Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

saurus

Dagopener
4 feb 2019
546
642
Die 95% zou ik dan ook niet zo heel erg letterlijk nemen, denk ik (verkoop Metal Town staat ook al een hele tijd op 95%)

De enige plekken die nog op metaltown zijn zijn festihuts voor 14personen daarom dat het op 95% blijft staan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Die 95% zou ik dan ook niet zo heel erg letterlijk nemen, denk ik (verkoop Metal Town staat ook al een hele tijd op 95%)

De enige plekken die nog op metaltown zijn zijn festihuts voor 14personen daarom dat het op 95% blijft staan.
Klopt, maar staat al veel langer op 95%, ook toen er nog gewone festihuts beschikbaar waren.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Alcatraz doet wat ik eigenlijk van graspop had verwacht, er komt een nieuw klein podium waar we voornamelijk belgische bands aan het werk kunnen zien. Hopelijk neemt graspop notities en zien ze in dat belgische muziek promoten een must is!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Alcatraz doet wat ik eigenlijk van graspop had verwacht, er komt een nieuw klein podium waar we voornamelijk belgische bands aan het werk kunnen zien. Hopelijk neemt graspop notities en zien ze in dat belgische muziek promoten een must is!
GMM doet dat toch eigenlijk al (min of meer)?
In de Metal Dome staan ieder jaar i.i.g. 3 jonge Belgische bandjes (i.h.k.v. Red Bull Music Stage, tent wordt dit jaar ook omgedoopt tot Red Bull Music Metal Dome), en er staan ook ieder jaar gevestigde Belgische bands.
Toegegeven, het is dit jaar voorlopig nog wat mager met enkel Aborted en Wiegedood, maar daar zal ongetwijfeld nog wat bijkomen.

De 3 jonge bandjes zullen over een dikke week gekozen gaan worden, waarna ze (en de laatste worp?) wel redelijk snel bekend gemaakt zullen worden:
Het grootste metalfestival van België pakt uit met onze Red Bull Music Metal Dome. Vier dagen lang de hardste riffs dus, met op donderdag 20 juni 2019 nog plaats voor jouw band! Bands kunnen zich opgeven door een mail te sturen naar [email protected]. Daarin natuurlijk alle contactgegevens, muziek, video, foto’s en links naar eventuele online profielen op Facebook of Bandcamp. Je kan materiaal insturen vanaf woensdag 30 januari tot en met vrijdag 22 februari 2019 om 12u00. Daarna worden de geselecteerde bands persoonlijk gecontacteerd.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Na dit forum toch een tijdje gevolgd te hebben, heb ik mezelf (eindelijk) geregistreerd.
Ook ik kijk uit naar het laatste hoopje namen, maar ik ben al enorm tevreden met de huidige affiche. Ben toch wel benieuwd waarmee de organisatoren ons nog gaan kunnen verrassen, maar net als jullie ben ik er vrijwel zeker van dat er wellicht geen al te grote namen meer genoemd gaan worden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
xydroh wrote:
Alcatraz doet wat ik eigenlijk van graspop had verwacht, er komt een nieuw klein podium waar we voornamelijk belgische bands aan het werk kunnen zien. Hopelijk neemt graspop notities en zien ze in dat belgische muziek promoten een must is!

GMM doet dat toch eigenlijk al (min of meer)?
In de Metal Dome staan ieder jaar i.i.g. 3 jonge Belgische bandjes (i.h.k.v. Red Bull Music Stage, tent wordt dit jaar ook omgedoopt tot Red Bull Music Metal Dome), en er staan ook ieder jaar gevestigde Belgische bands.
Toegegeven, het is dit jaar voorlopig nog wat mager met enkel Aborted en Wiegedood, maar daar zal ongetwijfeld nog wat bijkomen.

De 3 jonge bandjes zullen over een dikke week gekozen gaan worden, waarna ze (en de laatste worp?) wel redelijk snel bekend gemaakt zullen worden:

Het grootste metalfestival van België pakt uit met onze Red Bull Music Metal Dome. Vier dagen lang de hardste riffs dus, met op donderdag 20 juni 2019 nog plaats voor jouw band! Bands kunnen zich opgeven door een mail te sturen naar [email protected]. Daarin natuurlijk alle contactgegevens, muziek, video, foto’s en links naar eventuele online profielen op Facebook of Bandcamp. Je kan materiaal insturen vanaf woensdag 30 januari tot en met vrijdag 22 februari 2019 om 12u00. Daarna worden de geselecteerde bands persoonlijk gecontacteerd.
Net de line-up gezien (hier), en ik moet toegeven dat dit inderdaad van een andere orde is. Kan GMM zoals je zegt nog een puntje aan zuigen. :wink:
Het begeleidend stukje eronder maakt het overigens wel helemaal verleidelijk..! :-o :lol:

Het zijn trouwens niet alleen Belgische bandjes die er komen te staan, maar i.i.g. ook Nederlandse, Duitse en Franse.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Set Abominae wrote:

xydroh wrote:
Alcatraz doet wat ik eigenlijk van graspop had verwacht, er komt een nieuw klein podium waar we voornamelijk belgische bands aan het werk kunnen zien. Hopelijk neemt graspop notities en zien ze in dat belgische muziek promoten een must is!


GMM doet dat toch eigenlijk al (min of meer)?
In de Metal Dome staan ieder jaar i.i.g. 3 jonge Belgische bandjes (i.h.k.v. Red Bull Music Stage, tent wordt dit jaar ook omgedoopt tot Red Bull Music Metal Dome), en er staan ook ieder jaar gevestigde Belgische bands.
Toegegeven, het is dit jaar voorlopig nog wat mager met enkel Aborted en Wiegedood, maar daar zal ongetwijfeld nog wat bijkomen.

De 3 jonge bandjes zullen over een dikke week gekozen gaan worden, waarna ze (en de laatste worp?) wel redelijk snel bekend gemaakt zullen worden:

Het grootste metalfestival van België pakt uit met onze Red Bull Music Metal Dome. Vier dagen lang de hardste riffs dus, met op donderdag 20 juni 2019 nog plaats voor jouw band! Bands kunnen zich opgeven door een mail te sturen naar [email protected]. Daarin natuurlijk alle contactgegevens, muziek, video, foto’s en links naar eventuele online profielen op Facebook of Bandcamp. Je kan materiaal insturen vanaf woensdag 30 januari tot en met vrijdag 22 februari 2019 om 12u00. Daarna worden de geselecteerde bands persoonlijk gecontacteerd.



Net de line-up gezien (hier), en ik moet toegeven dat dit inderdaad van een andere orde is. Kan GMM zoals je zegt nog een puntje aan zuigen.
1f609.svg

Het begeleidend stukje eronder maakt het overigens wel helemaal verleidelijk..!
1f62e.svg
1f606.svg


Het zijn trouwens niet alleen Belgische bandjes die er komen te staan, maar i.i.g. ook Nederlandse, Duitse en Franse.

Inderdaad, daarom dat ik het woord voornamelijk gebruikt heb, blijven nog steeds een hele reeks fantastische belgische bands
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Set Abominae wrote:

Set Abominae wrote:

xydroh wrote:
Alcatraz doet wat ik eigenlijk van graspop had verwacht, er komt een nieuw klein podium waar we voornamelijk belgische bands aan het werk kunnen zien. Hopelijk neemt graspop notities en zien ze in dat belgische muziek promoten een must is!


GMM doet dat toch eigenlijk al (min of meer)?
In de Metal Dome staan ieder jaar i.i.g. 3 jonge Belgische bandjes (i.h.k.v. Red Bull Music Stage, tent wordt dit jaar ook omgedoopt tot Red Bull Music Metal Dome), en er staan ook ieder jaar gevestigde Belgische bands.
Toegegeven, het is dit jaar voorlopig nog wat mager met enkel Aborted en Wiegedood, maar daar zal ongetwijfeld nog wat bijkomen.

De 3 jonge bandjes zullen over een dikke week gekozen gaan worden, waarna ze (en de laatste worp?) wel redelijk snel bekend gemaakt zullen worden:

Het grootste metalfestival van België pakt uit met onze Red Bull Music Metal Dome. Vier dagen lang de hardste riffs dus, met op donderdag 20 juni 2019 nog plaats voor jouw band! Bands kunnen zich opgeven door een mail te sturen naar [email protected]. Daarin natuurlijk alle contactgegevens, muziek, video, foto’s en links naar eventuele online profielen op Facebook of Bandcamp. Je kan materiaal insturen vanaf woensdag 30 januari tot en met vrijdag 22 februari 2019 om 12u00. Daarna worden de geselecteerde bands persoonlijk gecontacteerd.



Net de line-up gezien (hier), en ik moet toegeven dat dit inderdaad van een andere orde is. Kan GMM zoals je zegt nog een puntje aan zuigen.
1f609.svg

Het begeleidend stukje eronder maakt het overigens wel helemaal verleidelijk..!
1f62e.svg
1f606.svg


Het zijn trouwens niet alleen Belgische bandjes die er komen te staan, maar i.i.g. ook Nederlandse, Duitse en Franse.

Inderdaad, daarom dat ik het woord voornamelijk gebruikt heb, blijven nog steeds een hele reeks fantastische belgische bands

Ik zit met een dubbel gevoel. Enerzijds kan ik zo'n initiatief enkel toejuichen, anderzijds levert dit nog meer clashes op.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.552
3.120
Misschien dat er op het nieuwe terrein, dat vele malen groter is, wel plek is voor zo'n podium met louter opkomend talent?
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
Tuska kondigt nieuwe namen aan: Opeth, Behemoth, Frank Carter & The Rattlesnakes, Anneke Van Giersbergen, Lost Society en Brymir.
https://twitter.com/tuskafestival/status/1095986090807304192

Stiekem hoop ik dat Anneke ook op Graspop komt!
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Amorphis is zeker een groep die ik live eens wil zien!!! Voorbije malen telkens gemist wegens een andere dag... Afgelopen concert lukte helaas ook niet wegens stage.
Frank Carter was ook wel tof toen ik ze op RW zag, maar is misschien niet echt iets voor Graspop? Is wel een toffe opener voor de Jupiler Stage denk ik.
Ik betwijfel of Opeth wel komt, aangezien ze al op Alcatraz staan. Toch hebben Graspop & Alcatraz al vaker een naam gedeeld, dus het is nog mogelijk, maar de kans dat Dimmu Borgir komt lijkt me dan wat logischer :-D
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Amorphis is zeker een groep die ik live eens wil zien!!! Voorbije malen telkens gemist wegens een andere dag… Afgelopen concert lukte helaas ook niet wegens stage.
Frank Carter was ook wel tof toen ik ze op RW zag, maar is misschien niet echt iets voor Graspop? Is wel een toffe opener voor de Jupiler Stage denk ik.
Ik betwijfel of Opeth wel komt, aangezien ze al op Alcatraz staan. Toch hebben Graspop & Alcatraz al vaker een naam gedeeld, dus het is nog mogelijk, maar de kans dat Dimmu Borgir komt lijkt me dan wat logischer
1f600.svg

Als Sum 41 en Eagles Of Death metal kunnen, dan gaat Frank Carter ook denk ik. Dat is nog vrij hevige muziek.
En die gaan dan ook een stuk hoger staan dan openen Jupiler Stage. Ik zou zelfs zeggen één van de laatste namen op de Jupiler Stage.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
jvandeweyer wrote:
Amorphis is zeker een groep die ik live eens wil zien!!! Voorbije malen telkens gemist wegens een andere dag… Afgelopen concert lukte helaas ook niet wegens stage.
Frank Carter was ook wel tof toen ik ze op RW zag, maar is misschien niet echt iets voor Graspop? Is wel een toffe opener voor de Jupiler Stage denk ik.
Ik betwijfel of Opeth wel komt, aangezien ze al op Alcatraz staan. Toch hebben Graspop & Alcatraz al vaker een naam gedeeld, dus het is nog mogelijk, maar de kans dat Dimmu Borgir komt lijkt me dan wat logischer
1f600.svg


Als Sum 41 en Eagles Of Death metal kunnen, dan gaat Frank Carter ook denk ik. Dat is nog vrij hevige muziek.
En die gaan dan ook een stuk hoger staan dan openen Jupiler Stage. Ik zou zelfs zeggen één van de laatste namen op de Jupiler Stage.

Ik hoop het! Is zeker wel een groep die me kan bekoren ;) Had ze laatst op RW 2017 gezien, hoewel de recensie ze vond tegenvallen, vond ik het dan weer een mooi feestje! Leuke opwarmer om de dag mee te beginnen (of eindigen ;) )
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.643
3.288
Avantasia bekend gemaakt voor Alcatraz. Op de releasedatum van hun nieuwe album. Vanavond eindelijk luisteren!
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Kijk eens aan; dus toch! Dacht dat ze geen BE/NL datums deden? Wel een vette naam, brachten bij hun vorige passage op Alcatraz muzikaal een prachtige opvoering.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
als dream theater en jinjer er nog bij komen gaat het gewoon voor te huilen zijn, graspop laat alles aan hun neus voorbij gaan.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
als dream theater en jinjer er nog bij komen gaat het gewoon voor te huilen zijn, graspop laat alles aan hun neus voorbij gaan.

Ik duim nog altijd voor Jinjer bij het laatste hoopje namen... Die groep kunnen ze niet laten schieten, bewijzen zich meer en meer...
 

Jasper31

Playlistbediener
7 okt 2016
17
17
Laat Frank Carter maar komen met zijn Rattlesnakes. Altijd een groot feest.
Iemand enig idee wanneer de laatste namen en tijdschema bekend worden?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Vorig jaar kwam de timetable midden april beschikbaar, is dus nog wel even wachten vrees ik. Laatste namen zou ik niet zo kunnen zeggen, zoals eerder genoemd is de "deadline" voor de Belgische bands (in samenwerking met Red Bull) op 22 februari. Ik verwacht deze dus wel begin maart?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken