Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Ik ga helaas niet naar Rammstein maar heb wel System of a Down in de Ziggo Dome om naar uit te kijken.
Jammer dat dat ook pas in juni is

Ahh daar heb ik dus net naast gegrepen. Maar ik vond het niet super erg toen, omdat ik er van overtúigd was dat ze ook op Graspop zouden staan. Dat waren nog eens tijden...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Nog weer een paar goede bandjes ontdekt. Met stip toch wel Periphery! Deze staat heel hoog op mijn must see lijst. En nog fijner dat deze act op de vrijdag staat, waar ik toch het minste gevuld had.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Ik durf vaak nog geen lijstje te maken met dingen die ik wil gaan zien voor het tijdschema bekend is. Hoe betrouwbaar zijn de clashfinders die hier staan? Is het vooral giswerk of is Graspop redelijk voorspelbaar hierin?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Het is vooral giswerk. Bij Dimmu Borgir is al duidelijk dat ze de Marquee gaan afsluiten, waar het in de bio staat. De rest is nattevingerwerk. Al kun je wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat een Korn of Disturbed niet in de Metal Dome gaat spelen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Mastodon, Distillers, Rival Sons, Deez Nuts, Cro-Mags, Joyous Wolf naar Hellfest.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Ook geen grote namen bij dus
Klopt, Mastodon is dan nog een redelijk grote naam in mijn ogen.
Maar ze hadden alleen nog een paar spots wat lager op de poster dan de eerste paar regels over. Dus dan konden het al geen grote namen zijn.

On a side note. Zijn er nog meer mensen bij Tenacious D in de Ziggo Dome geweest? Ik vond het een heerlijke show!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Het feit dat Hellfest met deze lading namen komt maakt de kans dat er nog een grote naam bij komt op Graspop wel wat kleiner denk ik.
Nightwish lijkt me nog wel mogelijk maar als een andere band een tour zou aankondigen zouden ze nu toch wel langzaam verschijnen op andere festivals zou je denken
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
On a side note. Zijn er nog meer mensen bij Tenacious D in de Ziggo Dome geweest? Ik vond het een heerlijke show!
Hij was lekker, hoor! Die kan ik ook weer van mijn lijstje strepen. 'Nieuwe' nummers kwamen goed tot hun recht. Blijft misschien wat satire of iets in die trant, maar de muziek wordt er in ieder geval niet minder op.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Het feit dat Hellfest met deze lading namen komt maakt de kans dat er nog een grote naam bij komt op Graspop wel wat kleiner denk ik.
Nightwish lijkt me nog wel mogelijk maar als een andere band een tour zou aankondigen zouden ze nu toch wel langzaam verschijnen op andere festivals zou je denken

Nouja, van Hellfest wisten we al dat er geen super grote namen bij gingen komen, aan de hand van de “special guest/TBA” spots die nog open waren op de poster. Zaten sws al geen headliners meer bij. Dus ik denk dat Graspop daar los van staat, en dat deze aankondiging weinig verandert aan onze situatie.
 

rg-almelo

Playlistbediener
19 feb 2020
16
7
loek wrote:
Het feit dat Hellfest met deze lading namen komt maakt de kans dat er nog een grote naam bij komt op Graspop wel wat kleiner denk ik.
Nightwish lijkt me nog wel mogelijk maar als een andere band een tour zou aankondigen zouden ze nu toch wel langzaam verschijnen op andere festivals zou je denken


Nouja, van Hellfest wisten we al dat er geen super grote namen bij gingen komen, aan de hand van de “special guest/TBA” spots die nog open waren op de poster. Zaten sws al geen headliners meer bij. Dus ik denk dat Graspop daar los van staat, en dat deze aankondiging weinig verandert aan onze situatie.

Nu alle combitickets verkocht zijn heb ik toch het vermoeden dat er nog 2 beste konijnen uit de hoge hoed komen......
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.197
Dr. Hannibal wrote:

loek wrote:
Het feit dat Hellfest met deze lading namen komt maakt de kans dat er nog een grote naam bij komt op Graspop wel wat kleiner denk ik.
Nightwish lijkt me nog wel mogelijk maar als een andere band een tour zou aankondigen zouden ze nu toch wel langzaam verschijnen op andere festivals zou je denken


Nouja, van Hellfest wisten we al dat er geen super grote namen bij gingen komen, aan de hand van de “special guest/TBA” spots die nog open waren op de poster. Zaten sws al geen headliners meer bij. Dus ik denk dat Graspop daar los van staat, en dat deze aankondiging weinig verandert aan onze situatie.

Nu alle combitickets verkocht zijn heb ik toch het vermoeden dat er nog 2 beste konijnen uit de hoge hoed komen……

Waarom? Toch geen must om nog een dure act te boeken als je bijna uitverkocht bent?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ik denk dat die dure act waarschijnlijk al geboekt was voordat ze uitverkocht waren....
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Timmetje wrote:
Ik denk dat die dure act waarschijnlijk al geboekt was voordat ze uitverkocht waren….

En aan wie denken jullie nog dan?

Volgens mij bedoelt Timmetje meer dat een act van formaat meestal niet last minute geboekt wordt, maar al maanden vastligt. Dus of er nog iets groots komt of niet staat los van het recent uitverkopen van de combi's.

Persoonlijk zie ik nog steeds Nightwish als topfavoriet om er mogelijk bij te komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Denk eigenlijk niet dat er nog iets bijkomt, enkel kleine vullers

Heeft vrijdag nog geen MS2 headliner nodig? Tot nu toe zie ik geen band die daarvoor zelfs kandidaat zou zijn.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Marilyn Manson zou voorprogramma zijn van Ozzy... nu die zijn Amerikaanse tour gecanceld heeft zou Manson de oversteek kunnen maken naar Europa en nog wat festivals kunnen meepakken? Hij heeft een aantal jaar geleden Main Stage 2 afgesloten dus misschien dat hij dat weer zou kunnen doen?

Ik weet dat niet iedereen in dit forum gecharmeerd is van hem/zijn muziek/zijn live performances, maar verder zou het misschien een optie kunnen zijn? Over Nightwish begin ik steeds meer te twijfelen namelijk...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken