Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
robinvdijk wrote:
Bad Wolves zou wel tof zijn. De laatste show in Europa volgens hun schema is 15 juni op Download, dus de kans dat ze naar Graspop gaan is aanwezig.

Zie ze graag komen, Tommy Vext maakt er altijd feestje van.

Alestorm zie ik ook graag komen, hebben 4 mei hun laatste optreden in Mexico, en spelen op 28 juni pas weer in Duitsland. Zou nog mooi ff kunnen.

Maar we gaan het zien, hoop gauw op een nieuw hoopje namen
Hoe graag ik ze ook zou zien, lijkt me Alestorm zeer onwaarschijnlijk voor GMM.
Zanger en bandleider Christopher Bowes staat al met een nevenprojectje van hem, de band Gloryhammer, op GMM.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.737
7.559
rdirks wrote:

robinvdijk wrote:
Bad Wolves zou wel tof zijn. De laatste show in Europa volgens hun schema is 15 juni op Download, dus de kans dat ze naar Graspop gaan is aanwezig.


Zie ze graag komen, Tommy Vext maakt er altijd feestje van.

Alestorm zie ik ook graag komen, hebben 4 mei hun laatste optreden in Mexico, en spelen op 28 juni pas weer in Duitsland. Zou nog mooi ff kunnen.

Maar we gaan het zien, hoop gauw op een nieuw hoopje namen

Hoe graag ik ze ook zou zien, lijkt me Alestorm zeer onwaarschijnlijk voor GMM.
Zanger en bandleider Christopher Bowes staat al met een nevenprojectje van hem, de band Gloryhammer, op GMM.

Volgens mij is er eerder benoemd dat hij eigenlijk nauwelijks meer optreedt met Gloryhammer. Dat er een lookalike meespeelt
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Cannibal Corpse heeft zijn tourschema bekend gemaakt, GMM staat er helaas niet op. Ook geen andere Belgische data.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Set Abominae wrote:

rdirks wrote:

robinvdijk wrote:
Bad Wolves zou wel tof zijn. De laatste show in Europa volgens hun schema is 15 juni op Download, dus de kans dat ze naar Graspop gaan is aanwezig.


Zie ze graag komen, Tommy Vext maakt er altijd feestje van.

Alestorm zie ik ook graag komen, hebben 4 mei hun laatste optreden in Mexico, en spelen op 28 juni pas weer in Duitsland. Zou nog mooi ff kunnen.

Maar we gaan het zien, hoop gauw op een nieuw hoopje namen


Hoe graag ik ze ook zou zien, lijkt me Alestorm zeer onwaarschijnlijk voor GMM.
Zanger en bandleider Christopher Bowes staat al met een nevenprojectje van hem, de band Gloryhammer, op GMM.

Volgens mij is er eerder benoemd dat hij eigenlijk nauwelijks meer optreedt met Gloryhammer. Dat er een lookalike meespeelt
Ow, dat is mij niet bekend, haha..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.197
10.580
Ik had gisteren om 16.00 uur een bericht van Graspop verwacht, jammer! Ik wil een podiumindeling!

Wie denken jullie dat op zondag de Marque zal afsluiten van deze rij topnamen: KISS, Deff Leppard, Sabaton, Rob Zombie, Gojira, In Flames, Whitesnake? Namen die stuk voor stuk in aanmerking komen voor de laatste twee mainstage plekken. Ik zet mijn geld op een set van Gojira in de Marque. Het verhaaltje op de site hint zo erg naar een headline positie in de nabije toekomst dat ik verwacht dat ze in 2020 minimaal MS2 afsluiten. Dit jaar in de Marque voor een exclusief optreden en het opbouwen van een gevoel: daar had je bij moeten zijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Ik had gisteren om 16.00 uur een bericht van Graspop verwacht, jammer! Ik wil een podiumindeling!

Wie denken jullie dat op zondag de Marque zal afsluiten van deze rij topnamen: KISS, Deff Leppard, Sabaton, Rob Zombie, Gojira, In Flames, Whitesnake? Namen die stuk voor stuk in aanmerking komen voor de laatste twee mainstage plekken. Ik zet mijn geld op een set van Gojira in de Marque. Het verhaaltje op de site hint zo erg naar een headline positie in de nabije toekomst dat ik verwacht dat ze in 2020 minimaal MS2 afsluiten. Dit jaar in de Marque voor een exclusief optreden en het opbouwen van een gevoel: daar had je bij moeten zijn.

Enkele jaren geleden was de gojira show in marquee fenomenaal, denk alleen dat de marquee hier te klein voor gaat zijn, was 4 jaar terug al krap aan het worden. Ik denk dat we verder in het rijtje gaan moeten zoeken bijvoorbeeld cradle of filth of carcass?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.197
10.580
Joslittel wrote:
Ik had gisteren om 16.00 uur een bericht van Graspop verwacht, jammer! Ik wil een podiumindeling!

Wie denken jullie dat op zondag de Marque zal afsluiten van deze rij topnamen: KISS, Deff Leppard, Sabaton, Rob Zombie, Gojira, In Flames, Whitesnake? Namen die stuk voor stuk in aanmerking komen voor de laatste twee mainstage plekken. Ik zet mijn geld op een set van Gojira in de Marque. Het verhaaltje op de site hint zo erg naar een headline positie in de nabije toekomst dat ik verwacht dat ze in 2020 minimaal MS2 afsluiten. Dit jaar in de Marque voor een exclusief optreden en het opbouwen van een gevoel: daar had je bij moeten zijn.

Enkele jaren geleden was de gojira show in marquee fenomenaal, denk alleen dat de marquee hier te klein voor gaat zijn, was 4 jaar terug al krap aan het worden. Ik denk dat we verder in het rijtje gaan moeten zoeken bijvoorbeeld cradle of filth of carcass?

Cradle of Filth is zeker ook een goede keuze. Als al deze artiesten de mainstage bevolken op de zondag dan staan sommige acts bijzonder vroeg te spelen voor hun status. Vind ik prima verder, wordt een dag mainstage hangen. Maar kan me het bijna niet voorstellen dat een Whitesnake het oke vindt om rond 16.00 uur aan te treden.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Powerwolf staat idd op alcatraz, niet op GMM. Mijn fout.
Ik vind sowieso het affiche apart ingedeeld.
Lynyrd Skynyrd staat bijvoorbeeld boven Whitesnake, Slash, King DIamond, In Flames, Stone Temple Pilots, Amon Amarth, Rob Zombie en Disturbed...
In Flames, King Diamond en Amon Amarth staan lager dan Rob Zombie..terwijl die volgens mij veel meer publiek trekken in Europa.
Architects en Halestorm staat boven een van de grondleggers van Powermetal 'Hammerfall', mear ook boven Demons & Wizards, Children of Bodom, Cradle en Carcass.
Ik snap dat ze een nieuwe generatie moeten aanspreken, maar de grondleggers mogen echt wel wat hoger op het affiche.
Je ziet het in de geschiedenis ook steeds meer veranderen.
https://www.graspop.be/nl/geschiedenis/
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Ik had gisteren om 16.00 uur een bericht van Graspop verwacht, jammer! Ik wil een podiumindeling!

Ik denk dat het vrijwel volgens het schema van vorig jaar zal gaan. Komt tot nu toe aardig uit allemaal.
Hopelijk volgende week laatste namen dus!

Vorig jaar:
13-3 Laatste pakketje namen
28-3 Podiumindeling
13-4 Timetable + Coverbandjes
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik had gisteren om 16.00 uur een bericht van Graspop verwacht, jammer! Ik wil een podiumindeling!

Wie denken jullie dat op zondag de Marque zal afsluiten van deze rij topnamen: KISS, Deff Leppard, Sabaton, Rob Zombie, Gojira, In Flames, Whitesnake? Namen die stuk voor stuk in aanmerking komen voor de laatste twee mainstage plekken. Ik zet mijn geld op een set van Gojira in de Marque. Het verhaaltje op de site hint zo erg naar een headline positie in de nabije toekomst dat ik verwacht dat ze in 2020 minimaal MS2 afsluiten. Dit jaar in de Marque voor een exclusief optreden en het opbouwen van een gevoel: daar had je bij moeten zijn.

Kiss sluit zeker wel MS1 af, want ze zijn de headliner voor die dag. Dan verwacht ik Sabaton als MS2 afsluiter net zoals 2 jaar geleden. Verder Def Leppard en Whitesnake denk ik wel op een mainstage (DL MS2 voor Kiss en Whitesnake MS1 voor DL?) Dan blijven wat mij betreft Gojira of In Flames over om de marque te sluiten en de andere daarvoor te spelen. Dan blijft alleen Rob Zombie over waarbij ik eigenlijk geen idee heb
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Ik verwacht dat het met In Flames, Sabaton en KISS hetzelfde zal zijn als afgelopen jaar Avenged Sevenfold, Parkway Drive en Iron Maiden.
Zowel Sabaton als In Flames hebben MS2 al afgesloten, dus ik verwacht In Flames MS2 - KISS MS1 - Sabaton MS2.
Dit lijkt mij in ieder geval de meest logische zet. Gojira, Cradle of Filth of Carcass hebben in mijn ogen de meeste kans op de Marquee headliner.
In Flames lijkt me onderhand ook alweer te groot om de Marquee af te sluiten, Die zijn ook wel op hun top beland en dat lijkt me net iets te groot voor die stage.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.737
7.559
Gezien de poster mag ik toch hopen dat Def Leppard en Sabaton direct voor en na KISS spelen?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.127
Ik verwacht deze week wel het laatste handje namen. Welke dag zou een logische optie zijn?
Woensdag, om de mensen die teleurgesteld zijn over de pop en Nederlandse rap die Pinkpop weer bij elkaar heeft geveegd te lokken.

Nee, zonder gekheid: voor mijn gevoel is donderdagmiddag een mooi moment voor Graspop, maar dat is gebaseerd op niks.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.737
7.559
eigenlijk is elke dag wel mogelijk, alleen als ze in de ochtend al een random opvulberichtje plaatsen, dan verwacht ik eigenlijk nooit meer iets die dag
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.197
10.580
Lees in het Pukkelpopforum dat er vandaag nieuwe namen komen. Jammer, dan zal het vandaag geen Graspop zijn. Misschien vrijdag, anders verwacht ik het pas volgende week.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Verdorie, ik was zo blij dat Graspop iets getweet had, blijkt helaas een countdown te zijn! Ik verwacht toch echt deze week nog nieuwe namen, ik kan me niet voorstellen dat ze pas volgende week nieuwe namen geven, maar het zij zo in dat geval!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
Ik ben ook toe aan nog eens een écht nieuwtje vanuit het graspop-kamp.
Dus ik zet mijn hoop ook op vrijdag!
Al zetten ze hun klok dan wel echt gelijk met de planning vorig jaar en betekent dat ook dat we nog een maand moeten wachten op de timetable.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken