Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Rockbeer wrote:
Headliner voor volgend jaar: Alter Bridge. Ze komen als ik het goed heb dit jaar in ieder geval met een nieuwe plaat. Ikzelf zou behoorlijk content zijn met deze groep rondom Myles Kennedy en Mark Tremonti als laatste act op een van de Main Stages!

Hoe zien jullie dit? Toegegeven, net als met Within Temptation dit jaar die wordt bijgestaan door Slayer, zal ook Alter Bridge een fenomeen om zich heen moeten hebben. Misschien een System Of A Down.

Ik zou dit aanjuichen. System of a Down + Alter Bridge als een soort co-headline constructies, allebei anderhalf uur op een mainstage. Een oude vertrouwde band en een nieuwere ‘try-out headliner’
Ik vind dat ze elk jaar wel zoiets mogen proberen. Ik vind Slayer zelf niet echt mijn ding, maar het geeft wel Within Temptation de kans om hun headliner waardigheid te bewijzen

Helemaal met jullie eens! Zou een mooie constructie zijn en meer dan terecht voor Alter Bridge. Dit type bands die al 15 jaar + meegaan moeten inmiddels langzaam geïntroduceerd worden als headliner. Volgende doorkonst van Gojira en In Flames verwacht ik dit eigenlijk ook van.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Vond het al zo vreemd dat alter bridge precies enkel op graspop gevraagd wordt, zou zo graag eens een volledig zaalconcert zien van hen, hoor ze ook niet op stubru of dergelijke. Ik ken niemand die ze live gezien heeft die dit slecht vond, fenomenale live band.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Vond het al zo vreemd dat alter bridge precies enkel op graspop gevraagd wordt, zou zo graag eens een volledig zaalconcert zien van hen, hoor ze ook niet op stubru of dergelijke. Ik ken niemand die ze live gezien heeft die dit slecht vond, fenomenale live band.

Heb ze nu twee keer in een zaal gezien en is zeker een meerwaarde, veel meer mogelijkheden om dieper het oeuvre in te duiken. Ik verwacht ze eigenlijk wel in het najaar/voorjaar met een promotietour voor de nieuwe CD en er achteraan een festivalzomer. Dus wie weet wordt je wens deze winter vervuld!
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Hier is hij dan, sneller dan gepland: de google forms voor het experiment van 10 verschillende must-see bands invullen en kijken wat voor timetable daaruit komt.
Vul hem in, laat je vrienden hem in vullen, laat je familie hem invullen wat mij betreft, ik wil zo veel mogelijk reacties om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen. Het coderen van het script zal wel iets langer duren, maar dat geeft jullie veel tijd om hem in te vullen. Ik hoop hem in ieder geval in Mei af te kunnen sluiten en de resultaten hier te kunnen posten.

https://forms.gle/GFndxND1mVTxhvES7

Het maakt trouwens niet uit in welke volgorde je de bands invult. Verder heb ik geen check of er 2 keer dezelfde wordt ingevuld (ik denk niet dat dat kan in Google Forms) dus doe dat liever niet, want dan zal hij in het script voor jou natuurlijk maar 9 bands meenemen, en dat is sonde.

Hoeveel mensen vulden dit al in? :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
kobloodflames wrote:

Rockbeer wrote:
Headliner voor volgend jaar: Alter Bridge. Ze komen als ik het goed heb dit jaar in ieder geval met een nieuwe plaat. Ikzelf zou behoorlijk content zijn met deze groep rondom Myles Kennedy en Mark Tremonti als laatste act op een van de Main Stages!

Hoe zien jullie dit? Toegegeven, net als met Within Temptation dit jaar die wordt bijgestaan door Slayer, zal ook Alter Bridge een fenomeen om zich heen moeten hebben. Misschien een System Of A Down.


Ik zou dit aanjuichen. System of a Down + Alter Bridge als een soort co-headline constructies, allebei anderhalf uur op een mainstage. Een oude vertrouwde band en een nieuwere ‘try-out headliner’
Ik vind dat ze elk jaar wel zoiets mogen proberen. Ik vind Slayer zelf niet echt mijn ding, maar het geeft wel Within Temptation de kans om hun headliner waardigheid te bewijzen

Helemaal met jullie eens! Zou een mooie constructie zijn en meer dan terecht voor Alter Bridge. Dit type bands die al 15 jaar + meegaan moeten inmiddels langzaam geïntroduceerd worden als headliner. Volgende doorkonst van Gojira en In Flames verwacht ik dit eigenlijk ook van.

Heel vet! Dat is een combinatie die mij wel weer naar Dessel zou kunnen trekken.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:
Hier is hij dan, sneller dan gepland: de google forms voor het experiment van 10 verschillende must-see bands invullen en kijken wat voor timetable daaruit komt.
Vul hem in, laat je vrienden hem in vullen, laat je familie hem invullen wat mij betreft, ik wil zo veel mogelijk reacties om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen. Het coderen van het script zal wel iets langer duren, maar dat geeft jullie veel tijd om hem in te vullen. Ik hoop hem in ieder geval in Mei af te kunnen sluiten en de resultaten hier te kunnen posten.

https://forms.gle/GFndxND1mVTxhvES7

Het maakt trouwens niet uit in welke volgorde je de bands invult. Verder heb ik geen check of er 2 keer dezelfde wordt ingevuld (ik denk niet dat dat kan in Google Forms) dus doe dat liever niet, want dan zal hij in het script voor jou natuurlijk maar 9 bands meenemen, en dat is sonde.

Hoeveel mensen vulden dit al in?
1f642.svg

De teller staat nu op 57, dus dat is al een heel aantal. Ik ben ook al begonnen met de code. Ik hoop dit weekend al een reactie te kunnen geven over de 'optimale timetable'
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
kobloodflames wrote:

Rockbeer wrote:
Headliner voor volgend jaar: Alter Bridge. Ze komen als ik het goed heb dit jaar in ieder geval met een nieuwe plaat. Ikzelf zou behoorlijk content zijn met deze groep rondom Myles Kennedy en Mark Tremonti als laatste act op een van de Main Stages!

Hoe zien jullie dit? Toegegeven, net als met Within Temptation dit jaar die wordt bijgestaan door Slayer, zal ook Alter Bridge een fenomeen om zich heen moeten hebben. Misschien een System Of A Down.


Ik zou dit aanjuichen. System of a Down + Alter Bridge als een soort co-headline constructies, allebei anderhalf uur op een mainstage. Een oude vertrouwde band en een nieuwere ‘try-out headliner’
Ik vind dat ze elk jaar wel zoiets mogen proberen. Ik vind Slayer zelf niet echt mijn ding, maar het geeft wel Within Temptation de kans om hun headliner waardigheid te bewijzen

Helemaal met jullie eens! Zou een mooie constructie zijn en meer dan terecht voor Alter Bridge. Dit type bands die al 15 jaar + meegaan moeten inmiddels langzaam geïntroduceerd worden als headliner. Volgende doorkonst van Gojira en In Flames verwacht ik dit eigenlijk ook van.

In Flames is al eens subheadliner en headliner geweest, maar nu zijn die serieus gedegradeerd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.036
Nog een headliner voor de tokomst: Bring me the Horizon, maar of ik dit wil, is een andere zaak.

Ik zou dat ook niet toejuichen. Denk overigens ook dat de kans wat kleiner is, uitgaande van de richting waar ze met hun laatste album naartoe zijn gegaan. Gedurende de laatste paar jaar is het toch allemaal wat meer pop geworden i.p.v. metal.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Nog een headliner voor de tokomst: Bring me the Horizon, maar of ik dit wil, is een andere zaak.

Met de vorige 2 albums heeft deze groep zich gecementeerd als RW groep, zou hier niet teveel op rekenen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
TettenVogel wrote:
Nog een headliner voor de tokomst: Bring me the Horizon, maar of ik dit wil, is een andere zaak.

Met de vorige 2 albums heeft deze groep zich gecementeerd als RW groep, zou hier niet teveel op rekenen.

Deels eens. Maar bands zoals Deff Lepard, KISS en Scorpions hebben ook weinig met metal te maken en staan er ook. BMTH heeft de roots stevig in de harde metalen, moeten dan wel wat van de recente meuk uit de setlist halen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Rockbeer wrote:
Headliner voor volgend jaar: Alter Bridge. Ze komen als ik het goed heb dit jaar in ieder geval met een nieuwe plaat. Ikzelf zou behoorlijk content zijn met deze groep rondom Myles Kennedy en Mark Tremonti als laatste act op een van de Main Stages!

Hoe zien jullie dit? Toegegeven, net als met Within Temptation dit jaar die wordt bijgestaan door Slayer, zal ook Alter Bridge een fenomeen om zich heen moeten hebben. Misschien een System Of A Down.

Ik zou dit aanjuichen. System of a Down + Alter Bridge als een soort co-headline constructies, allebei anderhalf uur op een mainstage. Een oude vertrouwde band en een nieuwere ‘try-out headliner’
Ik vind dat ze elk jaar wel zoiets mogen proberen. Ik vind Slayer zelf niet echt mijn ding, maar het geeft wel Within Temptation de kans om hun headliner waardigheid te bewijzen
Zou een prima combo zijn, maar in dat geval is SOAD toch 'gewoon' de absolute headliner, en Alter Bridge sub-headliner? Van een 'co-headline'-constructie kun je volgens mij alleen spreken als beide bands redelijk gelijkwaardig zijn qua naam/populariteit (ook al is de een relatief jong en de ander relatief oud), en elkaar 'aanvullen' op het affiche, anders zou je iedere combo wel zo kunnen noemen (Iron Maiden + Parkway Drive, Ozzy Osbourne + A Perfect Circle, Rammstein + Emperor, etc.).
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:

Rockbeer wrote:
Headliner voor volgend jaar: Alter Bridge. Ze komen als ik het goed heb dit jaar in ieder geval met een nieuwe plaat. Ikzelf zou behoorlijk content zijn met deze groep rondom Myles Kennedy en Mark Tremonti als laatste act op een van de Main Stages!

Hoe zien jullie dit? Toegegeven, net als met Within Temptation dit jaar die wordt bijgestaan door Slayer, zal ook Alter Bridge een fenomeen om zich heen moeten hebben. Misschien een System Of A Down.


Ik zou dit aanjuichen. System of a Down + Alter Bridge als een soort co-headline constructies, allebei anderhalf uur op een mainstage. Een oude vertrouwde band en een nieuwere ‘try-out headliner’
Ik vind dat ze elk jaar wel zoiets mogen proberen. Ik vind Slayer zelf niet echt mijn ding, maar het geeft wel Within Temptation de kans om hun headliner waardigheid te bewijzen

Zou een prima combo zijn, maar in dat geval is SOAD toch ‘gewoon’ de absolute headliner, en Alter Bridge sub-headliner? Van een ‘co-headline’-constructie kun je volgens mij alleen spreken als beide bands redelijk gelijkwaardig zijn qua naam/populariteit (ook al is de een relatief jong en de ander relatief oud), en elkaar ‘aanvullen’ op het affiche, anders zou je iedere combo wel zo kunnen noemen (Iron Maiden + Parkway Drive, Ozzy Osbourne + A Perfect Circle, Rammstein + Emperor, etc.).

Ik vind Iron Maiden, Ozzy en Rammstein zeker absolute headliners. System of a Down echter niet, vandaar co-headline. Ze mogen dan wel iets groter zijn dan Alter Bridge, maar ze vullen elkaar sowieso wel aan
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Set Abominae wrote:

kobloodflames wrote:

Rockbeer wrote:
Headliner voor volgend jaar: Alter Bridge. Ze komen als ik het goed heb dit jaar in ieder geval met een nieuwe plaat. Ikzelf zou behoorlijk content zijn met deze groep rondom Myles Kennedy en Mark Tremonti als laatste act op een van de Main Stages!

Hoe zien jullie dit? Toegegeven, net als met Within Temptation dit jaar die wordt bijgestaan door Slayer, zal ook Alter Bridge een fenomeen om zich heen moeten hebben. Misschien een System Of A Down.


Ik zou dit aanjuichen. System of a Down + Alter Bridge als een soort co-headline constructies, allebei anderhalf uur op een mainstage. Een oude vertrouwde band en een nieuwere ‘try-out headliner’
Ik vind dat ze elk jaar wel zoiets mogen proberen. Ik vind Slayer zelf niet echt mijn ding, maar het geeft wel Within Temptation de kans om hun headliner waardigheid te bewijzen


Zou een prima combo zijn, maar in dat geval is SOAD toch ‘gewoon’ de absolute headliner, en Alter Bridge sub-headliner? Van een ‘co-headline’-constructie kun je volgens mij alleen spreken als beide bands redelijk gelijkwaardig zijn qua naam/populariteit (ook al is de een relatief jong en de ander relatief oud), en elkaar ‘aanvullen’ op het affiche, anders zou je iedere combo wel zo kunnen noemen (Iron Maiden + Parkway Drive, Ozzy Osbourne + A Perfect Circle, Rammstein + Emperor, etc.).

Ik vind Iron Maiden, Ozzy en Rammstein zeker absolute headliners. System of a Down echter niet, vandaar co-headline. Ze mogen dan wel iets groter zijn dan Alter Bridge, maar ze vullen elkaar sowieso wel aan

kaartverkoop zal dit wel een absolute headliner vinden, een dag met SOAD zal bijvoorbeeld sneller uitverkopen dan een Ozzy dag. En uiteindelijk bepaald kaartverkoop wel de headliner.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
System of a Down zou een dikke headliner zijn, die hun optreden op Werchter was legendarisch. Die hebben Linkin Park compleet weggespeeld.

Ozzy neemt afscheid, en terecht. Het vervolg van de afscheidstoernee is nu uitgesteld wegens medische problemen. Hij is echt wel te oud ondertussen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Ik vind Iron Maiden, Ozzy en Rammstein zeker absolute headliners. System of a Down echter niet, vandaar co-headline. Ze mogen dan wel iets groter zijn dan Alter Bridge, maar ze vullen elkaar sowieso wel aan
Ik denk dat je SOAD dan toch een beetje onderschat. Die zijn, mede door hun exclusiviteit, een van de meest geliefde headliners voor zowel metal- als mainstream-festivals. Als die volgend jaar weer door Europa zouden touren, zijn ze aangeschoten wild voor de festivals, iedereen zal ze willen hebben.

Dat bleek ook wel uit de poll die ik een hele tijd geleden hier eens heb geplaatst:
http://www.easypolls.net/poll.html?p=5b329b47e4b094aa41300dee

Top-10:
1 - Metallica (137 stemmen van 224 stemmers)
2 - Rammstein (125)
3 - System Of A Down (115)
4 - AC/DC (105)
5 - Slipknot (104)
6 - Slayer (101)
7 - Iron Maiden (89)
8 - KISS (72)
9 - Rage Against The Machine (72)
10 - Volbeat (70)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Ik zie trouwens dat er geschoven is in het tijdschema voor vrijdag?
Deathstars, die eerst grotendeels overlapten met Candlemass, staan nu tijdens Slayer gepland (Combichrist staat nu tijdens Candlemass).
Ik weet niet of er nog meer veranderd is?
Komt mij in ieder geval wel goed uit, ik zou graag Candlemass en Deathstars zien, en Slayer kan ik wel (een uurtje van) missen.

Opvallend trouwens wel dat vrijdag veruit de 'minst metal-achtige' dag lijkt, met bands als Lynyrd Skynyrd, Eagles Of Death Metal, Stone Temple Pilots, Carpenter Brut, Combichrist, Candlebox, Starset en ook wel Glenn Hughes (daar staan dan wel grote thrash-namen als Slayer, Anthrax, Testament en Death Angel tegenover).
Zou dat ook kunnen verklaren waarom dat de enige dag is die nog niet uitverkocht is? Of ligt dat toch grotendeels aan de (sub-)headliners?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik zie trouwens dat er geschoven is in het tijdschema voor vrijdag?
Deathstars, die eerst grotendeels overlapten met Candlemass, staan nu tijdens Slayer gepland (Combichrist staat nu tijdens Candlemass).
Ik weet niet of er nog meer veranderd is?
Komt mij in ieder geval wel goed uit, ik zou graag Candlemass en Deathstars zien, en Slayer kan ik wel (een uurtje van) missen.

Opvallend trouwens wel dat vrijdag veruit de ‘minst metal-achtige’ dag lijkt, met bands als Lynyrd Skynyrd, Eagles Of Death Metal, Stone Temple Pilots, Carpenter Brut, Combichrist, Candlebox, Starset en ook wel Glenn Hughes (daar staan dan wel grote thrash-namen als Slayer, Anthrax, Testament en Death Angel tegenover).
Zou dat ook kunnen verklaren waarom dat de enige dag is die nog niet uitverkocht is? Of ligt dat toch grotendeels aan de (sub-)headliners?

He godver. Hier ben ik dus even niet blij mee! UFO is eruit zo te zien. The HU nu tijdens Whitechapel en Combichrist en Candlemass die opeens overlappen, allemaal bands die ik wil zien. Nee, dit is geen verbetering..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Set Abominae wrote:
Ik zie trouwens dat er geschoven is in het tijdschema voor vrijdag?
Deathstars, die eerst grotendeels overlapten met Candlemass, staan nu tijdens Slayer gepland (Combichrist staat nu tijdens Candlemass).
Ik weet niet of er nog meer veranderd is?
Komt mij in ieder geval wel goed uit, ik zou graag Candlemass en Deathstars zien, en Slayer kan ik wel (een uurtje van) missen.

Opvallend trouwens wel dat vrijdag veruit de ‘minst metal-achtige’ dag lijkt, met bands als Lynyrd Skynyrd, Eagles Of Death Metal, Stone Temple Pilots, Carpenter Brut, Combichrist, Candlebox, Starset en ook wel Glenn Hughes (daar staan dan wel grote thrash-namen als Slayer, Anthrax, Testament en Death Angel tegenover).
Zou dat ook kunnen verklaren waarom dat de enige dag is die nog niet uitverkocht is? Of ligt dat toch grotendeels aan de (sub-)headliners?

He godver. Hier ben ik dus even niet blij mee! UFO is eruit zo te zien. The HU nu tijdens Whitechapel en Combichrist en Candlemass die opeens overlappen, allemaal bands die ik wil zien. Nee, dit is geen verbetering..
Ah, UFO is eruit inderdaad.
The Hu valt nu ook samen met Eisbrecher, dat vind ik dan weer jammer (maar Eisbrecher toch al vorig jaar gezien).
 

jaimyh666

Nieuw lid
23 mei 2019
1
0
Ik zit al een tijdje te volgen en vond het wel interessant dat er al gespeculeerd wordt voor volgend jaar.


Qua grotere bands volgend jaar gok ik op Rammstein - Motley Crue - Aerosmith!
Motley Crue is dan wel gestopt, misschien komen ze nog een keer samen om hun film te promoten. En de organisator heft dan tien jaar geleden wel gezegd op Studio Brussel dat het een bende varkens is, als hij nu de kans krijgt om de Crue te boeken zal hij ook niet neen zeggen. De film heeft immers veel Jonge fans bijgemaakt denk ik en de cijfers waren navenand.

Ik denk ook dat bands als Alice Cooper, Korn, System Of A Down, Alter Bridge en dergelijke grote kans maken.

Qua Rock Werchter die met Rammstein zouden gaan lopen: ik hoop dat Werchter zich concentreert op Red Hot Chili Peppers en Coldplay (ik gok dat die volgend jaar gaan touren) en verder nog een voze dansact en een voze popact. Voor de Peppers en Coldplay zou ik allesiens al naar Werchter gaan.
Ook Prophets Of Rage lijkt mij grote kanshebber voor Graspop.

Ik vermoed ook dat het het voorlaatste jaar gaat zijn in Dessel. In 2021 laatste keer Dessel en hoe mooi zou het niet zijn om DAN Metallica te laten afsluiten op zondagavond? 40 jaar Metallica, 25 jaar Graspop en laatste keer in Dessel. Hoe mooi zou dat niet zijn?


Voor zij die vrezen voor Volbeat: ik denk dat ze die eerder naar Alcatraz of de metaldag van Lokerse Feesten gaan halen. Alcatraz trouwens zou volgend jaar zo maar eens eventje met Iron Maiden, Megadeth en Nightwish kunnen afkomen denk ik! :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken