Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik denk dat in de Benelux alleen Graspop deze alledrie zal boeken.

En anders moet ik maar naar meerdere festivals dit jaar ;). Graspop zal er waarschijnlijk wel in zitten voor mij, maar als bijvoorbeeld Aerosmith of System of a Down naar Werchter gaan, dan zal volgend jaar misschien ook wel mijn eerste jaar Werchter worden ;)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
https://festileaks.com/2019/09/five-finger-death-punch-megadeth-naar-afas-live-2020/
Aanvankelijk was er een optreden in Brussel bij, toen de data nog niet waren aangekondigd en enkel de steden werden aangekondigd. Zou een boeking van graspop mss de reden kunnen zijn van het wegvallen van deze Belgische zaalshow?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
zo te zien wordt Hellfest een week eerder actief tov vorig jaar...

Activiteiten op sociale media...
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Met de nieuwe geruchten die we hebben wil ik mijn gok/wens lijstje nog maar een keer updaten:

Aerosmith - System of a Down - Tool
Alter Bridge - Korn - Mercyful Fate

Nog wat leuke namen voor daaronder (die wel kans hebben op een tour)
Frog Leap
Kamelot
Sonata Arctica (zou 2 jaar achter elkaar zijn maar ze hebben nu wel een nieuw album)
Devin Townsend
Alestorm
Papa Roach
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Over Sonata Arctica kan natuurlijk worden gezegd dat ze niet ‘echt’ op het festival stonden in 2019 ivm pre-party. Ze zijn in elk geval altijd van harte welkom!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Met de nieuwe geruchten die we hebben wil ik mijn gok/wens lijstje nog maar een keer updaten:

Aerosmith – System of a Down – Tool
Alter Bridge – Korn – Mercyful Fate

Nog wat leuke namen voor daaronder (die wel kans hebben op een tour)
Frog Leap
Kamelot
Sonata Arctica (zou 2 jaar achter elkaar zijn maar ze hebben nu wel een nieuw album)
Devin Townsend
Alestorm
Papa Roach

Ik teken direct voor dit zestal! Ook een frisse set headliners voor Graspop. Met name Soad wordt ik erg blij van.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Eigenlijk vind ik het vreemd dat Zegut nog niets heeft gezegd over Hellfest...
Tot nu toe alleen Iron Maiden en AC/DC in Parijs 2020 en Metallica in 2021.

Hoop toch dat hij binnenkort wat wandelgang geruchten de lucht in slingert!!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
DennisvdBr wrote:
ik zou zeggen Tool, SOAD en Volbeat momenteel voor Graspop.

Zijn niet de headliners waarvoor ik naar België zou afreizen. Echter draait het bij mij vaak toch om de dagprogrammering, dus dat scheelt al, zeker op een festival als Graspop.

Zijn nochtans, na Metallica, 2 van de meest gedroomde Graspop headliners door de organisatie denk ik...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Over Sonata Arctica kan natuurlijk worden gezegd dat ze niet ‘echt’ op het festival stonden in 2019 ivm pre-party. Ze zijn in elk geval altijd van harte welkom!

Over Sonata Arctica kan natuurlijk worden gezegd dat ze niet ‘echt’ op het festival stonden in 2019 ivm pre-party. Ze zijn in elk geval altijd van harte welkom!
Staan in december nog in 013, mocht je ze willen zien. (ik ga deze week ook nog kaart kopen denk ik).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Staan in december nog in 013, mocht je ze willen zien. (ik ga deze week ook nog kaart kopen denk ik).

Kijk, jij bent goed bezig. Zie ik je daar. Mogen wat mij betreft op Graspop staan en niet op de pre-party dus.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
zo te zien wordt Hellfest een week eerder actief tov vorig jaar…

Activiteiten op sociale media…
ook op de site iets vernieuwd...

draait een banner met een filmpje daar.
knippert op een gegeven moment een digitaale wekker, die 23:11 aangeeft.
Meestal kom het gehele affiche eind november, vorig jaar 26 november.
Die 23 11 kan zomaar, 23 november zijn.

Voor die tijd is er wel al nieuws geweest, zeker intressant voor Graspop....
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Rockbeer wrote:
Over Sonata Arctica kan natuurlijk worden gezegd dat ze niet ‘echt’ op het festival stonden in 2019 ivm pre-party. Ze zijn in elk geval altijd van harte welkom!


Rockbeer wrote:
Over Sonata Arctica kan natuurlijk worden gezegd dat ze niet ‘echt’ op het festival stonden in 2019 ivm pre-party. Ze zijn in elk geval altijd van harte welkom!

Staan in december nog in 013, mocht je ze willen zien. (ik ga deze week ook nog kaart kopen denk ik).

Daar ga ik ook zeker heen, maar dat neemt niet weg dat ik ze nog wel een keer op Graspop wil zien ;). Ze zijn in korte tijd mijn favoriete band geworden. Het december optreden gaat de vierde keer live worden voor mij dit jaar
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
ik denk idd dat het bij Hellfest gaat om 23 november het geheel affiche gebracht gaat worden.
Het zijn meerdere wekker-standen.
"H3:11" -> verwijzing naar HELL van Hellfest
"23:11" -> verwijzen naar datum 23 november
"H8:00" -> lijkt te verwijzen naar 8 uur
"7:L7" -> is nog niet geheel duidelijk, kan verwijzen naar het logo van aankomende editie, of naar start voorverkoop. Wat zou kunnen zijn begin oktober, te lezen als 7 en de L7 als O, beetje kritisch... Maar 7 - O als 7 Oktober.

conclusie, voorverkoop Hellfest start 8 uur op 7 oktober en het geheel affiche zal 23 november gepresenteerd worden.

Daar zit wel wat interessant bij voor Graspop...
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Instagramaccount van graspop heeft een link gedeeld voor meet & greet met Alice Cooper te winnen. Misschien onschuldig, maar het zou evenwel een hint kunnen zijn.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
De twee nieuwe Ghost liedjes zijn erg goed! Weer iets heel nieuws voor de band. Ik vind het toch knap hoe ze elke keer weer een nieuw geluid brengen. Laat maar doorkomen voor Graspop 2020. Ik zou ze graag live horen!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
ik verwacht toch eerder dan een Nightwish dan SOAD
Dat kan toch prima allebei? Er zijn twee Main Stages.

Main Stage 1 inderdaad iets als:
Tool - System Of A Down - Volbeat

Dan Main Stage 2 iets als:
Alter Bridge - Nightwish - Alice Cooper
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
koekdoos wrote:
ik verwacht toch eerder dan een Nightwish dan SOAD

Dat kan toch prima allebei? Er zijn twee Main Stages.

Main Stage 1 inderdaad iets als:
Tool – System Of A Down – Volbeat

Dan Main Stage 2 iets als:
Alter Bridge – Nightwish – Alice Cooper

Moet wel zeggen dat ik persoonlijk zo'n beetje elke band liever heb dan Volbeat...
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Rockbeer wrote:

koekdoos wrote:
ik verwacht toch eerder dan een Nightwish dan SOAD


Dat kan toch prima allebei? Er zijn twee Main Stages.

Main Stage 1 inderdaad iets als:
Tool – System Of A Down – Volbeat

Dan Main Stage 2 iets als:
Alter Bridge – Nightwish – Alice Cooper

Moet wel zeggen dat ik persoonlijk zo’n beetje elke band liever heb dan Volbeat…

Zeker niet slecht, maar hun nieuwste album is te plat voor op graspop, daarbij hebben ze er nog maar net gestaan. Eerder iets voor Werchter denk ik dan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken