Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.263
8.419
Zouden reeds vastliggen:

1. Iron Maiden
2. Volbeat
3. Judas Priest
4. Metallica

SOAD lijkt me naar RW te gaan aangezien GMM voor de jubileumeditie Metallica al krijgt van Livenation.

Just sharing the (inside) information I get, don’t shoot the messenger.

Even flashback naar deze post begin oktober. Inclusief andere post dat het 4 dagen zou zijn.

Edit: Interessante ontdekking is daarbij ook nog dat Iron Maiden en Judas Priest ook nog eens op bijbehorende dag zou staan als je gewoon de dagen volgt.

1 = donderdag
2 = vrijdag
3 = zaterdag
4 = zondag
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.980
12.678
Hè, bah. Moet ik naar Volbeat kijken. Zal toch wel iets beters tegenover staan?

Edit: bij nader inzien kan ik ook gewoon de zondag gaan. Dan sluit het maar niet aan. Metallica is op dat moment de laatste van de grote vier die ik nog moet zien, dus om dat op Graspop af te sluiten, zal wel mooi meegenomen zijn.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.272
2.541
andic wrote:
Zouden reeds vastliggen:

1. Iron Maiden
2. Volbeat
3. Judas Priest
4. Metallica

SOAD lijkt me naar RW te gaan aangezien GMM voor de jubileumeditie Metallica al krijgt van Livenation.

Just sharing the (inside) information I get, don’t shoot the messenger.

Even flashback naar deze post begin oktober. Inclusief andere post dat het 4 dagen zou zijn.

Edit: Interessante ontdekking is daarbij ook nog dat Iron Maiden en Judas Priest ook nog eens op bijbehorende dag zou staan als je gewoon de dagen volgt.

1 = donderdag
2 = vrijdag
3 = zaterdag
4 = zondag
Straffe kost inderdaad, als de rest van die post klopt spring ik een gat in de lucht.
En dan neem ik volbeat en Maiden als herhalende headliner en Priest als kleinere er heel graag bij.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.263
8.419
Hè, bah. Moet ik naar Volbeat kijken. Zal toch wel iets beters tegenover staan?

Edit: bij nader inzien kan ik ook gewoon de zondag gaan. Dan sluit het maar niet aan. Metallica is op dat moment de laatste van de grote vier die ik nog moet zien, dus om dat op Graspop af te sluiten, zal wel mooi meegenomen zijn.

Met wat moet het aansluiten?
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
565
687
dit zou (mocht dit waar zijn) wel heel gaaf zijn, maar metallica deed toch geen festivals meer ?
ik verwacht nightwish eigenlijk ook wel en die zullen ze toch niet op ms2 zetten als afsluiter.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Die post van andic zit er tot nu toe inderdaad pats op. Zeer straf.

Als Metallica aangekondigd wordt, ben ik benieuwd tegen welk tempo we het zien uitverkopen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.263
8.419
dit zou (mocht dit waar zijn) wel heel gaaf zijn, maar metallica deed toch geen festivals meer ?
ik verwacht nightwish eigenlijk ook wel en die zullen ze toch niet op ms2 zetten als afsluiter.

Zie Metallica zo snel ook niet meer komen, maar deze persoon gaf aan dit te hebben gehoord via insider en tot nu toe klopt het.
3x juiste info (XL-editie, Iron Maiden en Judas Priest) en 2x nog niet bekende info (Volbeat en Metallica). Volgens mij verder geen foutieve info tussen.

Edit: Als Metallica niet voor de start van de verkoop wordt aangekondigd, is dit alleen maar positief in mijn ogen.
Dat is iets wat past in Ken's post van dat de grote naam er nog niet bij zal zitten komende dinsdag (of komende week?). Waarbij Ken uiteraard eerder ook zei "No Metallica". Maar dat kan natuurlijk ook gewoon niet kloppen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.980
12.678
wenteldave wrote:
Hè, bah. Moet ik naar Volbeat kijken. Zal toch wel iets beters tegenover staan?

Edit: bij nader inzien kan ik ook gewoon de zondag gaan. Dan sluit het maar niet aan. Metallica is op dat moment de laatste van de grote vier die ik nog moet zien, dus om dat op Graspop af te sluiten, zal wel mooi meegenomen zijn.

Met wat moet het aansluiten?
Donderdag naar Clapton in Antwerpen, vrijdag naar Graspop (maar waarschijnlijk niet met Volbeat) en zaterdag naar Pinkpop. Dat was het originele plan. Nu wordt het waarschijnlijk vrijdag/zaterdag Pinkpop en zondag Graspop, wat ook niet verkeerd is.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.263
8.419
koekdoos wrote:

wenteldave wrote:
Hè, bah. Moet ik naar Volbeat kijken. Zal toch wel iets beters tegenover staan?

Edit: bij nader inzien kan ik ook gewoon de zondag gaan. Dan sluit het maar niet aan. Metallica is op dat moment de laatste van de grote vier die ik nog moet zien, dus om dat op Graspop af te sluiten, zal wel mooi meegenomen zijn.


Met wat moet het aansluiten?

Donderdag naar Clapton in Antwerpen, vrijdag naar Graspop (maar waarschijnlijk niet met Volbeat) en zaterdag naar Pinkpop. Dat was het originele plan. Nu wordt het waarschijnlijk vrijdag/zaterdag Pinkpop en zondag Graspop, wat ook niet verkeerd is.

Toch extra dagje festival dan. Maar eerst maar eens kijken of het allemaal nog klopt voor Volbeat en Metallica en ook de headliners van Pinkpop :p
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.739
3.483
Als Volbeat ook nog erbij komt, verwacht ik deze absoluut niet in een losse aankondiging. Hoe zit het trouwens met Graspop? Worden doorgaans de dagkaarten direct in de verkoop gedaan of gebeurt dat pas later? Ik lees dat ook niet zo goed terug in het persbericht van GMM, maar dat kan aan mij liggen.

Een gokje voor de eerste lichting:

- Volbeat
- Deftones
- Korn
- Of Mice & Men
- Alestorm
- August Burns Red
- Heaven Shall Burn
- Billy Talent
- Motionless In White
- Powerwolf
- Meshuggah
- Sepultura
- Jinjer
- Hypocrisy
- Arch Enemy
- Mercyful Fate

Misschien iets te veel grote namen voor de eerste worp, maar ik verwacht dat dit sowieso op GMM gaat staan. Al twijfel ik voornamelijk over Volbeat en Deftones. Die zouden net zo goed op RW kunnen staan.




 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.272
2.541
Vorige jaren gingen de dagkaarten pas in verkoop als de headliner werd aangekondigd.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Als ik uit bovenstaande worp al Deftones, Korn, Heaven Shall Burn, Meshuggah, Sepultura, Hypocrisy en Mercyful Fate kan pikken, zal mijn hongerige maag al toch voor een klein deeltje gestild zijn :)

"Ik verwacht eigenlijk W.A.S.P dit keer wel ze gaan weer op tour . Een sub headliner lijkt mij."

W.A.S.P. als sub headliner? Zijn ze zo groot?
Begrijp me niet verkeerd, ze hebben wel wat materiaal uitgebracht dat ik erg graag mag, maar het lijkt me geen erg grote naam te zijn.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
344
625
duck wrote:
Lacuna Coil zojuist zo goed als bevestigd.

In Trix, bedoel je? Prima naam, al zag ik eigenlijk liever Infected Rain komen.
Ja in de Trix
Infected Rain viel me tegen. Het minste van al de keren dat ik ze gezien heb
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.891
5.681
Sepultura tourt en is imo vrijwel een zekerheid. Ik hoop ook heel hard op Saxon en Arch Enemy.

Normaal gesproken zouden Behemoth, Within Temptation, Slipknot en (ik kan het bijna niet uitspreken) Sabaton geen twee jaar op rij op GMM staan, maar je weet maar nooit. Ik acht de kans niet onbestaande dat Slipknot opnieuw gaat headlinen.

Je vergat trouwens Megadeth in je lijstje. Dave is zo goed als hersteld van kanker en gaat in het voorjaar van 2020 touren met Five Finger Death Punch. Dit opent opportuniteiten naar de zomer toe..
Ow, deze lijst was verre van compleet en up-to-date, de werkelijke lijst is veel langer:

Iron Maiden (10)
Hatebreed (9)
Saxon (9)
Sick Of It All (9)
Slayer (9)
Cradle Of Filth (8)
Epica (8)
In Flames (8)
Moonspell (8)
My Dying Bride (8)
Within Temptation (8)
Anthrax (7)
Arch Enemy (7)
Behemoth (7)
Bullet For My Valentine (7)
Children Of Bodom (7)
Exodus (7)
Gojira (7)
Lacuna Coil (7)
Mastodon (7)
Motörhead (7)
Obituary (7)
Sabaton (7)
Slipknot (7)
Trivium (7)
Amon Amarth (6)
Anathema (6)
Cannibal Corpse (6)
DevilDriver (6)
Judas Priest (6)
Kreator (6)
Legion Of The Damned (6)
Madball (6)
Megadeth (6)
Oceans Of Sadness (6)
Samael (6)
Sepultura (6)
Soulfly (6)
Testament (6)
Volbeat (6)


Zitten wel (buiten IM en JP) heel wat namen bij die we terug kunnen verwachten, lijkt me.
Wat mij betreft zijn i.i.g. Saxon, Epica, Arch Enemy, Lacuna Coil, Megadeth en Volbeat van harte welkom.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.980
12.678
wenteldave wrote:

duck wrote:
Lacuna Coil zojuist zo goed als bevestigd.


In Trix, bedoel je? Prima naam, al zag ik eigenlijk liever Infected Rain komen.

Ja in de Trix
Infected Rain viel me tegen. Het minste van al de keren dat ik ze gezien heb
Dat belooft wat voor volgende week...
Spijtig om te horen. Ach, misschien raak ik wel onder de indruk van Lacuna Coil.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.263
8.419
Are you expecting an announcement today or do you think we’ll have to wait for tomorrow?

maybe 10:00, probably 16:00. If something at all, third headliner and tomorrow the big batch I guess.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken