Set Abominae wrote:
Set Abominae wrote:
xydroh wrote:
Alcatraz doet wat ik eigenlijk van graspop had verwacht, er komt een nieuw klein podium waar we voornamelijk belgische bands aan het werk kunnen zien. Hopelijk neemt graspop notities en zien ze in dat belgische muziek promoten een must is!
GMM doet dat toch eigenlijk al (min of meer)?
In de Metal Dome staan ieder jaar i.i.g. 3 jonge Belgische bandjes (i.h.k.v. Red Bull Music Stage, tent wordt dit jaar ook omgedoopt tot Red Bull Music Metal Dome), en er staan ook ieder jaar gevestigde Belgische bands.
Toegegeven, het is dit jaar voorlopig nog wat mager met enkel Aborted en Wiegedood, maar daar zal ongetwijfeld nog wat bijkomen.
De 3 jonge bandjes zullen over een dikke week gekozen gaan worden, waarna ze (en de laatste worp?) wel redelijk snel bekend gemaakt zullen worden:
Het grootste metalfestival van België pakt uit met onze Red Bull Music Metal Dome. Vier dagen lang de hardste riffs dus, met op donderdag 20 juni 2019 nog plaats voor jouw band! Bands kunnen zich opgeven door een mail te sturen naar
[email protected]. Daarin natuurlijk alle contactgegevens, muziek, video, foto’s en links naar eventuele online profielen op Facebook of Bandcamp. Je kan materiaal insturen vanaf woensdag 30 januari tot en met vrijdag 22 februari 2019 om 12u00. Daarna worden de geselecteerde bands persoonlijk gecontacteerd.
Net de line-up gezien (
hier), en ik moet toegeven dat dit inderdaad van een andere orde is. Kan GMM zoals je zegt nog een puntje aan zuigen.
Het begeleidend stukje eronder maakt het overigens wel helemaal verleidelijk..!
Het zijn trouwens niet alleen Belgische bandjes die er komen te staan, maar i.i.g. ook Nederlandse, Duitse en Franse.
Inderdaad, daarom dat ik het woord voornamelijk gebruikt heb, blijven nog steeds een hele reeks fantastische belgische bands