Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.589
5.439
Ik denk dat voor de Graspop veteraan de headliners vaak niet bijster interessant zijn. Het meeste heeft wel op het festival gestaan ondertussen.

Het mooie van Graspop is dat je vaak wel ergens anders heen kan lopen om wat te kijken. Zo was ik toen bij Heilung beland omdat ik geen zin had om de hele show van GNR uit te zitten. Bleek de tofste show van dat weekend te zijn (samen met Ayreon). Zo vond ik vorig jaar Hawkwind ook erg tof, waardoor ik een stuk Kiss voor heb moeten missen.

 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Ik had hetzelfde probleem. Heb uiteindelijk voor Lamb gekozen en King Diamond zo gelaten, maar bij Testament/Candlemass heb ik tussen de twee gelopen omdat ik maar niet kon kiezen. Ook Crowbar/Hatebreed vond ik n lastige..

Van Hatebreed heb ik zo'n 20 minuutjes meegepikt. Hatebreed heb ik wel al vaker gezien en ik wilde mijn rug wat sparen voor Slayer :lol:
Ben vervolgens naar Crowbar gestapt - stellen nooit teleur en ik vond het tof dat ze eens op Graspop mochten staan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.183
2.418
durmey wrote:

thekillingjoke wrote:
Er zijn nog zo’n publiekstrekkers waar ik zelf geen bal aan vind; Sabaton is een ander voorbeeld, maar de wei staat wel mooi vol.
Zo was ik dit jaar op Lamb of God aan het wachten en had ik het “genoegen” om Disturbed nog bezig te zien. Ik vond het vreselijk…


Hahaha beide herkenbaar! Maar Lamb of God was wel zalig dus dat maakte alles goed.

Ik denk trouwens niet dat we vandaag nieuws gaan krijgen. Het is een feestdag hier in België (herdenking einde WW1) dus da’s zoals een zondag, dan lossen ze ook nooit iets.

Disturbed was veruit het pijnlijkste dat ik persoonlijk zag dit jaar. Vijf ballads op een rij, die emo filmpjes op het scherm, tussen ieder nummer door zo’n wereldverbeteraars-speech, Draiman die daar bijna met tranen in de ogen stond… Jongens toch…een beetje trots mag toch wel.

Maar ja…de halve wei stond daar wel met de aansteker in de lucht. Dus wie ben ik dan weer…

Gelukkig was Lamb of God inderdaad een uurtje beuken waarbij vanaf het eerste nummer al meerdere moshpits verschenen ?
Of zo anderhalf uur Within Temptation moeten doorstaan voor Slayer hun afscheid.
Ach, met die halve liter stand daar valt dat best nog wel mee.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Of zo anderhalf uur Within Temptation moeten doorstaan voor Slayer hun afscheid.
Ach, met die halve liter stand daar valt dat best nog wel mee.

En Sharon is nu ook weer niet zo'n onaangenaam zicht :wink:

Ik vond het ergens wel sneu voor de band, maar tegelijkertijd ook hilarisch toen Within Temptation het publiek aan het afzwaaien was en de helft van het volk aan MS2 volop "SLAYER" aan het scanderen was :lol:
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.163
8.310
Heb eigenlijk vorig jaar voor het eerst een clash gehad. Maar was verder niet moeilijk om te kiezen (Beast in Black boven Hammerfall).
In totaal 8 dagen verspreid over 4 edities geweest. Best mooie score al zeg ik het zelf.
Maar dan hebben wij vaak ook gewoon random gaten van een goed uur ergens tussen zitten. Relatief kieskeurig laten we maar zeggen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.476
737
Gisteren heeft Graspop op hun Facebook pagina een aantal nummers van verschillende bands gepost. Ik meen me te herinneren dat ze dit vorig jaar ook deden. Weet iemand toevallig nog of dit een voorbode kan zijn voor welke bands er aangekondigd gaan worden? Er zitten iig een aantal bands tussen die hier al als gerucht zijn benoemd zoals van Halen, Dragonforce, Channel Zero en Mercyful fate.
Hier moet je niet naar kijken. Is een niet officiële pagina.
Enige wat die delen is muziek die ze waarschijnlijk op dat moment aan het luisteren zijn.
Een pagina met 3000 likes lijkt me niet echt officieel vanuit Graspop zelf. Die posten willekeurige muziek van dingen die ze hopen te zien.
 

vellahuus

Playlistbediener
7 okt 2019
48
25
Heerlijke band en zeker de moeite waard om ze wederom te gaan zien. waren afgelopen jaar (in de brandende zon) ook fantastisch!!

Reactie op een quote maar ging iets mis ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.914
12.467
Heb eigenlijk vorig jaar voor het eerst een clash gehad. Maar was verder niet moeilijk om te kiezen (Beast in Black boven Hammerfall).
In totaal 8 dagen verspreid over 4 edities geweest. Best mooie score al zeg ik het zelf.
Maar dan hebben wij vaak ook gewoon random gaten van een goed uur ergens tussen zitten. Relatief kieskeurig laten we maar zeggen.
Had achteraf voor Beast In Black moeten gaan. Zat precies met hetzelfde, maar ach, dat gemiste optreden van Beast In Black heb ik een week geleden wel weer goed gemaakt (met een fantastisch voorprogramma: Myrath!).
Prima score, inderdaad. Ik ben niet echt van de gaten in het programma, dus dan trek ik eventjes over het terrein om op zoek te gaan naar een nieuwe artiest.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.816
5.492
vellahuus wrote:
Iemand een idee wanneer de nieuwe site GMM20 de lucht in gaat?

na de grote knaller ?
Eerder, in ieder geval voor start voorverkoop komende vrijdag.
De grote knaller volgt waarschijnlijk pas een of enkele weken later.
Morgen een grote worp, met aanpassen website vlak ervoor/erna, vermoed ik.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.816
5.492
Moniek wrote:
Gisteren heeft Graspop op hun Facebook pagina een aantal nummers van verschillende bands gepost. Ik meen me te herinneren dat ze dit vorig jaar ook deden. Weet iemand toevallig nog of dit een voorbode kan zijn voor welke bands er aangekondigd gaan worden? Er zitten iig een aantal bands tussen die hier al als gerucht zijn benoemd zoals van Halen, Dragonforce, Channel Zero en Mercyful fate.

Hier moet je niet naar kijken. Is een niet officiële pagina.
Enige wat die delen is muziek die ze waarschijnlijk op dat moment aan het luisteren zijn.
Een pagina met 3000 likes lijkt me niet echt officieel vanuit Graspop zelf. Die posten willekeurige muziek van dingen die ze hopen te zien.
Inderdaad, officiële Facebook-pagina heet 'Graspop Metal Meeting', niet 'GMM' (die ook nog het oude logo van vorig jaar voert trouwens).
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.476
737
vellahuus wrote:
Iemand een idee wanneer de nieuwe site GMM20 de lucht in gaat?

na de grote knaller ?
Ik verwacht morgen een lading namen, en dan zal de site ook langzaamaan online komen te staan. Om de dan aangekondigde bands te bekijken, zien welke het meest bevallen voor het publiek en dan staat het verkooppunt voor vrijdag alvast klaar.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.476
737
16.00 geweest. Zoals ik hiervoor al zei, ik verwacht morgen die lading namen. Al had ik stille hoop voor vandaag.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
863
1.715
do you think the third headliner will be announced this week? not sure why they wouldn't just do it today then...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.476
737
do you think the third headliner will be announced this week? not sure why they wouldn’t just do it today then…
They probably want to have little breaks in between announcements. Expecting a first load tomorrow and a headliner Thursday. So they have the hype a bit more spread until the start of the ticketsale
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Het is een vrije dag vandaag voor heel veel mensen. Festivals in België kondigen normaal niet aan op feestdagen (tenzij een artiest een volledige tour ineens bekendmaakt).
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
do you think the third headliner will be announced this week? not sure why they wouldn’t just do it today then…

It's a holiday in Belgium. End of WW1, so basicly it's like a sunday around here. I have my hopes up for tomorrow
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
Tool announced January/February dates in the US. Shinedown announced dates thru May. In this moment/ black veil brides announced a spring US tour as well so maybe europe after.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
863
1.715
New bands for Vainstream Festival (27th of June) tomorrow at 11am. Also 5 new acts for Wacken coming on wednesday.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken