Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Kut Livenation, Kutwerchter, kutSOAD. Ben hier zo verschrikkelijk klaar mee. De twee bands die ik nog nooit live heb kunnen zien staan fucking altijd op werchter. Metallica en SOAD.

Ik vertik het om naar dat festival te gaan. Het is misschiem zuur maar ik blijf bij mn princiepes.

Kutzooi
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.241
5.609
Kut Livenation, Kutwerchter, kutSOAD. Ben hier zo verschrikkelijk klaar mee. De twee bands die ik nog nooit live heb kunnen zien staan fucking altijd op werchter. Metallica en SOAD.

Ik vertik het om naar dat festival te gaan. Het is misschiem zuur maar ik blijf bij mn princiepes.

Kutzooi

Oei?
Live Nation is eigenaar van Graspop.
Dankzij Schueremans is Graspop het festival dat je nu kent.
Zonder hem had dat nooit bestaan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.118
2.303
Rinze wrote:
Kut Livenation, Kutwerchter, kutSOAD. Ben hier zo verschrikkelijk klaar mee. De twee bands die ik nog nooit live heb kunnen zien staan fucking altijd op werchter. Metallica en SOAD.

Ik vertik het om naar dat festival te gaan. Het is misschiem zuur maar ik blijf bij mn princiepes.

Kutzooi

Oei?
Live Nation is eigenaar van Graspop.
Dankzij Schueremans is Graspop het festival dat je nu kent.
Zonder hem had dat nooit bestaan.
Euhm?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.241
5.609
Het is trouwens van alle tijden:
https://m.gva.be/cnt/aid1279278/herman-schueremans-maakt-graspop-kapot-door-metalacts-te-boeken
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.715
3.534
Zonder hem had dat nooit bestaan.

Denk dat mensen als van Geel en schoenmaekers toch iets meer hebben bijgedragen aan de identiteit van graspop, dus lijkt me wat kort door de bocht.

Livenation heeft aandelen van graspop, en gedeeltelijk zeggenschap over graspop. Graspop is niet volledig in handen van livenation en hebben best nog wat eigen invloed. Maar livenation staat er uiteraard wel tussen wat betreft boekingen van de grote bands, 'kut livenation' lijkt me hier dus een terechte uitspraak.

Hier werd ook iets gezegd over livenation en Alcatraz (of was dat op het Alcatraz forum), alleszins zij zijn nog volledig in eigen beheer en weigerden te verkopen aan livenation. Da's die West-Vlaamse gedrevenheid denk ik, kan ik wel appreciëren.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Mijn kameraad gehoord.. nu het nieuws officieel is wilde hij erover praten. Blijkbaar wilde Graspop wel degelijk SOAD booken maar gaven die fuckers er zelf de voorkeur aan om op Werchter te staan.

Graspop heeft gewoon 'pech' dat Werchter in dezelfde periode valt zodat het voor de band makkelijk in te plannen valt in hun tournee. Als ze dan toch in België spelen, dan liever direct op Werchter.

De drang om ze eens te zien is een stuk kleiner geworden nu :) Dat ze eerst eens een nieuwe CD maken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.395
Jezus wat kut. Maar ja, wel een bekend gegeven dat bands vaak graag terugkeren naar Werchter. Ze doen iets heel erg goed daar. Maar SOAD is inmiddels echt voltooid verleden tijd. Ben meer benieuwd naar wat die kameraad van jou mogelijk nog meer weet over alternatieve opties :)
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Jezus wat kut. Maar ja, wel een bekend gegeven dat bands vaak graag terugkeren naar Werchter. Ze doen iets heel erg goed daar. Maar SOAD is inmiddels echt voltooid verleden tijd. Ben meer benieuwd naar wat die kameraad van jou mogelijk nog meer weet over alternatieve opties ?

Kzeg het.. enkele weken geleden was hij heel enthousiast over een 'grote' band en nu piept hij er niet meer over. Ik vrees dus dat er iets verkeerd gelopen is. Dat jaar dat het misliep met Guns 'n Roses (lees: Werchter weer) deed hij net zo, dus ik vrees dat ze of een grote band misliepen (is dat SOAD? Of n andere band?) of dat de onderhandelingen nog lopen maar moeizaam verlopen.

Verder heeft vissen geen zin. Ik weet beter dan aan te dringen en hij lost toch niets.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ken op efestivals:

For a lot of people Graspop and SOAD was logic. But the booking of SOAD is very interesting for the organization. The ticket sales, the show, the band, everything was impressive. Also on an economic base, perfect booking. The fans of SOAD are not bad for the drink sales ;-).

Pffff :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
jimmywe wrote:
Zonder hem had dat nooit bestaan.

Denk dat mensen als van Geel en schoenmaekers toch iets meer hebben bijgedragen aan de identiteit van graspop, dus lijkt me wat kort door de bocht.

Livenation heeft aandelen van graspop, en gedeeltelijk zeggenschap over graspop. Graspop is niet volledig in handen van livenation en hebben best nog wat eigen invloed. Maar livenation staat er uiteraard wel tussen wat betreft boekingen van de grote bands, ‘kut livenation’ lijkt me hier dus een terechte uitspraak.

Hier werd ook iets gezegd over livenation en Alcatraz (of was dat op het Alcatraz forum), alleszins zij zijn nog volledig in eigen beheer en weigerden te verkopen aan livenation. Da’s die West-Vlaamse gedrevenheid denk ik, kan ik wel appreciëren.
Toch klopt het wel grotendeels wat jimmywe zegt.
Het is natuurlijk niet voor niets dat Live Nation aandelen heeft in GMM (net zoals Mojo Concerts, en dus ook Live Nation, dat in Pinkpop heeft).
Wellicht zouden GMM en Pinkpop zonder die aandelenverkoop nu ook nog bestaan, maar dan wel hoogstwaarschijnlijk in een heel andere vorm.
Het feit dat we nu überhaupt discussiëren over bands als SOAD, Metallica, AC/DC, Rammstein, etc. zou dan waarschijnlijk niet eens aan de orde zijn..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.454
11.419
Het Soad nieuws is weer wat ingedaald. Zie ze gelukkig ook in Ziggo Dome en ga waarschijnlijk ook wel naar Werchter. Maar man, wat zonde.

Ik wil hier ook nog een pro geluid laten horen voor Nightwish. Zou ze komend jaar graag zien op het Graspop podium. The Greatest Show on Earth is een van de mooiste nummers die ik ken en raakt me elke keer live als afsluiter. Graag nog eens!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Kut Livenation
Rinze, ik neem aan dat je deze woorden nog gaat terug nemen? Er komen nog 2 headliners he!

Ik ga er althans van uit, dat (onder andere) jij, een klein vreugde sprongetje gaat maken bij de aankonding van de zondag headliner. Dus verlies daar je geloof niet meer.
Maar zeker bij de vrijdag headliner, daar verwacht ik dat je achteraf het besef gaat krijgen dat je een groot stuk groene zeep nodig hebt om je mond te spoelen.

Althans, wat ik zo interpreteer momenteel...

excuus, Set Abominae. (was in de war door de profielfoto)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.454
11.419
Rinze wrote:
Kut Livenation

Set Abominae, ik neem aan dat je deze woorden nog gaat terug nemen? Er komen nog 2 headliners he!

Ik ga er althans van uit, dat (onder andere) jij, een klein vreugde sprongetje gaat maken bij de aankonding van de zondag headliner. Dus verlies daar je geloof niet meer.
Maar zeker bij de vrijdag headliner, daar verwacht ik dat je achteraf het besef gaat krijgen dat je een groot stuk groene zeep nodig hebt om je mond te spoelen.

Althans, wat ik zo interpreteer momenteel…

Mooi man. Lekker op Set Abominae bashen terwijl de quote van Rinze is!!

Maar ben benieuwd wat jij ziet wat wij nog niet helemaal kunnen zien.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Rinze wrote:
Kut Livenation

Set Abominae, ik neem aan dat je deze woorden nog gaat terug nemen? Er komen nog 2 headliners he!

Ik ga er althans van uit, dat (onder andere) jij, een klein vreugde sprongetje gaat maken bij de aankonding van de zondag headliner. Dus verlies daar je geloof niet meer.
Maar zeker bij de vrijdag headliner, daar verwacht ik dat je achteraf het besef gaat krijgen dat je een groot stuk groene zeep nodig hebt om je mond te spoelen.

Althans, wat ik zo interpreteer momenteel…

Is dit je verwachting of weet je meer? Ik heb nog steeds hoop op iets moois, maar ik hoop eerlijk gezegt niet zo op Nightwish of Guns 'n Roses. Ben benieuwd of ik verrast ga worden :). Misschien vandaag wel een sinterklaas aankondiging? ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.834
12.205
DennisvdBr wrote:

Rinze wrote:
Kut Livenation


Set Abominae, ik neem aan dat je deze woorden nog gaat terug nemen? Er komen nog 2 headliners he!

Ik ga er althans van uit, dat (onder andere) jij, een klein vreugde sprongetje gaat maken bij de aankonding van de zondag headliner. Dus verlies daar je geloof niet meer.
Maar zeker bij de vrijdag headliner, daar verwacht ik dat je achteraf het besef gaat krijgen dat je een groot stuk groene zeep nodig hebt om je mond te spoelen.

Althans, wat ik zo interpreteer momenteel…

Is dit je verwachting of weet je meer? Ik heb nog steeds hoop op iets moois, maar ik hoop eerlijk gezegt niet zo op Nightwish of Guns ’n Roses. Ben benieuwd of ik verrast ga worden :). Misschien vandaag wel een sinterklaas aankondiging?
1f609.svg
Mogen wat mij betreft allebei doorkomen. Sinterklaas? Dat zou dan morgen zijn, toch? België viert het op zes december.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.241
5.609
jimmywe wrote:
Zonder hem had dat nooit bestaan.

Denk dat mensen als van Geel en schoenmaekers toch iets meer hebben bijgedragen aan de identiteit van graspop, dus lijkt me wat kort door de bocht.

Livenation heeft aandelen van graspop, en gedeeltelijk zeggenschap over graspop. Graspop is niet volledig in handen van livenation en hebben best nog wat eigen invloed. Maar livenation staat er uiteraard wel tussen wat betreft boekingen van de grote bands, ‘kut livenation’ lijkt me hier dus een terechte uitspraak.

Hier werd ook iets gezegd over livenation en Alcatraz (of was dat op het Alcatraz forum), alleszins zij zijn nog volledig in eigen beheer en weigerden te verkopen aan livenation. Da’s die West-Vlaamse gedrevenheid denk ik, kan ik wel appreciëren.

Je weet wel wat ik bedoel. Natuurlijk hebben die Nog een eigen smoel.
Schueremans boekt trouwens alle headliners voor Graspop.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.632
4.927
nikita wrote:

jimmywe wrote:
Zonder hem had dat nooit bestaan.


Denk dat mensen als van Geel en schoenmaekers toch iets meer hebben bijgedragen aan de identiteit van graspop, dus lijkt me wat kort door de bocht.

Livenation heeft aandelen van graspop, en gedeeltelijk zeggenschap over graspop. Graspop is niet volledig in handen van livenation en hebben best nog wat eigen invloed. Maar livenation staat er uiteraard wel tussen wat betreft boekingen van de grote bands, ‘kut livenation’ lijkt me hier dus een terechte uitspraak.

Hier werd ook iets gezegd over livenation en Alcatraz (of was dat op het Alcatraz forum), alleszins zij zijn nog volledig in eigen beheer en weigerden te verkopen aan livenation. Da’s die West-Vlaamse gedrevenheid denk ik, kan ik wel appreciëren.

Je weet wel wat ik bedoel. Natuurlijk hebben die Nog een eigen smoel.
Schueremans boekt trouwens alle headliners voor Graspop.

dit is wat kort door de bocht hoor
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:

DennisvdBr wrote:

Rinze wrote:
Kut Livenation


Set Abominae, ik neem aan dat je deze woorden nog gaat terug nemen? Er komen nog 2 headliners he!

Ik ga er althans van uit, dat (onder andere) jij, een klein vreugde sprongetje gaat maken bij de aankonding van de zondag headliner. Dus verlies daar je geloof niet meer.
Maar zeker bij de vrijdag headliner, daar verwacht ik dat je achteraf het besef gaat krijgen dat je een groot stuk groene zeep nodig hebt om je mond te spoelen.

Althans, wat ik zo interpreteer momenteel…


Is dit je verwachting of weet je meer? Ik heb nog steeds hoop op iets moois, maar ik hoop eerlijk gezegt niet zo op Nightwish of Guns ’n Roses. Ben benieuwd of ik verrast ga worden :). Misschien vandaag wel een sinterklaas aankondiging?
1f609.svg


Mogen wat mij betreft allebei doorkomen. Sinterklaas? Dat zou dan morgen zijn, toch? België viert het op zes december.


Oh ja, was ik weer even vergeten. Maar dan mag van mij alsnog vandaag wel een naampje komen :p. Van mij mag Nightwish ook wel doorkomen, maar ik hoop gewoon dat ze geen headliner positie opnemen (Ik heb liever een andere naam laten we het zo zeggen, maarja Tool en Aerosmith, mijn droomnamen zijn niet heel waarschijnlijk). Guns 'n Roses neemt sowieso veel te veel tijd in beslag, maar als ze komen ben ik gewoon in de Marquee te vinden. Geen probleem ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken