Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Nu huisbands als Iron Maiden en Judas Priest geboekt zijn, deels onder het mom 'mogen niet ontbreken op dit jubileum', verwachten we nog andere vaste gasten (die nog bestaan)? Te denken valt aan:
My Dying Bride (9)
Saxon (9)
Epica (8)
Moonspell (8)
Arch Enemy (6)
Sepultura (6)
Behemoth (6)

Of op herhaling:
Cradle Of Filth (7)
Sabaton (7)
Within Temptation (7)
Slipknot (6)

Wat mij betreft zouden MDB, Saxon, Epica, Arch Enemy en Moonspell zeker welkom zijn.
En CoF (afgelopen jaar helaas moeten missen) of Sabaton zou ik zeker ook niet rouwig over zijn.. :wink:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
DennisvdBr wrote:
SoaD voorlopig niet zo’n zekerheid voor Graspop blijkbaar, las ik net in Rock Werchter topic?

Alleen op basis van wat Ken zegt. Iets met dat ze aankomende week nog niet aangekondigd zullen worden.
Maakt dat het geen zekerheid dan?
Als wat Ken zegt klopt, krijgen we dinsdag een flinke groep namen, maar zonder headliners.
De twee ontbrekende headliners zullen we dus pas horen na de start van de kaartverkoop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.145
13.211
wenteldave wrote:

DennisvdBr wrote:
SoaD voorlopig niet zo’n zekerheid voor Graspop blijkbaar, las ik net in Rock Werchter topic?


Alleen op basis van wat Ken zegt. Iets met dat ze aankomende week nog niet aangekondigd zullen worden.
Maakt dat het geen zekerheid dan?

Als wat Ken zegt klopt, krijgen we dinsdag een flinke groep namen, maar zonder headliners.
De twee ontbrekende headliners zullen we dus pas horen na de start van de kaartverkoop.
Had ik ook meegekregen, ja. Was wel toe aan wat andere namen, naast de headliners.
Maar prima dat SOAD dan na de kaartverkoop pas wordt aangekondigd. Die liggen natuurlijk allang vast. Dat getouwtrek zal toch onderhand wel voorbij zijn?
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Nu huisbands als Iron Maiden en Judas Priest geboekt zijn, deels onder het mom ‘mogen niet ontbreken op dit jubileum’, verwachten we nog andere vaste gasten (die nog bestaan)? Te denken valt aan:
My Dying Bride (9)
Saxon (9)
Epica (8)
Moonspell (8)
Arch Enemy (6)
Sepultura (6)
Behemoth (6)

Of op herhaling:
Cradle Of Filth (7)
Sabaton (7)
Within Temptation (7)
Slipknot (6)

Sepultura tourt en is imo vrijwel een zekerheid. Ik hoop ook heel hard op Saxon en Arch Enemy.

Normaal gesproken zouden Behemoth, Within Temptation, Slipknot en (ik kan het bijna niet uitspreken) Sabaton geen twee jaar op rij op GMM staan, maar je weet maar nooit. Ik acht de kans niet onbestaande dat Slipknot opnieuw gaat headlinen.

Je vergat trouwens Megadeth in je lijstje. Dave is zo goed als hersteld van kanker en gaat in het voorjaar van 2020 touren met Five Finger Death Punch. Dit opent opportuniteiten naar de zomer toe..
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
225
369
Ik vind het nog steeds interessant dat er zoveel mensen zijn die SOAD ondertussen als een zekerheidje zien. Ik heb het er met mn vriend over gehad, en we denken alletwee dat er best wel een kans is dat 'de grote band' waar de onderhandelingen zo lang van duren en waarvan er een twijfel tussen graspop en werchter lijkt te zijn gewoon SOAD is.

Edit: Dat zou ook de geruchten 'de grote band wordt pas over een paar weken aangekondigd' en 'SOAD wordt niet volgende week aangekondigd' met elkaar verenigen.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Megadeth zou ik niet erg vinden. Ze waren er in 2018 al, maar omdat ze gelijktijdig geprogrammeerd werden met At The Gates heb ik noodgedwongen voor Megadeth gepast. Jammer, want op te maken uit het weinige dat ik nog van Megadeth kon meepikken, klonk het in orde.

Namen die ik ergens nog wel verwacht zijn My Dying Bride, Opeth, Amenra, Dark Tranquillity...
Ergens heb ik ook wel het gevoel dat een Deftones en Amorphis nog komen opduiken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.446
8.676
Er staat overigens nergens dat er komende week niet nog een headliner bekend gemaakt wordt. Alleen dat die grote er niet bij zit. Maar er zijn nog twee headliners te gaan, dus er kan er best nog een aangekondigd worden.
 

Verwijderd lid 38703

Playlistbediener
9 nov 2019
13
0
Oké, ik doe eens mee. Ik geef niet zoveel om de 'grote' acts maar om ACDC eens te kunnen zien, en Van Halen, dat lijkt me wel wat ! Metallica en Aerosmith is ook goed.
Verder zag ik graag bands als Airborne, Powerwolf, Greta van Fleeth, Shinedown, Black Stone Cherry, Dragonforce e.d. eens langskomen. Verder laat ik me altijd graag verrassen door de kleinere, zeer energieke, bandjes. Er zit elk jaar wel zo'n pareltje bij.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
het patroon is altijd hetzelfde. Eerst speculeren, dan zaniken dat het zo lang duurt voorcer namen komen, dan zeveren over de acts en vervolgens over de time-table….get a life!!!

En dan 4 uur later...

Oké, ik doe eens mee.

Well, that didn't take long :)

Eens goed zaniken of blij zijn met de line up is waar een forum voor dient, dus welkom jongeman
 

Verwijderd lid 38703

Playlistbediener
9 nov 2019
13
0
omanido wrote:
het patroon is altijd hetzelfde. Eerst speculeren, dan zaniken dat het zo lang duurt voorcer namen komen, dan zeveren over de acts en vervolgens over de time-table….get a life!!!

En dan 4 uur later…


omanido wrote:
Oké, ik doe eens mee.

Well, that didn’t take long ?

Eens goed zaniken of blij zijn met de line up is waar een forum voor dient, dus welkom jongeman

Ik doe wel mee want wensen mag altijd maar ik zanik niet......... dus ik snap "that didn't take long niet helemaal........
De headliners zijn prima en ik ben tevreden met wát er ook komt. Het gaat (mij) immers meer om de sfeer dan wie er nou wanneer op welk podium staat. Overigens, dank voor het compliment ( ben 62.... ) en het mooie is.....als je niét blij bent met de Line-Up dan ga je gewoon lekker niét en zoek je een festival dat meer van je gading is ( ipv er hier 100 posts aan te spenderen .... :lol: :cry: ).
 

carmen

Playlistbediener
14 okt 2019
30
0
Er werd een tijdje geleden nog veel gesproken over Nightwish... Heeft daar iemand een idee van? Een mening waarschijnlijk zowiezo :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.446
8.676
Er werd een tijdje geleden nog veel gesproken over Nightwish… Heeft daar iemand een idee van? Een mening waarschijnlijk zowiezo
1f642.svg

10 mei laatste show in Zuid-Amerika
26 t/m 31 mei shows in Rusland, Oekraine en Wit-Rusland (als ik de afkorting van Wit Rusland goed heb)
en dan in de eerste 2 weken van juni staan ze al op 3 festivallen en in juli op nog een festival.

Opzich met de festivallen in juni zou je ze wel kunnen verwachten op Graspop. Enige nadeel is dat de festivallen qua landen niet overlappen met de zaalshows van eind 2020. Alleen het festival in duitsland in juli overlapt met duitse shows, maar ze doen dan ook wel erg veel duitse shows. Waarschijnlijk puur marketing voor de kaartverkoop.
Verwacht ze nog steeds wel (dinsdag met de groep namen of als aparte headliner maybe)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.145
13.211
26 t/m 31 mei shows in Rusland, Oekraine en Wit-Rusland (als ik de afkorting van Wit Rusland goed heb)
Neem aan dat dat BY is of staat dat er niet naast?. Handiger als je je topografische kennis op orde hebt :wink:
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.446
8.676
koekdoos wrote:
26 t/m 31 mei shows in Rusland, Oekraine en Wit-Rusland (als ik de afkorting van Wit Rusland goed heb)


Neem aan dat dat BY is of staat dat er niet naast?. Handiger als je je topografische kennis op orde hebt
1f609.svg

Alsnog geen idee waarvoor het staat en had niet de puf om het om te zoeken :lol:
edit: maar idd staat BY en is idd Belarus / Wit Rusland
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
als je niét blij bent met de Line-Up dan ga je gewoon lekker niét en zoek je een festival dat meer van je gading is ( ipv er hier 100 posts aan te spenderen …. ? ? ).

Bedankt voor de tip maar ik ben net heel blij met de eerste twee namen :)
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
About Noghtwish/BY - BY is definitely Belarus, that's my country)) and yeah, we have them, though the hall is really small around 2-3k, last time they tried was 8k, but failed and moved to Kiev
 

cryinghorizon

Playlistbediener
21 feb 2018
46
53
Ik heb om eerlijk te zijn niet echt verstand van welke festivals nou precies ‘groot en bekend’ zijn e.d. maar toch kom ik mijn (waarschijnlijk nutteloze) visie even delen.

Als ik terugkijk naar de EFMB tour van Nightwish deden ze in het jaar dat het album uitkwam (2015) wel wat festivals maar de (voor mij) wat onbekendere en het jaar daarna pas de grote ‘bekende’ festivals tour. En omdat ze natuurlijk al een dikke Europa tour doen komend jaar ga ik er toch eigenlijk van uit dat we Nightwish pas in 2021 op GMM hoeven te verwachten. Maar zoals ik al zei, ik heb eigenlijk net nergens verstand van, dus ik kan het natuurlijk hartstikke mis hebben.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.446
8.676
Lijkt niet veel uit te maken, maar ze kunnen er natuurlijk inderdaad ook pas 2021 staan. In 2015 hadden ze ook al wat grote festivals, dacht net Novarock, Hellfest en Rock im Park of iets derfelijks te hebben gelezen. Met wel wat kleinere festivallen erbij, maar dat hadden ze in 2016 met Download en Graspop samen met wat kleinere ook.

Ik hoop dat ze Graspop kiezen boven een headlinerpositie van Alcatraz.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.763
3.512
Op Graspop kunnen ze ook headlinen, zéker als je Main Stage 2 ook meetelt. We hebben dan dit jaar acht headliners... Nightwish is er daar heus wel eentje van, gezien de huidige populariteit van Floor in Nederland.

 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Maiden en priest (told ya)
Bijna zeker Volbeat en Nighrtwish ais laatste headliners.
SOAD zal op werchter staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken