Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik tel op de poster van hellfest 4 namen die er nog bij moeten komen waarvan 3 op de mainstage.
Die van vrijdag zal wel Mastodon zijn gok ik, zoals al was geleaked toen de poster verscheen.
Op de zaterdag missen ze nog 2 bands op de mainstages, wellicht dat 1 hiervan inderdaad ook op Graspop zal staan op de donderdag of vrijdag?
Ik zie het wel gebeuren dat five finger death punch nog een tour aankondigd aangezien hun EU tour nu ongeveer afgelopen is. Nightwish zal het in ieder geval niet zijn want Floor staat de zaterdag op pinkpop als solo act.

Waarschijnlijk niet realistisch maar ik hoop ook nog een klein beetje op Avenged Sevenfold, aangezien ze wel een album hebben opgenomen zie ik het nog wel gebeuren dat ze op het laatste moment aan Graspop en Hellfest worden toegevoegd. Al is het wel ongebruikelijk voor zo een grote band om dit te doen dus ik verwacht het niet. Wellicht is Limp Bizkit ook nog een optie of Dropkick Murphys die hun tour wat uitbreid.

EDIT: Dropkick Murphys kunnen we misschien ook wel afstrepen, ze hebben hun tour uitgebreid maar meer naar eind juli in plaats van naar juni.
Ze komen ook 27 juli in de 013, Tilburg. Er staat nog geen Belgische datum in hun tour. Ik gok dat ze op één van de andere Belgische festivals zullen staan.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
nightwish lijkt mij ook niet meer te komen!! mocht er nog een grotere naam komen dan is ffdp meer realistisch al denk ik dat amon amarth meer voor de hand ligt (doen ook een tour met powerwolf).
of zou avantasia nog een optie zijn?? we zullen het komende weken wel horen.
a.s. vrijdag is de laatste dag dat belgische bands zich kunnen inschrijven voor de red bull metaldome stage.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Dropkick Murphys is al headliner van sjockrock. Lijkt me ook wel exclusief te zijn, dus ik verwacht ze niet meteen op een ander Belgisch festival.

 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Dropkick Murphys is al headliner van sjockrock. Lijkt me ook wel exclusief te zijn, dus ik verwacht ze niet meteen op een ander Belgisch festival.

Oh ik zie het, dat is vreemd. Dit festival staat niet in hun tour agenda op hun eigen website.
Dan zullen ze inderdaad niet op Graspop verschijnen
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
xydroh wrote:
vreemd, ik zag dit echt op lokerse feesten ofzo nog terecht komen

Stonden vorig jaar op de Lokerse feesten en de namen voor de punkrockdag van dit jaar zijn al bekend

Vorig jaar stond The Offspring op de Lokerse tijdens de punkdag, Murphys was in 2018.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
kaiser wrote:

xydroh wrote:
vreemd, ik zag dit echt op lokerse feesten ofzo nog terecht komen


Stonden vorig jaar op de Lokerse feesten en de namen voor de punkrockdag van dit jaar zijn al bekend

Vorig jaar stond The Offspring op de Lokerse tijdens de punkdag, Murphys was in 2018.

Juist, my mistake, was vergeten dat offspring al 2x headliner was van de punkrockdag.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Amai Sjokrock gaat hard.

Een festival waarvan je heel weinig hoort in de pers, maar die hebben de laatste jaren al meermaals een opvallend goede affiche gehad. Hebben een beetje de leegte dat groezrock heeft achtergelaten opgevuld.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
tons of rock ook de laatste namen bekend gemaakt. ik vind jorn lande (dio tribute) wel een leuke voor in de metal dome.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
366
356
tons of rock ook de laatste namen bekend gemaakt. ik vind jorn lande (dio tribute) wel een leuke voor in de metal dome.
Jorn mag zeker eens langskomen, maar ik vrees dat hij alleen Noorwegen zal doen. Toch één van de betere zangers in de Metal scene.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
oke, de nieuwe demons & wizards draait hier nu !!!!!!! BOEKEN DIE GASTEN !!!!!! afsluiters marquee op vrijdag ???
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Meestal betekend dit dat het slechts een paar dagen meer zal duren voor het uitverkoopt
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Meestal betekend dit dat het slechts een paar dagen meer zal duren voor het uitverkoopt

Bij sommige festivals doen ze dat gewoon om de verkoop wat te boosten, maar denk inderdaad dat het in dit geval zal betekenen dat combis vrij snel uitverkocht zullen zijn
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Graspop is daar redelijk eerlijk in ja, dat gaat niet lang meer duren.
Socials die maanden vol gezaag en geklaag stonden, toch uitverkopen. Zegt genoeg.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ik denk dat ze dit jaar alles behalve de vrijdag gaan uitverkopen. 3 edities na elkaar, laat toch wel wat ruimte om te gaan nadenken over eventueel een grotere weide.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken