Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ik zie hier 2021 alweer voorbij komen. Ik zou het erg mooi vinden wanneer in 2021 de ‘jongere’ namen de kans krijgen om te schitteren bovenaan het affiche. Onderstaande line-up zou ik bijvoorbeeld fantastisch vinden en zou me niet verbazen als het hiermee ook gewoon uitverkoopt.

vr: Five Finger Death Punch – Avenged Sevenfold – Volbeat
zat: Epica – Nightwish – Sabaton
Zon: Gojira – Lamb of God – Amon Amarth
Zou Epica en Nightwish dan niet op dezelfde dag zetten, maar voor de rest niet verkeerd. Het topic voor 2021 kan geopend worden! :wink:
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik zie hier 2021 alweer voorbij komen. Ik zou het erg mooi vinden wanneer in 2021 de ‘jongere’ namen de kans krijgen om te schitteren bovenaan het affiche. Onderstaande line-up zou ik bijvoorbeeld fantastisch vinden en zou me niet verbazen als het hiermee ook gewoon uitverkoopt.

vr: Five Finger Death Punch – Avenged Sevenfold – Volbeat
zat: Epica – Nightwish – Sabaton
Zon: Gojira – Lamb of God – Amon Amarth
Zou dit sowieso al een top line up vinden maar ik zou graag nog Parkway Drive er tussen zetten
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Ik zie hier 2021 alweer voorbij komen. Ik zou het erg mooi vinden wanneer in 2021 de ‘jongere’ namen de kans krijgen om te schitteren bovenaan het affiche. Onderstaande line-up zou ik bijvoorbeeld fantastisch vinden en zou me niet verbazen als het hiermee ook gewoon uitverkoopt.

vr: Five Finger Death Punch – Avenged Sevenfold – Volbeat
zat: Epica – Nightwish – Sabaton
Zon: Gojira – Lamb of God – Amon Amarth

Ik zou dit toch net iets te matig vinden hoor. Kan ook liggen aan mijn smaak, vind FFDP en Volbeat en Sabaton echt alledrie platte onzin waar ik met een grote boog omheen loop. Epica en Nightwish zouden wel een leuke combi zijn om te zien, A7x is wel cool. Maar zou waarschijnlijk met zo'n line up alleen een dagticket voor de zondag kopen, dat zijn wel drie dikke namen voor mij.

Of het ook uit zou verkopen? Durf ik niet te zeggen. Je hebt inderdaad wel flink wat publiekstrekkers bij elkaar gezet, maar toch zou het voor het uitverkopen van de combi's denk ik wel nodig zijn om er 1 echte grote klapper tussen te hebben. Bijvoorbeeld een van de namen die Tettenvogel noemt. Metallica erbij op 1 van de voor mij mindere dagen zou mij bijvoorbeeld toch overhalen voor een combi te gaan ipv een dagticket, aangezien de undercard meestal toch wel goed zit natuurlijk. Maar ik wil ook gewoon een dikke stadion headliner zien die me echt het gevoel geeft dat ik waar voor mijn geld krijg.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
vr: Five Finger Death Punch – Avenged Sevenfold – Volbeat
zat: Epica – Nightwish – Sabaton
Zon: Gojira – Lamb of God – Amon Amarth
Met deze line up ga je commentaar krijgen waarom er geen grotere classic namen ertussen staan, dus precies het tegenovergestelde als dit jaar.
Maar hiermee zou je mij al helemaal gelukkig maken. Dit zijn in mijn ogen allemaal namen die mogen en kunnen doorgroeien naar toekomstige headliner of al huidige kleine headliner.
Voeg Parkway Drive hieraan toe en je hebt een line up met headliners die de oude garde gaan vervangen zodra deze met pensioen zijn!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Wellicht dat System of A Down nog mogelijk is, als ze in 2021 weer zullen touren zullen ze dit keer in ieder geval niet weer op Werchter staan en ik kan me zo voorstellen dat dit een mooie boeking zou zijn.
Ook Slipknot zie ik wel weer terugkomen

Parkway Drive en System of a Down samen op een festival zou al een droom line up voor mij zijn, dan maakt de rest van de headliners niet meer uit
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Ja, het lijkt waarschijnlijk dat er een aantal goede namen in de pot zitten voor volgend jaar. Maar als puntje bij paaltje komt moet je natuurlijk altijd maar weer afwachten wie er daadwerkelijk kunnen, en niet door Werchter afgesnoept worden. Als SOAD weer tourt lijkt het mij heel voor de hand liggend dat die volgend jaar alsnog komen inderdaad, maar ik weet niet of daar al indicaties voor zijn. Hopelijk leggen ze van de zomer die "creative differences" even bij, en staan ze volgend jaar met een nieuwe album op Graspop.

Metallica zal waarschijnlijk wel weer wat festivals aan gaan doen, Rammstein denk ik ook wel, maar beide lopen natuurlijk het risico door Werchter afgepakt te worden. Dat die allebei op Werchter gaan staan lijkt me echter sterk, dus mochten ze allebei beschikbaar zijn lijkt me dikke kans dat een van de twee op Graspop terecht komt. Ik blijf duimen voor Metallica haha, die wil ik nog steeds een keer een goede show zien weggeven na die tegenvallende By Request show op Werchter laatste keer.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Ik zie trouwens nu dat die Rammstein show in Goffertpark de woensdag na Graspop valt, dat is ook lekker. Meer mensen hier die tickets hebben? Dan drinken we nog een pintje samen om het af te leren haha :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ik zie trouwens nu dat die Rammstein show in Goffertpark de woensdag na Graspop valt, dat is ook lekker. Meer mensen hier die tickets hebben? Dan drinken we nog een pintje samen om het af te leren haha
1f642.svg
Ruben heeft een kaartje, weet ik. Ikzelf voor Oostende via TicketSwap. Pepijn heeft ook een kaartje voor Nijmegen en van de rest weet ik het niet. Zou er wel graag bij zijn!
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Dr. Hannibal wrote:
Ik zie trouwens nu dat die Rammstein show in Goffertpark de woensdag na Graspop valt, dat is ook lekker. Meer mensen hier die tickets hebben? Dan drinken we nog een pintje samen om het af te leren haha
1f642.svg


Ruben heeft een kaartje, weet ik. Ikzelf voor Oostende via TicketSwap. Pepijn heeft ook een kaartje voor Nijmegen en van de rest weet ik het niet. Zou er wel graag bij zijn!

Ik heb ook een kaartje , reageer alleen nooit op het graspop topic omdat ik niet ga;-)
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Ik zie dat er al wat 2021 voorspellingen gedaan worden. Ik zou zeker Helloween durven voorspellen. Ze doen een indoor tour deze herfst maar slagen België over (ik geloof zelfs de volledige Benelux want ik ga er speciaal voor naar Stuttgart, een keuze die ik als Antwerpenaar wss niet gemaakt had als ze in NL speelden). De kans dat deze tour wordt doorgetrokken naar de festivals lijkt mij groot. 2 jaar geleden op Alcatraz, volgend jaar misschien Graspop? Met hun Pumpkins United. Als headliner weer ik niet maar zou hoe dan ook een grave boeking zijn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dr. Hannibal wrote:
Dave; jij hebt goed opgelet zie ik. Benjamin; leuk dat je nu toch ff reageert dan
1f609.svg


Ben iets te vaak op het forum te vinden… Moet eens gaan minderen.

Ach, gezellig toch? Heb het ook heel vaak op een tabblad openstaan hoor... En dan maar hopen dat mensen nog eens wat zeggen soms. Traag dagje vandaag haha.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
wenteldave wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Dave; jij hebt goed opgelet zie ik. Benjamin; leuk dat je nu toch ff reageert dan
1f609.svg



Ben iets te vaak op het forum te vinden… Moet eens gaan minderen.

Ach, gezellig toch? Heb het ook heel vaak op een tabblad openstaan hoor… En dan maar hopen dat mensen nog eens wat zeggen soms. Traag dagje vandaag haha.

Weekenden zijn altijd wat trager.
Ik verwacht morgen de verdeling van bands per dag van Alcatraz. Begin februari kreeg ik een mail met daarin de melding dat 25 januari de dagtickets te koop zouden gaan. Lijkt me een foutje dat ze daar 25 februari bedoelden, morgen dus. Maar dagtickets verkopen zonder te weten wat er op een dag speelt is ook zo raar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Zou Graspop, of festivallen in het algemeen, nu ook al bezig zijn met de lineup van 2021?

Zeker en vast. Mad Cool is momenteel opzoek naar een nieuwe locatie, omdat de huidige volgend jaar een nieuwe bestemming krijg van de stad Madrid. De organisatie liet in de pers weten dat ze graag deze maand nog zekerheid zouden willen, omdat anders de boekingen voor volgend jaar in het gedrang komen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Dave; jij hebt goed opgelet zie ik. Benjamin; leuk dat je nu toch ff reageert dan
1f609.svg



Ben iets te vaak op het forum te vinden… Moet eens gaan minderen.

Ach, gezellig toch? Heb het ook heel vaak op een tabblad openstaan hoor… En dan maar hopen dat mensen nog eens wat zeggen soms. Traag dagje vandaag haha.
Carnaval helpt ook niet mee. Jammer dat Graspop (en Rammstein) nog zo ver weg is. Verlang echt naar de zomer voor alle prachtige festivals.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik ga helaas niet naar Rammstein maar heb wel System of a Down in de Ziggo Dome om naar uit te kijken.
Jammer dat dat ook pas in juni is
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ik ga helaas niet naar Rammstein maar heb wel System of a Down in de Ziggo Dome om naar uit te kijken.
Jammer dat dat ook pas in juni is
Was ik al haast vergeten. Ook enorm veel zin in. En ik heb ook nog Machine Head staan. Juni en juli zijn traditiegetrouw weer drukke maanden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken