Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
zat er wel aan te komen, geen groezrock dit jaar, volgend jaar ook onzeker.

Zelfs nog erger als ik het op StuBru hoor.
StuBru: 'Betekent dit het einde van Groezrock?'
Organisator: 'Ik denk het wel, ja. Vorig jaar op vrijdag zo'n 3500 bezoekers, op zaterdag 4000 a 5000, dat zijn geen cijfers om verder te doen als je komt van ooit 30.000'
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
Sabaton nog op vrijdag zou goed kunnen een andere optie als grotere naam om de vrijdag wat sterker te maken (like it or not) within temptation. staan ook op diverse festivals en in spanje als support van maiden en hebben ook een gat in hun tourschema.
maar ik ga er vanuit dat er geen grotere naam bij komt en dat powerwolf ms2 gaat afsluiten.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
https://www.facebook.com/104936299546537/posts/3702029229837208/

That was quick!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Set Abominae wrote:

wallie77 wrote:
Ik ga me hier toch even mee bemoeien. Ik lees hier vrij vaak, ook vandaag weer, dat men Demons & Wizards wil zien. Volledig terecht, ik was er vorig jaar bij in de Metaldome, topshow. Helaas moet ik al die mensen uit de droom helpen, want in het interview in de laatste Aardschok is te lezen dat zij (in ieder geval voorlopig, dus misschien wel weer pas over 15 jaar ofzo) dit album NIET live gaan promoten. En wel om deze reden: De heren hebben nog twee andere bands en daar gaan ze dit jaar weer mee aan de gang.


Even een wilde en compleet ongefundeerde gok: wat denken jullie van Blind Guardian als ontbrekende (exclusieve) naam voor de vrijdag?
Dat zou wel een meesterzet zijn, en past ontzettend goed bij de toch al aardig power metal-georiënteerde vrijdag. ?

Daar zeg je wel iets, die vrijdag staat wel in het teken van de power metal, althans op de mainstage. Aangezien ze kind aan huis zijn, kan sabaton misschien wel de redder in nood zijn als main 2 headliner? hebben 12000 man op de been gebracht in het sportpaleis.
Sabaton zul je mij absoluut niet over horen kalgen, al komen ze de komende 10 jaar achter elkaar.. :lol: :wink:
Maar het zou inderdaad als noodoplossing best kunnen, en maakt die vrijdag voor mijn gevoel echt compleet.

Het feit dat Majestica er al staat, hoeft volgens mij geen bezwaar te vormen, aangezien Iron Maiden en British Lion er ook beiden staan (do. resp. vr.).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Vraag is nu natuurlijk of er in één van de laatste worpen een grote naam uit de hoge hoed wordt getoverd. Hoe was dat afgelopen jaren met de laatste worp/laatste twee worpen?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Graspop is daar redelijk eerlijk in ja, dat gaat niet lang meer duren.
Socials die maanden vol gezaag en geklaag stonden, toch uitverkopen. Zegt genoeg.
Nou, eerlijk waren ze zeker. Dat duurde niet lang
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Vraag is nu natuurlijk of er in één van de laatste worpen een grote naam uit de hoge hoed wordt getoverd. Hoe was dat afgelopen jaren met de laatste worp/laatste twee worpen?
In 2017 kwam Scorpions er nog bij in de laatste worp dus het is mogelijk zou ik zeggen
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Vraag is nu natuurlijk of er in één van de laatste worpen een grote naam uit de hoge hoed wordt getoverd. Hoe was dat afgelopen jaren met de laatste worp/laatste twee worpen?

In 2018 kwam Ghost er nog bij in het laatste pakketje. Die waren toen headliner MS2 op donderdag.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Er wordt voor mijn gevoel eigenlijk in de meeste gevallen wel 1 vette vis achtergehouden voor die laatste aankondiging toch? Voor mijn gevoel zit daar altijd nog wel een naam van formaat bij, om nog maximale hype met die laatste aankondiging te creëren. Er vanuit gaande dat deze naam op de vrijdag gaat komen, lijkt een beetje extra hype mij ook geen overbodige luxe. Neem aan dat die dagtickets niet bijzonder hard lopen, maar nu de combi's uitverkocht zijn gaan alle ticket sales van die laatste aankondiging naar de dagtickets. Kan me bijna niet voorstellen dat er niet nog íets gedaan gaat worden om die vrijdag toch een extra boost te geven.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Voor Blind Guardian: zag laatst een artikel voorbij komen dat ze in 2021 nieuw album uit wilden brengen samen met een world tour. Als ze komen, dan lijkt het me eerder iets voor 2021.

Zou Graspop, of festivallen in het algemeen, nu ook al bezig zijn met de lineup van 2021?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Zou Graspop, of festivallen in het algemeen, nu ook al bezig zijn met de lineup van 2021?
Ja, maar een stuk minder actief natuurlijk, maar zodra de boekingen voor 2020 vastliggen, gaan ze zich echt wel richten op de volgende editie. Of dat proberen ze al in de onderhandelingen van 2020. "Oh, lukt het dit jaar niet? Zou je dan volgend jaar kunnen komen?"
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Combi’s uitverkocht, alles kapot!

Mooi hoor, doen ze goed. Eerste grote Benelux festival van komende zomer waar de combi's uitverkocht zijn. En dan blijft men zeggen dat rock dood is..
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Er wordt voor mijn gevoel eigenlijk in de meeste gevallen wel 1 vette vis achtergehouden voor die laatste aankondiging toch? Voor mijn gevoel zit daar altijd nog wel een naam van formaat bij, om nog maximale hype met die laatste aankondiging te creëren. Er vanuit gaande dat deze naam op de vrijdag gaat komen, lijkt een beetje extra hype mij ook geen overbodige luxe. Neem aan dat die dagtickets niet bijzonder hard lopen, maar nu de combi’s uitverkocht zijn gaan alle ticket sales van die laatste aankondiging naar de dagtickets. Kan me bijna niet voorstellen dat er niet nog íets gedaan gaat worden om die vrijdag toch een extra boost te geven.
Heb maar even gekeken naar de afgelopen jaren wat de grootste naam was in de laaste aankondiging:
2019: Glenn Hughes plays Deep Purple
2018: Ghost
2017: Scorpions
2015 en 2016: geen grote namen

Het is dus niet erg gebruikelijk dat er in de laatste lading een grote naam wordt aangekondigd, zo waren er in de laatste 5 jaar alleen Ghost en Scorpions als grote namen en de andere 3 jaar niks
 

ronnie1976

Playlistbediener
22 feb 2020
35
15
Hopelijk komen er nog wat snellere oldschool bands...sodom, kreator, annihilator etc...het is wel een gemis zo weinig thrash..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Dr. Hannibal wrote:
Er wordt voor mijn gevoel eigenlijk in de meeste gevallen wel 1 vette vis achtergehouden voor die laatste aankondiging toch? Voor mijn gevoel zit daar altijd nog wel een naam van formaat bij, om nog maximale hype met die laatste aankondiging te creëren. Er vanuit gaande dat deze naam op de vrijdag gaat komen, lijkt een beetje extra hype mij ook geen overbodige luxe. Neem aan dat die dagtickets niet bijzonder hard lopen, maar nu de combi’s uitverkocht zijn gaan alle ticket sales van die laatste aankondiging naar de dagtickets. Kan me bijna niet voorstellen dat er niet nog íets gedaan gaat worden om die vrijdag toch een extra boost te geven.

Heb maar even gekeken naar de afgelopen jaren wat de grootste naam was in de laaste aankondiging:
2019: Glenn Hughes plays Deep Purple
2018: Ghost
2017: Scorpions
2015 en 2016: geen grote namen

Het is dus niet erg gebruikelijk dat er in de laatste lading een grote naam wordt aangekondigd, zo waren er in de laatste 5 jaar alleen Ghost en Scorpions als grote namen en de andere 3 jaar niks
Ik denk eerlijk gezegd dat we qua vergelijkingen met andere jaren niet meer veel verder moeten gaan terugkijken dan 2016, of zelfs 2018.
De laatste jaren is er duidelijk een dusdanige stap gezet, dat vergelijken met eerdere jaren niet meer echt representatief of 'eerlijk' is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik zie hier 2021 alweer voorbij komen. Ik zou het erg mooi vinden wanneer in 2021 de 'jongere' namen de kans krijgen om te schitteren bovenaan het affiche. Onderstaande line-up zou ik bijvoorbeeld fantastisch vinden en zou me niet verbazen als het hiermee ook gewoon uitverkoopt.

vr: Five Finger Death Punch - Avenged Sevenfold - Volbeat
zat: Epica - Nightwish - Sabaton
Zon: Gojira - Lamb of God - Amon Amarth
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken