Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
System. Of. A. Down. Ik zet m’n geld alvast opzij, want deze band staat met zeer duidelijke voorsprong op mijn eerste plek.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
System. Of. A. Down. Ik zet m’n geld alvast opzij, want deze band staat met zeer duidelijke voorsprong op mijn eerste plek.

Zeker mee eens. Ik hoop echt dat Graspop ze gestrikt heeft kunnen krijgen, dat verdienen ze ook na 2 uitverkochte edities en een jubileumjaar!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Machine Head kondigt een show op 2 juni in Tivoli aan, nog geen Belgische datum. Opent dit de deur naar Graspop? Ik weet dat ze geen fan zijn van festivals, maar mogelijk een mooie spot in de Marque met een integrale show van het album waarmee ze touren?

Uitgesloten. Spelen geen festivals meer. Recent nog een keer door Rob Flynn bevestigt. Een festivaloptreden past ook niet bij het concept van “an evening with”.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
jvandeweyer wrote:
System of a Down moet wel naar Graspop komen! Het kleine uurtje wat ze (tevens in de volle zon) op Rock Werchter in 2017 kregen, was echt veel te weinig voor een band van dit kaliber. Laat ze maar afkomen, dan ben ik zeker van de partij, altijd feest met deze band.

Parkway Drive heeft een Europese lentetour aangekondigd. Als je naar hun site gaat, blijken er nog 2 andere zogenaamde “revolutions” aan te komen. Hoewel ik ze erg graag weer zie terugkomen, vrees ik dat ze hierna naar andere continenten gaan en Graspop zullen overslaan.

SOAD speelde anderhalf uur als voorlaatste groep op Rock Werchter hoor. Topoptreden. Maar voor 2020 schat ik de kansen voor Graspop inderdaad hoger in.

Speelde ze toen anderhalf uur? Dan heeft mijn geheugen me in de steek gelaten! Het was dan ook wel écht een magnifiek concert. Reden te meer dat ik hoop dat ze ditzelfde overdoen in Graspop! ;)

Machine Head lijkt me ook een onhaalbare kaart. Ik zou het erg graag willen, maar zoals Paddy al zei; de bands spelen geen festivals meer. Mocht Graspop ze alsnog kunnen strikken, zou dit misschien met wat tegenzin zijn van de band en dat zou zonde zijn.

Denken jullie trouwens dat er een kans is dat Korn komt? Is al van 2015 geleden. En zoja; waar zouden ze dan op de affiche kunnen staan? Nog altijd als een subheadliner of zou Graspop deze heren eens bovenaan durven plaatsen?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Rock am Ring meld zich met de eerste namen!
Erste Bandwelle mit:
System Of A Down, Green Day, Volbeat, Billy Talent, Broilers, Korn, Disturbed, Deftones, The Offspring, Trailerpark, Bilderbuch, Weezer, Wanda, Alan Walker, Trettmann, Yungblud, Heaven Shall Burn, Powerwolf, Bosse, Of Mice & Men, Motionless In White und August Burns Red
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
346
643
Rock am Ring meld zich met de eerste namen!

Erste Bandwelle mit:
System Of A Down, Green Day, Volbeat, Billy Talent, Broilers, Korn, Disturbed, Deftones, The Offspring, Trailerpark, Bilderbuch, Weezer, Wanda, Alan Walker, Trettmann, Yungblud, Heaven Shall Burn, Powerwolf, Bosse, Of Mice & Men, Motionless In White und August Burns Red

Van deze lijst verwacht ik SOAD, Volbeat, Korn, Heaven Shall Burn en Powerwolf op Graspop.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Geen sterke lichting. Ik vrees dat het een magger jaar gaat worden, aangezien Ken19 op efestivals meerdere keren heeft laten merken dat Graspop headlinerspots in te vullen heeft.
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Gegroet Graspopgangers!

Ik heb een persoonlijk verlanglijstje voor dit jaar, maar ik ben niet heel erg goed op de hoogte van de stand van zaken, dus zou fijn zijn als men mijn hopen kan bevestigen of vernietigen.

-SOAD, nog nooit live gezien en het word wel eens tijd aangezien dit mijn ''gateway-band'' was
-Blind Guardian, zonbeetje de beste liveshow die ik ooit heb gezien. Zouden geweldig zijn als afsluiter van de marquee op een avond.
-Meshuggah, super strakke band live en zet altijd een mooie show neer
-Thy Art is Murder
-Elvenking
-Heaven Shall Burn
-August Burns Red, heeft net Rock am Ring en Rock im Park aangekondigd
-Iron Maiden
-Judas Priest
-Tyr
-Skeletonwitch
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Lijken me realistisch:
-SOAD - nieuwe act voor graspop, enkele jaren geleden al op RW gestaan, gaan sowieso Touren
-Blind Guardian - hun nieuwe album 'Legacy Of The Dark Lands' komt in november uit , D&W's album komt ook wel uit begin 2020, maar of ze daar überhaupt rond touren is nog heel erg onduidelijk. Als blind Guardian komt, mogen ze Iced Earth ook meebrengen als het van mij afhangt, al hangt daar nog geen nieuw album nieuws rond.
-Judas Priest - touren in het voorjaar nog met Ozzy en hebben vandaag hun eerste festivalshow aangekondigd (Polen - 10/11 juni)
-Heaven Shall Burn - ook aangekondigd voor RAR / RIP
-August Burns Red - zoals je zelf al zegt, aangekondigd voor RAR / RIP

Verwacht ik niet:
-Iron Maiden - album komt waarschijnlijk pas na de zomer uit, zie hen dan eerder in 2021 opnieuw langskomen

Durf ik niks over zeggen omdat ik hen niet voldoende volg qua nieuwe releases of touropties. Dat laat ik aan anderen over.
-Meshuggah
-Thy Art is Murder
-Elvenking
-Tyr
-Skeletonwitch
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Durf ik niks over zeggen omdat ik hen niet voldoende volg qua nieuwe releases of touropties. Dat laat ik aan anderen over.
-Meshuggah
-Thy Art is Murder
-Elvenking
-Tyr
-Skeletonwitch

Kijk, ik heb precies hetzelfde als het gaat om nieuwe releases of touropties. Wat ik wel weet, is dat Thy Art Is Murder (013, Tilburg) in februari op het podium staat en Elvenking (met Brothers of Metal, Melkweg) in januari. Misschien zegt dat iets over hun kansen op Graspop, misschien ook niet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
nikita wrote:
Durf ik niks over zeggen omdat ik hen niet voldoende volg qua nieuwe releases of touropties. Dat laat ik aan anderen over.
-Meshuggah
-Thy Art is Murder
-Elvenking
-Tyr
-Skeletonwitch

Kijk, ik heb precies hetzelfde als het gaat om nieuwe releases of touropties. Wat ik wel weet, is dat Thy Art Is Murder (013, Tilburg) in februari op het podium staat en Elvenking (met Brothers of Metal, Melkweg) in januari. Misschien zegt dat iets over hun kansen op Graspop, misschien ook niet.

Thy Art is Murder verwacht ik zeker wel. Hopelijk nemen ze voorprogramma Fit for an Autopsy ook mee. De overige bands kan ik ook lastig inschatten. Meshuggah heeft dit jaar al best een uitgebreide festivaltour gedaan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Rock am Ring meld zich met de eerste namen!

Erste Bandwelle mit:
System Of A Down, Green Day, Volbeat, Billy Talent, Broilers, Korn, Disturbed, Deftones, The Offspring, Trailerpark, Bilderbuch, Weezer, Wanda, Alan Walker, Trettmann, Yungblud, Heaven Shall Burn, Powerwolf, Bosse, Of Mice & Men, Motionless In White und August Burns Red

In tegenstelling tot anderen hier is dit een lijstje waarvoor ik graag naar RaR afreis. Mijn verwachtingen voor dat festival liggen ook net wat anders, hier kan ik vrienden mee naartoe nemen die van harde rock houden maar wegrennen van black metal, wel zo fijn. Van dit rijtje word ik blij van:
- SOAD, de headliner voor mij komend jaar!
- Green Day en Volbeat vermakelijke headliners, 1,5 uur beetje meezingen. Zullen niet in mijn top 3 van het jaar eindigen maar prima festivalvermaak
- Korn, deze jeugdliefde nog nooit gzien.
- Powerwolf, simpelweg fan van deze band.
- Disturbed vond ik op Graspop erg sterk, mag best nog een keer.
- Billy Talent en Deftones werken altijd op een festival.
- Weezer, ook nog nooit gezien.
- Motionless in White, verse ontdekking van mij.
- Heaven Shall Burn en August Burn Red voor wat harder werk.
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
nikita wrote:
Durf ik niks over zeggen omdat ik hen niet voldoende volg qua nieuwe releases of touropties. Dat laat ik aan anderen over.
-Meshuggah
-Thy Art is Murder
-Elvenking
-Tyr
-Skeletonwitch

Kijk, ik heb precies hetzelfde als het gaat om nieuwe releases of touropties. Wat ik wel weet, is dat Thy Art Is Murder (013, Tilburg) in februari op het podium staat en Elvenking (met Brothers of Metal, Melkweg) in januari. Misschien zegt dat iets over hun kansen op Graspop, misschien ook niet.

Oh nice, kans is groot dat ik voor Elvenking/Brothers of Metal naar Amsterdam ga.
Wat ik wel eens vaker heb gezien in de afgelopen jaren is dat (vooral Europese bands) in de eerste paar maanden van het jaar een Europese clubtour doen, en daarna voor de zomer festivals aankondigen. Dus wie weet zie ik Elvenking dan wel twee keer ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Oh nice, kans is groot dat ik voor Elvenking/Brothers of Metal naar Amsterdam ga.
Wat ik wel eens vaker heb gezien in de afgelopen jaren is dat (vooral Europese bands) in de eerste paar maanden van het jaar een Europese clubtour doen, en daarna voor de zomer festivals aankondigen. Dus wie weet zie ik Elvenking dan wel twee keer
1f609.svg

Zie ik je daar! Vind zulke groepen altijd wel interessant. Ik ga wel meer voor Brothers of Metal, maar Elvenking is ook niet verkeerd.
Als dat zo is, schat ik hun kansen nog wel positief in. Laten we het hopen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Dragonforce houdt komend jaar ook een Europese tour. Aangezien ik ze nog nooit live heb gezien, wil ik ze graag eens meepikken op de komende Graspop-editie.
Ghost heeft afgelopen week ook nieuwe singles uitgebracht, mogelijk ook terug te vinden op Graspop 2020?

Ik hoop echt dat de Graspopnamen me zullen bekoren, afgelopen jaar was qua namen (voor mij persoonlijk) werkelijk top. Enkel de editie van 2015 plaats ik hoger qua line-up (op basis van de edities die ik heb gehad, that is. Ben een laatje te laat gekomen; mijn eerste keer Graspop was in 2014 als 15-jarig jongetje, terwijl de editie van 2013 echt wel een legendarische line-up had.), dus ik hoop oprecht dat de heren van Graspop enkele mooie namen uit de mouw kunnen schudden zodat ik ook met erg veel zin weer naar de velden wederkeer! :)
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
.BOOM! ?? SYSTEM OF A DOWN WILL HEADLINE RESURRECTION FEST ESTRELLA GALICIA 2020!!

This year is our 15th anniversary and we are going to celebrate in style all together. Before going on sale, we have wanted to offer you a first teaser of the bands that will be at our festival this year… and here it is!

The most requested band this year in our surveys, one of the biggest headliners in the European metal festivals this year and one of the biggest metal acts ever, will also be in Viveiro with an exclusive show in Spain in 2020. Please welcome System of a Down!! It will be a long set performance with all the greatest hits that we have heard on the radio and TV throughout their career. Without any doubt, it will become one of the most historical shows we have ever seen in our festival. You wanted to!

Surprises do not end here, because on Monday 23rd we will announce many more bands that will join our line-up. Do you like the idea? Stay tuned!

So you can have enough time to organize everything, the first early-bird tickets will be on sale on 1st October at 11:00am local time, as usual only on our website. You can’t miss the chance to get your weekend pass for a reduced price! We remind you this year we sold out all the tickets in February and for next year we are expecting them to be sold-out much earlier, because this 15th anniversary will be as promising as ever!

Once again, see you in Viveiro for the best week of the year, at Resurrection Fest Estrella Galicia! See you next Monday and on 1st Oct.. ?

********************

? RESURRECTION FEST ESTRELLA GALICIA 2020: 1-4 JULY ?
? XV ANNIVERSARY: 15 YEARS OF BURNING PASSION ?

#ResurrectionFestEG #ResurrectionFest #Xacobeo2021 Turismo de Galicia Bring The Noise

********************
? RF2020 Spotify:
https://goo.gl/EWpJMA

? Official event:
Resurrection Fest Estrella Galicia 2020 (Official)

? Tickets: 01/10/2019 11:00
https://goo.gl/KHLrqt

Ze hebben het over een 'long set performance' ik ga er vanuit hier minimaal 2 uur dan dus aangezien ze het apart aangeven, en dat betekent dus dat ze alleen als absolute headliner gaan komen (tenzij ze de show inkorten voor andere posities). Ik denk dat dit de kans voor Graspop tegenover Rock Werchter (of Pinkpop, als dat überhaupt een optie was) heel erg vergroot. Ik hoop er in ieder geval heel erg op!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Misschien een rare vraag (ben er niet in thuis) maar wat maakt het dat SOAD ineens weer headliner is op de grote festivals?
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Misschien een rare vraag (ben er niet in thuis) maar wat maakt het dat SOAD ineens weer headliner is op de grote festivals?
Dat waren ze afgelopen tour ook overal, behalve in Nederland en België.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken