Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Rinze wrote:
Kut Livenation

Rinze, ik neem aan dat je deze woorden nog gaat terug nemen? Er komen nog 2 headliners he!

Ik ga er althans van uit, dat (onder andere) jij, een klein vreugde sprongetje gaat maken bij de aankonding van de zondag headliner. Dus verlies daar je geloof niet meer.
Maar zeker bij de vrijdag headliner, daar verwacht ik dat je achteraf het besef gaat krijgen dat je een groot stuk groene zeep nodig hebt om je mond te spoelen.

Althans, wat ik zo interpreteer momenteel…

excuus, Set Abominae. (was in de war door de profielfoto)

Ik ben best bereid om mijn woorden terug te nemen, als het inderdaad fatsoenlijke namen zijn. Maarja het enige wat op het moment toert, en een frisse naam zou zijn geweest dit jaar is SOAD. Misschien is mijn frustratie naar Livenation niet volkomen terecht, maar ik blijf die frustratie houden met SOAD zelf (als het inderdaad zo is dat ze zelf de voorkeur aan Werchter hebben gegeven). Ik ga dan ook niet naar hun optreden in de Ziggodome en al helemaal niet naar Werchter.

Van wat ik kan zien dat er op andere festivals staat, en wat de geruchten zijn (al ben ik hier niet 100% van op de hoogte), is het mogelijk dat we voor de zoveelste keer Volbeat krijgen, en dat Nightwish een keer de mainstage 1 gaat afsluiten. Nightwish zou opzich wel leuk zijn maar wordt er niet erg enthousiast van. Verder hier en daar gelezen dat mensen denken dat AC/DC komt. Hier heb ik echt helemaal niks mee, zelfde princiepe als Kiss, een erg oude band die nog steeds razend populair is.

Maarja, we zullen zien wat het gaat worden. Mijn hoop is nog steeds hoog, maar mijn verwachtingen zijn toch iets lager.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Voor zover ik heb gelezen, was de show van SOAD op Werchter in 2017 gewoon fantastisch goed en was ook het publiek zeer enthousiast. Dat heeft de band gemerkt en uiteraard ook de organisatie van Werchter. Hoewel ik hetzelf ook jammer vind en ergens 'egoïstisch', uiteindelijk draait een festival ook veelal gewoon om geld. En SOAD zal sowieso zorgen voor een lading mensen die anders niet naar het festival zouden zijn gekomen. En als een band zelf een goede ervaring heeft met een festival, kan ik ook heel goed begrijpen dat ze graag terug naar dat zelfde festival keren. Het wordt voor festivals als Graspop dan ook heel moeilijk om met vernieuwende grote headliners te komen (vandaar dus opnieuw the usual suspects), maar net ook daarom dat ik het in de nabije toekomst ook wel zie gebeuren dat bv. een Foo Fighters of Qeens of the Stone Age wel eens op de affiche zouden kunnen komen. Dat is dan, als het niet past voor Werchter om ze te boeken ...

Voor dit jaar lijkt een Nightwish en Faith No More op die manier wel een evidentie - hoewel: FNM kan evengoed naar Werchter, want daar zullen ze enkele jaren terug ook wel goed onthaald zijn geweest - en een dagje Werchter met FNM en SOAD verkoopt volgens mij vlotjes uit. Nightwish zit met een Lotto Arena die precies niet zo snel vult als gehoopt. Het is dus eigenlijk koffiedik kijken wat Graspop uit z'n mouw kan toveren. Ik vrees ook ergens dat er enkele zaken verkeerd zijn gelopen en ze daardoor dus nog steeds maar 2 acts als headliner hebben aangekondigd. Langs de andere kant: beter dat ze dan enkele weken wachten met aankondigen en de tijd nemen om een plan B op te stellen, dan halsoverkop een matige band als headliner zouden bombarderen.

Afwachten is de boodschap, maar ik verwacht eigenlijk wel volgende week of ten laatste de week erop nog een lading nieuwe namen, waaronder zeker één headliner. Laat TOOL maar komen :lol:
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Joslittel wrote:
Gojira net bekend gemaakt voor de zondag van Pinkpop. Staan daar totaal misplaatst maar dat is een andere discussie. Ben erg benieuwd of we ze dit jaar zullen terugzien op Graspop. Meer dan welkom maar misschien is het beter om een jaartje over te slaan en in 2021 als sterke sub aan te sluiten.

Zijn er vooruitzichten op een nieuw album? Als het terug dezelfde show is vrees ik van niet

ja. Eigenlijk is er al heel het jaar sprake van. Het album ging in 2019 uitkomen, maar we zijn ondertussen december en nog steeds nada noppes
https://archive.blabbermouth.net/news/gojira-drummer-says-work-on-new-album-is-going-well-we-are-super-proud-of-it/
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Gojira net bekend gemaakt voor de zondag van Pinkpop. Staan daar totaal misplaatst maar dat is een andere discussie. Ben erg benieuwd of we ze dit jaar zullen terugzien op Graspop. Meer dan welkom maar misschien is het beter om een jaartje over te slaan en in 2021 als sterke sub aan te sluiten.

Dit is wel klote. Ondanks dat ze vorige keer ook al op graspop stonden had ik toch hoop op deze band. Jammer maar ik verdom het om naar Pinkpop te gaan. En rock werchter ook niet. Niet omdat het hip is om tegen mainstream te trappen maar het is me net iets massaal en ben ik niet kapot van het volk dat daar rond loopt. Speelt een band die ik graag wil zien daar dan is het jammer dan, volgend jaar beter....
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.716
3.540
Viel The Cure zo tegen dan?

Ik vond The Cure fantastisch. De combinatie met daarna Tool maakte het helemaal magisch. Stond in het eerste voorvak, dus draagt ook wel bij tot sfeer en type mensen om je heen - ook al vertrokken zelfs daar veel mensen tijdens Tool... Snap nog steeds niet waarom je dan de moeite doet helemaal vooraan te geraken.

Heb Werchter zelf ook lang gemeden nadat ik daar 'in mijn jonge jaren' een aantal keer geweest ben en echt het gevoel kreeg omringd te worden met mensen die er gewoon stonden om daarna te kunnen zeggen dat ze er waren. Constant gepraat, meegekweel met het enige hitje dat ze kenden, en weer verder praten. Het was pure ergernis ipv genieten.
In 2016 (met een gratis ticket) toch nog eens een herkansing gegeven en toen vond ik er een heel andere vibe hangen.
Geen fan van de vakken vooraan, maar het feit dat er na elke band toch een grote wissel plaatsvindt, is alvast een hele verbetering tov mijn eerste jaren.

Voor zover ik heb gelezen, was de show van SOAD op Werchter in 2017 gewoon fantastisch goed en was ook het publiek zeer enthousiast.

Wat ik bij verschillende posts (metalfan, stubru, standaard) vooral las waren reacties over de tamme, saaie sfeer in het publiek. Ook hier weer, die vakken vooraan zorgen op werchter voor een veel statischere beleving. Bij bands als Tool stoort dat allerminst, maar bij de wat hevigere bands neemt dat veel mogelijkheden weg.

En als een band zelf een goede ervaring heeft met een festival, kan ik ook heel goed begrijpen dat ze graag terug naar dat zelfde festival keren.
Kan ik snappen, maar als livenation duidelijk tussen beide festivals zit, kan je toch wel begrijpen dat de ervaring (backstage, comfort, etc) op dat andere festival niet ineens het tegenovergestelde gaat zijn. Als ze dat willen, kunnen ze zo'n band dat echt wel doen begrijpen.

Laat TOOL maar komen
Amen!
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Laat TOOL maar komen
1f606.svg

Je neemt me de woorden uit de mond :cool:
 

kevichkovil

Playlistbediener
12 nov 2019
27
0
Joslittel wrote:
Gojira net bekend gemaakt voor de zondag van Pinkpop. Staan daar totaal misplaatst maar dat is een andere discussie. Ben erg benieuwd of we ze dit jaar zullen terugzien op Graspop. Meer dan welkom maar misschien is het beter om een jaartje over te slaan en in 2021 als sterke sub aan te sluiten.

Dit is wel klote. Ondanks dat ze vorige keer ook al op graspop stonden had ik toch hoop op deze band. Jammer maar ik verdom het om naar Pinkpop te gaan. En rock werchter ook niet. Niet omdat het hip is om tegen mainstream te trappen maar het is me net iets massaal en ben ik niet kapot van het volk dat daar rond loopt. Speelt een band die ik graag wil zien daar dan is het jammer dan, volgend jaar beter….

Ze staan er op zondag. En als ik zo de rest van de tourdata van gojira bekijk zijn ze alle andere dagen nog vrij. Dus nog genoeg kans dat ze er staan.
 

daveh

Playlistbediener
25 nov 2019
14
0
Gojira op Pinkpop....W.T.F......maar goed om te weten dat die dan wel in de buurt zijn :) dus stuur maar door
 

daveh

Playlistbediener
25 nov 2019
14
0
Joslittel wrote:
Gojira net bekend gemaakt voor de zondag van Pinkpop. Staan daar totaal misplaatst maar dat is een andere discussie. Ben erg benieuwd of we ze dit jaar zullen terugzien op Graspop. Meer dan welkom maar misschien is het beter om een jaartje over te slaan en in 2021 als sterke sub aan te sluiten.

Dit is wel klote. Ondanks dat ze vorige keer ook al op graspop stonden had ik toch hoop op deze band. Jammer maar ik verdom het om naar Pinkpop te gaan. En rock werchter ook niet. Niet omdat het hip is om tegen mainstream te trappen maar het is me net iets massaal en ben ik niet kapot van het volk dat daar rond loopt. Speelt een band die ik graag wil zien daar dan is het jammer dan, volgend jaar beter….

Heb jaren naast het pinkpop terrein gewoond, was er dan ook vaak te vinden omdat je toch aangestoken wordt door de feestgedruis, maar nu ik er niet meer woon komt Gojira :-(
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.716
3.540
Tool sucks. Laat die lekker naar Pinkpop gaan in ruil voor gojira

"Gojira sucks. Laat die lekker naar Werchter gaan in ruil voor Tool."

Om maar te zeggen; wat een bullshit-comment!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.949
Rinze wrote:
Verder hier en daar gelezen dat mensen denken dat AC/DC komt. Hier heb ik echt helemaal niks mee


kobloodflames wrote:
Ik hoop echt niet op Guns n Roses…


prins wrote:
volgens mij ben ik de enige die blij is dat SOAD niet komt !!! heb er gewoon niets mee.



pisser wrote:
Tool sucks.

Zot eigenlijk. Is er eigenlijk één band waar we het allemaal over eens zijn dat ze super goed zijn?

Long story short: NEE

Maar dat vind ik net zo leuk, op graspop staat er voor iedereen wel iets die toch voor 1 of andere reden op een metalfestival past
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Rinze wrote:
Verder hier en daar gelezen dat mensen denken dat AC/DC komt. Hier heb ik echt helemaal niks mee


kobloodflames wrote:
Ik hoop echt niet op Guns n Roses…


prins wrote:
volgens mij ben ik de enige die blij is dat SOAD niet komt !!! heb er gewoon niets mee.



pisser wrote:
Tool sucks.

Zot eigenlijk. Is er eigenlijk één band waar we het allemaal over eens zijn dat ze super goed zijn?
Volbeat toch? :p :wink:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Rinze wrote:
Verder hier en daar gelezen dat mensen denken dat AC/DC komt. Hier heb ik echt helemaal niks mee


kobloodflames wrote:
Ik hoop echt niet op Guns n Roses…


prins wrote:
volgens mij ben ik de enige die blij is dat SOAD niet komt !!! heb er gewoon niets mee.



pisser wrote:
Tool sucks.

Zot eigenlijk. Is er eigenlijk één band waar we het allemaal over eens zijn dat ze super goed zijn?
Kensington !
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken