Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Geen idee wanneer er opnieuw namen zouden verwacht worden (want ik volg dit topic maar met een lui oog) maar ik heb gezien dat Tool mogelijk maandag nieuwe tourdata zou bekend maken…. ?

Deze was dus juist, alleen enkel maar voor Noord-Amerika jammer genoeg. Morgen volgens Ken een dik pakket met kleinere namen, we'll see.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.474
Iemand ervaring met VIP? Wat krijg je ervoor in detail? + prijs? Iemand probeert me te overtuigen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.530
812
Iemand ervaring met VIP? Wat krijg je ervoor in detail? + prijs? Iemand probeert me te overtuigen.
The VIP package consists of: parking space in the VIP car park; which is nearer the festival ground, access to the VIP lounge, and separate entrances to the campsite and the festival arena.
Je moet het zelf weten. Ik vind de prijs net iets te veel voor wat je ervoor krijgt. Leuk dat je niet lang hoeft te wachten in de rij, maar dat vind ik erbij horen. Of de vip tribune. Geef mij maar lekker op het veld staan.
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
Iemand ervaring met VIP? Wat krijg je ervoor in detail? + prijs? Iemand probeert me te overtuigen.

You have access to the VIP deck to the left of MS1. It offered a place to sit/relax and nicer bathrooms. Parking is also closer if you use it. Food and drink were not included.

google translation
U hebt toegang tot het VIP-deck links van MS1. Het bood een plek om te zitten / ontspannen en mooiere badkamers. Parkeren is ook dichterbij als u het gebruikt. Eten en drinken waren niet inbegrepen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.656
9.001
Ik verwacht dat we morgen met de namen wel al voorbij het aantal pagina's van Graspop 2019 zullen schieten. Nog maar 8 pagina's of iets dergelijks.
Aan de hand van de huidige namen zal het voor mij denk ik wel een XL combi worden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.656
9.001
Vorig jaar zaten bij de eerste lading onder andere Sabaton, Lynyrd Skynyrd en Def Leppard. Andere "eigen lettertype-namen" waren bijvoorbeeld Whitesnake, Amon Amarth, Disturbed, King Diamond en Trivium. En dan natuurlijk een hoop kleine namen. Maar er kunnen morgen dus best wat late MS1&2 namen tussen zitten.


Edit:
Laatste relatief serieuze gokjes voor mijn wishlist:
- Powerwolf
- Airbourne
- Alter Bridge
- Sonata Arctica & Beast in Black (in de hoop dat ze op herhaling komen beiden)
- Nightwish
- Myrath
 

stanvdv

Playlistbediener
11 nov 2019
28
1
Mijn (semi) aannemelijke wishlist:
- Opeth
- Megadeth
- Meshuggah
- Dragonforce
- Orden Ogan
- Annihilator
- Soilwork

PS: Airbourne is een vrij grote zekerheid om morgen aangekondigd te worden, aangezien ze touren met Iron Maiden en een vaste klant zijn bij GMM.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.530
812
PS: Airbourne is een vrij grote zekerheid om morgen aangekondigd te worden, aangezien ze touren met Iron Maiden en een vaste klant zijn bij GMM.
Als je zo kijkt kun je Alter Bridge, Within Temptation, Avatar en Killswitch Engage ook opschrijven.
Ze touren niet samen. Ze heben een paar shows de special guest spot, voor de rest een eigen tour.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Iemand ervaring met VIP? Wat krijg je ervoor in detail? + prijs? Iemand probeert me te overtuigen.
Ik heb in 2016 en 2018 VIP-tickets gekocht.
In 2016 waren we daar best blij mee, met name vanwege het vreselijk slechte weer toen.
Naast het schuilen voor de regen op het VIP-dek, was het ook fijn om af en toe daar een uurtje te relaxen op een kruk (i.p.v. in de modder te moeten zitten).
Bijkomend voordeel op het VIP-dek zijn de (extra) wijn-/speciaalbierbar, en schone(re) toiletten zonder al te lange rijen (waar je uiteraard minder voordeel van hebt als je je veel aan de andere kant van het terrein bij Marquee/MD/JS bevindt..).
Dat jaar was het ook niet al te druk op het VIP-dek, behalve laat in de avonden tijdens de headliners.

2018 was echter een ander verhaal. De uitverkochte editie was duidelijk te merken op het VIP-dek, waar zelfs 's middags al geen lege kruk meer te vinden was.
Het mooie weer deed ook al niet echt veel verlangen naar het VIP-dek.

Dat heeft ons voor 2019 dan ook doen besluiten om gewone Combi-tickets te kopen, en het daarmee 'gespaarde' geld te 'investeren' in een hotelkamer op Devil's Lake (de campings trekt mijn vrouw niet echt), en de daarmee gepaard gaande betere nachtrust. Goed bevallen! :)

Wat de prijzen betreft heb ik helaas geen vergelijkingsmateriaal tussen tickets binnen een jaar, maar wellicht geeft dit toch een indicatie:
2016: 2x € 299 (VIP Combi)
2018: 2x € 369 (VIP Combi-XL) + € 215 (standplaats Metal Town)
2019: 2x € 210 (Combi) + € 489 (hotelkamer Devil's Lake)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Zin in morgen. Hoop op een pak goede namen!
Heb jij ook interesse om te gaan, Timmetje?
Dacht toch dat jij meer van de mainstream festivals/bands was?
Of gaat het je meer om het vergelijkingsmateriaal voor Pinkpop/Werchter? :wink:
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.656
9.001
Mijn gok staat op
– Alter Bridge
– Deftones
– Korn
– Airbourne
– Jinjer

Deze zie ik er ook allemaal wel uitkomen.



Mijn (semi) aannemelijke wishlist:
– Opeth
– Megadeth
– Meshuggah
– Dragonforce
– Orden Ogan
– Annihilator
– Soilwork

PS: Airbourne is een vrij grote zekerheid om morgen aangekondigd te worden, aangezien ze touren met Iron Maiden en een vaste klant zijn bij GMM.

Stuk minder bekend met deze namen, geen idee wat wel en niet realistisch is.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Als deze week, voor de start van de voorverkoop, de derde en vierde headliner beide nog niet bekendgemaakt worden, dan lijkt het me duidelijk om wie het gaat. Volgende week zal dan, op dinsdag of woensdag, Volbeat als derde hoofdact worden aangekondigd. Die treden volgende week dinsdag in de Ziggo Dome op en, aangezien dat concert nog niet is uitverkocht, willen het management en Mojo/Live Nation waarschijnlijk niet dat een festivaloptreden in de Benelux voor die tijd reeds wordt aangekondigd (in de hoop dat er last-minute nog extra kaarten voor de show in de Ziggo Dome de deur uitgaan).

Aangezien die ene bovenstaande. opmerkelijke voorspelling (op basis van vermeende inside info) van begin oktober dan bijna helemaal is uitgekomen, lijkt het me in dat geval aannemelijk dat Metallica de beoogde vierde headliner is, die echter pas over een paar weken uitsluitsel geeft of hun zomertourneetje doorgang zal vinden. Dat zou bijvoorbeeld ook kunnen verklaren waarom Hellfest nog geen namen heeft vrijgegeven. (Eventueel gaat het in plaats van Metallica om Guns N' Roses of Foo Fighters, maar Metallica lijkt me gezien die tot dusver correcte "inside info" uit oktober inmiddels het meest realistisch). Als die grote band echter alsnog afziet van een Europese zomertournee en een optreden op Graspop, dan houdt Live Nation blijkbaar System Of A Down achter de hand als alternatief.

Aldus mijn verwachting wat de dagheadliners betreft, op basis van wat diverse "insiders" ons willen doen geloven. Komt Graspop daarentegen de komende dagen ineens met, laten we zeggen, Scorpions (of Deep Purple) en Korn (of Nightwish) aanzetten als de andere dagheadliners (goede bands, maar relatief "kleine" hoofdacts) , dan kunnen alle orakels definitief de prullenbak in. Dus het blijft toch een beetje spannend.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
664
866
gokje voor morgen

- airbourne
- korn
- alter bridge
- megadeth
- deftones
- destruction
- dimmu borgir
- sepultura
- heaven shall burn
- the offspring
- mercyful fate
- vreid
- of mice and men
- billy talent
- dying fetus
- lacuna coil
- 1349
- primordial
- heidevolk
- gojira
- alestorm
- mastodon
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Mooie namen zie ik voorbij komen! :)

Ik verwacht (uiteraard grotendeels op gevoel) bij de eerste (of een latere) worp o.a.:
Airbourne
Alestorm
Alter Bridge
Amaranthe
Amenra
Amorphis
Apocalyptica
Arch Enemy
At The Gates
Babymetal (moet er toch ooit eens van komen :wink: )
Battle Beast
Dimmu Borgir
DragonForce
Epica
Exodus
Heilung
Jinjer
Korn
Lacuna Coil
Madball
Mastodon
Mercyful Fate
Meshuggah
Opeth
Saxon
Septicflesh
Sepultura
The Offspring
Venom (moeten toch ook eens een keer 'afgestreept' kunnen worden op GMM)
Wind Rose

Ik twijfel over Nightwish en Volbeat, die beiden MS1 headliner zouden kunnen zijn (en dan waarschijnlijk later bekend worden), maar ook net zo goed MS2 headliner zouden kunnen zijn, en dan toch bij een worp zouden kunnen zitten. Ze zijn i.i.g. niet beiden MS1 headliner (wel zie ik ze weer samen een dag afsluiten, zoals in 2016).

Ook twijfel ik o.a. over Powerwolf (voor mijn gevoel zouden die een jaartje moeten overslaan, hoewel ik ze uiteraard wel zou gaan bekijken), Deftones (stonden er pas één keer, in 1998, en er zijn geruchten die zeggen dat GMM hen niet meer wil boeken om een of andere reden, en/of vice versa), Bring Me The Horizon (zouden ze dat nog aandurven?) en natuurlijk System Of A Down (sowieso niet bij eerste worp, want vanzelfsprekend headliner MS1).

En dan zijn er natuurlijk nog de 'headliner-wildcards' AC/DC, Metallica, Rage Against The Machine en Aerosmith..

Ben zeer benieuwd naar de eerste worp en de laatste (sub)headliners!
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.474
Oh nog één ding: Weet iemand of je artiesten kan spotten bij de VIP? Als deze post onzichtbaar wordt door de nieuwe namen hype. Zal ik het later eens opnieuw posten. Als ... me nog wil overtuigen tenminste.
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
Oh nog één ding: Weet iemand of je artiesten kan spotten bij de VIP? Als deze post onzichtbaar wordt door de nieuwe namen hype. Zal ik het later eens opnieuw posten. Als … me nog wil overtuigen tenminste.

I did not see any artists in the VIP this year.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.303
13.718
Timmetje wrote:
Zin in morgen. Hoop op een pak goede namen!

Heb jij ook interesse om te gaan, Timmetje?
Dacht toch dat jij meer van de mainstream festivals/bands was?
Of gaat het je meer om het vergelijkingsmateriaal voor Pinkpop/Werchter?
1f609.svg
Hij gaat naar Slipknot, dus dat is al een aardig goed begin. Daarna zal hij wel om zijn en naar Dessel afreizen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken