Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Als toch iedereen bezig is. Dan ga ik er ook maar voor he? :p

Donderdag:
Must See: Beartooth, The Amity Affliction
Graag zien: Sonata Arctica
Als er niets beters is: De rest

Vrijdag:
Must See: Amon Amarth, Architects, Candlebox, Eagles Of Death Metal, Fever 333, Slayer, Stone Temple Pilots
Graag zien: Children of Bodom, Hatebreed, Municipal Waste, Whitechapel, Within Temptation
Als er niets beters is: Anthrax, Atreyu, Candlemass, Lynyrd Skynyrd

Zaterdag:
Must See: Beast In Black, Halestorm, Slash, Slipknot
Graag zien: Agnostic Front, Disturbed, Gloryhammer, Godsmack, Ministry, Trivium
Als er niets beters is: No Fun At All, Refused, State Champs, Taking Back Sunday, Three Days Grace

Zondag:
Must See: Gojira, In Flames, Sabaton
Graag zien: Delain, Eluveitie, Equilibrium, Rob Zombie, While She Sleeps
Als er niets beters is: Hawkwind, Living Colour, Sick Of It All, Terror

Donderdag en zondag zijn rustige dagen tot nu toe. Heb er wel enorm veel zin in
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.737
7.557
Voor mij alleen de zondag:
Must: KISS, Whitesnake, Def Leppard, Delain
Bonus: Eluveitie
Overigen: Inglorious, Living Colour, Deadland Ritual
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.737
7.557
Volgens mij de clashfinder van een paar posts/pagina's terug: Living Colour staat op de Graspop site op zondag, maar in de clashfinder op zaterdag. Is dit op Graspop veranderd, dat ze eerst bij zaterdag stonden? (https://clashfinder.com/s/gmm2019/?hl1=living&)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
Volgens mij de clashfinder van een paar posts/pagina’s terug: Living Colour staat op de Graspop site op zondag, maar in de clashfinder op zaterdag. Is dit op Graspop veranderd, dat ze eerst bij zaterdag stonden? (https://clashfinder.com/s/gmm2019/?hl1=living&amp
1f609.svg
Ik heb enkel een zondag kaart. En die stonden bij de laatste Gojira lichting niet op de zondag. Idem geld voor Terror zie ik nu. En Phill Campbell en Immolation is weer weg voor de zondag en staan op de zaterdag.
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
Denken jullie dat er nog kans is dat Dimmu Borgir komt?

Hier ook mijn lijstje:

Donderdag:
Must See: Sonata Arctica

Vrijdag:
Must See: Amon Amarth, Children of Bodom, Within Temptation
Graag zien: Cult of Luna, Combichrist, Death Angel, Deathstars, Slayer
Als er niets beters is: Anthrax, Crowbar, Whitechapel

Zaterdag:
Must See: Beast in Black, Lamb of God, Ne Obliviscaris, Slipknot
Graag zien: Disturbed, Behemoth, Gloryhammer, Hammerfall, Godsmack, Trivium, Three Days Grace
Als er niets beters is: Halestorm, Slash, State Champs, Legion Of The Damned, Grand Magus

Zondag:
Must See: Delain, Eluveitie, Gojira, In Flames, Sabaton
Graag zien: Fleshgod Apocalypse, Insomnium, Kiss, Cradle Of Filth, Rob Zombie
Als er niets beters is: Equilibrium, Crisix, Carcass
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Tussenstandje. :)

(Band: Must-see - Graag zien - Als er niks anders is)

Donderdag
Sonata Arctica: 4 - 2 - 0
Beartooth: 1 - 1 - 0
The Amity Affliction: 1 - 0 - 0
Raven: 0 - 1 - 1
Philip H. Anselmo and the Illegals: 0 - 0 - 2
Aborted: 0 - 0 - 1

Vrijdag
Within Temptation: 4 - 2 - 0
Amon Amarth: 4 - 1 - 1
Slayer: 3 - 3 - 0
Children Of Bodom: 2 - 3 - 0
Eagles Of Death Metal: 2 - 0 - 2
Candlemass: 2 - 0 - 1
Fever 333: 2 - 0 - 0
Lynyrd Skynyrd: 1 - 3 - 1
Cult of Luna: 1 - 3 - 0
Architects: 1 - 2 - 0
Deathstars: 1 - 2 - 0
Stone Temple Pilots: 1 - 1 - 3
Whitechapel: 1 - 1 - 1
Candlebox: 1 - 0 - 1
Mysticum: 1 - 0 - 0
Wiegedood: 1 - 0 - 0
Combichrist: 0 - 3 - 1
Hatebreed: 0 - 2 - 0
Anthrax: 0 - 1 - 4
Crowbar: 0 - 1 - 2
Starset: 0 - 1 - 2
Carpenter Brut: 0 - 1 - 1
Death Angel: 0 - 1 - 1
Municipal Waste: 0 - 1 - 1
Like A Storm: 0 - 1 - 0
Testament: 0 - 0 - 3
Atreyu: 0 - 0 - 1
Bleed From Within: 0 - 0 - 0
To The Rats And Wolves: 0 - 0 - 0

Zaterdag
Slipknot: 4 - 1 - 1
Halestorm: 3 - 1 - 1
Beast In Black: 3 - 0 - 1
Disturbed: 2 - 4 - 0
Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators: 2 - 2 - 2
Demons & Wizards: 2 - 0 - 1
Godsmack: 1 - 5 - 0
Gloryhammer: 1 - 3 - 1
Ne Obliviscaris: 1 - 2 - 0
HammerFall: 1 - 1 - 2
Lamb Of God: 1 - 1 - 1
Borknagar: 1 - 1 - 0
Refused: 1 - 0 - 1
Trivium: 0 - 3 - 3
Three Days Grace: 0 - 3 - 2
Behemoth: 0 - 3 - 1
Ministry: 0 - 3 - 0
King Diamond: 0 - 2 - 2
Phil Campbell & The Bastard Sons: 0 - 1 - 2
Clutch: 0 - 1 - 1
Krokus: 0 - 1 - 1
Agnostic Front: 0 - 1 - 0
Grand Magus: 0 - 0 - 3
State Champs: 0 - 0 - 3
No Fun At All: 0 - 0 - 2
Taking Back Sunday: 0 - 0 - 2
UFO: 0 - 0 - 2
Legion Of The Damned: 0 - 0 - 1
Immolation: 0 - 0 - 0

Zondag
Sabaton: 5 - 0 - 0
Kiss: 4 - 1 - 1
Gojira: 4 - 0 - 1
In Flames: 4 - 0 - 1
Delain: 3 - 4 - 0
Whitesnake: 3 - 1 - 1
Def Leppard: 3 - 1 - 0
Eluveitie: 2 - 3 - 1
Rob Zombie: 2 - 3 - 1
Cradle Of Filth: 1 - 3 - 0
FM: 1 - 1 - 1
Skálmöld: 1 - 0 - 1
Equilibrium: 0 - 4 - 2
Fleshgod Apocalypse: 0 - 2 - 0
Insomnium: 0 - 2 - 0
Hawkwind: 0 - 1 - 3
Living Colour: 0 - 1 - 3
Inglorious: 0 - 1 - 2
Sick Of It All: 0 - 1 - 2
While She Sleeps: 0 - 1 - 2
Kvelertak: 0 - 1 - 1
Orange Goblin: 0 - 1 - 1
Uncle Acid & the Deadbeats: 0 - 1 - 1
Nashville Pussy: 0 - 1 - 0
Deadland Ritual: 0 - 0 - 3
Carcass: 0 - 0 - 2
Crisix: 0 - 0 - 2
Power Trip: 0 - 0 - 1
Terror: 0 - 0 - 1
Possessed: 0 - 0 - 0
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
festivallouis wrote:
Something else:
Has anyone noticed the lack of Black Metal at GMM19? AFAIK Cradle Of Filth and Behemoth are the only bands that are at least influenced by the genre. I would have hoped for Mayhem, Hellhammer, Emperor or something like that… What do you think, is there at least one black metal band left to announce?

What about Mysticum, Wiegedood and Ne Obliaviscaris?
Verder ook nog Borknagar en Skålmöld.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
Oeehh lijstjes, hierbij de mijne.

Donderdag:
Must See: Sonata Arctica
Graag zien: Phil Anselmo
Als er niets beters is: De rest

Vrijdag:
Must See: Amon Amarth, Children of Bodom, Slayer, Stone Temple Pilots
Graag zien: Anthrax, Candlemass, Testament
Als er niets beters is: Candlebox, Cult of Luna, Death Angel, Lynyrd Skynyrd

Zaterdag:
Must See: Borknagar, Demons & Wizards, Ne Obliviscaris, Slash, Slipknot
Graag zien: Behemoth, Gloryhammer, Godsmack, Grand Magus, Hammerfall
Als er niets beters is: Lamb of God, Phil Campbell, Three Days Grace

Zondag:
Must See: Eluveitie, Sabaton, Skálmöld
Graag zien: Delain, Equilibrium, Insomnium, Whitesnake
Als er niets beters is: Def Leppard, Fleshgod apocalypse, In Flames

Hoop voor zondag nog op (tegen beter weten in): Dream Theater, Avantasia
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
193
299
Oke, ik ben slecht in keuzes maken want ik wil vrijwel alles zien, maar hier is mijn (voorlopige) lijstje. Uiteindelijk kan ik pas echt kiezen als er een timetable is (en huilen).

Donderdag:
Graag zien: The Amity Affliction, Beartooth, Sonata Arctica, Raven
Als er niets beters is: Philip Anselmo

Vrijdag:
Must see: Candlemass, Children of Bodom, Deathstars, Like a storm, Stone Temple Pilots, Within Temptation
Graag zien: Amon Amarth, Atreyu, Carpenter Brut, Crowbar, Cult Of Luna, Lynyrd Skynyrd, Slayer, Starset
Als er niets beters is: Architects, Bleed From Within, Death Angel, Eagles Of Death Metal, FEVER 333, To the Rats and Wolves, Wiegedood

Zaterdag:
Must see: Disturbed, King Diamond, Ne obliviscaris, Slash, Three Days grace
Graag zien: Beast in Black, Borknagar, Clutch, Demons & Wizards, Gloryhammer , Godsmack, Halestorm, Hammerfell, Krokus, Phil Campbell and the Bastard Sons, Slipknot, Trivium, UFO
Als er niets beters is: Agnostic Front, Behemoth, Grand Magus, Lamb of God, Ministry, No Fun At All

Zondag:
Must see: Cradle of Filth, Eluveitie, Gojira, Hawkwind, Inglorious, Kiss, Living colour, Sabaton
Graag zien: Def Leppard, Delain, Equilibrium, FM, In Flames, Insomnium, Kvelertak, Nashville Pussy, Skalmold
Als er niets beters is: Carcass, Crisix, Deadland Ritual, Fleshgod Apocalypse, Orange goblin, Power Trip, Rob Zombie, Uncle Acid & The Deadbeats, While She Sleeps, Whitesnake
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Ik zou niet te veel rekenen op Dimmu Borgir of menig andere grote naam.
Er staan al erg veel namen met hun logo groot op het affiche,
namen als Architects, Trivium, Godsmack, Gojira, Lamb of God en Anthrax zijn de laatste jaren geprofileerd als 'grote namen' op festivals.
Namen van gevestigde orde staan er reeds ook al veel. Naast de drie headliners, staan er veel voormalige afsluiters voor de M2:
Sabaton, In Flames, King Diamond, Rob Zombie, en zelfs voormalige M1 afsluiters Slayer & Whitesnake
Dan heb je nog nieuwkomers op GMM Lynyrd Skynyrd en Eagles of Death die ook gelijk hoog op het affiche staan.
De rest die overblijft zijn niet de minste namen...er staan nu zoveel namen uitgelicht met hun logo..dat het me stug lijkt dat er nog een grote naam bij komt.
Een paar coverbands, wat vlaams/nederlands talent, en in een gunstig geval nog één of twee middelnamen per dag voor de kleinere podia. (totaal nog 4 a 5 per dag)
Momenteel staan er 2 vlaamse en 3 nederlandse bands en nog geen coverbands...meestal beslaat dit ongeveer 15 a 20 bands in het totaal.
Dus...verwacht niet meer te veel...dan kan het alleen maar meevallen.
Namen als Dream Theater, Dimmu Borgir, Tenasious D, ZZ-top en Manowar zou ik niet meer op rekenen.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Donderdag: Sonata Arctica, Raven
Vrijdag: Within Temptation, Children of Bodom, Slayer, Deathstars,
Zaterdag: Hammerfall, Beast in Black, Hammerfall, Demons & Wizards, Hammerfall, Disturbed, Hammerfall, Gloryhammer, Hammerfall, King Diamond, Krokus, Slash,
Als er niks anders is: Trivium, Godsmack, Halestorm,
Zondag: Sabaton, Def Leppard, Whitesnake, In Flames,
Als er niks anders is: Kiss, Rob Zombie, Delain
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
273
457
VRIJDAG:

Must see: Slayer, Testament, Whitechapel, Bleed From Within, Amon Amarth, Hatebreed, Mysticum.

Als er niks anders is: pinten drinken.

ZATERDAG:

Must see: Immolation, Disturbed, Lamb Of God, Behemoth, Godsmack, Legion of the Damned, Ne Obliviscaris, Slipknot.

Als er niks anders is: pinten drinken.

ZONDAG:

Must see: Carcass, While She Sleeps, Powertrip, Gojira.

Als er niks anders is: pinten drinken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
er zijn toch nog een aantal interessante namen die niet bovengekomen zijn in Belgie, hier denk ik vooral aan papa roach, sum41, dit zie ik toch wel als bands die graspop niet kan laten schieten?
 

Elafro

Playlistbediener
8 nov 2014
14
0
er zijn toch nog een aantal interessante namen die niet bovengekomen zijn in Belgie, hier denk ik vooral aan papa roach, sum41, dit zie ik toch wel als bands die graspop niet kan laten schieten?

Ik hoop echt dat Sum 41 nog bij de laatste worp namen komt. Hun show was 2 jaar geleden was echt zalig op GMM, was toen zwaar onder de indruk. Wat een live-band is dat geworden!

Ik verwacht hen ook wel. Als je hun tourschema bekijkt is het perfect mogelijk. Ze staan die vrijdag op Hellfest en voor de rest staat er dat weekend nog niets gepland.
Al is donderdag van werchter ook nog mogelijk... Nog niks gepland en de dag nadien op Jera On Air.

Laat ons hopen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
xydroh wrote:
er zijn toch nog een aantal interessante namen die niet bovengekomen zijn in Belgie, hier denk ik vooral aan papa roach, sum41, dit zie ik toch wel als bands die graspop niet kan laten schieten?

Ik hoop echt dat Sum 41 nog bij de laatste worp namen komt. Hun show was 2 jaar geleden echt zalig op GMM, was toen zwaar onder de indruk. Wat een live-band is dat geworden!

Ik verwacht hen ook wel. Als je hun tourschema beijkt ist het perfect mogelijk. Ze staan die vrijdag op Hellfest en voor de rest staat er dat weekend nog niets gepland.
Al is donderdag van werchter ook nog mogelijk… Nog niks gepland en de dag nadien op Jera On Air.

Laat ons hopen.


ik verwacht sum41 zoizo in België, de enige vraag is waar? En inderdaad, 2 jaar geleden heeft sum41 graspop volledig platgespeeld, super strak live zowel vocaal als instrumentaal.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
er zijn toch nog een aantal interessante namen die niet bovengekomen zijn in Belgie, hier denk ik vooral aan papa roach, sum41, dit zie ik toch wel als bands die graspop niet kan laten schieten?

Er is ook nog alcatraz en de metaldag van de Lokerse feesten. En zijn ook bands die op kleinere festivals als rock zottegem enzo kunnen staan.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.127
Sum41 viel (voor mij althans) op Pinkpop een paar jaar geleden heel erg tegen. Weet niet of ik ze nog een tweede kans gun... Meer mensen met positievere ervaringen dan ik? Wellicht laat ik me overtuigen dan ;-)

Hoezo verwacht iedereen dat er nog 5 acts per dag bij komen? De organisatie stelde op 95% te zitten en 94 namen zijn gekend. Dat betekent dat er nog 5 namen in zijn totaliteit bij komen.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
193
299
Sum41 viel (voor mij althans) op Pinkpop een paar jaar geleden heel erg tegen. Weet niet of ik ze nog een tweede kans gun… Meer mensen met positievere ervaringen dan ik? Wellicht laat ik me overtuigen dan
1f609.svg


Hoezo verwacht iedereen dat er nog 5 acts per dag bij komen? De organisatie stelde op 95% te zitten en 94 namen zijn gekend. Dat betekent dat er nog 5 namen in zijn totaliteit bij komen.

Waar heb je gezien dat ze nu 95% hebben aangekondigd? Ik heb alleen voorbij zien komen dat we nog 1 laatste handje namen kunnen verwachten (maar niet hoeveel). Ik gok dat andere mensen de inschatting van nog 5 per dag erbij hebben gemaakt aan de hand van het aantal bands dat in het verleden speelde.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.197
10.580
Rockbeer wrote:
Sum41 viel (voor mij althans) op Pinkpop een paar jaar geleden heel erg tegen. Weet niet of ik ze nog een tweede kans gun… Meer mensen met positievere ervaringen dan ik? Wellicht laat ik me overtuigen dan
1f609.svg


Hoezo verwacht iedereen dat er nog 5 acts per dag bij komen? De organisatie stelde op 95% te zitten en 94 namen zijn gekend. Dat betekent dat er nog 5 namen in zijn totaliteit bij komen.

Waar heb je gezien dat ze nu 95% hebben aangekondigd? Ik heb alleen voorbij zien komen dat we nog 1 laatste handje namen kunnen verwachten (maar niet hoeveel). Ik gok dat andere mensen de inschatting van nog 5 per dag erbij hebben gemaakt aan de hand van het aantal bands dat in het verleden speelde.

Stond in de laatste nieuwsmail. Dus eens met Rockbeer dat we niet meer teveel moeten verwachten. Ik verwacht Dimmu Borgir als grootste naam laatste pakketje, leek me vooraf een zekerheid.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
charlottekos wrote:

Rockbeer wrote:
Sum41 viel (voor mij althans) op Pinkpop een paar jaar geleden heel erg tegen. Weet niet of ik ze nog een tweede kans gun… Meer mensen met positievere ervaringen dan ik? Wellicht laat ik me overtuigen dan
1f609.svg


Hoezo verwacht iedereen dat er nog 5 acts per dag bij komen? De organisatie stelde op 95% te zitten en 94 namen zijn gekend. Dat betekent dat er nog 5 namen in zijn totaliteit bij komen.


Waar heb je gezien dat ze nu 95% hebben aangekondigd? Ik heb alleen voorbij zien komen dat we nog 1 laatste handje namen kunnen verwachten (maar niet hoeveel). Ik gok dat andere mensen de inschatting van nog 5 per dag erbij hebben gemaakt aan de hand van het aantal bands dat in het verleden speelde.

Stond in de laatste nieuwsmail. Dus eens met Rockbeer dat we niet meer teveel moeten verwachten. Ik verwacht Dimmu Borgir als grootste naam laatste pakketje, leek me vooraf een zekerheid.

Klopt:
Een stuk of 5-6. Er zijn tot op heden 94 acts gepubliceerd en we zitten op ca. 95% van het totaal. Dat betekent dus dat er zo’n 100 bands zullen staan.

Maar ook:
Zitten nu op 94, 2 jaar geleden waren het er 109 (vorig jaar is niet echt representatief, want XL-editie).
Dus nog zo’n 15 namen zou ik zeggen.
Daar zitten dan wel ook o.a. 3 jonge Belgische bandjes van de Red Bull Music Stage bij (cover-/tribute-bandjes in Classic Rock Café of ’s nachts in Metal Dome zijn niet meegerekend).

Lijkt me sterk dat ze ineens een band of 10 minder gaan boeken.
Die 95% zou ik dan ook niet zo heel erg letterlijk nemen, denk ik (verkoop Metal Town staat ook al een hele tijd op 95%).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken