Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
0
25 februari 2020 om 00:22
Powerwolf is de enige die het zowel muzikaal als qua show enigszins zou kunnen rechtvaardigen. (of ik moet een band over het hoofd zien)

Maar dat er iets stevigs bij mag komen is wel duidelijk.
Naar Graspop norm is dat gene vette.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Ik zou vooral aan de hand van de poster zeggen dat er nog wel iets groots bij moet. Maar 4 namen in eigen lettertype. De donderdag en zaterdag hebben er in ieder geval al 5. Is op zich te verklaren als ze er GNR hadden willen plaatsen, maar als je eenmaal weet dat die niet komen, dan kan je als je niks extra’s toevoegd net zo goed een van de kleinere namen wat groter erbij op zetten.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Marilyn Manson zou voorprogramma zijn van Ozzy… nu die zijn Amerikaanse tour gecanceld heeft zou Manson de oversteek kunnen maken naar Europa en nog wat festivals kunnen meepakken? Hij heeft een aantal jaar geleden Main Stage 2 afgesloten dus misschien dat hij dat weer zou kunnen doen?

Ik weet dat niet iedereen in dit forum gecharmeerd is van hem/zijn muziek/zijn live performances, maar verder zou het misschien een optie kunnen zijn? Over Nightwish begin ik steeds meer te twijfelen namelijk…

niet meteen waar ik op zit te wachten maar lijkt me wel zeker een mogelijkheid
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
joris313 wrote:
Marilyn Manson zou voorprogramma zijn van Ozzy… nu die zijn Amerikaanse tour gecanceld heeft zou Manson de oversteek kunnen maken naar Europa en nog wat festivals kunnen meepakken? Hij heeft een aantal jaar geleden Main Stage 2 afgesloten dus misschien dat hij dat weer zou kunnen doen?

Ik weet dat niet iedereen in dit forum gecharmeerd is van hem/zijn muziek/zijn live performances, maar verder zou het misschien een optie kunnen zijn? Over Nightwish begin ik steeds meer te twijfelen namelijk…

niet meteen waar ik op zit te wachten maar lijkt me wel zeker een mogelijkheid

Zal wel wat volk lokken, maar na die extreem slechte show van 2 jaar geleden hoeft die zeker niet te komen :-D
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
xydroh wrote:

joris313 wrote:
Marilyn Manson zou voorprogramma zijn van Ozzy… nu die zijn Amerikaanse tour gecanceld heeft zou Manson de oversteek kunnen maken naar Europa en nog wat festivals kunnen meepakken? Hij heeft een aantal jaar geleden Main Stage 2 afgesloten dus misschien dat hij dat weer zou kunnen doen?

Ik weet dat niet iedereen in dit forum gecharmeerd is van hem/zijn muziek/zijn live performances, maar verder zou het misschien een optie kunnen zijn? Over Nightwish begin ik steeds meer te twijfelen namelijk…


niet meteen waar ik op zit te wachten maar lijkt me wel zeker een mogelijkheid

Zal wel wat volk lokken, maar na die extreem slechte show van 2 jaar geleden hoeft die zeker niet te komen
1f600.svg

Ha, mooi dit. Heb zelf dan juist best staan genieten van die show. Heerlijke show om de nacht mee af te sluiten. Qua noodgreep kan je het slechter treffen denk ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Kans op Nightwish lijkt me klein. Floor staat solo op de Pinkpop zaterdag. Was hier ook iemand die een paar weken geleden zei dat Nightwish geen festivals ging doen.

Marilyn zou awesome zijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:

joris313 wrote:
Marilyn Manson zou voorprogramma zijn van Ozzy… nu die zijn Amerikaanse tour gecanceld heeft zou Manson de oversteek kunnen maken naar Europa en nog wat festivals kunnen meepakken? Hij heeft een aantal jaar geleden Main Stage 2 afgesloten dus misschien dat hij dat weer zou kunnen doen?

Ik weet dat niet iedereen in dit forum gecharmeerd is van hem/zijn muziek/zijn live performances, maar verder zou het misschien een optie kunnen zijn? Over Nightwish begin ik steeds meer te twijfelen namelijk…


niet meteen waar ik op zit te wachten maar lijkt me wel zeker een mogelijkheid

Zal wel wat volk lokken, maar na die extreem slechte show van 2 jaar geleden hoeft die zeker niet te komen ?

haha, je hebt nog niks gezien. 2 jaar geleden was een van de betere keren.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Het is net bekend gemaakt dat Gojira op 26 juni naar de AB komt, dus kunnen we helaas ook afschrijven voor graspop.n
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik heb Marilyn zijn show in 2015 gezien op Graspop, die vond ik echt verschrikkelijk slecht.
Terwijl ik er best naar uit keek om hem een keer te zien. Was een flinke teleurstelling.

Van vrienden die in 2018 waren geweest heb ik gehoord dat hij in 2018 op graspop vele malen beter was dan in 2015.
Maar goed ik zie dat de meningen behoorlijk verdeeld zijn
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Het is net bekend gemaakt dat Gojira op 26 juni naar de AB komt, dus kunnen we helaas ook afschrijven voor graspop.n

zo vreemd, die konden op graspop of op werchter perfect gestaan hebben. snap de redenering hier niet. is wel 23 juni trouwens
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Ik ging het net wijzigen, ze hebben datum net aangepast naar dinsdag 23 juni. In originele aankondiging van ab stond foutief 26 juni.
Maar inderdaad heel vreem dat ze die 2 dagen na graspop daar zetten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Het maakt mij eigenlijk niks uit wat erbij zou komen. Als het niks is, hoef ik in ieder geval niet te wachten en staan powerwolf en alestorm lekker dicht na elkaar. En als het wel wat is, dan is het toch wat meer dagvulling.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Wie denken jullie dat de afsluiter wordt van de Marquee? Ik hoop namelijk op een goede Marquee aflsuiter tijdens Faith No More
Kanshebbers lijken me Heaven Shall Burn, Alestorm? Wie nog meer?
Men dacht hier eerder Paradise Lost maar deze staan wel heel laag op de affiche, nog lager dan The Hu.

Het hangt er natuurlijk wel vanaf wie er nog bij komt, maar ik neem aan dat Powerwolf de ms2 afsluiter wordt en anders een band die nog niet bekend is gemaakt.

Wellicht dat Heaven shall burn een goede optie zou zijn aangezien hier meestal toch een wat hardere/duistere band staat op deze plek?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Gojira komt trouwens ook in Zwolle, of all places...
Denk niet dat ze echt uitgesloten moeten worden voor Graspop aangezien ze in Nederland 3 keer optreden in een maand tijd.
27 Mei in Zwolle
28 Mei in Afaslife als support van Korn
21 Juni op Pinkpop

Heel apart vind ik.
1 ding is zeker, ze zijn lekker enthousiast bezig
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Alestorm zal sowieso wel op een mainstage staan, lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ze die in ee tent gaan zetten.

heaven shall burn kan ik moeilijk inchatten. Geweldige band, maar geen idee hoe groot die eigenlijk zijn.

Nog een band die ik moeilijk kan inschatten: babymetal. Stonden 2 weken geleden nog in een uitverkochte AB (waar ik ook aanwezig was :D), maar geen idee of de organisatie die op een main stage durft te zetten.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Gojira komt trouwens ook in Zwolle, of all places…
Denk niet dat ze echt uitgesloten moeten worden voor Graspop aangezien ze in Nederland 3 keer optreden in een maand tijd.
27 Mei in Zwolle
28 Mei in Afaslife als support van Korn
21 Juni op Pinkpop

Heel apart vind ik.
1 ding is zeker, ze zijn lekker enthousiast bezig

Amai, hopelijk komen ze dan nog naar Lokerse feesten of werchter ofzo. Graspop zou wel vreemd zijn, als ze dinsdag na het festival al in AB staan. Maar wie weet :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Gojira komt trouwens ook in Zwolle, of all places…
Denk niet dat ze echt uitgesloten moeten worden voor Graspop aangezien ze in Nederland 3 keer optreden in een maand tijd.
27 Mei in Zwolle
28 Mei in Afaslife als support van Korn
21 Juni op Pinkpop

Heel apart vind ik.
1 ding is zeker, ze zijn lekker enthousiast bezig

heel vreemd dit maar geeft me wel hoop
 

rg-almelo

Playlistbediener
19 feb 2020
16
7
Ik zou vooral aan de hand van de poster zeggen dat er nog wel iets groots bij moet. Maar 4 namen in eigen lettertype. De donderdag en zaterdag hebben er in ieder geval al 5. Is op zich te verklaren als ze er GNR hadden willen plaatsen, maar als je eenmaal weet dat die niet komen, dan kan je als je niks extra’s toevoegd net zo goed een van de kleinere namen wat groter erbij op zetten.

In deze denk ik dat jij en Timmetje beide gelijk hebben, mijn gedachte was nl. dat er nog 2 grote namen bij kunnen/moeten komen afgaande op de line-up en de poster indeling.
Kanshebbers? tjah dat is moeilijk natuurlijk maar afgaande op tourschema’s denk ik dat de volgende bands ondanks ontkennende geruchten toch mogelijk zijn.

- Sabaton ( majestica staat er al )
- Volbeat. ( staan ook op Hellfest )
- Nightwish ( ondanks solo optreden Floor pinkpop )
- Ac/Dc ( hopelijk ultiem stilgehouden )
- Marilyn Manson ( niet mijn favo maar toch headline materiaal)

Dan de wat kleinere bands waarvan ik hoop dat ze nog gaan komen...... Turbonegro ,Moonsorrow ,Bad Religion , Suicidal Tendencies, Venom , Sodom en natuurlijk de diverse coverbands hopelijk incl. Motörhead coverband
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken