Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
hoe goed ik avatar ook vind, zou ik ze opnieuw op graspop te vroeg vinden, heb dan liever dat ze even wachten maar dan wel bij hun terugkeer meteen een hogere plaats krijgen.

Eens. Ben zelf ook groot fan van de band maar een overkill helpt niet. Zijn geloof ik al bijna drie jaar op geleden pad met deze plaat die hen gebracht heeft van act om 11 uur in de de ochtend tot headliner. Even gas terug, nieuwe top cd opnemen en terugkomen voor een mooie mainstagespot om 8 uur in de avond! Wordt ik blij van.

En ik stoor me geen moment aan andere berichten dan Graspop. Allemaal metal dus allemaal relevant! Laat dit maar het grote graspop en metal bijpraat topic zijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
hoe goed ik avatar ook vind, zou ik ze opnieuw op graspop te vroeg vinden, heb dan liever dat ze even wachten maar dan wel bij hun terugkeer meteen een hogere plaats krijgen.

Eens. Ben zelf ook groot fan van de band maar een overkill helpt niet. Zijn geloof ik al bijna drie jaar op geleden pad met deze plaat die hen gebracht heeft van act om 11 uur in de de ochtend tot headliner. Even gas terug, nieuwe top cd opnemen en terugkomen voor een mooie mainstagespot om 8 uur in de avond! Wordt ik blij van.

En ik stoor me geen moment aan andere berichten dan Graspop. Allemaal metal dus allemaal relevant! Laat dit maar het grote graspop en metal bijpraat topic zijn.

Dit blijft nog steeds relevant voor graspop hoe dan ook.

Iemand die naar alcatraz geweest is en crystal lake gezien heeft? Hopelijk zien we die mannen ook op graspop ergens midden van de dag op de jupilerstage.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Joslittel wrote:

xydroh wrote:
hoe goed ik avatar ook vind, zou ik ze opnieuw op graspop te vroeg vinden, heb dan liever dat ze even wachten maar dan wel bij hun terugkeer meteen een hogere plaats krijgen.


Eens. Ben zelf ook groot fan van de band maar een overkill helpt niet. Zijn geloof ik al bijna drie jaar op geleden pad met deze plaat die hen gebracht heeft van act om 11 uur in de de ochtend tot headliner. Even gas terug, nieuwe top cd opnemen en terugkomen voor een mooie mainstagespot om 8 uur in de avond! Wordt ik blij van.

En ik stoor me geen moment aan andere berichten dan Graspop. Allemaal metal dus allemaal relevant! Laat dit maar het grote graspop en metal bijpraat topic zijn.

Dit blijft nog steeds relevant voor graspop hoe dan ook.

Iemand die naar alcatraz geweest is en crystal lake gezien heeft? Hopelijk zien we die mannen ook op graspop ergens midden van de dag op de jupilerstage.
Ook gezien, best aardig, maar liet op mij een mindere indruk achter dan Crossfaith (kan ook persoonlijk geweest zijn, afhankelijk van dag/tijd/plek/sfeer/gevoel..).
Zelfde gold ook wel voor Coldrain (die 3e Japanse metalcoreband met een C) op Pinkpop.
Crossfaith sprong er wat dat betreft bovenuit (bijna letterlijk ;) ) voor mij persoonlijk.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
En eens met gebruik van GMM-forum als breder metal-forum!
1f642.svg

Het pinkpop forum wordt tegenwoordig als breder pop en babbelforum gebruikt, maakt het geheel toch net ietsje gezelliger dan alles helemaal in te perken en in hokjes te steken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:
Ook zit hij er best vaak naast. Niet het beste optreden dat ik van ze heb gezien (al is dat voornamelijk online). Ik heb hier helemaal niks van gemerkt op Dynamo Metal Fest, dus het is wel jammer om te zien dat het een paar weken later is veranderd.

Heb ik nochtans wel vaker dat het live allemaal behoorlijk goed klinkt en wanneer je dan opnames bekijkt, dat toch een stuk minder lijkt. Of heb je ook opnames van Dynamo gezien (waarbij je dat gevoel dan niet had)?


wenteldave wrote:
Overigens, ik weet niet zo goed of dit bericht wel zo goed in dit topic staat, aangezien het amper over Graspop Metal Meeting gaat. Hopelijk stoort niemand zich daaraan.

Gewoon even bij vermelden wie je hoopt terug te zien op graspop en dat staat hier perfect ? Die andere fora zijn zo doods / onbestaande dat het wel fijn is om jullie verslagen / ervaringen op Alcatraz en ITG hier te lezen.

Dat had ik nog niet gedaan. Naar aanleiding hiervan toch maar even naar opnames gekeken en daar zit hij er gewoon niet naast.
Over het eerste punt geef ik je meestal wel gelijk, hoor.

Tweede is wel een goede. Maken we er inderdaad een breder forum van.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Airbourne heeft een teaser voor vrijdag 23 augustus geplaatst. Album opnemen was al klaar. Nieuwe single lijkt me dus.
Vorige keren op Graspop waren 2010, 2015 en 2017 en Alcatraz hebben ze 2016 ook gespeeld.

Ik verwacht ze wel in Europa met wat festivalshows, maar dan de vraag: Graspop of Alcatraz?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
ik ga eens een gokje doen voor de headliners...

main 1 : System of a Down / TOOL / Volbeat
main 2 : Nightwish / Judas Priest / Epica

dus geen Metallica, geen GnR, geen AC/DC en geen Iron Maiden in 2020 in Dessel.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ik ga eens een gokje doen voor de headliners…

main 1 : System of a Down / TOOL / Volbeat
main 2 : Nightwish / Judas Priest / Epica

dus geen Metallica, geen GnR, geen AC/DC en geen Iron Maiden in 2020 in Dessel.

Is er enige indicatie dat SOAD gaat touren?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
ik ga eens een gokje doen voor de headliners…

main 1 : System of a Down / TOOL / Volbeat
main 2 : Nightwish / Judas Priest / Epica

dus geen Metallica, geen GnR, geen AC/DC en geen Iron Maiden in 2020 in Dessel.

Eens met je laatste zin, die verwacht ik ook alle vier niet; gezien Maiden nog langer lijkt te touren met hun vorige concept.

Je eigenlijke voorspelling zou wel een heel mager jaar zijn!
Judas Priest lijkt een inkopper, Tool mag ik heel erg op hopen.
Zo hoop ik ook dat wij dit jaar een Knotfest-editie krijgen, idee zoals op hellfest zou ik wel voor tekenen, al mag het van mij ook een zaterdag het weekend ervoor of erna zijn!

Volbeat wordt, zo lijkt het toch, volledig klaargestoomd te worden voor Werchter komend jaar, met hun sportpaleis-show en opvallend meer airplay op stubru. Hun laatste plaat vraagt daar ook écht om - doorschuiven dus!

Nightwish maakt veel kans, zie ik zelfs als optie voor MS1. Die zijn op dit moment trouwens hun nieuwe album aan het opnemen.
Maar én Nightwish én Epica lijkt me overkill op die posities, ik zie ook niet in waarom Epica ineens zou doorgroeien naar MS2 afsluiter. Ik verwacht eerder iets genre Parkway Drive / Architects op een van de dagen, iets wat grotendeels de 20-ers aanspreekt, een Five Finger Death Punch ofzo?!
Niet zo mijn genres, dus geen idee of daar een tour zit aan te komen of welke andere bands daar hard genoeg voor gegroeid zijn.
Daar mogen ze alleszins Dimmu Borgir tegenover zetten als marquee afsluiter :)

Verder ga ik nog eens nadenken over opties :D
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
zou me ook sterk verbazen dat er geen heavy metal/ hardrock headliner van main1 is. Ik verwacht toch een band in genre bon jovi, aerosmith of zelfs een Van halen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik twijfelde eigenlijk om Alice Cooper, Prophets of Rage, Korn, Ghost of NIN op een hoge spot te gokken.
Misschien Ghost inwisselen voor Epica in mijn voorspelling?

btw nikita, tourt Iron Maiden met Legacy of the Beast, niet met het laatste album (Book of Souls was in 2016/2017). (edit, zie nu je edit ;) )

Ik heb niet zo het idee dat we Bon Jovi, Aerosmith of Van Halen gaan zien in 2020? Maar, als dat anders is, laat maar gerust weten! Wil ik ook wel op de festivalweides zien in 2020!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ik twijfelde eigenlijk om Alice Cooper, Prophets of Rage, Korn, Ghost of NIN op een hoge spot te gokken.
Misschien Ghost inwisselen voor Epica in mijn voorspelling?

btw nikita, tourt Iron Maiden met Legacy of the Beast, niet met het laatste album (Book of Souls was in 2016/2017). (edit, zie nu je edit
1f609.svg
)

Ik heb niet zo het idee dat we Bon Jovi, Aerosmith of Van Halen gaan zien in 2020? Maar, als dat anders is, laat maar gerust weten! Wil ik ook wel op de festivalweides zien in 2020!

Wou gewoon graag iets verfrissends onder die categorie voorstellen maar hoogst waarschijnlijk wordt het weer een iron maiden, scorpions of ozzy om die categorie in te vullen. Deep purple zou ook wel kunnen maar heb ik eerlijkgezegd geen nood aan.


mijn gok blijft iron maiden - tool - volbeat maar ghost is volgens mij even zeer een mogelijke headliner voor mainstage 1 . Graspop heeft de voorbije jaren al vaker een nieuwe jongere headliner geïntroduceert.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
btw nikita, tourt Iron Maiden met Legacy of the Beast, niet met het laatste album (Book of Souls was in 2016/2017). (edit, zie nu je edit )

Ik had mijn fout inderdaad al aangepast haha.

Zou Ghost niet mee met Volbeat naar Werchter kunnen??!! Die mogen alleszins ook nog een jaartje extra overslaan, die zijn op zichzelf al overkill geweest de afgelopen jaren (2011 / 2013 / 2014 / 2016 / 2018). Nine Inch Nails daarentegen zou ik heel erg appreciëren, past wel binnen dat concept om metal-overschrijdende bands te boeken, hebben er nog nooit eerder gestaan en brachten in 2018 een topshow op RW. Uiteraard niet om een MainStage af te sluiten, maar een spot zoals Eagles of death metal dit jaar...

Ik zou ook nog wel eens zo'n 'Emperor voor Rammstein'-idee toejuichen. Fijn om zo'n band eens uit de marquee te halen en op een degelijke plaats op de MainStage te zetten (anders dan Behemoth op MS1 dit jaar / dat hielp voor mijn clashes, maar was toch iet-of-wat bizar).
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik twijfelde eigenlijk om Alice Cooper, Prophets of Rage, Korn, Ghost of NIN op een hoge spot te gokken.
Misschien Ghost inwisselen voor Epica in mijn voorspelling?

btw nikita, tourt Iron Maiden met Legacy of the Beast, niet met het laatste album (Book of Souls was in 2016/2017). (edit, zie nu je edit
1f609.svg
)

Ik heb niet zo het idee dat we Bon Jovi, Aerosmith of Van Halen gaan zien in 2020? Maar, als dat anders is, laat maar gerust weten! Wil ik ook wel op de festivalweides zien in 2020!

Joe Perry heeft een 50 year anniversary tour 'beloofd' dus ik verwacht Aerosmith toch wel ergens in Europa te zien eerlijk gezegd
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
DennisvdBr wrote:
btw nikita, tourt Iron Maiden met Legacy of the Beast, niet met het laatste album (Book of Souls was in 2016/2017). (edit, zie nu je edit )

Ik had mijn fout inderdaad al aangepast haha.

Zou Ghost niet mee met Volbeat naar Werchter kunnen??!! Die mogen alleszins ook nog een jaartje extra overslaan, die zijn op zichzelf al overkill geweest de afgelopen jaren (2011 / 2013 / 2014 / 2016 / 2018). Nine Inch Nails daarentegen zou ik heel erg appreciëren, past wel binnen dat concept om metal-overschrijdende bands te boeken, hebben er nog nooit eerder gestaan en brachten in 2018 een topshow op RW. Uiteraard niet om een MainStage af te sluiten, maar een spot zoals Eagles of death metal dit jaar…

Ik zou ook nog wel eens zo’n ‘Emperor voor Rammstein’-idee toejuichen. Fijn om zo’n band eens uit de marquee te halen en op een degelijke plaats op de MainStage te zetten (anders dan Behemoth op MS1 dit jaar / dat hielp voor mijn clashes, maar was toch iet-of-wat bizar).


Voor mij mogen die gewoon M2 headlinen als ze komen, zou wel een vette booking zijn.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Evil Invaders was op Pukkelpop toch wel een ontdekking voor mij. Zat even rustig in de Lift te wachten op Life, maar de stevige speedmetal trok me zo aan dat ik er ben wezen kijken. Het doet me een beetje denken aan een kruising tussen Slayer en King Diamond. Prima om lekker overdag 45 minuten naar te luisteren.

Ze zijn Belgen en hebben 2014, 2015 en 2017 al in Dessel gespeeld dus het wordt de hoogste tijd volgend jaar voor een nieuwe passage.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
jinjer is bijna uitverkocht voor Zappa in antwerpen, heeft al eens een upgrade gehad van kavka, zou er nog een upgrade naar trix in zitten? hoe dan ook als je zo'n volk kan binnen halen is dit gewoon een must voor graspop.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Blijkbaar gaan Five Finger Death Punch, Megadeth en Bad Wolves met elkaar touren begin volgend jaar. De eerste twee kunnen we wel met potlood opschrijven voor hoge mainstage spots. Bad Wolves zie ik nog wel een keer terugkomen met een plekje hoger, dit keer misschien laat op de dag op Jupiler Stage? Lijkt me toch wel een tof feestje daar. Megadeath zeker ook welkom. FFDP ben ik wat op afgeknapt, live maken die het voor mij toch niet waar, met name vanwege de zanger.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken