Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
HET ZAL TOCH NIET ?!?! staat een enquete op metalfan.nl over het caronavirus en festivals !!! gisteren optreden van testament/exodus in italie gecanceld !!!!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
HET ZAL TOCH NIET ?!?! staat een enquete op metalfan.nl over het caronavirus en festivals !!! gisteren optreden van testament/exodus in italie gecanceld !!!!

crossfaith in italië ook al gecanceled. Is natuurlijk wel nog even, Geen reden tot paniek wel, gewoon afwachten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Had er al een topic over gemaakt: https://forum.festileaks.com/forums/topic/corona-virus-en-concerten-festivals/
 

graspoeper

Playlistbediener
11 feb 2020
10
27
Het risico is aanwezig dat het gebeurd, maar dan kost het de regeringen vele miljoenen euro's. Artiesten moeten namelijk gewoon betaald worden, en België heeft zeer veel festivals. Als ze die allemaal afblazen is niet alleen de fan de dupe, maar ook de organisaties moeten dan "gered" worden omdat anders vrijwel geen enkel festival financieel overeind blijft. Ik vraag me wel oprecht af hoe het kan dat ze in Italië zo lopen te sukkelen met het virus en de uitbraak ervan, in deze contreien is het steeds 1 of 2 gevalletjes die meteen worden opgehaald en in quarantaine geplaatst worden, en in Italië lijkt het als een sneltrein rond te trekken.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
hoor ook veel dat het virus niet tegen warmte kan. als we hetzelfde weer als vorig jaar krijgen komt het goed. :cool:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Het risico is aanwezig dat het gebeurd, maar dan kost het de regeringen vele miljoenen euro’s. Artiesten moeten namelijk gewoon betaald worden, en België heeft zeer veel festivals. Als ze die allemaal afblazen is niet alleen de fan de dupe, maar ook de organisaties moeten dan “gered” worden omdat anders vrijwel geen enkel festival financieel overeind blijft. Ik vraag me wel oprecht af hoe het kan dat ze in Italië zo lopen te sukkelen met het virus en de uitbraak ervan, in deze contreien is het steeds 1 of 2 gevalletjes die meteen worden opgehaald en in quarantaine geplaatst worden, en in Italië lijkt het als een sneltrein rond te trekken.
er moet maar 1 door de mazen van het net glippen om een kettingreactie te veroorzaken. Onze enige coronapatient is hier een goed voorbeeld. Die mens was niet ziek he maar had het wel, had hij 3 dagen eerder een vliegtuig genomen was die niet gecontroleerd geweest en was het bij ons ook het geval.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
hoor ook veel dat het virus niet tegen warmte kan. als we hetzelfde weer als vorig jaar krijgen komt het goed. ?

Al krijg je dan wel weer stof en loopt iedereen alsnog de longen uit zn lijf te hoesten haha
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
Mark Jansen over MaYaN op Instagram: "Upcoming MaYaN shows! And we will announce a big European festival soon as well"
Kanshebber voor Graspop?
https://www.instagram.com/p/B9B8aFno4Hy/
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Mark Jansen over MaYaN op Instagram: “Upcoming MaYaN shows! And we will announce a big European festival soon as well”
Kanshebber voor Graspop?
Lijkt me inderdaad een mooie kanshebber voor Graspop, vooral als Nightwish niet komt zal er toch iets moeten komen om het gebrek aan symfonische metal op te vullen.
Toch zie ik hem zelf liever komen met Epica (of allebij, mag ook)

evanescence zou ik ook graag een keer zien, al zie ik ze niet zo snel langskomen aangezien ze nog geen tour hebben in juni/juli
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Yes, en graag! :-D
Maar natuurlijk niet als de verwachte ontbrekende grote naam op vrijdag.. :wink:
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Yes, en graag! ?
Maar natuurlijk niet als de verwachte ontbrekende grote man op vrijdag.. ?
Is die onbekende grote man nog wel verwacht?
Voor mij voelt het meer als een hoop dan een verwachting.
Wat denken jullie?

Als Nightwish niet komt zie ik het eigenlijk niet voor me dat er een andere grote naam komt, Sabaton en Marilyn Manson zijn theoretisch mogelijk maar niet echt realistisch aangezien ze niet eens een tour hebben in die periode.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Mayan is op zich wel leuk live, maar heel denderend vind ik het ook weer niet. Zag ze als voorprogramma van Epica in Hertme vorig jaar, en ze komen naar Metropool binnenkort, misschien ga ik daar wel heen.

Verder heeft Mushroomhead net een tour in juli aangekondigd. Ik ken ze alleen van naam (en weet dat ze maskers hebben), en heb eigenlijk geen idee hoe hun muziek klinkt en hoe groot ze zijn, maar er is nog niks in België aangekondigd... dus dit zou misschien nog een kanshebber kunnen zijn?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Mayan is op zich wel leuk live, maar heel denderend vind ik het ook weer niet. Zag ze als voorprogramma van Epica in Hertme vorig jaar, en ze komen naar Metropool binnenkort, misschien ga ik daar wel heen.

Verder heeft Mushroomhead net een tour in juli aangekondigd. Ik ken ze alleen van naam (en weet dat ze maskers hebben), en heb eigenlijk geen idee hoe hun muziek klinkt en hoe groot ze zijn, maar er is nog niks in België aangekondigd… dus dit zou misschien nog een kanshebber kunnen zijn?

Ha toevallig, ik was ook in Hertme. Fantastische locatie, maar wat een bagger geluid. Bij Epica ging het nog wel, maar Mayan ging alle kanten op. Wel een toffe band en sympathieke mensen. Met name Marcela is altijd wel in voor een praatje na het optreden.

Ik ga Mayan volgende week zien in Leiden. Zou geweldig moeten zijn in een relatief kleine venue. Hopelijk nu met beter geluid. En ik zal eens kijken of ik iets over Graspop los kan krijgen, als we voor die tijd nog geen aankondiging hebben gehad.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
joris313 wrote:
Mayan is op zich wel leuk live, maar heel denderend vind ik het ook weer niet. Zag ze als voorprogramma van Epica in Hertme vorig jaar, en ze komen naar Metropool binnenkort, misschien ga ik daar wel heen.

Verder heeft Mushroomhead net een tour in juli aangekondigd. Ik ken ze alleen van naam (en weet dat ze maskers hebben), en heb eigenlijk geen idee hoe hun muziek klinkt en hoe groot ze zijn, maar er is nog niks in België aangekondigd… dus dit zou misschien nog een kanshebber kunnen zijn?

Ha toevallig, ik was ook in Hertme. Fantastische locatie, maar wat een bagger geluid. Bij Epica ging het nog wel, maar Mayan ging alle kanten op. Wel een toffe band en sympathieke mensen. Met name Marcela is altijd wel in voor een praatje na het optreden.

Ik ga Mayan volgende week zien in Leiden. Zou geweldig moeten zijn in een relatief kleine venue. Hopelijk nu met beter geluid. En ik zal eens kijken of ik iets over Graspop los kan krijgen, als we voor die tijd nog geen aankondiging hebben gehad.
Hé, wat grappig. Ik ga ook naar Leiden toe. Een optreden van MaYaN op Graspop zou me enorm tof lijken. Gebr. De Nobel is op zich ook een mooie zaal om ze te zien. Inderdaad niet zo groot, goed geluid (!) en een prima ligging.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Set Abominae wrote:
Als Nightwish niet komt zie ik het eigenlijk niet voor me dat er een andere grote naam komt, Sabaton en Marilyn Manson zijn theoretisch mogelijk maar niet echt realistisch aangezien ze niet eens een tour hebben in die periode.

Op basis waarvan noem je deze 2 namen dan? Theoretisch zouden dan Avenged Sevenfold, Golden Earring, Ghost, Scorpions, Twisted Sister Reünie en Black Sabbath Reünie ook kunnen. Maar ja..ze hebben geen tour in die periode.
Kijk naar namen in de buurt, die komen waarschijnlijk nog op GMM.
Hellfest, Rock Am Ring, Copenhell, Novarock allemaal festivals in de buurt met mogelijke namen voor GMM.
Ik zou er echter niet meer te veel van verwachten.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
jamel wrote:

joris313 wrote:
Mayan is op zich wel leuk live, maar heel denderend vind ik het ook weer niet. Zag ze als voorprogramma van Epica in Hertme vorig jaar, en ze komen naar Metropool binnenkort, misschien ga ik daar wel heen.

Verder heeft Mushroomhead net een tour in juli aangekondigd. Ik ken ze alleen van naam (en weet dat ze maskers hebben), en heb eigenlijk geen idee hoe hun muziek klinkt en hoe groot ze zijn, maar er is nog niks in België aangekondigd… dus dit zou misschien nog een kanshebber kunnen zijn?


Ha toevallig, ik was ook in Hertme. Fantastische locatie, maar wat een bagger geluid. Bij Epica ging het nog wel, maar Mayan ging alle kanten op. Wel een toffe band en sympathieke mensen. Met name Marcela is altijd wel in voor een praatje na het optreden.

Ik ga Mayan volgende week zien in Leiden. Zou geweldig moeten zijn in een relatief kleine venue. Hopelijk nu met beter geluid. En ik zal eens kijken of ik iets over Graspop los kan krijgen, als we voor die tijd nog geen aankondiging hebben gehad.

Hé, wat grappig. Ik ga ook naar Leiden toe. Een optreden van MaYaN op Graspop zou me enorm tof lijken. Gebr. De Nobel is op zich ook een mooie zaal om ze te zien. Inderdaad niet zo groot, goed geluid (!) en een prima ligging.

Mee eens! Sinds m'n beste vriend naar Zoetermeer is verhuisd, is Gebr De Nobel op onze radar gekomen. We hebben er een paar maanden terug Leprous gezien en dat beviel uitstekend.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
loek wrote:

Set Abominae wrote:
Als Nightwish niet komt zie ik het eigenlijk niet voor me dat er een andere grote naam komt, Sabaton en Marilyn Manson zijn theoretisch mogelijk maar niet echt realistisch aangezien ze niet eens een tour hebben in die periode.

Op basis waarvan noem je deze 2 namen dan? Theoretisch zouden dan Avenged Sevenfold, Golden Earring, Ghost, Scorpions, Twisted Sister Reünie en Black Sabbath Reünie ook kunnen. Maar ja..ze hebben geen tour in die periode.
Kijk naar namen in de buurt, die komen waarschijnlijk nog op GMM.
Hellfest, Rock Am Ring, Copenhell, Novarock allemaal festivals in de buurt met mogelijke namen voor GMM.
Ik zou er echter niet meer te veel van verwachten.
De reden dat ik deze 2 namen specifiek noemde is dat ze hier meerdere keren genoemd zijn een paar pagina's terug. En dat het niet realistisch is is precies wat ik zeg. Eigenlijk herhaal je gewoon alles dat ik zeg met een paar namen extra die nergens op slaan

Mijn hele punt was juist dat er naast Nightwish geen grote namen touren tijdens Graspop
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
loek wrote:

Set Abominae wrote:
Als Nightwish niet komt zie ik het eigenlijk niet voor me dat er een andere grote naam komt, Sabaton en Marilyn Manson zijn theoretisch mogelijk maar niet echt realistisch aangezien ze niet eens een tour hebben in die periode.

Op basis waarvan noem je deze 2 namen dan? Theoretisch zouden dan Avenged Sevenfold, Golden Earring, Ghost, Scorpions, Twisted Sister Reünie en Black Sabbath Reünie ook kunnen. Maar ja..ze hebben geen tour in die periode.
Kijk naar namen in de buurt, die komen waarschijnlijk nog op GMM.
Hellfest, Rock Am Ring, Copenhell, Novarock allemaal festivals in de buurt met mogelijke namen voor GMM.
Ik zou er echter niet meer te veel van verwachten.
Sorry, even een tip tussendoor, aangezien ik dit te vaak bij jou en anderen heb zien foutgaan:
Let goed op dat je na/achter een quote begint te typen, nu lijkt het net alsof je op mij reageert.
Dit uiteraard om mogelijke verwarring te voorkomen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken