Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
wenteldave wrote:
Het is maar één naam, hè? Niet iedere headliner kan een schot in de roos zijn…

Maiden / Judas Priest/ SOAD/ ACDC zou ook geen schande zijn idd.
kan ook niet anders dan dat Soad de 21 staat.
Met Maiden op de 18e, Priest op de 20e en zelf staan ze de 19e in Zwitserland.

⚡ Blijft 19e over ⚡
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
ik denk niet dat judas priest het probleem is, maar de positie waar deze op staan, door de jaren heen is dit steevast een subheadliner of mainstage 2 headliner band geweest. Dan verwacht men op een jubileum editie ook terug nog een band hier boven

True that. Zit met hetzelfde gevoel
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.607
8.939
Indiaantje89 wrote:

wenteldave wrote:
Het is maar één naam, hè? Niet iedere headliner kan een schot in de roos zijn…


Maiden / Judas Priest/ SOAD/ ACDC zou ook geen schande zijn idd.

kan ook niet anders dan dat Soad de 21 staat.
Met Maiden op de 18e, Priest op de 20e en zelf staan ze de 19e in Zwitserland.

26a1.svg
Blijft 19e over
26a1.svg

Goed gezien! Zou mooi zijn! AC/DC, GNR en RATM vind ik verder niet heel realistisch. Past op zich wel in het plaatje "grote headliner" allemaal.
Hoop zelf dan maar op AC/DC als ik iets moet kiezen uit die drie.
Een Aerosmith zou ik ook prima vinden.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
sledgehammer wrote:
Ik verlang terug naar een week geleden. Toen waren we weliswaar nog ongeduldig omdat de eerste namen op zich lieten wachten, maar hadden we tenminste nog hoop dat Graspop in 2020 eens een keer met wat spannende en originele headliners op de proppen zou komen……

De poel van potentiële headliners is héééél klein Sledge. Werchter, Lowlands, Pukkepop en Pinkpop hebben het op dat vlak n stuk makkelijker. Ik begrijp dat mensen ontgoocheld kunnen zijn door wéér n Judas Priest of wéér een Iron Maiden, maar deze zijn wel de top in hun genres en horen gewoon op deze jubileumeditie thuis.

Uit nieuwsgierigheid.. welke line up zou jij voor Graspop plaatsen om spannend en origineel te zijn? Rekening houdend met de bands die touren en de line ups van de andere Europese festivals in deze periode?
Die vraag kan ik niet beantwoorden, want ik weet NIET welke bands er allemaal touren in die periode, aangezien veel bands nog niks hebben aangekondigd. Zo is er ook nog helemaal niets bekend over wie Hellfest, in hetzelfde weekeinde, als hoofdacts gaat presenteren. Mocht Zegut gelijk hebben dat Foo Fighters daar speelt, bijvoorbeeld, dan vind ik dat in elk geval een verrassende en originele keuze. System Of A Down zou dat in mindere mate ook zijn.

Wat ik in elk geval wel kan zeggen, is dat ik absoluut nog geen enkel argument zie waarom de editie van 2020 een vierdaagse wordt. Iron Maiden met exact dezelfde show als twee jaar eerder en nu nota bene als hoofdact van de extra dag. Wat er nog over is van Judas Priest als een van de andere dagheadliners, terwijl die er twee jaar eerder ook nog stonden en toen een regel lager genoteerd waren op de affiche. Misschien zijn de twee ontbrekende namen relatief "groot" (en zelfs verrassend), maar voor hetzelfde geld komen ze met opnieuw Volbeat of Slipknot aanzetten.

Als twee van de vier headliners teleurstellen (omdat ze er al zo vaak en recent nog stonden), concludeer ik nu in ieder geval al dat er weinig XL's aan deze editie zal zijn, behalve misschien een echt grote publiekstrekker op de vrijdag of zondag, maar dat is voorlopig afwachten. Dat het een "25-jarig jubileum" is, vind ik persoonlijk geen reden om een band wel of niet te boeken (of om een teleurstellende boeking ineens te gaan goedkeuren). 25 is gewoon maar een getalletje. Pinkpop had wat dat betreft groot gelijk om het plan om afgelopen jaar een extra dag toe te voegen uiteindelijk te laten varen, omdat er geen geschikte headliner(s) voorhanden waren. Die beslissing had Graspop ook kunnen maken.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Wat ik in elk geval wel kan zeggen, is dat ik absoluut nog geen enkel argument zie waarom de editie van 2020 een vierdaagse wordt.

Allemaal goeie punten. Momenteel lijkt het er idd op dat ze een vierdaagse houden, puur en alleen omwille van die 25 jaar en tevens neigt het ernaar dat ze hierbij zoveel mogelijk bands willen optrommelen die er die voorbije 25 jaar het meest stonden. Subiet halen ze nog Ozzy van onder het stof ^^

 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.607
8.939
Ondertussen op Copenhell zijn ook de dagen te vinden van een deel van de bands die daar staan (alleen niet op de engelse pagina):

Onbekend
Mercyful Fate
Vreid
Xenoblight
High Command
Orm
Crypt Sermon
Bersaerk

Woensdag 17
-

Donderdag 18
Judas Priest
Korn
Destruction

Vrijdag 19
Disturbed
Emperor
Of Mice & Men
Gloryhammer

Zaterdag 20
Iron Maiden
Jinjer
Benediction


Waarbij verder Gloryhammer op donderdag ook al ergens staat, dus die kan alleen maar zaterdag of zondag op Graspop

Edit:
sledgehammer wrote:
Wat ik in elk geval wel kan zeggen, is dat ik absoluut nog geen enkel argument zie waarom de editie van 2020 een vierdaagse wordt.


Allemaal goeie punten. Momenteel lijkt het er idd op dat ze een vierdaagse houden, puur en alleen omwille van die 25 jaar en tevens neigt het ernaar dat ze hierbij zoveel mogelijk bands willen optrommelen die er die voorbije 25 jaar het meest stonden. Subiet halen ze nog Ozzy van onder het stof ^^

Ozzy staat gelukkig in de VS tijdens Graspop.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
2 headliners bekend en iedereen noemt het een teleurstellende editie. Belgen en Nederlanders zijn toch echt verwend qua festivals.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
2 headliners bekend en iedereen noemt het een teleurstellende editie. Belgen en Nederlanders zijn toch echt verwend qua festivals.

Strike :-D

Ik ga het bij die wijze woorden van jou laten. n Goeie avond verder! Tot maandag, hopelijk meer namen dan
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Tuurlijk kun je nog niet oordelen over de line -up van 2020. Men kan alleen oordelen over wat er tot nu toe bekendgemaakt is. En dat is poep.

Mag dan toch ook gewoon gezegd worden.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Voor mij zijn dit precies twee headliners, waarvoor ik geen ticket zou kopen, maar die ik wel wil meepikken als ik er toch ben. Als headliners dus niet heel content mee, maar er zijn nog zo’n 120 namen te gaan.

Al is de kans zeer groot dat ik sowieso al voor het Oostenrijkse Nova Rock zou gaan, ivm het combineren met een weekje Praag. Ik verwacht nagenoeg dezelfde line-ups voor beide festivals.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Met alle respect hoor maar judas priest staat in de 013 voor 3000 man. Dan is het heel naïef om te denken dat ze graspop moeten headlinen. Hoe je het went of keert dit is geen headliner van formaat. En al helemaal niet voor een XL jubileum editie
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.607
8.939
Tuurlijk kun je nog niet oordelen over de line -up van 2020. Men kan alleen oordelen over wat er tot nu toe bekendgemaakt is. En dat is poep.

Mag dan toch ook gewoon gezegd worden.

Uiteraard is dat ook weer gewoon een mening, ook al is het de mening van de grote meerderheid.
Er zijn ook nog wel mensen die tevreden zijn met deze twee headliners.
 

8ramu5

Nieuw lid
25 aug 2019
3
0
MS2 headliners kunnen ook nog dikke namen worden.
Nightwish bij Judas en Korn bij maiden. Lijkt me dat zoiets dDoen ?
Dus afwachten en niet te vroeg oordelen zou ik zeggen
Al mogen er nu idd wel 2 echt grote namen komen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.607
8.939
MS2 headliners kunnen ook nog dikke namen worden.
Nightwish bij Judas en Korn bij maiden. Lijkt me dat zoiets dDoen ?
Dus afwachten en niet te vroeg oordelen zou ik zeggen
Al mogen er nu idd wel 2 echt grote namen komen.

Korn kan helaas niet op donderdag, staan dan op Copenhell

Edit: Ken op efestivals: dinsdag grote groep namen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik denk dat je naast een ACDC nog wel een extra klepper van formaat nodig hebt eigenlijk. De reacties op de eerste 2 namen zijn niet mals....

Dit is het jubileum toch. Oké, normaal moet je zo’n verjaardag gewoon zien als een andere editie maar in dit geval doen ze het zelf wel, met nog een 4de dag. Judas Pries een headliner noemen rechtvaardigt dit neit echt. Daarmee verkoop je geen dag uit (stond vorig jaar nog op de Lokerse Feesten, waar ze geen beste indruk maakten blijkbaar).
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik denk dat je naast een ACDC nog wel een extra klepper van formaat nodig hebt eigenlijk. De reacties op de eerste 2 namen zijn niet mals….

Dit is het jubileum toch. Oké, normaal moet je zo’n verjaardag gewoon zien als een andere editie maar in dit geval doen ze het zelf wel, met nog een 4de dag. Judas Pries een headliner noemen rechtvaardigt dit neit echt. Daarmee verkoop je geen dag uit (stond vorig jaar nog op de Lokerse Feesten, waar ze geen beste indruk maakten blijkbaar).

Scorpions waren toch vorig jaar Lokerse Feesten? Priest stond in 2018 in Lokeren.

Edit: pardon, na de zomer refereer ik naar de festivals in dezelfde zomer als de festivals van vorig jaar...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Iron Maiden - Slipknot - Judas Priest - System of a Down
Alter Bridge - Korn - Nightwish - Faith No More

Zoiets? Afsluiters MS1 en eronder afsluiters MS2.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
882
1.738
Last year everyone was complaining about Volbeat headlining over Priest and now people are whining because Priest are headlining. I also think that there are more exciting headliners out there but announcing Maiden and Priest as the first two acts is really not bad - at all.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.601
Faith No More naar RW please.
1f609.svg
Scheer je weg!
Doe dan maar een los concert van RATM met Faith No More in het voorprogramma.

Edit: naar een vrij bizar idee van Ruben, waarvan het wel eens tijd werd om te verkondigen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken