ook mee te gaan. Op dat moment zou ik niks aan één ticket hebben, maar dat hoor ik pas overmorgen. Als ik in m'n eentje ga, natuurlijk wel. Tot wanneer loopt de voorverkoop?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Tot wanneer loopt de voorverkoop?

Niet heel duidelijk.
Ofwel enkel vandaag, ofwel gewoon vanaf vandaag.
Net als het aantal tickets dat je ermee kon aankopen, 4 in totaal of 4 per locatie, waarbij het de 2e optie blijkt te zijn.
Ik zag alvast gevloek op de slipknot Facebook pagina ivm UK shows en de snelle verkoop.

Dit staat in hun mail:
Early access to Slipknot UK/European tour tickets will take place on Tuesday 27th August.
Presale tickets will go on sale at 11AM local time.
Your unique code allows you to purchase up to 4 tickets.
Tickets cannot be guaranteed and will be sold first come, first served. Please expect a high demand for these show tickets.

Edit: heb net even een test gedaan om te zien of het 4 per keer was, maar ik kan effectief maar 1 ticket aanduiden, bij 2 geeft hij aan dat dit niet beschikbaar is.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:
Tot wanneer loopt de voorverkoop?

Niet heel duidelijk.
Ofwel enkel vandaag, ofwel gewoon vanaf vandaag.
Net als het aantal tickets dat je ermee kon aankopen, 4 in totaal of 4 per locatie, waarbij het de 2e optie blijkt te zijn.
Ik zag alvast gevloek op de slipknot Facebook pagina ivm UK shows en de snelle verkoop.

Dit staat in hun mail:
Early access to Slipknot UK/European tour tickets will take place on Tuesday 27th August.
Presale tickets will go on sale at 11AM local time.
Your unique code allows you to purchase up to 4 tickets.
Tickets cannot be guaranteed and will be sold first come, first served. Please expect a high demand for these show tickets.

Jep. Vager kan het niet.
Ach, ik heb, als het goed is, nog de voorverkoop van Mojo, dus dat scheelt al iets. Neem aan dat er tegen die tijd nog tickets verkrijgbaar zijn.
Nou, ik kom dan wellicht nog bij je terug, als ik toch in m'n eentje ga.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
wenteldave wrote:
Tot wanneer loopt de voorverkoop?

Niet heel duidelijk.
Ofwel enkel vandaag, ofwel gewoon vanaf vandaag.
Net als het aantal tickets dat je ermee kon aankopen, 4 in totaal of 4 per locatie, waarbij het de 2e optie blijkt te zijn.
Ik zag alvast gevloek op de slipknot Facebook pagina ivm UK shows en de snelle verkoop.

Dit staat in hun mail:
Early access to Slipknot UK/European tour tickets will take place on Tuesday 27th August.
Presale tickets will go on sale at 11AM local time.
Your unique code allows you to purchase up to 4 tickets.
Tickets cannot be guaranteed and will be sold first come, first served. Please expect a high demand for these show tickets.

Edit: heb net even een test gedaan om te zien of het 4 per keer was, maar ik kan effectief maar 1 ticket aanduiden, bij 2 geeft hij aan dat dit niet beschikbaar is.

Rammstein voorverkoop was hetzelfde systeem, is het ook eventim?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
zou chelsea wolfe op graspop passen? of zal die terug richting werchter gaan? is inmiddels ook al met nieuw werk aan het komen
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Kan ik iemand plezier doen met een presale code voor de concerten van Slipknot?

4 tickets per venue beschikbaar, wij hebben zelf de 4 tickets voor Luxemburg gebruikt, en 3 tickets voor Amsterdam.
Er is dus nog 1 ticket over voor Amsterdam, en nog opties voor andere locaties.

Mij!
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Je kunt de googlen naar het affiche van 2018. Veel bands komen met enige regelmaat terug. Grote kans op bijv.
Volbeat, maiden judas priest, ghost parkway drive, powerwolf
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
In het kader van concertnieuws. Nightwish november 2020 op tour, staan oa. in Ziggodome. Ik zie dit als een teken van een mooie zomertour met een nieuwe cd. Ik zou ze graag op Graspop zien in ieder geval.

Verder nog een hele vette tour, Lamb of God met Kreator en Power Trip als voorprogramma. Helaas alleen een datum in België, niet in Nederland.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Vanuit het RW forum:

Acts touring Europe around summer:
Dead Kennedys, Spiritualized, Yes feat. ARW, Band of Horses, Gesaffelstein, Glass Animals, Kesha, Of Monsters and Men, Deftones, Mastodon, Baroness, Faith No More, Mac de Marco, Bat for Lashes, Fink, Slow Pulp, OneRepublic, Wolfmother, Westlife, Haim, Norah Jones, Sohn, Mew, Primal Scream, Black Label Society, SOAD, Aerosmith, Judas Priest, Deep Purple, Meryfcul Fate, Down, Green Day, Peter Frampton, Gojira, Billie Eilish, Foo Fighters, Iggy Pop, Johnny Marr,
maybe Springsteen, Pearl Jam, Neil Young & Crazy Horse, AC/DC

Het festival dat Aerosmith, SOAD en Mercyful Fate weet te programmeren heeft mij iig overtuigd om een weekend te gaan ;). Ik hoop dat dat Graspop is, maar we zullen wel zien.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Ik denk dat in de Benelux alleen Graspop deze alledrie zal boeken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
vorige keren sloeg Aerosmith geheel Benelux over.
ik zou zeggen Tool, SOAD en Volbeat momenteel voor Graspop.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
vorige keren sloeg Aerosmith geheel Benelux over.
ik zou zeggen Tool, SOAD en Volbeat momenteel voor Graspop.

Zijn niet de headliners waarvoor ik naar België zou afreizen. Echter draait het bij mij vaak toch om de dagprogrammering, dus dat scheelt al, zeker op een festival als Graspop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
vorige keren sloeg Aerosmith geheel Benelux over.
ik zou zeggen Tool, SOAD en Volbeat momenteel voor Graspop.
Zijn niet de headliners waarvoor ik naar België zou afreizen. Echter draait het bij mij vaak toch om de dagprogrammering, dus dat scheelt al, zeker op een festival als Graspop.


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken