Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Niet dat ik het erg zou vinden, maar is drie keer Avatar in vier jaar tijd niet een beetje teveel van het goede?
Daar dacht ik zelf ook aan.
Maar Avatar is wel een band die een duidelijke groei doormaakt.
Stonden ze op GMM in 2017 en 2018 nog om 11:30 (dagopener) resp. 12:40 op het programma, dit jaar zijn ze al (doorgeschoven als) headliner op Alcatraz.
Daarnaast zijn ze bezig met een film, en wellicht komt er in 2020 ook weer een nieuw album uit (gemiddeld iedere 2 jaar).
Al met al zou ik het dus best te verdedigen vinden dat ze in 2020 weer een plekje op GMM krijgen, maar dan een (heel) stuk later op de dag.
En ach, The Raven Age stond er de laatste 3 jaar achter elkaar.. :wink:
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
De code is af en er is een schema uitgerold. Het was me wel een werkje, en omdat er natuurlijk gigantisch veel mogelijkheden zijn zal het niet 100% optimaal zijn maar het geeft wel een overview van wat het ongeveer zou moeten zijn. Wat me het meeste opvalt is dat Gojira geliefder is dan Kiss waardoor Kiss naar de middag wordt geduwt. Kijk de clashfinder rustig door zou ik zeggen en comment er hier op wat je ervan vind :p
https://clashfinder.com/s/gmm19optimal/
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
als ik heel eerlijk ben komt dit schema me veel en veel beter uit dan wat ze er bij gmm van hebben gemaakt!

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
De code is af en er is een schema uitgerold. Het was me wel een werkje, en omdat er natuurlijk gigantisch veel mogelijkheden zijn zal het niet 100% optimaal zijn maar het geeft wel een overview van wat het ongeveer zou moeten zijn. Wat me het meeste opvalt is dat Gojira geliefder is dan Kiss waardoor Kiss naar de middag wordt geduwt. Kijk de clashfinder rustig door zou ik zeggen en comment er hier op wat je ervan vind
1f61b.svg

https://clashfinder.com/s/gmm19optimal/

Ziet er keurig uit. Merk wel dat ik op basis van dit schema toch wel wat vervelende clashes zou krijgen, dus ik ben wel wat blijer met het schema van Graspop zelf. Heb zelf alleen de clash met Amon Amarth en Eagles of Death Metal in hun schema. Desalniettemin, knap staaltje werk.

Wel een kleine opmerking: Glenn Hughes komt twee keer in je schema voor op de vrijdag.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
De code is af en er is een schema uitgerold. Het was me wel een werkje, en omdat er natuurlijk gigantisch veel mogelijkheden zijn zal het niet 100% optimaal zijn maar het geeft wel een overview van wat het ongeveer zou moeten zijn. Wat me het meeste opvalt is dat Gojira geliefder is dan Kiss waardoor Kiss naar de middag wordt geduwt. Kijk de clashfinder rustig door zou ik zeggen en comment er hier op wat je ervan vind
1f61b.svg

https://clashfinder.com/s/gmm19optimal/

architects de M2 openen en starset als sub lijkt me ook maar heel erg vreemd.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:
De code is af en er is een schema uitgerold. Het was me wel een werkje, en omdat er natuurlijk gigantisch veel mogelijkheden zijn zal het niet 100% optimaal zijn maar het geeft wel een overview van wat het ongeveer zou moeten zijn. Wat me het meeste opvalt is dat Gojira geliefder is dan Kiss waardoor Kiss naar de middag wordt geduwt. Kijk de clashfinder rustig door zou ik zeggen en comment er hier op wat je ervan vind
1f61b.svg

https://clashfinder.com/s/gmm19optimal/

Ziet er keurig uit. Merk wel dat ik op basis van dit schema toch wel wat vervelende clashes zou krijgen, dus ik ben wel wat blijer met het schema van Graspop zelf. Heb zelf alleen de clash met Amon Amarth en Eagles of Death Metal in hun schema. Desalniettemin, knap staaltje werk.

Wel een kleine opmerking: Glenn Hughes komt twee keer in je schema voor op de vrijdag.

Gefixt :p. Zat inderdaad een klein foutje in die ik over het hoofd had gezien
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:
De code is af en er is een schema uitgerold. Het was me wel een werkje, en omdat er natuurlijk gigantisch veel mogelijkheden zijn zal het niet 100% optimaal zijn maar het geeft wel een overview van wat het ongeveer zou moeten zijn. Wat me het meeste opvalt is dat Gojira geliefder is dan Kiss waardoor Kiss naar de middag wordt geduwt. Kijk de clashfinder rustig door zou ik zeggen en comment er hier op wat je ervan vind
1f61b.svg

https://clashfinder.com/s/gmm19optimal/

architects de M2 openen en starset als sub lijkt me ook maar heel erg vreemd.

Ik heb vooral gekeken naar het voorkomen van clashes voor zo veel mogelijk personen. De code geeft me dus welke bands er tegelijk moeten spelen. Verder heb ik het proberen zo normaal mogelijk te houden en dus de grotere bands op de mainstages en later te houden, bij de Architects en Starset kwam dat net niet lekker uit. Het alternatief was geweest Lynyrd Skynyrd/Amon Amarth laten openen op de mainstage of Deathstars als sub.
 

masterzoid

Playlistbediener
22 apr 2019
9
0
Judas Priest is guarenteed!!!! 50th Anniversary Tour

Iron Maiden and Judas Priest in the same day would be so awesome

Deftones should be one of the most awaited acts too
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.619
7.336
Ik heb toch liever de huidige podiumindeling dan die uit t systeem kwam rollen, maar zal ook wel eenvvan de weinige zijn die echt blij wordt van Whitesnake, Def Leppard en Kiss :p
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Boh, spoorboekje van mij

<span style="text-decoration:underline;">Donderdag</span>
Hemelbestormer
Nasty
Beartooth
Aborted
Sonata
Pinten drinken

<span style="text-decoration:underline;">Vrijdag</span>
Wiegedood
Death Angel
The Hu
Hatebreed
Testament
Architects
Anthrax
Fever 333
Amon Amarth
Mysticum
Slayer

<span style="text-decoration:underline;">Zaterdag</span>
Gloryhammer
Hammerfall
Behemoth
Trivium
Clutch
Ministry
Lamb Of God
Slipknot

<span style="text-decoration:underline;">Zondag
</span>

Orange Goblin (wat staan die vroeg zeg)
Power Trip
Gojira
Living Colour
Uncle Acid
While She Sleeps
Kvelertak
Sick of it All
Hawkwind
Carcass
Laatste bonnen opdoen
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
Met nog minder dan een maand te gaan, begint bij mij de voorpret nu echt wel. En die voorpret wordt uiteraard deels ingevuld door de ervaringen van de vorige jaren. Wat bij mij de vraag doet opkomen: wat waren de onbetwistbare hoogtepunten voor jullie op de edities waar je geweest bent? Voor mij in willekeurige volgorde: Tiamat in 2014, Opeth in 2006, Watain in 2014, Satyricon in datzelfde jaar, Arcturus in 2016, Emperor in 2017, Rammstein in 2017, Zeal&Ardor vorig jaar, Septicflesh vorig jaar, Devin Townsend, Rotting Christ en Tribulation (2017), Heaven & Hell in 2009.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Met nog minder dan een maand te gaan, begint bij mij de voorpret nu echt wel. En die voorpret wordt uiteraard deels ingevuld door de ervaringen van de vorige jaren. Wat bij mij de vraag doet opkomen: wat waren de onbetwistbare hoogtepunten voor jullie op de edities waar je geweest bent? Voor mij in willekeurige volgorde: Tiamat in 2014, Opeth in 2006, Watain in 2014, Satyricon in datzelfde jaar, Arcturus in 2016, Emperor in 2017, Rammstein in 2017, Zeal&Ardor vorig jaar, Septicflesh vorig jaar, Devin Townsend, Rotting Christ en Tribulation (2017), Heaven & Hell in 2009.

Jemig, dat klinkt toch lekker. Kan me zeker voorstellen dat Opeth geweldig was, eveneens als Rammstein.
Ik kan er zelf geen uitspraken over doen, aangezien dit m'n eerste editie wordt. De voorpret is bij mij dan ook zeer zeker begonnen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Met nog minder dan een maand te gaan, begint bij mij de voorpret nu echt wel. En die voorpret wordt uiteraard deels ingevuld door de ervaringen van de vorige jaren. Wat bij mij de vraag doet opkomen: wat waren de onbetwistbare hoogtepunten voor jullie op de edities waar je geweest bent? Voor mij in willekeurige volgorde: Tiamat in 2014, Opeth in 2006, Watain in 2014, Satyricon in datzelfde jaar, Arcturus in 2016, Emperor in 2017, Rammstein in 2017, Zeal&Ardor vorig jaar, Septicflesh vorig jaar, Devin Townsend, Rotting Christ en Tribulation (2017), Heaven & Hell in 2009.

Slipknot 2011, Alestorm, Twisted Sister en Machine Head 2012, Korn 2013, Faith No More 2015, Emperor 2017, Meshuggah 2018.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Met nog minder dan een maand te gaan, begint bij mij de voorpret nu echt wel. En die voorpret wordt uiteraard deels ingevuld door de ervaringen van de vorige jaren. Wat bij mij de vraag doet opkomen: wat waren de onbetwistbare hoogtepunten voor jullie op de edities waar je geweest bent? Voor mij in willekeurige volgorde: Tiamat in 2014, Opeth in 2006, Watain in 2014, Satyricon in datzelfde jaar, Arcturus in 2016, Emperor in 2017, Rammstein in 2017, Zeal&Ardor vorig jaar, Septicflesh vorig jaar, Devin Townsend, Rotting Christ en Tribulation (2017), Heaven & Hell in 2009.

Vorig jaar was mijn eerste editie. Voor mij was Iron Maiden daar toch by far het hoogtepunt, gevolgd door A Perfect Circle
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
531
620
Met nog minder dan een maand te gaan, begint bij mij de voorpret nu echt wel. En die voorpret wordt uiteraard deels ingevuld door de ervaringen van de vorige jaren. Wat bij mij de vraag doet opkomen: wat waren de onbetwistbare hoogtepunten voor jullie op de edities waar je geweest bent? Voor mij in willekeurige volgorde: Tiamat in 2014, Opeth in 2006, Watain in 2014, Satyricon in datzelfde jaar, Arcturus in 2016, Emperor in 2017, Rammstein in 2017, Zeal&Ardor vorig jaar, Septicflesh vorig jaar, Devin Townsend, Rotting Christ en Tribulation (2017), Heaven & Hell in 2009.

iron maiden in 2008, judas priest in 2008, twisted sister in 2012, king diamond in 2013, kreator in 2013, bodycount in 2015, alice cooper in 2015, amon amarth in 2016, heaven shall burn in 2016, rotting christ in 2017, emperor in 2017, in flames in 2017, sum 41 in 2017, iron maiden in 2018
 

thanneee

Playlistbediener
26 mrt 2018
10
5
Met nog minder dan een maand te gaan, begint bij mij de voorpret nu echt wel. En die voorpret wordt uiteraard deels ingevuld door de ervaringen van de vorige jaren. Wat bij mij de vraag doet opkomen: wat waren de onbetwistbare hoogtepunten voor jullie op de edities waar je geweest bent? Voor mij in willekeurige volgorde: Tiamat in 2014, Opeth in 2006, Watain in 2014, Satyricon in datzelfde jaar, Arcturus in 2016, Emperor in 2017, Rammstein in 2017, Zeal&Ardor vorig jaar, Septicflesh vorig jaar, Devin Townsend, Rotting Christ en Tribulation (2017), Heaven & Hell in 2009.
Iron Maiden in 2013, Limp Bizkit in 2014, SlipKnot in 2015, Rammstein in 2017, In Flames in 2017, Gojira in 2017, Parkway Drive in 2018, Avatar in 2018, Arch Enemy in 2018 en Crossfaith in 2018
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Met nog minder dan een maand te gaan, begint bij mij de voorpret nu echt wel. En die voorpret wordt uiteraard deels ingevuld door de ervaringen van de vorige jaren. Wat bij mij de vraag doet opkomen: wat waren de onbetwistbare hoogtepunten voor jullie op de edities waar je geweest bent?
Ik ben zelf sinds 2015 gegaan. En mijn persoonlijke hoogtepunten waren:
2015:
Slipknot, Tremonti (inclusief signing), Faith No More
2016:
Bad Religion, Tremonti (again), Volbeat, Slayer, Ghost, Maiden, Sabbath
2017:
Rammstein (frontrow), Evanescence, In Flames, Alter Bridge, Gojira, Dillenger Escape Plan
2018:
Parkway Drive, Avenged Sevenfold, Tremonti, Volbeat, Rise Against, Bloody Beetroots, Ghost, Body Count
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken