Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Daar mochten we inderdaad wel zeker van zijn nadat bekend werd dat ze op zondag op Hellfest komen.

Maakt het niet minder belachelijk - opnieuw op werchter, zonder nieuw werk, waarschijnlijk amper een aangepaste show, opnieuw sub terwijl ze voor Graspop een fijne, specialere headliner hadden geweest.

Ja, dacht dat iedereen toch allang wist dat als SOAD naar belgie ging komen het werchter was

Daar mochten we inderdaad wel zeker van zijn nadat bekend werd dat ze op zondag op Hellfest komen.

Maakt het niet minder belachelijk – opnieuw op werchter, zonder nieuw werk, waarschijnlijk amper een aangepaste show, opnieuw sub terwijl ze voor Graspop een fijne, specialere headliner hadden geweest.

SOAD is gewoon headliner op werchter hoor, als we van SOAD hun facebook mogen uit gaan

Dat SOAD niet aan Graspop werd gegund, geeft misschien iets meer hoop voor de theorie dat er toch nog iets speciaals naar Graspop komt (en dus niet gewoon FNM, Nightwish, Volbeat of iets dergelijks). Of Werchter heeft geen andere grote namen meer en moest SOAD voor zichzelf houden, maar ik verwacht toch nog de Foo Fighters of Kendrick Lamar.

Dit alles met in het achterhoofd dat Rammstein ooit naar Graspop mocht om enkele Desselse tegenvallers te compenseren en er dus wel enige onderlinge empathie is.

SOAD is gewoon headliner op werchter hoor, als we van SOAD hun facebook mogen uit gaan

Ik zie het net ja. Waarschijnlijk dan in dubbele headliner-constructie. Maakt me er niet minder slecht gezind door hahaha.

Dat graspop maar met een andere geweldige naam komt en dan zal het ervan afhangen of ze op werchter een sterke dag bouwen rond SOAD om te weten of ik hen nu toch eens ga zien. Op SOAD na leken de voorspellingen mij daar een jaar werchter-rust te gunnen en dat vond ik wel ideaal.

Ja, dacht dat iedereen toch allang wist dat als SOAD naar belgie ging komen het werchter was
Wat een onzin, Captain Hindsight..
Het had makkelijk beide kanten op kunnen gaan.
Natuurlijk heeft Werchter 'first pick', maar als die de voorkeur hadden gegeven aan andere interessante namen (een Metallica of RATM om maar wat te noemen) dan had SOAD 'gewoon' op GMM gestaan.

Dat SOAD niet aan Graspop werd gegund, geeft misschien iets meer hoop voor de theorie dat er toch nog iets speciaals naar Graspop komt (en dus niet gewoon FNM, Nightwish, Volbeat of iets dergelijks). Of Werchter heeft geen andere grote namen meer en moest SOAD voor zichzelf houden, maar ik verwacht toch nog de Foo Fighters of Kendrick Lamar.

Dit alles met in het achterhoofd dat Rammstein ooit naar Graspop mocht om enkele Desselse tegenvallers te compenseren en er dus wel enige onderlinge empathie is.

Empathie lijkt me net iets te gevoelig en heeft wat weinig met economie te maken ; maar ja, er zal wel gezorgd worden dat livenation de best mogelijke winstmarges kan creëren ;)

dingskewhiskas wrote:

Empathie lijkt me net iets te gevoelig en heeft wat weinig met economie te maken ; maar ja, er zal wel gezorgd worden dat livenation de best mogelijke winstmarges kan creëren
1f609.svg

En hoe doe je dat? door een gewilde Graspopheadliner op Werchter te zetten om een deel van Graspoppubliek ook Werchter kaartjes te laten kopen.

En hoe doe je dat? door een gewilde Graspopheadliner op Werchter te zetten om een deel van Graspoppubliek ook Werchter kaartjes te laten kopen.

Helaas maar al te waar.
En vice versa, door enkele bij het grote publiek gekendere, iets toegankelijkere namen op graspop te plaatsen.

nikita wrote:

dingskewhiskas wrote:

Empathie lijkt me net iets te gevoelig en heeft wat weinig met economie te maken ; maar ja, er zal wel gezorgd worden dat livenation de best mogelijke winstmarges kan creëren
1f609.svg

Inderdaad, eigenlijk zou de graspopganger het moeten vertikken om naar werchter te gaan, zo zorg je dat metal op graspop blijft, maar bon. Ik kan het allesinds niet laten om naar SOAD te gaan

Graspop "kreeg" Rammstein omdat die het jaar ervoor op Werchter stonden.

Live Nations puzzelt zodanig met die grote namen dat beide festivals er het beste uitkomen.

dingskewhiskas wrote:

Graspop “kreeg” Rammstein omdat die het jaar ervoor op Werchter stonden.

Live Nations puzzelt zodanig met die grote namen dat beide festivals er het beste uitkomen.

Beetje de malchance van het succes van graspop, livenation weet maar al te goed dat graspop met of zonder SOAD uitverkoopt. Maar werchter niet, werchter heeft een SOAD nodig om hun dag uit te verkopen.

Joe wrote:

dingskewhiskas wrote:

Graspop “kreeg” Rammstein omdat die het jaar ervoor op Werchter stonden.

Beetje de malchance van het succes van graspop, livenation weet maar al te goed dat graspop met of zonder SOAD uitverkoopt. Maar werchter niet, werchter heeft een SOAD nodig om hun dag uit te verkopen.

Ik betwijfel dat we er nu vanuit mogen gaan dat Graspop wel jaarlijks gaat uitverkopen, gewoon omdat het de vorige 2 jaar is gebeurd. Als de geruchten kloppen en het blijft bij Iron Maiden qua grote namen, dan denk ik dat 2020 gaat bewijzen dat 2018 en 2019 vooral 2 uitzonderingen waren en geen indicatie van een nieuwe standaard.

Ik denk inderdaad ook dat "Graspop verkoopt toch wel uit" een behoorlijk voorbarig statement is. Ja, ze hebben afgelopen twee jaar laten zien dat het kan, dat is al heel wat. Met goeie line-ups kunnen ze dat best nog even vasthouden, en het zal me op zich ook niet verbazen als het komend jaar weer gaat uitverkopen. Maar een publiekslieveling als SOAD zo hard mislopen, en daar alleen maar herhalings acts en kleinere headliners voor in de plaats aanbieden: dat moet de kaartverkopen toch pijn gaan doen hoor.

Als de organisatie zo zeker was geweest hadden ze al lang gewoon FNM en NIghtwish bekend gemaakt, mooi postertje geprint, en zich toegelegd op een mooi dagprogramma. Verkoopt toch wel uit right? Het feit dat ze juist nog hun best lijken te doen achter te schermen voor iets groters (duurders) zegt mij dat ze dondersgoed weten dat ze een beetje inzet moeten tonen om die uitverkoop-streak vast te houden.

Intussen bevestigen Def Leppard en Mötley Crüe dat ze samen op tour gaan in 2020. Of Europa ook mag genieten is nog de vraag.
Ook Poison en Joan Jett gaan mee.

edit : De USA toer start op 7 juli, en loopt tot 5 september.

Een US stadium tour, begint 7 Juli.
Dus geen Graspop lijkt me. Ik stel me zo voor dat als ze een Europe tour eraan vast plakkej dat deze NA de US tour is en niet ervoor

A few people have mentioned Scorpions, they are supposed to be doing a Vegas residency next July.

Intussen bevestigen Def Leppard en Mötley Crüe dat ze samen op tour gaan in 2020. Of Europa ook mag genieten is nog de vraag.
Ook Poison en Joan Jett gaan mee.

Motley Crue moet niet meer in de buurt van Dessel komen vermoed ik.

Users who are viewing this thread