Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Zeker niet slecht, maar hun nieuwste album is te plat voor op graspop, daarbij hebben ze er nog maar net gestaan. Eerder iets voor Werchter denk ik dan.

Hij zegt ook dat hij Volbeat niet op Graspop wil zien. Niet dat ze er moeten staan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Iemand nog naar Ayreon (geweest) in 013 gisteren, vandaag of morgen?
Ik ga zelf morgenavond, veel zin in!

Mag wat mij betreft volgend jaar ook weer naar GMM komen.
2017 - zaalshows in 013
2018 - GMM
2019 - zaalshows in 013
2020 - ???
:)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Iemand nog naar Ayreon (geweest) in 013 gisteren, vandaag of morgen?
Ik ga zelf morgenavond, veel zin in!

Mag wat mij betreft volgend jaar ook weer naar GMM komen.
2017 – zaalshows in 013
2018 – GMM
2019 – zaalshows in 013
2020 – ???
1f642.svg

Een zekere Jos, voor zover ik weet.
Was zelf achteraf graag gegaan, maar toen waren alle dagen helaas al uitverkocht. Veel plezier. Als ik Jos moet geloven, wordt het weer een bizar goede avond.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Set Abominae wrote:
Iemand nog naar Ayreon (geweest) in 013 gisteren, vandaag of morgen?
Ik ga zelf morgenavond, veel zin in!

Mag wat mij betreft volgend jaar ook weer naar GMM komen.
2017 – zaalshows in 013
2018 – GMM
2019 – zaalshows in 013
2020 – ???
1f642.svg


Een zekere Jos, voor zover ik weet.
Was zelf achteraf graag gegaan, maar toen waren alle dagen helaas al uitverkocht. Veel plezier. Als ik Jos moet geloven, wordt het weer een bizar goede avond.

Precies! Was echt machtig. Die cd is sowieso al bijzonder sterk maar de manier waarop dit weer is neergezet: kippenvel. Meermaals. The castle Hall blijft mijn hoogtepunt. Echt heel goed. Geniet er van!

Net Baroeg Open Air gehad. Paar fijne shows. Samael was een uitschieter, maar Dark Tranquility absoluut hoogtepunt. Die mogen volgend jaar met gemak een mooie Marque spot krijgen.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Iemand nog naar Ayreon (geweest) in 013 gisteren, vandaag of morgen?
Ik ga zelf morgenavond, veel zin in!

Mag wat mij betreft volgend jaar ook weer naar GMM komen.
2017 – zaalshows in 013
2018 – GMM
2019 – zaalshows in 013
2020 – ???
1f642.svg

Ik zou zo extreem graag zijn gegaan, helaas ben ik niet op het goede continent :(. Gelukkig gaat mijn vriendin wel dus ik zal alles in geur en kleur te horen krijgen
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Ik zou zo extreem graag zijn gegaan, helaas ben ik niet op het goede continent :(. Gelukkig gaat mijn vriendin wel dus ik zal alles in geur en kleur te horen krijgen
Dat is wel echt zuur... Je staat er trouwens wel erg positief in. Ik zou in jouw situatie stiekem razend jaloers zijn :p
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Iemand nog naar Ayreon (geweest) in 013 gisteren, vandaag of morgen?
Ik ga zelf morgenavond, veel zin in!

Mag wat mij betreft volgend jaar ook weer naar GMM komen.
2017 – zaalshows in 013
2018 – GMM
2019 – zaalshows in 013
2020 – ???
1f642.svg

Ik was er gisteren een het was prachtig. Dit kun je niet anders dan geweldig gaan vinden, veel plezier.

Zal mij verslagje een deze dagen hier delen.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Ik heb vandaag voor het eerst Ayreon zien optreden en ik heb echt ontzettend genoten. Ik wil jullie als mede forumleden daar hartelijk voor bedanken want door jullie ben ik deze band gaan luisteren en heb ik een ticket gekocht voor vandaag. En wat betreft Ayreon op GMM, mogen ze wat mij betreft headlinen. Als er dan toch zonodig nieuwe headliners nodig zijn dan is dit een band die die positie volledig verdiend en aan kan.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
iedereen is heel erg positief over Ayreon. Dat wil ik ook wel eens beluisteren. wat is hun beste album?
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Elk Ayreon album heeft zijn charmes. Mijn persoonlijke top lijst:

1. Into the Electric Castle (waardoor het extra zuur is dat ik helaas er niet bij kon zijn en dus Ayreon als Graspop headliner zoals hierboven voorgesteld heel erg vet zou vinden maar ik zie het helaas niet gebeuren)
2. The Human Equation
3. The Source
4. The Final Experiment
5. The Theory of Everything
6. 01011001
7. Universal Migrator (ik zie het dubbel album nog steeds als 1 album)
8. Actual Fantasy

Maar ik moet nogmaals zeggen, bij Ayreon kun je niet echt fout gaan. Elk album is erg goed
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik denk dat we met SOAD een eerste GMM zekerheid kunnen opschrijven. Recent nog op RW, nu is Graspop een inkoppertje van jewelste. ?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
We are excited to announce the first of many shows in Europe next year. First up is our return to Finland for Provinssi on the 25th of June. Tickets on sale now: provinssi.fi/liput.
71297402_10156950829274032_7190676818679037952_n.jpg
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Lijkt mij inderdaad een hele mooie! One of many. Dus zal wss GMM worden, en hopen dat Fortarock hun 2e kans krijgt en ze dit jaar wel kan boeken, maken ze het verlies van vorig jaar goed!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik heb inmiddels Ghost, Nightwish, Volbeat en SOAD met dikke stift opstaan voor Graspop.

Eens kijken wat TOOL gaat doen nog... Aerosmith zag ik hier paar keer genoemd, beniewd of die Benelux mee pakken.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Iemand nog naar Ayreon (geweest) in 013 gisteren, vandaag of morgen?
Ik ga zelf morgenavond, veel zin in!

Mag wat mij betreft volgend jaar ook weer naar GMM komen.
2017 – zaalshows in 013
2018 – GMM
2019 – zaalshows in 013
2020 – ???
1f642.svg

Dat zou ik zeker toejuichen!

Ik was er zaterdagavond bij. Geen crowdsurfende Damian Wilson bij ons, vrijdag wel had ik op de foto's gezien.
We hadden wel fantastisch zicht vanop het 2e trapje. Na het fiasco 2 jaar geleden - toen we nauwelijks de zaal binnen geraakten en eigenlijk een hele show tussen de grote Nederlandse hoofden door probeerden om toch iets te zien - was dat een hele opluchting.
We kwamen om half 7 aan de zaal en moesten 5 minuten wandelen om het einde van de rij te vinden... de show was dan ook al uitverkocht met de pre-sale door mensen die een bestelling hadden gedaan, dus hevige fans natuurlijk.

Zo'n album integraal spelen heeft toch iets magisch. Ook bijzonder dat ze zoveel volk van de originele opnames hebben weten te strikken. Zang, gastmuzikanten, allemaal fantastisch. Het spelplezier van Joost is telkens genieten. De live arrangementen komen er ook telkens een stuk heviger uit dan op plaat. Geweldig om op bepaalde momenten tot 15 mensen op het podium te zien. Qua kostumering vond ik er wel grote verschillen in zitten, Arjen en Damian die er helemaal voor gingen, een deel die er half voor gingen, en oa de vrouwen die naar mijn gevoel met wat kleine stijlvolle details er iets meer thematisch van hadden kunnen maken...

Het 'other tales'-deel vond ik een stijlbreuk met het concept ervoor. Vreemde selectie qua nummers, met vooral dan 'Kayleigh' dat me helemaal misplaatst leek, al waren duidelijk veel mensen die daar anders over dachten.

Alleszins heel blij om er weer bij geweest te zijn en Ayreon nu op 2 jaar tijd DRIE KEER live kunnen zien. Mooi privilege dat we hier in de Lage Landen verkregen hebben.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik denk dat we met SOAD een eerste GMM zekerheid kunnen opschrijven. Recent nog op RW, nu is Graspop een inkoppertje van jewelste.
1f60a.svg

Zeker met de eerste aankondiging op 25 juni in Finland! Dit kan toch bijna niet mislopen? Ik ga me alvast warmlopen voor dit topoptreden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Machine Head kondigt een show op 2 juni in Tivoli aan, nog geen Belgische datum. Opent dit de deur naar Graspop? Ik weet dat ze geen fan zijn van festivals, maar mogelijk een mooie spot in de Marque met een integrale show van het album waarmee ze touren?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
System of a Down moet wel naar Graspop komen! Het kleine uurtje wat ze (tevens in de volle zon) op Rock Werchter in 2017 kregen, was echt veel te weinig voor een band van dit kaliber. Laat ze maar afkomen, dan ben ik zeker van de partij, altijd feest met deze band.

Parkway Drive heeft een Europese lentetour aangekondigd. Als je naar hun site gaat, blijken er nog 2 andere zogenaamde "revolutions" aan te komen. Hoewel ik ze erg graag weer zie terugkomen, vrees ik dat ze hierna naar andere continenten gaan en Graspop zullen overslaan.

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
System of a Down moet wel naar Graspop komen! Het kleine uurtje wat ze (tevens in de volle zon) op Rock Werchter in 2017 kregen, was echt veel te weinig voor een band van dit kaliber. Laat ze maar afkomen, dan ben ik zeker van de partij, altijd feest met deze band.

Parkway Drive heeft een Europese lentetour aangekondigd. Als je naar hun site gaat, blijken er nog 2 andere zogenaamde “revolutions” aan te komen. Hoewel ik ze erg graag weer zie terugkomen, vrees ik dat ze hierna naar andere continenten gaan en Graspop zullen overslaan.

SOAD speelde anderhalf uur als voorlaatste groep op Rock Werchter hoor. Topoptreden. Maar voor 2020 schat ik de kansen voor Graspop inderdaad hoger in.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
30 september komt Bloodstock met hun heerste headliner. Een band die een lange Europese tour meepakt, of een misloper voor GMM?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken