Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
jamel wrote:

joris313 wrote:
Mayan is op zich wel leuk live, maar heel denderend vind ik het ook weer niet. Zag ze als voorprogramma van Epica in Hertme vorig jaar, en ze komen naar Metropool binnenkort, misschien ga ik daar wel heen.

Verder heeft Mushroomhead net een tour in juli aangekondigd. Ik ken ze alleen van naam (en weet dat ze maskers hebben), en heb eigenlijk geen idee hoe hun muziek klinkt en hoe groot ze zijn, maar er is nog niks in België aangekondigd… dus dit zou misschien nog een kanshebber kunnen zijn?


Ha toevallig, ik was ook in Hertme. Fantastische locatie, maar wat een bagger geluid. Bij Epica ging het nog wel, maar Mayan ging alle kanten op. Wel een toffe band en sympathieke mensen. Met name Marcela is altijd wel in voor een praatje na het optreden.

Ik ga Mayan volgende week zien in Leiden. Zou geweldig moeten zijn in een relatief kleine venue. Hopelijk nu met beter geluid. En ik zal eens kijken of ik iets over Graspop los kan krijgen, als we voor die tijd nog geen aankondiging hebben gehad.

Hé, wat grappig. Ik ga ook naar Leiden toe. Een optreden van MaYaN op Graspop zou me enorm tof lijken. Gebr. De Nobel is op zich ook een mooie zaal om ze te zien. Inderdaad niet zo groot, goed geluid (!) en een prima ligging.

Hier nog één! Mooie kans om deze band in een kleine zaal te zien, bovendien een fijne locatie. Zin in.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Een app met het knopje schedule maakt het wachten op het blokkenschema alleen nog maar erger. Voor mijn gevoel zijn ze erg vroeg dit jaar met de app, klopt dit? Misschien dat we dan ook wat eerder het schema krijgen. Dan weet ik welke bands ik uit mijn overvolle playlists moet gooien.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Een app met het knopje schedule maakt het wachten op het blokkenschema alleen nog maar erger. Voor mijn gevoel zijn ze erg vroeg dit jaar met de app, klopt dit? Misschien dat we dan ook wat eerder het schema krijgen. Dan weet ik welke bands ik uit mijn overvolle playlists moet gooien.

een nieuwe naam en een nieuw kleurtje op dezelfde app smijten is dan ook niet de grote moeite.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
volgens graspop zijn alle vip tickets kaarten weg en zijn de donderdag vrijdag en zaterdag tickets ook goed aan het verkopen. in hun eigen woorden "these will sell out"

Ergens vind ik dit jammer, want dit toont aan livenation dat graspop gaat uitverkopen als het nu een betere of een mindere dag is.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
En Gojira al uitverkocht.
Logisch ook met maar amper 2000 plaatsen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
vond de ab dan ook een vreemde zaal, dit kan je toch op zen minst naar cirque royal upgraden? heeft naar mijn mening even goed geluid als ab. andere optie is vorst maar 2k naar 8k is wel een grote sprong
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
én in Vorst is de akoestiek vaak al veel minder he.

Wie weet staan ze ook nog gewoon op een of ander festival, er op voorhand al wetende dat de AB in no time uitverkocht ging zijn?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
én in Vorst is de akoestiek vaak al veel minder he.

Wie weet staan ze ook nog gewoon op een of ander festival, er op voorhand al wetende dat de AB in no time uitverkocht ging zijn?

met een nieuw album kunnen ze overal staan, zelfs graspop waar ze vorig jaar al stonden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
volgens graspop zijn alle vip tickets kaarten weg en zijn de donderdag vrijdag en zaterdag tickets ook goed aan het verkopen. in hun eigen woorden “these will sell out”

Ergens vind ik dit jammer, want dit toont aan livenation dat graspop gaat uitverkopen als het nu een betere of een mindere dag is.
Van de vrijdag had ik het eigenlijk ook niet verwacht. Het dagprogramma is best sterk maar toch vind ik het moeilijk te begrijpen hoe iemand hier 105 euro voor over heeft. Vooral met zo een zwakke headliner, die ook nog eens op Werchter staat.

De app is inderdaad veel vroeger dan vorig jaar. Volgens mij kwam die toen pas in April.
Wel leuk maar een app zonder tijdschema is gewoon niet heel nuttig
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
volgens graspop zijn alle vip tickets kaarten weg en zijn de donderdag vrijdag en zaterdag tickets ook goed aan het verkopen. in hun eigen woorden “these will sell out”

Ergens vind ik dit jammer, want dit toont aan livenation dat graspop gaat uitverkopen als het nu een betere of een mindere dag is.

Van de vrijdag had ik het eigenlijk ook niet verwacht. Het dagprogramma is best sterk maar toch vind ik het moeilijk te begrijpen hoe iemand hier 105 euro voor over heeft. Vooral met zo een zwakke headliner, die ook nog eens op Werchter staat.

De app is inderdaad veel vroeger dan vorig jaar. Volgens mij kwam die toen pas in April.
Wel leuk maar een app zonder tijdschema is gewoon niet heel nuttig
headliners doen mij er al jaren niet meer toe op graspop. within temptation was ook een zwakke headliner vorig jaar maar had wel een heel sterk programma. Maar dat heeft deze vrijdag ook niet en toch zou die goed verkopen. Dan lijkt het mij dat graspop al bijna in de categorie van festivals die utiverkopen ongeacht wat er staat.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
loek wrote:

xydroh wrote:
volgens graspop zijn alle vip tickets kaarten weg en zijn de donderdag vrijdag en zaterdag tickets ook goed aan het verkopen. in hun eigen woorden “these will sell out”

Ergens vind ik dit jammer, want dit toont aan livenation dat graspop gaat uitverkopen als het nu een betere of een mindere dag is.


Van de vrijdag had ik het eigenlijk ook niet verwacht. Het dagprogramma is best sterk maar toch vind ik het moeilijk te begrijpen hoe iemand hier 105 euro voor over heeft. Vooral met zo een zwakke headliner, die ook nog eens op Werchter staat.

De app is inderdaad veel vroeger dan vorig jaar. Volgens mij kwam die toen pas in April.
Wel leuk maar een app zonder tijdschema is gewoon niet heel nuttig

headliners doen mij er al jaren niet meer toe op graspop. within temptation was ook een zwakke headliner vorig jaar maar had wel een heel sterk programma. Maar dat heeft deze vrijdag ook niet en toch zou die goed verkopen. Dan lijkt het mij dat graspop al bijna in de categorie van festivals die utiverkopen ongeacht wat er staat.

Die festivals doen dat echter meestal met alleen maar combi tickets, geen losse dagtickets, toch? Als die vrijdag nu uitverkoopt is dat toch de verdienste van de acts die er staan, lijkt me. Kan me voorstellen dat veel FNM fans liever een headlineshow van ze op Graspop zien, dan een kortere sub set op Werchter icm 21 Pilots en Kendrick. En wellicht verschuift Powerwolf of HSB toch ook nog een pak dagtickets. Of inderdaad gewoon de som van het hele programma. Wie zal het zeggen...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ja maar objectief gezien is die vrijdag van vorig jaar toch beter dan die vrijdag van dit jaar? zelfs al was er op beide dagen een mindere headliner volgens ons gezellig forum.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ja maar objectief gezien is die vrijdag van vorig jaar toch beter dan die vrijdag van dit jaar? zelfs al was er op beide dagen een mindere headliner volgens ons gezellig forum.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Als je puur kijkt naar de grootte van de bands: Anthrax, Lynyrd Skynyrd, Amon Amarth, Slayer vergeleken met Powerwolf, Heaven Shall Burn en Alsetorm. Ik denk toch wel dat 2019 het wint in dat opzicht

Toch qua persoonlijke smaak heb ik liever de vrijdag van dit jaar als ik kijk naar het dagprogramma, los van het feit dat ik Within Temptation best een leuke show vond en FNM me totaal niet trekt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken