Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Heb ze een mail gestuurd om te vissen wanneer we meer nieuws krijgen. Ik verwacht er niets van maar je weet het maar nooit.

Nou, ik heb al een reactie terug en nog geeneens een hele zinloze. Hieronder de reactie (TMD = The Monolith Deathcult):

Hoi Jos,
Ons programma is nog niet helemaal rond dus vandaar dat we nog niets online hebben staan.
Daar durft nogal eens wat geschoven worden. ?
Zodra het programma rond is zullen we de podiumindeling en het tijdschema online zetten.
Ik durf er helaas niet opplakken wanneer dit juist zal zijn, hoe sneller hoe liever!
Je verzoekje van TMD is doorgegeven.

Metalen groeten,

GMM-Team

Zou "het programma" betekenen dat er nog bands geboekt worden, of dat de podiumindeling nog niet rond is?

Zou “het programma” betekenen dat er nog bands geboekt worden, of dat de podiumindeling nog niet rond is?

Het klinkt voor mij als het eerste. Dat er nog met (enkele) bands overlegd wordt, waardoor plaatsen nog kunnen verschuiven en ze dus nog geen vaste podiumindeling - laat staan tijdsschema - kunnen vrijgeven.

Afkijkend bij Hellfest hoop ik nog op Deicide, Enter Shikari, Kvelertak en Carpathian Forest.

Goed nieuws: Kvelertak hebben we al :)

Enter Shikari zou ik een beetje jammer vinden, ik vind Enter Shikari niet meer wat het geweest is...

robinvdijk wrote:
Afkijkend bij Hellfest hoop ik nog op Deicide, Enter Shikari, Kvelertak en Carpathian Forest.

Goed nieuws: Kvelertak hebben we al
1f642.svg

Enter Shikari zou ik een beetje jammer vinden, ik vind Enter Shikari niet meer wat het geweest is…
Als ik 2 nummers van Take To The Skies kan horen + Juggernauts op een festival ben ik al blij genoeg met Enter Shikari. A Flash Flood Of Colour was nog redelijk te doen, maar wat ze er na hebben uitgebracht kan mij niet meer interesseren helaas.

Nieuwe toevoegingen Lokerse Feesten:
En de mainstage line-ups van de hardrock- en punkrockdag zijn compleet met de toevoeging van live-sensatie Alestorm, Monster Magnet, Life Of Agony, Brutus en Marky Ramone’s Blitzkrieg (de indoor line-ups voor deze dagen worden later bekendgemaakt).

4 aug: Scorpions, Europe, Alestorm, Monster Magnet, Life Of Agony, Brutus
6 aug: The Offspring, NOFX, Heideroosjes, The Damned, Marky Ramone’s Blitzkrieg

En de mainstage line-ups van de hardrock- en punkrockdag zijn compleet met de toevoeging van live-sensatie Alestorm, Monster Magnet, Life Of Agony, Brutus en Marky Ramone’s Blitzkrieg (de indoor line-ups voor deze dagen worden later bekendgemaakt).

Persoonlijk vind ik dit een redelijk zwakke metaldag, maar dat is mijn mening. Vond die van de vorige jaren toch iets beter qua affiche! (Maar zoals ik zeg, dat is mijn eerlijke mening :) )

Set Abominae wrote:

Persoonlijk vind ik dit een redelijk zwakke metaldag, maar dat is mijn mening. Vond die van de vorige jaren toch iets beter qua affiche! (Maar zoals ik zeg, dat is mijn eerlijke mening
1f642.svg
)
Ben ik het wel mee eens, hoor.
Hoewel ik toch niet uitsluit dat ik een dagje ga, alleen al voor Alestorm.
Daarnaast waarschijnlijk ook een of meerdere dagjes naar Alcatraz, die wel een mooie line-up hebben naar mijn mening (wanneer maken die hun dagindeling bekend overigens..).

Ik had gehoopt dat Scorpions op Graspop zouden staan. Die staan nog op m’n wishlist om te zien. In combinatie met Europe was het me de €57 voor de Lokerse feesten zeker waard. Ben ook blij met de toevoeging van Alestorm daar! Ik snap dat het metalgehalte niet hoog is, maar ik ben dan ook zowel een metal- als een rockliefhebber en een mooie balade van Scorpions heb ik ook geen probleem mee.

Verder ben ik erg benieuwd waar Papa Roach naar toe gaat. Die zijn voor zover ik weet nog niet in België of Nederland aangekondigd en het lijkt me niet dat ze ons overslaan. Zou het een optie zijn dat ze geen festivals doen maar weer in de 013 staan? Hoop ze nog ergens te kunnen gaan zien iig!

Ik had gehoopt dat Scorpions op Graspop zouden staan. Die staan nog op m’n wishlist om te zien. In combinatie met Europe was het me de €57 voor de Lokerse feesten zeker waard. Ben ook blij met de toevoeging van Alestorm daar! Ik snap dat het metalgehalte niet hoog is, maar ik ben dan ook zowel een metal- als een rockliefhebber en een mooie balade van Scorpions heb ik ook geen probleem mee.
Scorpions is best wel een guilty pleasure van me.
Nummers als Rock you like a Hurricane, Still loving you, We built this house, Send me an angel, en (vooral) Wind of Change zijn heerlijk om zo vals mogelijk in de douche mee te zingen.. 8-)
Heb ze ook nog nooit live gezien, so I wouldn't mind. :)

Lees net in Rock Tribune een interview met Avantasia. Ze wilden wel op Graspop spelen maar Gmm vindt hen niet op Graspop passen, niet als headliner maar ook niet op een andere manier. Als headliner kan ik begrijpen maar voor de rest niet. Zou een geweldige boeking zijn!

Lees net in Rock Tribune een interview met Avantasia. Ze wilden wel op Graspop spelen maar Gmm vindt hen niet op Graspop passen, niet als headliner maar ook niet op een andere manier. Als headliner kan ik begrijpen maar voor de rest niet. Zou een geweldige boeking zijn!
Erg vreemd en jammer inderdaad. Als Ayreon er past, moet Avantasia toch ook makkelijk kunnen, lijkt me..

Slaagt inderdaad nergens op. Ze hebben in't verleden al op Alcatraz gestaan. Ik was er niet bij, maar wat je hoorde aan feedback hebben ze daar toen een knappe show gegeven.
Ze staan daar dit jaar terug, dus als het daar kan, waarom dan niet op een podium op graspop... Heb enkele jaren terug, toen ik in Duitsland op vakantie was, de live TV-uitzending gezien van hun show op Wacken - oke, dat is thuispubliek, maar even goed, het werkte best!
Een spot zoals Ayreon vorig jaar lijkt me inderdaad perfect te kunnen werken voor hen en daar zou ik ze graag zien, maar zelfs mainstage vind ik in theorie kunnen.
Als een theatrale maar ongelooflijk saaie act als Ghost (no offense) op de mainstage van Graspop kan, zie ik niet in waarom Avantasia niet zou kunnen met al hun guests en veel meer leven op het podium.

Maar goed, Arjen heeft vorig jaar ook heel duidelijk laten horen in interviews en op fb live's dat hun show op graspop 'uniek moest zijn' en 'ze dat jaar niets anders mochten doen qua live shows' en die lijn kan je niet doortrekken voor Avantasia doordat zij wel gewoon touren.

Ik hoop alleszins wat vrienden mee te krijgen naar Alcatraz en dan zie ik hun festivalshow daar wel. Al vind ik het jammer voor hen zelf, want ik kan snappen dat ze graag op GMM zouden spelen.

Gisterenavond was ik bij het acoustische concert van Sonata Arctica. Dat klonk echt heel goed, ik heb al zin in hun niet acoustische show op Graspop. Ze hadden ook nog even gemeld dat hun nieuwe album 6 September uit gaat komen, dus ze zullen niet met nieuw materiaal op GMM staan

Edit: over Avantasia, ik vind het jammer dat Graspop ze niet wil programmeren. Ben benieuwd wat de echte achterliggende reden is, want 'ze passen niet op Graspop' vind ik niet echt opgaan na idd Ayreon en ander soort namen die dan ook niet 'op Graspop zouden passen'

Eens met jullie reacties op Avantasia, precies ook mijn gevoel. Perfect voor de Ayreon spot, zie ze ook zonder probleem ms2 afsluiten. Iemand zin om een mail aan Gmm eraan te wagen? Op mijn laatste mail kwam ook een serieus antwoord. Dus wie weet. Helpt misschien voor een volgende keer om te laten zien dat er wel Graspoppers zijn die hierop zitten te wachten

Gisterenavond was ik bij het acoustische concert van Sonata Arctica. Dat klonk echt heel goed, ik heb al zin in hun niet acoustische show op Graspop. Ze hadden ook nog even gemeld dat hun nieuwe album 6 September uit gaat komen, dus ze zullen niet met nieuw materiaal op GMM staan

Edit: over Avantasia, ik vind het jammer dat Graspop ze niet wil programmeren. Ben benieuwd wat de echte achterliggende reden is, want ‘ze passen niet op Graspop’ vind ik niet echt opgaan na idd Ayreon en ander soort namen die dan ook niet ‘op Graspop zouden passen’

Waren er ook bij, was idd heel gaaf!

Ik vind "ze passen niet op Graspop" een zeer zwak argument aangezien er op Graspop toch zoveel verschillende genres gespeeld kunnen en mogen worden? Poppunk, punk, rock, hardrock, heavy metal, black metal, folk, death metal, blablabla, waarom zou Avantasia als symfonische metalband er dan niet thuishoren?
Integendeel... Geef ze een show waar hun theatraal aspect aan te pas kan komen (zoals op Alcatraz in 2016) en dan staan ze er écht hoor. Had ze toen zelf voor het eerst gezien en ik was echt verbaasd, hoewel ik ze niet echt kende.
Nee, hier slaat de organisatie toch even de bal mis. Jammer, maar ik ben wel blij dat ze weer van de partij zullen zijn op Alcatraz, waar ze wellicht in de latere avond mogen spelen en de band op zich dus ook beter tot zijn geheel komt. (Deze band om 16:00 u in het volle licht zien, maakt de show veel minder spectaculair)

Een dagindeling bij Alcatraz mag ook stilaan komen ja, wetende dat dit vorig jaar al in midden februari online stond :)

Users who are viewing this thread