Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Avantasia bekend gemaakt voor Alcatraz. Op de releasedatum van hun nieuwe album. Vanavond eindelijk luisteren!
Nice! :-D
Heb al een kaartje voor Oberhausen op 14 april, maar Alcatraz begint er ook steeds aantrekkelijker uit te zien.
Jammer dat de dagindeling nog niet bekend is. Als i.i.g. Avantasia, Powerwolf en Avatar (en graag ook nog Opeth, Soilwork, Myrkur, Amenra, Firewind en Alien Weaponry) op één dag staan, wil ik zeker nog wel een dagje aan mijn al lange festivalseizoen toevoegen (anders misschien ook wel :wink: ).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Laat Frank Carter maar komen met zijn Rattlesnakes. Altijd een groot feest.
Iemand enig idee wanneer de laatste namen en tijdschema bekend worden?
Vorig jaar:
13-3 Laatste pakketje namen
28-3 Podiumindeling
13-4 Timetable + Coverbandjes
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
Ik weet niet of Alcatraz nieuws hier ook thuishoort, maar vermits die thread redelijk inactief is, wil ik graag hier meedelen dat Vio-lence naar Alcatraz komt! (Eerste show in Europa)
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
Sorry voor de dubbele post;

Heb gisteren op een lokaal concertje enkele toffe groepen gezien. Vooral het Hoeseltse Hell City sprong uit als een van de beste groepen van de avond. Een, zeg maar, stevige variant van Within Temptation. Zeker een aanrader! Ik weet dat ze eerder al op Graspop stonden, maar mochten ze oa donderdag toevallig op de Red Bull Music Stage komen, is het zeker de moeite waard om even te kijken! :wink:
 

deouwe

Playlistbediener
25 jan 2018
20
0
Kaarten en munten binnen, camping (Retie) al poos terug besproken dus klaar voor ( mijn 9e ) GP. Ben ook erg benieuwd naar de laatste "worp" want ik heb nog wel een lijstje.....
ZZTop blijft een wens maar Dragonforce is al een paar jaar geleden en Greta van Fleet zou een mooie nieuwkomer zijn.
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
Has anyone stayed at Metal Park? I was wondering what time the shuttle starts running, how often, and what time it stops for the night.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Inglorious heb ik net geluisterd. Klinkt wel lekker eigenlijk.
https://www.youtube.com/watch?v=ZAJ1pzQBEZA
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Has anyone stayed at Metal Park? I was wondering what time the shuttle starts running, how often, and what time it stops for the night.

It stops at 4am. I don't know when it starts again, but I am sure it is very early.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ivm met de verhuizing van Graspop dat eerder ter sprake kwam:

Ik heb gisteren het gerucht opgevangen dat Rock Herk naar Brustem zou verhuizen. Ik ken een concertorganisator die les gekregen heeft van de organisator van Rock Herk. Ze hebben contacten blijven onderhouden. De sterke man achter Rock Herk zou gezegd hebben dat de huidige site van Rock Herk niet voldoet en dat ze gaan verhuizen naar Brustem. Ik weet niet hoe betrouwbaar dit is en of dit gevolgen heeft voor Graspop.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Zowel Korn als Alice In Chains teast op eenzelfde manier naar een grote aankondiging op de socials. Alice In Chains had zichzelf al bevestigd en heeft het hele weekend van Graspop nog vrij. Wordt dit dan alsnog bekrachtigd + een vierde headliner? Het meest logisch is dan dat Within Temptation een stap terugdoet (wat Evanescence twee jaar geleden deed voor Scorpions), maar de tweede dag mist ook nog wel een echte klapper in mijn ogen.

De kans dat ze samen touren lijkt me vrijwel 100%. Graspop is wishful thinking, al vind ik de line-up nu al klasse.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Zowel Korn als Alice In Chains teast op eenzelfde manier naar een grote aankondiging op de socials. Alice In Chains had zichzelf al bevestigd en heeft het hele weekend van Graspop nog vrij. Wordt dit dan alsnog bekrachtigd + een vierde headliner? Het meest logisch is dan dat Within Temptation een stap terugdoet (wat Evanescence twee jaar geleden deed voor Scorpions), maar de tweede dag mist ook nog wel een echte klapper in mijn ogen.

Ik denk niet dat Korn of Alice in Chains over Within Temptation gaan headlinen.
Beide bands trekken gewoonweg minder man, in het bijzonder Alice in Chains.
Dat er wellicht nog één grote naam bij komt, zou kunnen...maar zou ik niet meer op rekenen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
Ik hoop natuurlijk wel op Korn, zou nog een prachtige aanvulling zijn en het is al sinds 2015 geleden dat ze de Desselse weide nog eens passeerden. Zou wel weer een prachtige combinatie zijn met Disturbed en Slipknot op zaterdag.
Toch betwijfel ik het.. Is Korn als naam niet "te groot" om nu nog op het laatste moment aan te kondigen? Ze hebben twee jaar geleden Alcatraz afgesloten.. Niet dat we situaties krijgen zoals bij Jera on Air waar bands afzeggen omdat ze naar eigen zeggen niet hoog genoeg op de affiche staan :p
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
jammergenoeg krijgt de band hier heel veel slechte reclame voor iets die ik wel 100% begrijp, als een festival iets beloofd en in het contract zet dan wordt er ook verondersteld dat het festival zich daaraan houdt. maar dat terzijde, Korn zie ik eerder als subheadliner, de zaterdag nog een beetje opvullen omdat de vrijdag echt al heel veel goeie bands heeft staan. Zou me ook niet verbazen als een ander festival zoals werchter of pukkelpop korn gaat boeken, ze waren echt extreem sterk vorige keer op alcatraz.

beide Korn en Volbeat had ik echt een tour verwacht maar blijven akelig stil.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
KoRn mag wel op zaterdag (en Alice In Chians ook ). Wou normaal sowieso de zaterdag gaan, maar begin al aan de tien festivals te komen om deze zomer te bezoeken.
Dat word wat duur is + Living Colour is blijkbaar naar de zondag verhuist :(

Een van deze 2 namen zou me wel terug overtuigen!
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
Op welke dag van Werchter zou je Korn dan nog kunnen zetten? Als subheadliner naast Parkway Drive op zondag of toch op de dag met oa Tool (vrijdag dus)?
Pukkelpop is eventueel ook een optie, maar ik betwijfel of de band dat zelf ziet zitten. Korn kwam destijds op pukkelpop maar denk dat ze het festival ontgroeid zijn.
Nogmaals Korn op alcatraz zou ik dan wél weer zien zitten, zoals hier al gezegd hebben ze het zeker erg goed gedaan 2 jaar geleden, maar het liefst zie ik ze nog eens terug op Graspop :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Ik spam deze oproep ook nog even hier:
https://twitter.com/peterkwint/status/1098995361065123840?s=21
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Alice In Chains op de zaterdag erbij als mainstage 2 headliner zie ik wel gebeuren. Ook al denk ik dat King Diamond dan wel de dag afsluit.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Ik ben zaterdag naar het concert van Alien Ant Farm en P.O.D geweest. Zeer goed concert. Na het 3de liedje wist de gitarist van P.O.D te melden dat ze op graspop 2019 staan! Ik denk om hun afzegging van vorig jaar goed te maken!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Ik ben zaterdag naar het concert van Alien Ant Farm en P.O.D geweest. Zeer goed concert. Na het 3de liedje wist de gitarist van P.O.D te melden dat ze op graspop 2019 staan! Ik denk om hun afzegging van vorig jaar goed te maken!
Mooie scoop! :)
Die kunnen we dus alvast bijschrijven voor de laatste worp.
Ben benieuwd of er ook nog andere van de eerder '(zelf)bevestigde'/'gelekte' namen bij gaan zitten (Accept, Alice In Chains, Black Rebel Motorcycle Club, Obituary).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken