Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.472
3.616
mattman wrote:
Faith No More naar RW please.
1f609.svg


Scheer je weg!
Doe dan maar een los concert van RATM met Faith No More in het voorprogramma.
Geniaal idee dit, heb ik vgm eerder gehoord ;)
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
867
1.723
Tool are set to announce AUS/NZ tour dates on thursday 7pm (CEST), maybe they'll announce some EU shows as well.

Source: Frontier Touring's official Twitter (major concert promoter in Australia & NZ)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.759
12.411
Laat ik voorop stellen dat ik een rotsvast vertrouwen heb in een goed programma komend jaar op Graspop. Maar ik snap deze aankondigingen niet zo. Allebei twee jaar geleden aanwezig en van beide zal de set weinig wijzigingen. Meeste Graspoppers hebben ze al tich keer gezien. Iconen of niet. Hier creëer je toch geen positieve hype mee? Doet moet de organisatie zelf toch ook wel weten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.446
8.676
Ze bewaren het beste natuurlijk voor net voor de verkoop.
Stel ze komen donderdag met een SOAD, dan koopt vrijdag iedereen een kaartje, iedereen nog hyped enzo. Als ze SOAD nu hadden aangekondigd, dan zakt de hype al weer een beetje weg als ze dan net voor de start van de verloop nog aankomen met Maiden en Priest

Ben ook wel benieuwd of we alle vier de headliners weten voor de start van de verkoop. Een grote band zorgde voor vertraging, wordt beweerd. Maar na een tijd kan Graspop natuurlijk niet meer wachten met de start van de verkoop. Dus ik ben benieuwd. Als we nog een headliner missen bij de start van de verkoop, dan zal dat een grote band moeten zijn, die zelf eerst met de aankondiging wil komen. Waarbij SOAD dat niet zou moeten zijn, omdat die al een hele tour bekend hebben gemaakt, zie ik niet echt een reden voor uitstel in.
Maar voor hetzelfde geld heb je gewoon maandag en donderdag of iets dergelijks de twee overige headliners bekend en was het allemaal lulkoek.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
649
823
Stel je in de plaats van de organisatie van graspop.
Je krijgt de aanbieding van iron maiden en judas priest.
Die laat je niet schieten hoor.
Iron maiden ben je zeker van 80% uitverkoop van je dag. De overige 20% volgt wel bij de rest van je namen. En ze kunnen enkel op donderdag ok dag extra en we maken er een xl van.
Judas priest hetzelfde wat maakt het nou uit ms1 of ms2? Sedert wanneer gaan wij als metalheads voor de headliners alleen? Het neutrale volk gaat voor de headliners het metalvolk voor de breedte van de affiche! Waarom verkopen alle metalfestivals uit net omwille van die breedte van affiche! Enkel graspop is nog de uitzondering omdat wij in België en Nederland veel te kieskeurig zijn!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.145
13.211
Stel je in de plaats van de organisatie van graspop.
Je krijgt de aanbieding van iron maiden en judas priest.
Die laat je niet schieten hoor.
Iron maiden ben je zeker van 80% uitverkoop van je dag. De overige 20% volgt wel bij de rest van je namen. En ze kunnen enkel op donderdag ok dag extra en we maken er een xl van.
Judas priest hetzelfde wat maakt het nou uit ms1 of ms2? Sedert wanneer gaan wij als metalheads voor de headliners alleen? Het neutrale volk gaat voor de headliners het metalvolk voor de breedte van de affiche! Waarom verkopen alle metalfestivals uit net omwille van die breedte van affiche! Enkel graspop is nog de uitzondering omdat wij in België en Nederland veel te kieskeurig zijn!
Ik snap je punt, hoor, en ben het er ook volledig mee eens dat er niet zo afgegeven moet worden. Inderdaad twee keuzes die je niet kan laten schieten.
Maar, sinds wanneer gaat er neutraal volk naar Graspop? Dat is haast een zelfmoordmissie.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.212
7.137
Iron Maiden is een logische boeking. En een logische headliner.

Judas Priest is ook een logische boeking. Maar absoluut geen logische headliner.

Daar ligt de knel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.730
9.651
Volgens Ken volgende week een pakket namen. Daar verwacht ik niet snel een gigantische ‘dagdragende’ headliner tussen. Zouden ze niet 2 mega headliners ‘opsparen’ voor na volgende week, om zo de trein in gang te houden? Die ene grote en SOAD dan, neem in aan.
 

Verwijderd lid 38703

Playlistbediener
9 nov 2019
13
0
Mijn 10e GP en weer 4 dagen feest.....pas TWEE van de wellicht 120 bands aangekondigd en, mijn hemel, wàt een gezever. Ik kijk met regelmaat op dit forum maar het patroon is altijd hetzelfde. Eerst speculeren, dan zaniken dat het zo lang duurt voorcer namen komen, dan zeveren over de acts en vervolgens over de time-table....get a life!!! Ik ga er dan ook van uit dat al deze mopperkontjes dus nièt naar de 2020 editie komen. Dat is mooi want met positief publiek is het allemaal veeeeeeeel leuker!
En....de beste tip....organiseer gewoon je eigen festival!!!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.105
6.572
Geen idee wanneer er opnieuw namen zouden verwacht worden (want ik volg dit topic maar met een lui oog) maar ik heb gezien dat Tool mogelijk maandag nieuwe tourdata zou bekend maken.... :)

edit: dat bedoel ik dus met lui oog. :lol: Ik heb maandag vernomen, hm. We'll see.
Tool are set to announce AUS/NZ tour dates on thursday 7pm (CEST), maybe they’ll announce some EU shows as well.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.145
13.211
TOOL vind ik persoonlijk wat misplaatst op Graspop staan. Misschien iets te experimenteel daarvoor.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
867
1.723
maybe the dates will be announced on monday and the tickets go on sale on thursday, who knows?
Also I really think Tool would be a great fit, they headlined Hellfest 2019 and Graspop had APC in 2018.
Also, the Tool fanbase is very passionate, they're certainly a name that would sell out a day.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.455
695
Maar Tool ging volgens geloofwaardige bronnen Europese zalen aandoen in april/mei.

Opvallend ook wat Ken zegt: "Als SOAD komt, worden ze niet volgende week aangekondigd". Nog steeds iets niet rond?
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Iron Maiden is een logische boeking. En een logische headliner.

Judas Priest is ook een logische boeking. Maar absoluut geen logische headliner.

Daar ligt de knel.

100% mee eens
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Volgens Ken volgende week een pakket namen. Daar verwacht ik niet snel een gigantische ‘dagdragende’ headliner tussen. Zouden ze niet 2 mega headliners ‘opsparen’ voor na volgende week, om zo de trein in gang te houden? Die ene grote en SOAD dan, neem in aan.

Nu gaan we er met zn allen al vanuit dat SOAD een zekerheid is en dat er naast deze Armenen nog een grot(er)e band gebooked is/zal worden? Ben er zelf ook schuldig aan hoor, maar het verklaart wel waarom zoveel mensen hier teleurgesteld reageren op Maiden en/of Priest.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.441
6.685
nou?
ik heb nog altijd moeite met het vinden van de logica dat Maiden met dezelfde tour en zelfde show 2x achter elkaar op zelfde plek staat?
die logica ontgaat me
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.441
6.685
SoaD voorlopig niet zo'n zekerheid voor Graspop blijkbaar, las ik net in Rock Werchter topic?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.145
13.211
SoaD voorlopig niet zo’n zekerheid voor Graspop blijkbaar, las ik net in Rock Werchter topic?
Alleen op basis van wat Ken zegt. Iets met dat ze aankomende week nog niet aangekondigd zullen worden.
Maakt dat het geen zekerheid dan?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik zou inderdaad ook nog lang niet zo zeker zijn van SOAD, kans lijkt me nog steeds zo'n 50-50.
Hangt natuurlijk ook af van de plannen van andere grote namen als RATM, AC/DC, Aerosmith, Guns N' Roses (en vooruit: Metallica), die allen op zowel GMM als Werchter zouden kunnen staan óf losse concerten zouden kunnen aankondigen (of uiteraard helemaal niet naar Europa komen volgende zomer).
Ik denk dan ook dat het touwtrekken achter de schermen nog niet definitief voorbij is..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken