Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.616
11.275
Aangezien het mijn eerste keer GMM is, graag wat tips van wat ik op vrijdag moet bekijken. Het mag gerust iets obscuur zijn ook. Verder heb ik het graag hard.
1f642.svg

The HU is echt een aanrader. Mongoolse keelzang gecombieerd met metal. Schitterend om naar te luisteren.
Wiegedood is ook zeker een aanrader, alleen vallen beide concerten samen (12.00-12.40).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Inderdaad al veel tips voorbij gekomen. Die van mij:
- The Hu. Hele intrigerende band, ga er heen.
- Candlemass. Doommetal grootheden met prachtige logge nummers.
- Mysticum. Je moet er wel Within Temptation voor opgeven maar daarvoor heb je denk ik wel een van de hardste en bruutste sets van het weekend te pakken. Ik ben erbij.
- Fever 333. Wat een topband, ik vind het de Rage Against the Machine van deze generatie. Lynyrd Skynyrd sla ik er graag voor over.
En verder staan grote namen als Slayer, Amon Amarth en Architects natuurlijk op het lijstje.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
92
170
gmm033 wrote:

Moniek wrote:
Wij hebben vorig jaar gekampeerd in Mol op camping Zilvermeer en volgens mij is er ook een camping in Retie. Zilvermeer is ons goed bevallen. Het lag volgens op ongeveer 20 minuten rijden van het festivalterrein.


In Kasterlee camping Houtum. Ze hebben een soort van pendelbus maar die stopt ver van de ingang. Fietsen vanaf Kasterlee is prima te doen (klein half uur). Doe het al vijf jaar zo.

Die vonden wij veel te prijzig met de caravan. Je betaald dan €225 en dat ligt echt ver boven de normale tarieven in juni.

Ik ga altijd met een tentje. Dat is wel wat goedkoper inderdaad. En het scheelt een hoop dat je niet per persoon betaalt. Meestal kwamen we dan op een tientje p.p.p.n. Vond ik wel meevallen. Personeel is echt supervriendelijk.

Ik heb ook een keer op Campinastrand gestaan, ook prima. Maar die camping is al vol.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
whitechapel speelt trouwens ook de vrijdag, denk niet dat je veel zwaarder gaat vinden
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.134
Aangezien het mijn eerste keer GMM is, graag wat tips van wat ik op vrijdag moet bekijken. Het mag gerust iets obscuur zijn ook. Verder heb ik het graag hard.
1f642.svg
Mijn must-sees voor vrijdag:
Children Of Bodom (melodic death metal, mag je eigenlijk niet missen als je van 'hard' houdt :) )
Candlemass (pioniers van de epic doom metal)
The Hu (Mongoolse folk metal, hebben pas 2 nummers uitgebracht, maar zijn nu al een hype)
Within Temptation (symphonic metal)
Eagles Of Death Metal (moet ik helaas Amon Amarth voor laten schieten; garage/desert rock van Josh Homme, o.a. bekend van Queens Of The Stone Age en Them Crooked Vultures; maar als je van hard houdt, adviseer ik je toch om naar Amon Amarth te gaan))
Eisbrecher (industrial metal/Neue Deutsche Härte, niet te missen als je van Rammstein houdt)
Deathstars (zodra Candlemass afgelopen is; industrial/gothic metal, heeft ook wel wat weg van Rammstein/Eisbrecher)
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
Thanks Moniek & gmm033.

Camping Houtum krijgt mn voorkeur, alleen weet ik niet of we fietsen mee kunnen nemen.
De beschrijving op de site:

De shuttledienst is net als vorig jaar een wegtram die langs een bosweg naar Graspop rijdt. Hierdoor kunnen we korte ritten doen maar wordt je wel iets verder van de ingang afgezet (parking Prinsenpark). Omdat we een bosweg volgen is de shuttletram geen luxueus voertuig en ook beperkt in plaats per rit. De shuttle blijft continue rijden vanaf een uur voor de eerste band begint tot twee uur na het stoppen van de mainact. Per uur is een heen en weer rit.
We raden sterk aan de fiets mee te nemen en hiermee de korte 6km te overbruggen! Dit is slechts 20 minuten rijden en je kan vlak voor de hoofdingang je fiets veilig stallen op een bewaakte parking. Gratis, snel en bovendien nog sportief ook! We leggen je ter plekke graag de weg uit.

Rijden daar toevallig geen taxi's of ubers of....?
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
92
170
Thanks Moniek & gmm033.

Camping Houtum krijgt mn voorkeur, alleen weet ik niet of we fietsen mee kunnen nemen.
De beschrijving op de site:

De shuttledienst is net als vorig jaar een wegtram die langs een bosweg naar Graspop rijdt. Hierdoor kunnen we korte ritten doen maar wordt je wel iets verder van de ingang afgezet (parking Prinsenpark). Omdat we een bosweg volgen is de shuttletram geen luxueus voertuig en ook beperkt in plaats per rit. De shuttle blijft continue rijden vanaf een uur voor de eerste band begint tot twee uur na het stoppen van de mainact. Per uur is een heen en weer rit.
We raden sterk aan de fiets mee te nemen en hiermee de korte 6km te overbruggen! Dit is slechts 20 minuten rijden en je kan vlak voor de hoofdingang je fiets veilig stallen op een bewaakte parking. Gratis, snel en bovendien nog sportief ook! We leggen je ter plekke graag de weg uit.

Rijden daar toevallig geen taxi’s of ubers of….?

Ze kunnen niet verder dan Prinsenpark. Daarna is het nog een lange weg waar ze niet kunnen keren. Keren kan pas weer vlakbij industrieterrein naast het Graspopterrein op een druk kruispunt dus da's ook geen optie. Taxi's mogen er daar ook niet in.

ik heb overigens nog wel één plekkie voor een fiets. Ik rij op donderdagavond naar Kasterlee en op maandagochtend weer terug (vanuit Amersfoort). Biedt dat kansen?

ik heb overigens ook wel eens geprobeerd fietsen te huren in Kasterlee, maar daar hadden ze heel slechte ervaringen met Graspopbezoekers. Doen ze dus niet meer....

 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Zo zwak zijn de headliners toch niet dit jaar?
Kiss, Sabaton, Slayer, Slipknot, Lamb of God, Within Temptation.
Ik vind dat niet heel erg veel zwakker dan Guns N’ Roses, Iron Maiden, Volbeat, Marilyn Manson, A7X, Parkway Drive, A Perfect Circle en Ozzy… Nu helpt het wel dat ik heel groot fan ben van Within Temptation en dat ik daarom ook erg blij ben met hun headlinespot. Nu nog het nummer In Perfect Harmony spelen.

Kiss is een van de grootste namen in de rockscene, maar hebben hun beste tijd gehad. Zeker de moeite waard om eens te zien, maar nooit echt mijn ding geweest.
De zwakste schakel is naar mijn mening Lamb Of God, maar dat is puur smaak. Op die dag hadden Slash, Demons & Wizards, King Diamond, Behemoth of Disturbed(?) ook niet misstaan als afsluiter van de Main2. En.. ik weet dat het niet realistisch is, maar Hammerfall had van mij ook mogen afsluiten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.616
11.275
TettenVogel wrote:
Slipknot heeft een nieuw lied gelost, the hype is real.

En daarbij is het ook een lekker nummer. Ik hoop dat het hele album een beetje in deze stijl blijft. Wordt iig een mooie zaterdagavond op Graspop
1f609.svg

Partijtje wennen in het begin. Was het al niet meer gewend om Corey's stem te horen. Het doet me af en toe wel denken aan iets 'pop-achtigs', maar op zich kan ik dat van Slipknot wel hebben.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Maar zit Chris Fehn er nu bij of niet? Er zijn 9 leden op de promofoto...

Volbeat heeft ook nieuw werk gelost. Klinkt even generisch als de vorige 3 albums, maar het gaat toch een van de headliners van 2020 zijn vrees ik.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.616
11.275
Maar zit Chris Fehn er nu bij of niet? Er zijn 9 leden op de promofoto…

Volbeat heeft ook nieuw werk gelost. Klinkt even generisch als de vorige 3 albums, maar het gaat toch een van de headliners van 2020 zijn vrees ik.

Daar zal vast iemand anders antwoord op kunnen geven.
De oudere nummers van Volbeat vond ik nog wel aardig. Wat er tot nu toe is uitgekomen, is gewoonweg vreselijk. Aan hun headlinerschap ga je niet ontkomen, wat ik op zich niet erg vind, zolang ze maar niet zoveel nummers van het aankomende album spelen.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
TettenVogel wrote:
Maar zit Chris Fehn er nu bij of niet? Er zijn 9 leden op de promofoto…

Volbeat heeft ook nieuw werk gelost. Klinkt even generisch als de vorige 3 albums, maar het gaat toch een van de headliners van 2020 zijn vrees ik.

Daar zal vast iemand anders antwoord op kunnen geven.
De oudere nummers van Volbeat vond ik nog wel aardig. Wat er tot nu toe is uitgekomen, is gewoonweg vreselijk. Aan hun headlinerschap ga je niet ontkomen, wat ik op zich niet erg vind, zolang ze maar niet zoveel nummers van het aankomende album spelen.

Tja helaas wel. Als ze weer naar Graspop komen (wat ik niet hoop) zal ik waarschijnlijk bij de alternatieve band die op hetzelfde tijdstip speelt gaan staan :p
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
StuBru begint Meer en meer interesse in Volbeat te tonen, ik gok Rock Werchter nog eens. Vind de nieuwe trouwens niet zo slecht, mar het is inderdaad wel een stuk anders.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.550
3.103
Partijtje wennen in het begin. Was het al niet meer gewend om Corey’s stem te horen. Het doet me af en toe wel denken aan iets ‘pop-achtigs’, maar op zich kan ik dat van Slipknot wel hebben.

Ik vind dat er veel elementen van Bring Me The Horizon te horen zijn in dit nummer, gemixt met een wel echte Slipknot-sound. Niet zo goed als Before I Forget etc., maar nog steeds erg goed om gewoon in de setlist erbij te doen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken