Iemand ervaring met VIP? Wat krijg je ervoor in detail? + prijs? Iemand probeert me te overtuigen.
Ik heb in 2016 en 2018 VIP-tickets gekocht.
In 2016 waren we daar best blij mee, met name vanwege het vreselijk slechte weer toen.
Naast het schuilen voor de regen op het VIP-dek, was het ook fijn om af en toe daar een uurtje te relaxen op een kruk (i.p.v. in de modder te moeten zitten).
Bijkomend voordeel op het VIP-dek zijn de (extra) wijn-/speciaalbierbar, en schone(re) toiletten zonder al te lange rijen (waar je uiteraard minder voordeel van hebt als je je veel aan de andere kant van het terrein bij Marquee/MD/JS bevindt..).
Dat jaar was het ook niet al te druk op het VIP-dek, behalve laat in de avonden tijdens de headliners.
2018 was echter een ander verhaal. De uitverkochte editie was duidelijk te merken op het VIP-dek, waar zelfs 's middags al geen lege kruk meer te vinden was.
Het mooie weer deed ook al niet echt veel verlangen naar het VIP-dek.
Dat heeft ons voor 2019 dan ook doen besluiten om gewone Combi-tickets te kopen, en het daarmee 'gespaarde' geld te 'investeren' in een hotelkamer op Devil's Lake (de campings trekt mijn vrouw niet echt), en de daarmee gepaard gaande betere nachtrust. Goed bevallen!
Wat de prijzen betreft heb ik helaas geen vergelijkingsmateriaal tussen tickets binnen een jaar, maar wellicht geeft dit toch een indicatie:
2016: 2x € 299 (VIP Combi)
2018: 2x € 369 (VIP Combi-XL) + € 215 (standplaats Metal Town)
2019: 2x € 210 (Combi) + € 489 (hotelkamer Devil's Lake)