Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

robinvdijk wrote:
Afkijkend bij Hellfest hoop ik nog op Deicide, Enter Shikari, Kvelertak en Carpathian Forest.

Goed nieuws: Kvelertak hebben we al
1f642.svg

Enter Shikari zou ik een beetje jammer vinden, ik vind Enter Shikari niet meer wat het geweest is…

Enter shikari speelt in April nog in AB, zolang dit niet uitverkoopt zullen ze niet aangekondigd zijn. Trouwens support van As it is, die ook een heel sterk album heeft uigebracht.

Chris Fehn (#3, percussie) is uit Slipknot gezet. Het optreden zal wel gewoon doorgaan, maar ik vind dit zeer jammer.

Het optreden van Sonata Arctica was inderdaad magistraal. De komende dagen bepaal ik waar in mijn top-5 van mooiste ervaringen dit terechtkomt. Bij bijna ieder nummer had ik kippenvel en het is de eerste band die het voor elkaar krijgt om mij plezier te laten hebben in grappig bedoelde acties om het publiek te vermaken.

Het optreden van Sonata Arctica was inderdaad magistraal. De komende dagen bepaal ik waar in mijn top-5 van mooiste ervaringen dit terechtkomt. Bij bijna ieder nummer had ik kippenvel en het is de eerste band die het voor elkaar krijgt om mij plezier te laten hebben in grappig bedoelde acties om het publiek te vermaken.
Je maakt me nieuwsgierig. :)
Wat deden ze zoal?

Heb Sonata Arctica pas na aankondiging voor GMM goed leren kennen, maar draai het de laatste maanden aardig dol.
Kan niet wachten tot 20 juni! :-P

Het optreden van Sonata Arctica was inderdaad magistraal. De komende dagen bepaal ik waar in mijn top-5 van mooiste ervaringen dit terechtkomt.

Stop maar al ja! Ik begin al te huilen dat ik dit heb laten passeren.
"Altijd helemaal naar Nederland"... we zijn hier te verwend in onze regio :D
Neenee, vertel, ben ook wel benieuwd hoe ze dat juist aangepakt hebben.

Verhaaltjes over 'eerste auto's', liedje van ze dat verbannen is in een karaokebar in Finland, dat soort dingetjes. De rest weet ik niet precies meer, maar de zanger deed nog wel paar dingen

Ze stopten ook aan het begin van Paid in Full ineens met spelen, en de bassist vroeg om de microfoon en vroeg aan Tony of hij dat alsjeblieft niet voor publiek wilde doen :p. En aan het einde van het liedje zeiden ze ook dat dat de kortste versie van het liedje dat ze ooit hadden gespeeld en dat ze een tijdje terug nog 4 minuten langer hadden gespeeld.

Verder werd er bij Letter to Dana een camera op Tony's gezicht gericht, dus hij begon niet met zingen en zei dat die camera op hem gericht was gevolgd door 'I love it!'

Al om al, het was een heel luchtig concert met veel humor en ze lieten ook duidelijk blijken dat ze ook improviseerde om het nog een uniekere ervaring te maken. Heb zoiets nog niet eerder meegemaakt

Ja, vandaag (eindelijk) volledige line up? Laat ons hopen.

Gisteren kwam Alcatraz met 2 topnamen (Decapitated, Thy Art Is Murder), hopelijk komt Graspop ook nog met wat death metal ?

God dethroned, Deicide, Cannibal Corpse, Belphegor, Alien Weaponry mogen er nog gerust bij ?

Dream Theater staat op 25 juni in Gent. Schrappen dus.
Een boekingskantoor gaat testen of er plaats is voor een metalfestival in Gent, dus als dit een succes wordt, dan hebben we er een metalfestival bij.

Wat een slechte grap! De dinsdag na graspop, hoe verzinnen ze het.
Waarom heeft Graspop hen laten schieten als ze 2 dagen later in't land spelen en nog perfect ruimte hadden op zondag of zelfs zaterdag. Zonde zonde. :-|

TettenVogel wrote:

Wat een slechte grap! De dinsdag na graspop, hoe verzinnen ze het.
Waarom heeft Graspop hen laten schieten als ze 2 dagen later in’t land spelen en nog perfect ruimte hadden op zondag of zelfs zaterdag. Zonde zonde.
1f610.svg

Een plaatsje tussen 100 andere namen op een festival waar je niet de headliner bent versus een eigen show in het Capitole Gent.
Ze hebben optie 2 gekozen.

Mission Statement Ghent Indoor Metal Fest

Gent is een van de rijkste culturele steden in België met tal van concertzalen en -clubs. Er zijn ook de Gentse Feesten en er is Gent Jazz. En nu presenteert Gracia Live ook de eerste editie van Ghent Indoor Metal Festival! Er wordt klein en indoor gestart in Capitole Gent! Een atypische locatie: maybe! Maar wel een prachtige locatie om een van de absolute legendes uit de progmetalscene te verwelkomen: Dream Theater!
Voor 2019: 1 groep, 1 datum, 1 locatie!
Als de Gentenaar bijt, then we’ll be back for a second edition with more dates and more bands!

Kaarten kosten 57 en 67 euro
Opgelet! Voor tickets die aan de kassa worden gekocht wordt een extra servicekost van 2 euro per ticket aangerekend.

Zouden er nog bands bijkomen? EDIT: laat maar, ik heb er over gelezen: enkel Dream Theater.

http://www.capitole-gent.be/nl/kalender/2018-2019/ghent-indoor-metal-fest-presents-dream-theater

Ja, vandaag (eindelijk) volledige line up? Laat ons hopen.

Gisteren kwam Alcatraz met 2 topnamen (Decapitated, Thy Art Is Murder), hopelijk komt Graspop ook nog met wat death metal
1f64f.svg

God dethroned, Deicide, Cannibal Corpse, Belphegor, Alien Weaponry mogen er nog gerust bij
1f601.svg
Alcatraz heeft ook een knap affiche.

Een boekingskantoor gaat testen of er plaats is voor een metalfestival in Gent, dus als dit een succes wordt, dan hebben we er een metalfestival bij.

Misschien handig om dan ook een fest te laten doorgaan als je een fest wil testen.
De uitleg die ze nu geven komt maar vreemd over.

Een plaatsje tussen 100 andere namen op een festival waar je niet de headliner bent versus een eigen show in het Capitole Gent.
Ze hebben optie 2 gekozen.

Dat snap ik in theorie best wel, zeker omdat ze een combinatie doen tussen festivals en losse shows.
Maar qua datum vind ik het geen al te slimme zet, al is zo'n Capitole natuurlijk snel gevuld.
Voor mij betekent het dat ik ze zal missen en dat vind ik gewoon erg jammer.

Dagindeling Alcatraz staat online! Zeer mooie indeling, iedere dag zit er wel iets leuks bij. Ik ga vaak maar 1 dagje, dus dat zal wellicht zaterdag worden voor Avatar, Bury Tomorrow, Of Mice and Men, Soilwork,... Maar de andere dagen zijn ook zeer aanlokkelijk.

Hier ook weekendtickets voor Alcatraz binnen!
Zin in, altijd al eens naar toe willen gaan.
Kleine(re) festivals hebben toch vaak heel veel charme.
Mooi ook dat er geen enkele overlap met GMM is. :)

Zie ik Thin Lizzy nou op de line-up van Alcatraz staan? Kan iemand me dit uitleggen?

Black Star Riders, die een Thin Lizzy set doen
BSR is de laatste reincarnatie van Thin Lizzy, en bestaat uit een aantal oud leden, en deden vorig jaar meejn ik shows als Black Star Riders, met ook eigen nrs

Users who are viewing this thread