Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
loek wrote:

koekdoos wrote:
Beter gewoon hetzelfde als in 2017, nog fftjes Scorpions over vliegen. Als ze dan toch al een en al oudjes laten headlinen, dan ook maar meteen het feest compleet maken.


Scorpions heeft nog geen tour aangekondigd in Europa en ze spelen vanaf begin Juli in de US. Hopelijk blijft dit zo.
Zal wel persoonlijke smaak zijn maar het laatste dat deze editie nodig heeft is nog meer oude headliners. Ik hoop echt dat de grootste naam/namen een leuke wat jongere band is.
Persoonlijk heb ik liever powerwolf/Alestorm/HSB als ms2 afsluiter dan Scorpions. Maar goed er zullen genoeg mensen zijn die er anders over denken.

Ik blijf dromen over Nightwish in de laatste lading bands al lijkt die droom steeds verder weg te komen

Daar denk ik ook precies hetzelfde over. Laat dan Amon Amarth langskomen voor een speciale late night set als afsluiter. Heerlijk, dan hoor je weinig mensen klagen lijkt me.

Alleen ik denk ik :p
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Momenteel mijn eerste kennismaking met Amaranthe. Wat is dit een heerlijke groep, op de plaat althans! Zeer binnenkort ook maar eens wat live-registraties checken. Dit kon weleens een lastige clash worden als ze inderdaad overlappen met Iron Maiden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Momenteel mijn eerste kennismaking met Amaranthe. Wat is dit een heerlijke groep, op de plaat althans! Zeer binnenkort ook maar eens wat live-registraties checken. Dit kon weleens een lastige clash worden als ze inderdaad overlappen met Iron Maiden.
Dit zou voor mij ook een hele slechte clash zijn. Ik blijf toch hopen dat ze gewoon in de middag spelen op de mainstage.
Amaranthe heb ik nog niet live kunnen zien en wil ik echt niet missen. Voor iron maiden geld hetzelfde
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
koekdoos wrote:
vorige keer speelden ze 19:20-20:10 in de metal dome.

Volgens mij speelden ze rond 16:00 in de Marquee?

Beide clashfinders die ik kon vinden hebben ze om 19:20 staan. Tijd weet ik niet precies, maar ik kan me in ieder geval wel zeker herinneren dat het in de Metal Dome was.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
loek wrote:

koekdoos wrote:
vorige keer speelden ze 19:20-20:10 in de metal dome.


Volgens mij speelden ze rond 16:00 in de Marquee?

Beide clashfinders die ik kon vinden hebben ze om 19:20 staan. Tijd weet ik niet precies, maar ik kan me in ieder geval wel zeker herinneren dat het in de Metal Dome was.
Ik zie al waar het mis gaat, ik heb het over hun passage in 2018 en jij over hun passage in 2016.
In 2016 stonden ze inderdaad om 19:20 in de metaldome, en in 2018 stonden ze om 16:15 in de Marquee.

Hopoelijk dit jaar op de mainstage, dan heb ik geen clashes. Maar ben bang van niet aangezien de mainstages al redelijk volstaan op de donderdag.
Ben toch bang dat ze tijdens Alter Bridge of Iron maiden gaan spelen in de Marquee maar we zullen zien
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
koekdoos wrote:

loek wrote:

koekdoos wrote:
vorige keer speelden ze 19:20-20:10 in de metal dome.


Volgens mij speelden ze rond 16:00 in de Marquee?


Beide clashfinders die ik kon vinden hebben ze om 19:20 staan. Tijd weet ik niet precies, maar ik kan me in ieder geval wel zeker herinneren dat het in de Metal Dome was.

Ik zie al waar het mis gaat, ik heb het over hun passage in 2018 en jij over hun passage in 2016.
In 2016 stonden ze inderdaad om 19:20 in de metaldome, en in 2018 stonden ze om 16:15 in de Marquee.

Hopoelijk dit jaar op de mainstage, dan heb ik geen clashes. Maar ben bang van niet aangezien de mainstages al redelijk volstaan op de donderdag.
Ben toch bang dat ze tijdens Alter Bridge of Iron maiden gaan spelen in de Marquee maar we zullen zien

Ah, klopt, helemaal gemist dat ze er in 2018 ook hebben gestaan. Dan is het natuurlijk de vraag in hoe verre de marquee ook open zal zijn, of gesloten zal blijven. Zal voor veel bands in Marquee/Metal Dome toch aardig wat uitmaken in tijd waarop ze spelen.
 

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
88
52
Ik zou ze ook eens graag zien. Hopelijk staan ze rond 16 à 17u. Kan ik het mooie rijtje Amaranthe - Rode Duivels - Iron Maiden maken!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik zou ze ook eens graag zien. Hopelijk staan ze rond 16 à 17u. Kan ik het mooie rijtje Amaranthe – Rode Duivels – Iron Maiden maken!
Ik hoop zelf op een rijtje Amaranthe - Alter Bridge - Iron Maiden
Dit zijn namelijk mijn enige must see's op de donderdag dus zou vervelend zijn als ze overlappen

At the gates lijkt me ook goede een kanshebber trouwens. Al zijn ze wel al bezet op de donderdag en vrijdag. Maar misschien een leuke naam voor de zondag aangezien daar ook nog een paar bands missen
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Ik heb donderdag wel iets meer bands die ik echt wil zien. Sterker nog, ik kan op 1 hand de bands tellen die ik niet groen heb gemaakt. Moet een en ander nog wel op Youtube checken, maar dit is veelbelovend.
En natuurlijk heb ik ook wel zin in een cursus pannenkoekenbakken van Fleddy.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ik heb donderdag wel iets meer bands die ik echt wil zien. Sterker nog, ik kan op 1 hand de bands tellen die ik niet groen heb gemaakt. Moet een en ander nog wel op Youtube checken, maar dit is veelbelovend.
En natuurlijk heb ik ook wel zin in een cursus pannenkoekenbakken van Fleddy.
Ik heb precies hetzelfde, maar ik hoef 'gelukkig' niet te kiezen. Ben er donderdag helaas nog niet bij, maar ik laat me wel redelijk dichtbij onderdompelen met geweldige muziek.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Rockbeer wrote:
Ik heb donderdag wel iets meer bands die ik echt wil zien. Sterker nog, ik kan op 1 hand de bands tellen die ik niet groen heb gemaakt. Moet een en ander nog wel op Youtube checken, maar dit is veelbelovend.
En natuurlijk heb ik ook wel zin in een cursus pannenkoekenbakken van Fleddy.

Ik heb precies hetzelfde, maar ik hoef ‘gelukkig’ niet te kiezen. Ben er donderdag helaas nog niet bij, maar ik laat me wel redelijk dichtbij onderdompelen met geweldige muziek.

Wat staat er op donderdag op de planning voor jou?

Donderdag zal t bij mij voornamelijk om Airbourne draaien, maar krijg de dag verder wel vol.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

Rockbeer wrote:
Ik heb donderdag wel iets meer bands die ik echt wil zien. Sterker nog, ik kan op 1 hand de bands tellen die ik niet groen heb gemaakt. Moet een en ander nog wel op Youtube checken, maar dit is veelbelovend.
En natuurlijk heb ik ook wel zin in een cursus pannenkoekenbakken van Fleddy.


Ik heb precies hetzelfde, maar ik hoef ‘gelukkig’ niet te kiezen. Ben er donderdag helaas nog niet bij, maar ik laat me wel redelijk dichtbij onderdompelen met geweldige muziek.

Wat staat er op donderdag op de planning voor jou?

Donderdag zal t bij mij voornamelijk om Airbourne draaien, maar krijg de dag verder wel vol.
Clapton in het Sportpaleis. Ook geen straf.

Airbourne lijkt me ook wel top. Ga ze met Alter Bridge en Iron Maiden ook al zien, dus ik krijg wel een deel van de line-up te zien. Toch een soort op ingespeeld.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Over Amaranthe gesproken, ze hebben een nieuw nummer gereleased afgelopen vrijdag
met de oude zangeres van Arch Enemy (Angela Gossow). Blijkbaar is ze ook de manager van Amaranthe

[video]https://www.youtube.com/watch?v=iZweNFWbegI[/video]
 

thesummoning

Campingartiest
18 jun 2019
63
184
Best tevreden hier met de affiche. Vooral weer een mooie portie black metal en daarnaast een ontdekking met Our survival depends on us. Ook tof om eens het countryprojectije van de zanger van Behemoth te kunnen zien. En met Judas Priest en Iron Maiden zijn er toch twee headliners die ik heel graag wil zien, wat al een stuk beter is dan gemiddeld. Nu enkel hopen dat My Dying Bride niet clasht met Iron Maiden of Mercyful Fate. In zijn geheel vooralsnog wel minder bands die ik wil zien dan de vorige jaren, dus hoop toch dat er nog wat bijkomt. Vooral wat Folkmetal betreft, is het nog zwakjes. Hopelijk zeker nog eens Ensiferum (al was het maar omdat die precies dan toch in de buurt zijn meende ik hier ergens gelezen te hebben?). Idealiter ook nog een Turisas, Fintroll of Korpiklaani. Zeal and Ardor mag van mij ook altijd terugkomen (net als Heilung, maar die heb ik al gezien in de AB, dus die mogen gerust ook nog een jaartje wachten).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Hopelijk zeker nog eens Ensiferum (al was het maar omdat die precies dan toch in de buurt zijn meende ik hier ergens gelezen te hebben?)
Staan op Hellfest in hetzelfde weekend. Kans is best aanwezig dat ze eventjes doorreizen naar Belgique.
 

rg-almelo

Playlistbediener
19 feb 2020
16
7
A little update about next announcements �

� - 1 Day Pass: very very very soon
� - Very Special Guests announcement: very soon
� - Running Order: very soon
� - Easy Camp Launch : soon

Now, yoga time ! � �

Dit werd 2 dagen geleden geplaatst door Hellfest, de aangekondigde “special guest” ook een kanshebber voor de vrijdag/zaterdag of de magere donderdag?
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
A little update about next announcements �

� – 1 Day Pass: very very very soon
� – Very Special Guests announcement: very soon
� – Running Order: very soon
� – Easy Camp Launch : soon

Now, yoga time ! � �

Dit werd 2 dagen geleden geplaatst door Hellfest, de aangekondigde “special guest” ook een kanshebber voor de vrijdag/zaterdag of de magere donderdag?

Die kans bestaat natuurlijk, en mogelijk een band die nog geen europese concerten heeft aangekondigd dan. Wel benieuwd wat het gaat zijn.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Dit werd 2 dagen geleden geplaatst door Hellfest, de aangekondigde “special guest” ook een kanshebber voor de vrijdag/zaterdag of de magere donderdag?

Zou zeker kunnen, alleen zijn hun 'very special guests' niet meer zooo 'very special' als ze ook op graspop staan natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken